صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left کمبود نیروی کار در آلمان به بالاترین حد خود رسیده است

کمبود نیروی کار در آلمان به بالاترین حد خود رسیده است

انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۳۰

به گزارش SchengenVisaInfo، موسسه تحقیقات اقتصادی کلن (Cologne Institute for Economic Research) در یک بررسی جدید نشان داده است که کمبود نیروی کار در آلمان به بالاترین حد خود تاکنون تاکنون رسیده است. بر اساس این مطالعه، در حال حاضر باید بیش از ۶۳۰ هزار فرصت شغلی در آلمان تکمیل شوند. این بدین معنی است که این کشور به‌شدت به متخصصان مهاجر نیاز دارد تا مشکل کمبود نیروی کار و تاثیر آن بر اقتصاد کشور را رفع کند.

در این گزارش مطرح شده است که هرچه موقعیت شغلی به مهارت و تحصیلات بالاتری نیاز داشته باشد، یافتن نیروی کار برای تکمیل موقعیت دشوارتر می‌شود. در این میان، حوزه‌های مهندسی برق، فناوری اطلاعات (IT) و ساخت‌وساز بیشترین آسیب را از کمبود نیروی کار می‌بینند. مشاغل مرتبط با خدمات اجتماعی، بهداشت، آموزش و تدریس نیز با کمبود شدید نیروی کار روبرو هستند. داده‌ها نشان می‌دهد که اگر این روند ادامه پیدا کند، آلمان تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۸۰ هزار معلم نیاز خواهد داشت.

به همین دلیل، بر طبق قوانین مهاجرتی جدید آلمان این کشور به‌منظور رفع مشکل کمبود نیروی کار، قصد دارد اقدامات بیشتری مثل لغو رویه‌های بوروکراتیک متعدد و دسترسی آسان‌تر به کارت آبی (Blue Card) را برای جذب نیروی کار خارجی در پیش بگیرد.