صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left تغییرات جدید آزمون دولینگو از آوریل ۲۰۲۴
تغییرات آزمون دولینگو ۲۰۲۴

تغییرات جدید آزمون دولینگو از آوریل ۲۰۲۴

انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۲

وبسایت دولینگو دیروز، ۱ مارس ۲۰۲۴ تغییرات سالانه آزمون خود را اعلام کرد. طبق این خبر، بخش رایتینگ و بخش Read and Select تغییر خواهد کرد و همچنین سوال Fill in the Blanks به آزمون اضافه خواهد شد.

سوال‌ رایتینگ تعاملی جدید

براساس خبر وبسایت دولینگو از تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۴ به بخش رایتینگ آزمون انگلیسی دولینگو یک سوال تعاملی جدید اضافه می‌شود تا روند ارزیابی مهارت نوشتن شما را بهتر کند. این سوال در ادامه سوال Read Then Write، از شما می‌خواهد که درباره ایده‌های‌تان بیشتر توضیح دهید.
در این بخش ابتدا یک موضوع داده می‌شود و شما باید در مدت ۵ دقیقه در مورد آن بنویسید.
در مرحله بعد، سوال دیگری مربوط به موضوع اصلی پرسیده می‌شود و بایستی در مدت ۳ دقیقه درباره‌ آن بنویسید. سوال اول و پاسخ شما در همان صفحه قابل مشاهده است و می‌توانید با توجه به جواب خود، سوال دوم را بهتر توضیح دهید.
نمره رایتینگ تعاملی به نمره کلی آزمون دولینگو اضافه می‌شود و در ریزنمرات بخش (Literacy) یعنی توانایی خواندن و نوشتن و (Production) یعنی نوشتن و صحبت کردن قرار می‌گیرد. 

اضافه شدن سوال Fill in the Blanks

سوال جدید «جای خالی را پر کنید» (Fill in the Blanks) نیز به آزمون انگلیسی Duolingo اضافه خواهد شد. این سوال عمق و وسعت دانش شما از واژگان را ارزیابی می‌کند. منظور از این سوال تنها این نیست که شما معنی یک کلمه را بدانید بلکه چگونگی استفاده از کلمه در متن اهمیت دارد. 
در سوال Fill in the Blanks یک جمله به شما داده می‌شود که کلمه‌ای در آن جا افتاده است. ۲۰ ثانیه فرصت خواهید داشت تا کلمه را در جای خالی بنویسید. این بخش شامل ۹-۶ جمله می‌شود. 
نمره سوال جای خالی را پر کنید در نمره کلی آزمون انگلیسی Duolingo تأثیر دارد و در ریزنمرات بخش (Literacy) یعنی توانایی خواندن و نوشتن و (Comprehension) یعنی توانایی خواندن و گوش دادن قرار می‌گیرد. 

تغییر بخش Read and Select

پیش از این در این بخش، در یک صفحه لیستی از کلمات را مشاهده می‌کردید و از شما خواسته می‌شد کلماتی را که درست نیستند تشخیص بدهید و کلمات واقعی را انتخاب کنید. در تغییرات جدید، هر کلمه را در یک صفحه‌ جدا می‌بینید و باید گزینه Yes یا No را انتخاب کنید.
این تغییر به منظور بررسی و سنجش دقیق‌تر دایره واژگان شما انجام می‌شود. در این بخش ۱۵-۱۸ کلمه داده می‌شود.
برای پاسخ به این سوال همچنان باید کلمات را بخوانید و درست یا غلط بودن آن‌ها را تشخیص بدهید. نمره‌ این بخش نیز در ریزنمرات بخش (Literacy) یعنی توانایی خواندن و نوشتن و (Comprehension) یعنی توانایی خواندن و گوش دادن درنظر گرفته می‌شود.