صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left کارت‌ اعتباری و پی‌پال left مستر کارت و ویزا کارت left ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

ویزا کارت نوعی کارت پرداخت بین‌المللی است که به شما برای خرید آنلاین، برداشت نقدی، انتقال و سپرده‌گذاری پس‌انداز در بانک‌های بیش از ۱۹۰ کشور جهان کمک می‌کند. اگر درباره ویزا کارت و انواع و کاربرد آن کنجکاو هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی ویزاکارت و بررسی انواع ویزا کارت و کاربردهایشان

معرفی ویزا کارت

ویزا کارت (VISA card) یک کارت پرداخت بین‌المللی است که توسط انجمن خدمات بین‌المللی ویزا (Visa International Service Association) عرضه شده است. شبکه پرداختی ویزاکارت در ایالات متحده آمریکا مستقر است و این شبکه با موسسات مالی مختلف برای صدور کارت‌های مختلف ویزا همکاری می‌کند.
ویزاکارت در بیشتر از ۱۹۰ کشور جهان فعال و در دسترس است. از ویزا کارت برای خرید آنلاین، برداشت نقدی، انتقال بین بانکی و سپرده‌گذاری پس‌انداز استفاده می‌شود. ویزا کارت مانند هر کارت اعتباری دیگری یک شماره ۱۶ رقمی منحصربه‌فرد، کد سه رقمی CCV2 و تاریخ انقضا (Expiration Date) دارد. ضمن اینکه ویزا کارت یک چیپ امنیتی هم دارد که مانع از کلاهبرداری سودجویان می‌شود.

انواع ویزا کارت چیست؟

ویزاکارت‌ها را از چند منظر می‌توانیم تقسیم‌بندی کنیم. در ادامه با انواع ویزاکارت آشنا می‌شوید:

انواع ویزاکارت از منظر نوع پرداخت

انواع ویزا کارت از نظر نوع پرداخت به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • کارت‌های نقدی ویزاکارت (Debit Cards)

کارت‌های نقدی ویزا کارت با نام‌های دبیت کارت، کارت بانکی و چک کارت هم شناخته می‌شود. کارت نقدی ویزاکارت مستقیم به حساب بانکی شما متصل است. در واقع، با استفاده از دبیت کارت ویزا می‌توانید به اندازه پول موجودی حساب خود پرداخت، برداشت یا انتقال دهید. استفاده از کارت‌های نقدی ویزا کارت در هر دستگاه خودپردازی که علامت ویزاکارت داشته باشد و همچنین از طریق درگاه‌های پرداخت آنلاین و اینترنتی با علامت VISA امکان‌پذیر است.

  • کارت‌های اعتباری ویزاکارت (Credit Cards)

کردیت کارت‌های ویزاکارت همان ویژگی‌های دبیت‌کارت‌های این کمپانی را دارد با این تفاوت که طبق توافق‌تان با ویزاکارت اعتبار دارید. با استفاده از کردیت کارت های ویزا می‌توانید بیشتر از موجودی حسابتان پول پرداخت کرده یا انتقال دهید و از ۱۵ تا ۴۵ روز نیز فرصت دارید تا اعتبار خود را شارژ و بدهی‌تان را به بانک پرداخت کنید.
در صورت عدم بازپرداخت به‌موقع مشمول پرداخت جریمه یا نرخ سود بانکی می‌شوید. کردیت کارت بر اساس اعتمادی که بانک به شما دارد صادر می‌شود و مدارک هویتی، شهروندی و فیش حقوقی درخواست می‌کند تا از استطاعت شما برای بازپرداخت پول مطمئن شود.

  • کارت‌های پیش‌پرداخت ویزا (Prepaid Cards)

کارت‌های Prepaid یا پیش‌پرداخت ویزاکارت، درست مثل کارت‌های نقدی (Debit Cards) است با این تفاوت که به حساب بانکی متصل نمی‌شوند. کارت‌های پیش‌پرداخت ویزاکارت از قبل شارژ شده و موجودی مشخص دارند. از آنجا که کارت‌های پیش‌پرداخت به حساب بانکی متصل نیستند، دیگر نگران خرج و پرداخت اضافه‌تر از موجودی کارت خود نخواهید بود. کارت‌های پیش‌پرداخت ویزاکارت دو نوع قابل شارژ (Reloadable) و غیر قابل شارژ (Gift Card) دارند.

انواع ویزاکارت از منظر نوع صدور

  • ویزا کارت مجازی (Virtual Visa Card)

منظور از ویزا کارت مجازی این است که کارت فیزیکی برای شما صادر نمی‌شود و اطلاعاتی که از ویزا کارت‌تان دریافت می‌کنید به صورت آنلاین است. بنابراین شماره ۱۶ رقمی کارت، تاریخ انقضای آن و رمز CCV2 به صورت آنلاین در اختیارتان قرار می‌گیرد. از ویزاکارت مجازی می‌توانید برای خرید کالا و خدمات و پرداخت‌های اینترنتی آنلاین در فروشگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

  • ویزا کارت فیزیکی

ویزا کارت فیزیکی همان کارت اعتباری است که به حساب بانکی شما متصل می‌شود. از طریق ویزا کارت فیزیکی علاوه‌بر پرداخت، خرید و تراکنش‌های بانکی، امکان استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و خریدهای حضوری نیز وجود دارد.

کاربردهای ویزاکارت چیست؟

از ویزا کارت می‌توانید در موقعیت‌های گوناگونی استفاده کنید. در ادامه به اختصار با کاربردهای انواع ویزا کارت آشنا می‌شوید:

  • اگر از کارت‌های فیزیکی ویزا کارت استفاده کنید، امکان خرید حضوری با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان (POS) دارید.
  • با استفاده از کارت‌های فیزیکی ویزا کارت همچنین به کمک دستگاه‌های خودپرداز (ATM) می‌توانید پول نقد (Cash) دریافت کنید.
  • با استفاده از کارت‌های مجازی ویزا کارت می‌توانید در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای انجام خریدهای آنلاین کالاها و خدمات، پرداخت آنلاین (Online Payment) انجام دهید.
  • مهمترین کاربرد ویزا کارت هم این است که یک ویزا کارت می‌تواند جایگزین پول نقد باشد. به این صورت که با یک ویزا کارت صادر شده در کشور ترکیه می‌توانید از تمامی درگاه‌های آنلاین، خودپردازها و کارتخوان‌ها در سرتاسر جهان (مثلاً در کشورهای آمریکا، فرانسه، تایلند، چین، استرالیا یا هند) که ویزا کارت را قبول می‌کنند، خرید کنید.
ویزا کارت

انواع ویزا کارت‌های اعتباری

گفتیم ویزا کارت به ۳ دسته کلی کردیت کارت‌ها، دبیت‌کارت‌ها و کارت‌های پیش‌پرداخت تقسیم می‌شوند. کردیت کارت‌های ویزا کارت خود انواع گوناگونی دارند و بنابر نیاز کاربر و همچنین خدماتی که بانک ارائه می‌دهد می‌توانید از میان آن‌ها کارت مناسب خود را انتخاب کنید. در ادامه با انواع ویزا کارت های اعتباری آشنا می‌شوید:

ویزا کارت کلاسیک (Visa Classic Card)

این کارت، کردیت کارت ویزا کارت است و برای افرادی که تراکنش‌های مرسوم خرید از فروشگاه ها یا سایت‌های خارجی انجام می‌دهند، مناسب است. ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته می‌توانید از ویزا کارت کلاسیک استفاده کنید و کارمزد پایینی برای تراکنش‌های بانکی خود پرداخت کنید. بیشتر افرادی از ویزا کارت کلاسیک استفاده می‌کنند که خرید از وب‌سایت‌های بین‎‌المللی دارند و به سفرهای خارجی می‌روند.

ویزا کارت طلایی (Visa Gold Card)

ویزا کارت طلایی امکانات بیشتری نسبت به ویزا کارت کلاسیک دارد و به آسانی و با خیال راحت می‌توانید در سفرها و خریدهای خود از کارت اعتباری گلد استفاده کنید. افرادی که ویزا کارت طلایی تهیه می‌کنند می تواند کمک‌سفر، کمک‌هزینه پزشکی، قانونی و کمک های لازم را در هر ساعت از روز و سال دریافت کنند.

ویزا کارت پلاتینیوم (Visa Platinum Card)

ویزا کارت پلاتینیوم تمامی ویژگی‌ها و مزایای ویزاکارت‌های اعتباری کلاسیک و گلد را دارد. حتی با استفاده از ویزا کارت پلاتینیوم می‌توانید به صورت آفلاین خرید کنید و از امکانات گسترده‌ای مانند تخفیفات فروشگاه‌ها و کمپانی‌ها، استفاده از دستگاه‌های POS سراسر دنیا و خدمات بیمه استفاده کنید. دارندگان ویزا کارت پلاتینیوم در صورتی‌ که کارت خود را گم کنند می‌توانند از خدمات مسدود کردن آنی حساب، ارسال کارت جایگزین و حتی ارائه پول نقد اضطراری استفاده کنند.

ویزا کارت Signature

ویزا کارت Signature تمامی خدمات ویزاکارت پلاتینیوم را به همراه امکانات دیگر دارد. به‌عنوان مثال، با داشتن ویزا کارت Signature می‌توانید از امکانات ارائه شده برای میهمان‌های ویژه در بیشتر از ۹۰۰ هتل لوکس در جهان استفاده کنید. علاوه‌بر این، هنگام سفر می‌توانید از خدماتی همچون کمک‌هزینه‌های سفر، کمک‌هزینه درمانی و پزشکی، حمل و نقل ضروری، پیام‌های اضطراری، تعویض بلیط اضطراری، خدمات یافتن چمدان گمشده و مترجمان زبان اضراری استفاده کنید. ضمن اینکه با ویزا کارت Signature امکان استفاده از تخفیف‌های ویژه، مناسب کرایه خود هم بهره‌مند خواهید بود. امکانات این ویزاکارت محدود به موارد گفته شده نیست و می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت کمپانی ویزا کارت به‌طور کامل با مزایای استفاده از Visa Signature آشنا شوید.

ویزا کارت بی نهایت (visa Infinite)

بالاترین سطح خدمات و امکانات را Visa Infinite دارد. ویزا کارت اینفینیتی تمامی خدمات کارت‌های Visa Signature را به اضافه خدمات دیگر ارائه می‌دهد. با داشتن این ویزا کارت از پرداخت خسارت تصادف اجاره خودرو معاف خواهید بود. از هتل‌های مخصوص مجموعه ویزا کارت Infinite، سرویس‌های VIP هتل و صبحانه رایگان بهره‌مند می‌شوید. امکان اتصال ویزا کارت اینفینیتی به کیف پول‌های الکترونیکی مانند پی پال وجود دارد و این ویزا کارت را می‌توانید به صورت نامحدود شارژ کنید.
امکان دریافت ریفاند هم از امکانات خاص ویزا کارت اینفینیتی به شمار می‌رود. با استفاده از Visa Infinite می‌توانید از بیمه حوادث مسافرتی استفاده کنید و تا ۵۰۰ هزار دلار خسارت ناشی از نقص عضو و مرگ تصادفی دریافت کنید. برای مطالعه دقیق مزایای Visa Infinite پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت شرکت خدمات پرداخت مالی ویزا کارت مراجعه کنید.

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

ویزا کارت و مستر کارت به‌صورت کلی تفاوت‌های خیلی زیادی با یک‌دیگر ندارند. هر دو این کارت‌ها در سراسر دنیا و بسیاری از فروشگاه‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند. اما دارای تفاوت‌هایی هستند که عبارت‌ است از:

  • شرکت صادر کننده: ویزا کارت توسط شرکت Visa Inc و مستر کارت توسط شرکت Mastercard صادر شده‌ است.
  • پوشش جغرافیایی: هر ۲ شرکت، شبکه‌های جهانی دارند و کارت‌های آن‌ها به‌طور گسترده استفاده می‌شود. اما ممکن است یکی از آن‌ها در بعضی مکان‌ها و بانک‌ها پذیرفته نشود.
  • برندهای همکاری کننده: هر ۲ شرکت با برندها و موسسات مالی گسترده‌ی در سراسر جهان همکاری می‌کنند. اما ممکن است این همکاری تنها با یکی از شرکت‌های مسترکارت و ویزاکارت صورت گیرد.
  • برنامه‌ها و تخفیفات: ممکن است برنامه‌ و تخفیفاتی که یکی از شرکت‌های ویزا کارت یا مستر کارت داشته باشد، بهتر از دیگری باشد.

برای اطلاع بیشتر از تفاوت این دو کارت می‌توانید به مقاله تفاوت بین ویزا و مسترکارت چیست؟ مراجعه کنید.

مزیت‌های ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت علاوه‌بر این که در سراسر جهان قابل استفاده است و امکان خریدهای آنلاین را برای شما مهیا می‌کند، ویژگی‌هایی دارد که عبارت‌اند از:

  • قابل استفاده در اکثر کشورهای جهان است.
  • می‌توانید به‌صورت حضوری در تمامی فروشگاه‌های جهان اجناس مورد نظر خود را خریداری کنید.
  • از دستگاه‌های خودپرداز در سراسر جهان می‌توانید پول نقد دریافت کنید.
  • به‌صورت آنلاین می‌توانید از فروشگاه‌های خارجی خرید کنید تا از مزایای بازار جهانی بهره‌مند شوید.
  • با ویزا کارت می‌توانید انتقال وجه بین‌المللی داشته باشید و به روشی ایمن و سریع به حساب‌ بانکی دیگر افراد در کشورهای خارجی پول انتقال دهید.
  • می‌توانید هزینه آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، تافل و GRE را با این کارت بپردازید.
  • می‌توانید هزینه‌های مربوط به مراجعه به سفارت‌ها و تعیین وقت کنسولگری‌های کشورهای مختلف را بپردازید.
  • از تخفیفات ویژه‌ای که ویزا کارت برای مخاطبان خود در نظر می‌گرد، بهره‌مند می‌شوید.
  • می‌توانید به وسیله ویزا کارت از برخی بانک‌ها، برای زمان مشخصی پول قرض بگیرید.
  • همچنین امکان خرید اقساطی را نیز ویزا کارت برای شما فراهم می‌کند.

کارت هدیه ویزا چیست؟

کارت هدیه ویزا نوعی کارت پیش‌پرداخت است که با وجه مشخصی صادر می‌شود. در هر جایی که ویزا کارت مورد قبول باشد، کارت هدیه آن نیز قابل قبول است. با کارت هدیه ویزا می‌توانید خرید‌های متعدد تا زمانی که مبلغ مشخص تمام شود، استفاده کنید. این کارت به‌صورت مجازی و فیزیک موجود است.
نوع مجازی از طریق ایمیل و نوع فیزیکی آن به‌صورت پست ارسال می‌شود. از گیفت کارت ویزا می‌توانید برای خرید در فروشگاه‌های آنلاین سراسر جهان و شارژ Apple Pay ،Samsung Pay و Google Pay استفاده کنید.

ویزا کارت چیست؟

پرداخت هزینه‌های ارزی با تهران پیمنت

از آنجا که دسترسی به خدمات و امکانات خدمات پرداخت مالی ویزا کارت در ایران با محدودیت‌هایی مواجه است، می‌توانید پرداخت‌های ارزی خود را به تهران پیمنت بسپارید تا سفارش شما را طی ۱ تا ۳ ساعت بررسی کنیم و با تکمیل بودن اطلاعات‌تان، آن را در مدت زمان کوتاهی برایتان پرداخت کنیم. کافی‌ست به پنل کاربری مراجعه کنید و با ثبت‌نام در وب‌سایت تهران پیمنت، از طریق پنل کاربری سفارش موردنظرتان را ثبت کنید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Sina

۱۴۰۰/۰۹/۲۷

سلام خسته نباشید الان من یه ویزا کارت میخوام باسد چیکار کنم ?

صدرا

۱۳۹۹/۱۰/۱۰

سلام. واقعا دسته بندی شما خوب. کم حجم و مقوی!

تهران پیمنت

۱۳۹۹/۱۰/۱۰

از شما متشکریم.

سیدمحمد اسحاق حسینی

۱۳۹۹/۰۶/۰۷

جالب بود ممنون ولی کافی نبود

met

۱۳۹۸/۱۲/۱۵

سلام من یکی از این کارتا 1000دلاری هدیه گرفتم کجا استفاده کنم

ناشناس

۱۳۹۸/۱۲/۰۹

مرسی مفید و کامل بود.

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۱۲/۰۹

سلام، از نظر و حسن انتخاب شما متشکریم.

عیسی بهشتی

۱۳۹۸/۱۰/۲۸

تشکر از مطالب مفیدتان موفق باشید

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۱۰/۲۸

سلام، از نظر شما متشکریم.

ناشناس

۱۳۹۸/۰۳/۲۷

خیلی مفید ممنوم