صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left همه آنچه در مورد اتریوم باید بدانید

همه آنچه در مورد اتریوم باید بدانید

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۸/۱۵

بیت کوین در فضای رمزارزها مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اما بیت کوین حتی از نظر کارکرد، بهترین ارز رمزنگاری شده‌ای که وجود دارد نیست، به خصوص حالا که ۴۰ درصد از ارزش آن از آغاز این هفته (در دسامبر ۲۰۱۷) به حدود ۱۲,۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است. در مقابل از ابتدای سال ۲۰۱۷، ارزش رقیب اصلی آن اتریوم از قیمت ۸.۴۰ دلار با بیش از ۶۰ برابر افزایش قیمت به ۵۳۰ دلار و پس از آن تا بیش از ۱,۰۰۰ دلار رسید و این پیشرفت بزرگی برای یک ارز رمزنگاری شده به شمار می‌رود. اتریوم چیست؟ و آیا لیاقت داشتن همان ارزشی (به طور منطقی یا به شکل دیگر) را دارد که بیت کوین امروزه کسب کرده‌ است؟ تمام آنچه نیاز دارید در مورد اتریوم بدانید را در این مقاله آورده‌ایم.

بیت کوین

ویژگی‌های منحصر به‌فرد اتریوم

برای شناخت اتریوم بهتر است ویژگی‌های خاص این شبکه را که باعث منحصر به‌فرد بودن آن می‌شود با هم بررسی کنیم:

اتریوم برای مدتی دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ در جهان بوده است.

در حالی که این موضوع در مقایسه با ارزش ۲۰۵ میلیارد دلاری بیت کوین در سراسر جهان کم‌رنگ به نظر می‌رسد، اتریوم از اکثر ارزهای رمز پایه‌ دیگر مانند ریپل با ارزش ۲۱ میلیارد دلار، لایت کوین (Litecoin) با ارزش ۱۰ میلیارد دلار و IOTA با ارزش ۹ میلیارد دلار جلوتر است.

اتریوم می‌تواند مانند بیت کوین ماین شود، اما با یک تفاوت کلیدی

اتریوم و بیت کوین، هردو بر تکنولوژی بلاک چین متکی هستند، سیستمی که در آن تراکنش‌ها نه به وسیله بانک مرکزی یا یک موسسه، بلکه به وسیله شبکه‌ای غیرمتمرکز از کاربران ارز رمزنگاری شده ثبت و تایید می‌شوند.

برای ایجاد انگیزه در کاربران جهت تایید تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین، به آن‌ها اجازه داده می‌شود تا بیت کوین یا اتریوم‌های جدید را استخراج کنند و ثروت بدست آورند. تعداد همه بیت کوین‌هایی که امکان استخراج شدن دارند، به ۲۱ میلیون عدد محدود می‌شود که در حال حاضر، ۱۶ میلیون بیت کوین استخراج شده است و در حال استفاده است.

بنابراین بیت کوین‌های جدید به سرعت در حال تمام شدن هستند. در حالی که اتریوم حد یا محدودیت مشخصی (از نظر تعداد) ندارد. با این حال، یک محدوده‌ سالیانه برای صدور اتر جدید، به تعداد حدود ۱۸ میلیون وجود دارد که به کنترل تورم کمک می‌کند.

به اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتالی بدنساز فکر کنید.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ با معرفی تکنولوژی بلاک چین برای ثبت، تایید و محافظت از اطلاعات اولیه تراکنش‌هایی که با استفاده از بیت کوین به عنوان پول انجام می‌شود، ارزهای دیجیتال را متحول کرد. روی کلمه “اولیه” تاکید می‌شود.اتریوم در سال ۲۰۱۴ با هدف ساخت یک بلاک چین هوشمند‌تر راه‌اندازی شد.

برای نمونه، قابلیت‌های قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند، و تا زمانی که توافقات یا شرایط قراردادی برآورده شوند، به تراکنش‌ها اجازه انجام شدن می‌دهند.برای نمونه فرض کنید شما یک فرد توسعه‌دهنده (برنامه نویس) را با شرایط معین برای یک بلاک چین استخدام می‌کنید.

قرارداد ساخته شده در اتریوم تضمین می‌کند که بدون نیاز به موسسه واسطه یا مجموعه قوانین نظارتی بر روی قرارداد، برای تایید تراکنش، با انجام تعهدات مورد توافق توسط برنامه نویس، انجام پرداخت به وسیله اتر برای برنامه نویس انجام شود.

اتریوم ارزی برای تجارت است.

ویژگی‌های قراردادی ساخته شده در تکنولوژی اتریوم دلیل مهمی برای این است که چرا تعداد زیادی شرکت بزرگ در حال سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی بلاک چین اتریوم هستند.

در میان پایه‌گذاران مجموعه اینترپرایز اتریوم الینس (Enterprise Ethereum Alliance)، موسسه مالی اقتصادی بزرگ جی پی مورگان چیس، مایکروسافت، یو اس پی گروپ، موسسه مدیریتی اکسنچر، شرکت اینتل و شرکت کردیت سوییس حضور دارند.

این همکاری برای گردهم آوردن ۵۰۰ شرکت مالی با استارت آپ‌ها و دانشگاه‌ها برای کار روی بلاک چین موجود اتریوم، جهت مناسب‌تر شدن آن برای تراکنش‌های تجاری به همراه افزایش امنیت آن‌ ایجاد شده است. (شبکه اتریوم نیز مانند سایر ارزهای رمزپایه در برابر هک شدن صد در صد ایمن نیست.)

علاوه بر افزایش ارزش اتریوم، کارکرد آن نیز در حال گسترش است.

افزایش قیمت اتریوم با کارکرد آن متناسب بوده است. در طول ۶ ماه گذشته، شمار تراکنش‌هایی که با اتریوم انجام می شوند از حدود ۳۰۰,۰۰۰ در روز به بیش از ۸۷۵,۰۰۰ و بالاتر رسیده است. در حالی که آمار تراکنش‌‌های بیت کوین زیر ۴۰۰,۰۰۰ در روز باقی مانده است.

بخشی از آن به این دلیل  است که کارکرد بیت کوین متکی بر پذیرفته شدن آن به وسیله صاحبان کسب و کارها و ارائه دهندگان خدمات در بازار آزاد می‌باشد. تا امروز، تعداد بسیار کمی از خرده فروش‌ها بیت کوین را به عنوان شکلی از پرداخت پذیرفته‌اند.

برتری اتریوم این است که متکی بر پذیرش عمده مشتریان و فروشندگان نیست. در عوض، اتریوم به یک کلاس تجاری نیازمند است که شامل حمل و نقل دریایی شرکت‌های بزرگ مثل Maersk و Walmart می‌شود، که برای ردیابی بخشی از زنجیره تامین خود در چین از اتریوم استفاده می‌کند.

اما مانند همه ارزهای رمزنگاری شده، اتریوم هر لحظه با احتمال قدیمی شدن یا از مد افتادن مواجه می‌شود. کاردانو (Cardano) که به عنوان اتریوم ژاپن در اکتبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و از نظر ارزش کلی بازار به ششمین ارز رمزنگاری شده بزرگ تبدیل شده است، شاید در آینده رقیبی جدی برای اتریوم باشد.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*