صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left پردازش یک‌ماهه درخواست ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) برای همسران
پردازش یکماهه درخواست ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) برای همسران

پردازش یک‌ماهه درخواست ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) برای همسران

انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در خبری اعلام کرده درخواست ویزای اقامت موقت کانادا (TRV | Temporary Resident Visa) برای همسران مهاجران مقیم کانادا نهایتاً ۳۰ روزه و با نرخ پذیرش ۹۰ درصد پردازش می‌شود. این اقدام اداره IRCC برای همسر متقاضیانی اعمال می‌شود که قبلا برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا درخواست داده بودند.

قبل از این اقدام، متقاضیان پیش از اخذ TRV کانادا باید در کشورهای مبدا منتظر تایید درخواست خود می‌شدند اما در حال حاضر این افراد می‌توانند به کانادا سفر کنند و در دوره یک ماهه اخذ ویزای TRV، در کانادا ساکن شوند. هدف از این اقدام این است همسران مهاجران مقیم در کانادا بتوانند زودتر به خانواده‌های خود ملحق شوند و در کنار هم زندگی کنند.

پیش از این همسران و وابستگان فردی که مقیم کاناداست نمی‌توانستند پیش از اخذ ویزای کانادا به این کشور سفر کنند. همچنین این افراد تا به کانادا سفر نمی‌کردند نمی‌توانستند برای اخذ مجوز کار یا تحصیل درخواست دهند. اما با تغییر قوانین این افراد می‌توانند پیش از اخذ ویزای TRV به کانادا سفر کرده و حتی پیش از سفر خود، برای اخذ ویزای کار یا تحصیل درخواست دهند. در مطلب اعطای ورک پرمیت به متقاضیان Family sponsorship در این‌باره بیشتر صحبت کردیم.

مدت زمان پردازش Family sponsorship

با تغییر قوانین، همچنان پردازش اقامت دائم این افراد به روش Family sponsorship به یک زمان یک‌ساله (۱۲ماهه) نیاز دارد اما این اقدام موجب می‌شود که اخذ TRV این افراد یک‌ماهه انجام شود و طی ۲ ماه مجوزهای کار نیز برای آن‌ها صادر شود. به این ترتیب طی ۳ ماه همسران مهاجران مقیم کانادا می‌توانند در کانادا ساکن شوند و در حالی که در این کشور کار و زندگی می‌کنند، در یکسال آینده منتظر تصمیم IRCC در مورد درخواست اقامت دائم خود باشند.

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر اعلام کرده که دارندگان مجوز کار آزاد (Open Work Permit) که مجوز فعلی آن‌ها از اول آگوست تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود، واجد شرایط تمدید مجوز خود به مدت ۱۸ ماه با استفاده از یک فرآیند تسهیل شده رایگان خواهند بود. این تمدید شامل حال همسران و وابستگان بیشتر نیروهار کار موقت، همسران دانشجویان بین‌المللی و متقاضیان اقامت دائم کانادا خواهد شد.