صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left آموزش پیش ثبت نام در سایت یونیورس ایتالی UniversItaly

آموزش پیش ثبت نام در سایت یونیورس ایتالی UniversItaly

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۵/۰۳

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا با نرخ پذیرش بالا یا سایر دانشگاه‌های این کشور را دارید، یکی از مراحلی که لازم است طی کنید، پیش‌‌ثبت‌نام است. روند پیش‌ثبت‌نام برای همه متقاضیانی که شهروند کشورهایی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا هستند، در خارج از ایتالیا زندگی می‌کنند و برای ورود به ایتالیا و ثبت نام در یک دانشگاه ایتالیایی نیاز به ویزای تحصیلی نوع D دارند، الزامی است.
پیش‌ثبت‌نام از طریق سایت Universitaly انجام می‌شود و چندان پیچیده نیست. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل و به‌صورت تصویری، مراحل پیش ثبت نام یونیورس ایتالی (Universitaly) را توضیح دهیم.

پیش ثبت نام یونیورسیتالی ایتالیا

یونیورسیتالی چیست؟

Universitaly وبسایتی است که توسط وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا (MIUR) به‌منظور راهنمایی دانشجویان در یادگیری حرفه مورد نظرشان ایجاد شده است. مخاطبان این وبسایت شامل دانشجویان، دانش‌آموزان دبیرستان و دانشگاه‌ها هستند. در این وبسایت اطلاعات مربوط به ارائه دوره‌های تمام دانشگاه‌های ایتالیا جمع‌آوری شده و در دسترس قرار می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز برای پیش ثبت نام یونیورسیتالی

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • اسکن عکس پاسپورت
  • اسکن مدارک تحصیلی ترجمه‌شده به زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • مدرک زبان (در صورتی که دانشگاه از شما خواسته باشد یا تمایل به بارگذاری آن داشته باشید)

راهنمای تصویری پیش ثبت نام یونیورس ایتالی (Universitaly)

پیش ثبت نام یونیورسیتالی اصلاً پیچیده نیست و شامل چند مرحله ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک می‌شود. مهم است که این مراحل را قبل از ددلاین دانشگاه های ایتالیا انجام دهید.

ایجاد حساب کاربری در سایت یونیورس ایتالی

به سایت Universitaly مراجعه کنید و مثل تصویر زیر روی آیکون حساب کاربری کلیک کنید.
گزینه Register را انتخاب کنید. درصورت نیاز می‌توانید در بالای صفحه، زبان وبسایت را به انگلیسی یا ایتالیایی تغییر دهید.

مسیر دیگر برای ساخت اکانت این است که در صفحه اصلی، روی گزینه First steps in Italy کلیک کنید که راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا است.

سایت universitaly

در گام ۶ در بخش Start your online pre-enrollment application روی Login کلیک کنید.

ورود به حساب کاربری

فرمی را مشاهده می‌کنید که لازم است برای ایجاد حساب کاربری، اطلاعات خواسته‌شده را در آن وارد کنید.
به یاد داشته باشید که اطلاعات را دقیقا همان‌گونه که در پاسپورت شما ثبت شده است در این فرم ثبت کنید.

فرم ثبت‌نام در سایت یونیورسیتالی

همانگونه که در کادر آبی‌رنگ نوشته شده است، از آدرس ایمیلی برای ثبت نام استفاده کنید که به آن دسترسی دارید و دائما آن را چک می‌کنید زیرا هر ارتباطی برای پذیرش از دانشگاه با شما از طریق این ایمیل انجام می‌شود. همچنین، از ایمیل‌های PEC ،Hotmail ،MSN و Live استفاده نکنید زیرا این دامنه‌ها ایمیلی از سوی یونیورس ایتالی دریافت نمی‌کنند.

ادامه فرم ثبت‌نام در سایت یونیورسیتالی

پس از اینکه اطلاعات لازم را وارد و Save را انتخاب کردید، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود تا حساب کاربری خود را تایید کنید و با تعیین رمز عبور، ثبت نام خود را تکمیل کنید.

پس از کانفیرم ایمیل خود به سایت و به مرحله‌ pre-enrollment بازمی‌گردید و با کلیک بر آن پروسه را آغاز می‌کنید.

پیش ثبت نام در Universitaly

پیش ثبت نام در وبسایت Universitaly شامل سه گام می‌شود اما قبل از انجام آن‌ها، در صفحه اصلی وبسایت و در قسمت International Students، گزینه Pre-enrol now را انتخاب کنید.

آغاز پیش ثبت‌نام در سایت یونیورسیتالی

در این صفحه بر روی New pre-enrolment application کلیک کنید. به یاد داشته باشید که در هر سال تحصیلی تنها یک درخواست را می‌توانید ارسال کنید. بنابراین، در این مرحله لازم است دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید.

گام A

در این بخش از راهنمای پیش ثبت نام دانشگاه ایتالیا لازم است سال تحصیلی مورد نظر را انتخاب کرده و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. لازم به یادآوری است که اطلاعات باید با اطلاعات ثبت‌شده در پاسپورت یکسان باشد.

مرحله اول ثبت‌نام در سایت universitaly

سپس، اطلاعات مرتبط با آدرس خانه و همچنین، اطلاعات تماس خود را وارد کنید. ثبت همه اطلاعات به‌جز Italian tax code ضروری است، حتی اگر برخی از اطلاعات خواسته‌شده بدون ستاره باشند. پس از ثبت همه اطلاعات به گام B بروید.

ادامه فرم پیش ثبت‌نام در سایت universitaly

گام B

پس از وارد کردن شماره پاسپورت و تاریخ انقضای آن، تصویری از چهره خود را که در سایز پاسپورت است آپلود کنید. سپس، اسکن پاسپورت خود را آپلود کنید. پس از بارگذاری مدارک لازم است مشخص کنید که برای درخواست ویزا به کدام سفارت مراجعه می‌کنید و دلیلتان برای این مراجعه چیست.

مرحله دوم پیش ثبت‌نام یونیورس ایتالی

در قسمت بعد، دانشگاه و رشته تحصیلی را مشخص کنید. اطلاعاتی که در این قسمت وارد می‌کنید شامل زبان تدریس برنامه تحصیلی، طول دوره و نوع برنامه تحصیلی در دانشگاه مورد نظر است. پس از ثبت همه اطلاعات مورد نیاز به گام C بروید.

مرحله دوم پیش ثبت‌نام یونیورس ایتالی

گام C

در این مرحله از پیش ثبت نام یونیورس ایتالی (Universitaly) لازم است مدارک تحصیلی و مدرک زبان خود را آپلود کنید. مدارک تحصیلی باید در یک فایل و شامل ترجمه و کپی برابر اصل آن‌ها باشد. بارگذاری مدرک زبان در صورتی لازم است که دانشگاه از شما مدرک زبان خواسته باشد یا خودتان تمایل به آپلود آن داشته باشید. سپس روی SUMMARY کلیک کنید.

مرحله سوم پیش ثبت‌نام یونیورس ایتالی

در قسمت Summary، اطلاعات و نکات مطرح‌شده را بخوانید و پس از زدن تیک I have read the data processing، روی Apply for pre-enrolment کلیک کنید. لطفا توجه داشته باشید که در صورت کلیک بر روی Apply for pre-enrolment، دیگر امکان تغییر درخواست پیش ثبت نام وجود ندارد. بنابراین، اگر همچنان می‌خواهید درخواست خود را تغییر دهید بر روی این دکمه کلیک نکنید.

مرحله سوم پیش ثبت‌نام یونیورس ایتالی

مراحل بعد از پیش ثبت نام در یونیورس ایتالی

پس از انجام مراحل پیش ثبت نام یونیورس ایتالی (Universitaly) لازم است برای ادامه فرایند ثبت نام دانشگاه‌ های ایتالیا چند مرحله دیگر را طی کنید که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

  1. پس از تکمیل پیش ثبت نام یونیورسیتالی ایتالیا، یک ایمیل مبنی بر ارسال درخواست به دانشگاه دریافت می‌کنید. سپس، دانشگاه درخواست شما را به‌دقت بررسی می‌کند و این مرحله ممکن است چند روز طول بکشد.
  2. اگر درخواست پیش ثبت نام شما کامل نباشد یک ایمیل دریافت می‌کنید که در آن از شما خواسته شده است اطلاعات ناقص را تکمیل کنید اما اگر درخواست شما کامل باشد دانشگاه آن را به سفارتی که قصد دارید برای دریافت ویزا به آن مراجعه کنید ارسال می‌کند.
  3. از سوی دانشگاه ایمیلی را مبنی بر ارسال درخواست شما به سفارت دریافت می‌کنید. این ایمیل هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی است. در این ایمیل یک لینک وجود دارد که با کلیک بر روی آن و ورود به حساب کاربری خود می‌توانید پس از طی کردن همه گام‌های اپلای، در صفحه آخر خلاصه‌ای (SUMMARY) از درخواست خود را دانلود کرده و آن را پرینت کنید.

در پایان‌، یکی از مراحل اپلای برای دانشگاه‌ های ایتالیا، پیش ثبت نام در سایت یونیورس ایتالی است که در ابتدا ممکن است گیج‌کننده یا مبهم به نظر برسد. با این حال، ما در این مقاله راهنمای تصویری و گام به گام پیش ثبت نام یونیورس ایتالی (Universitaly) را شرح دادیم تا بتوانید این مرحله را به‌راحتی طی کنید. همچنین، در صورت نیاز به پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های ایتالیا می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید.

سوال‌های پرتکرار شما

بله. تمام دانشجویان بین‌المللی با ویزای تحصیلی، همچنین دانشجویانی که خارج از کشورهای اتحادیه اروپا به دانشگاه‌های ایتالیا اپلای می‌کنند بایستی از سایت یونیورسیتالی فرایند پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

مدارک لازم برای پیش ثبت نام در سایت Universitaly عبارت‌اند از: عکس با سایز پاسپورت، اسکن پاسپورت، مدارک تحصیلی و مدرک زبان در صورت نیاز.

سایت یونیورسیتالی (Universitaly) توسط وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا (MIUR) و به‌منظور راهنمایی دانش‌آموزان دبیرستان و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا ایجاد شده است.

فاطمه سلامی‌ هستم؛ علاقه‌مند به سازوکار دنیای آنلاین و البته محتوا در هر بخشی از این فضا که با آن روبه‌رو شوم. نوشتن زمین بازی من است. در تهران پیمنت برای درک بهتر و راهنمایی درباره‌ی خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

سینا

۱۴۰۳/۰۳/۲۱

سلام اول باید pre enrollment رو انجام بدیم بعد برای دانشگاه اپلای کنیم، یا این کار برای وقتیه که دانشگاه مارو قبول کرد؟

تهران پیمنت

۱۴۰۳/۰۳/۲۱

سلام. اول باید برای دانشگاه موردنظرتون اپلای کنید و بعد از گرفتن نامه پذیرش از طرف دانشگاه، در سایت یونیورس‌ایتالی pre_enrollment رو انجام بدید.