صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left کارت‌ اعتباری و پی‌پال left مستر کارت و ویزا کارت left تفاوت بین ویزا و مسترکارت چیست؟

تفاوت بین ویزا و مسترکارت چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

شاید دانستن این موضوع که این مسترکارت و ویزا کارت نیستند که کردیت کارت، دبیت کارت یا کارت‌های prepaid صادر می کنند، برای شما عجیب باشد. واقعیت این است که این‌ها صادر کننده کارت‌ها نیستند اما زمانی که پرداختی انجام می‌دهید، خدمات مهمی را به شما ارائه می‌کنند. در ادامه این مقاله کاری که مسترکارت و ویزا کارت انجام می‌دهند و این که چگونه می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید، توضیح داده شده است.

معرفی ویزاکارت و مسترکارت
تفاوت میان ویزا و مسترکارت چیست؟

مستر و ویزا چه هستند؟

ویزا کارت و مسترکارت شرکت‌هایی هستند که وقتی شما با کردیت کارت، دبیت کارت یا کارت‌های prepaid پرداخت انجام می‌دهید، فرآیند پرداخت را آن‌ها مدیریت می‌کنند.

با این که لوگوهای مستر و ویزا روی این کارت‌ها ظاهر می‌شوند، احتمالا شما هیچ وقت نیاز پیدا نخواهید کرد که با خود ویزا یا مسترکارت معامله کنید. هیچ کدام از این شرکت‌ها این کار را انجام نمی‌دهد که به شما کارت ارائه کند، به شما پول قرض دهد، حساب شما را اداره کند یا برداشت‌های ماهانه از حساب شما انجام دهد.

ویزا و مسترکارت سرویس‌های خود را به صادر کننده کارت شما ارائه می‌دهد، که بانک یا شرکتی است که نام آن روی کارت شما ثبت شده و با پرداخت شما سر و کار دارد. این صادر کننده کارت شما است که با شما به عنوان یک مشتری سر و کار دارد و شرایط کارت شما تعیین می‌کند.

این کاری است که مسترکارت زمانی که از کارت خود استفاده می‌کنید انجام می‌دهد:

  • اگر تراکنش نیاز به تایید یا رد شدن داشته باشد، آن‌ها همراه با صادر کننده کارت شما به این موضوع، رسیدگی می‌کنند.
  • آن‌ها به شرکتی که پرداخت شما را می‌پذیرد، تاییدیه می‌دهند که این کار انجام پذیر است.
  • آن‌ها پرداخت میان صادر کننده کارت شما و فروشنده (دریافت کننده پول) را انجام می‌دهند.

چه کارتی را انتخاب کنیم؟

تنوع گسترده‌ای از کارت ها با نشان ویزا، مسترکارت و آمریکن اکسپرس وجود دارد که به وسیله صادر کنندگان کارت‌های پیش پرداخت (Prepaid)، کردیت کارت و دبیت کارت ارائه می‌شوند. این کارت‌ها با دامنه‌ای از ویژگی‌ها و مزایا صادر می‌شوند، پس به جای این که توجه کنید یک کارت لوگوی ویزا کارت را روی خود دارد یا مسترکارت، به ویژگی‌ها و مشخصات خود کارت توجه کنید.

چگونه یک مسترکارت یا ویزا کارت بدست آوریم؟

به محض این که کارتی را انتخاب کردید که متناسب با نیازهای شما می‌باشد، شما می‌توانید به وسیله صادر کننده کارت یا بانک درخواست کارت را بدهید – نه از طریق ویزا یا مسترکارت.

کجا می‌توانید از مسترکارت یا ویزا کارت استفاده کنید؟

هردوی آن‌ها به وسیله بیش از ۲۰ میلیون درگاه آنلاین و آفلاین در بیش از ۱۵۰ کشور پذیرفته شده‌اند.

به ندرت مکانی پیدا می‌شود که یکی از این دو نوع کارت پذیرفته شده است و دیگری نه. هردو می‌توانند تقریبا هرجایی که پرداخت آنلاین را می‌پذیرد، استفاده شوند.

اگر اغلب سفر می‌کنید و می‌خواهید از کارت خود در خارج از کشور استفاده کنید، بررسی کنید که آیا کشور مقصد یک نوع کارت را به دیگری ترجیح می‌دهد، با این که بیش‌تر مکان‌ها ویزاکارت و مسترکارت را به طور یکسان می‌پذیرند.

آمریکن اکسپرس چیست؟

آمریکن اکسپرس (Amex) شرکتی دیگر (مشابه با ویزا و مستر) است که دارای یک شبکه پرداخت به صادرکنندگان کارت است، و همان سرویسی را ارائه می‌دهد که ویزا کارت و مستر کارت ارائه می‌دهند. با این حال، آن‌ها خودشان کارت‌های Prepaid و کردیت کارت‌ها را صادر می‌کنند.

این به این معنی است که شما می‌توانید یک کارت را مستقیما از آمریکن اکسپرس دریافت کنید، یا می‌توانید یک کارت Amex را از صادرکننده دیگری بگیرید.

آیا شما امکان انتخاب بین ویزا کارت یا مسترکارت را دارید؟

بیش‌تر کارت‌ها تنها به عنوان ویزا یا مسترکارت موجود هستند و به شما اجازه انتخاب دیگری را نمی‌دهند. در واقع شما بر اساس پیشنهاد صادر کننده کارت با گزینه ویزا یا مستر روبرو می شوید.

در پایان می‌توان گفت که اول این که مستر کارت و ویزا کارت تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. آن چه تغییر ایجاد می‌کند کارتی است که شما تصمیم می‌گیرید داشته باشید و این که این کارت چه ویژگی‌هایی دارد.

دوم این که در بسیاری از موارد تصمیم شما در رابطه با انتخاب میان مستر کارت و ویزا کارت نیست، تصمیم شما در رابطه با این است که چه کارتی را با چه ویژگی هایی از چه صادر کننده کارتی تهیه کنید. وقتی این تصمیم را بگیرید، به ناچار با یکی از لوگوهای مستر یا ویزا (یا آمریکن اکسپرس)
بر روی کارت انتخاب شده روبرو می شوید، امری که در تصمیم شما قاعدتاً تاثیری نخواهد داشت.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*