صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left راهنمای تصویری ثبت نام آنلاین ویزای کانادا
سایت ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

راهنمای تصویری ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

کانادا کشوری بسیار مهاجرپذیر است و باتوجه به برنامه‌های مختلف و متنوع مهاجرتی که این سرزمین سردسیر ارائه می‌دهد مقصد بسیاری از علاقه‌مندان به کار، تحصیل و زندگی است. این کشور در کنار پذیرش گروه‌های مختلف مهاجرتی، قوانین مشخصی برای صدور ویزا و اجازه تحصیل، اجازه کار و اقامت دائم مهاجران دارد. با دانستن این قوانین می‌توانید شانس خود را برای دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور افزایش دهید. در این مطلب قصد داریم نحوه ثبت نام آنلاین برای درخواست ویزای کانادا را به صورت تصویری و گام به گام شرح دهیم تا به طور دقیق بدانید برای ثبت نام آنلاین ویزای کشور کانادا چه مراحلی را باید طی کنید. با ما همراه باشید.

مراحل ساخت حساب کاربری در سایت دولت کانادا

برای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا ابتدا باید برای خود در وب‌سایت دولت کانادا یک حساب کاربری ایجاد کنید.

۱ ثبت‌نام حساب کاربری

وارد لینک وب‌سایت شوید و در پایین صفحه روی گزینه Register کلیک کنید تا به بخش ایجاد حساب کاربری منتقل شوید.

پس از آن به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که برای ثبت‌نام راحت بهتر است گزینه Register with GC key را انتخاب کنید.

صفحه بعدی برای ورود با GCKey طراحی شده است. GCKey در واقع از نام کاربری و پسوردی تشکیل شده که در سایت دولت کانادا می‌سازید تا بتوانید به خدمات آنلاین این سایت دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. کسی که می‌خواهد برای اولین‌بار اکانت بسازد باید گزینه Sign up را انتخاب کند.

در مرحله بعد قوانین و مقررات ثبت نام در وب‌سایت دولت کانادا ذکر شده و شما با انتخاب گزینه I Accept قوانین را می‌پذیرید.

با قبول قوانین و مقررات، وارد صفحه‌ای خواهید شد که از شما اطلاعات کاربری درخواست می‌کند. نام کاربری موردنظرتان باید حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد و بهتر است شامل اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی یا تاریخ تولدتان نباشد.

پس از انتخاب نام کاربری روی گزینه Continue کلیک کنید تا به صفحه انتخاب رمز ورود منتقل شوید. در این صفحه رمز ورودتان را انتخاب کرده و در کادر تکرار، رمزتان را تکرار کنید. فراموش نکنید رمز ورودتان باید بین ۸ تا ۱۶ کاراکتر بوده و حداقل شامل حداقل یک حرف بزرگ و یک عدد باشد. نکته مهم انتخاب رمز ورود این است که سه کاراکتر پیاپی از نام کاربری شما نباید در رمز ورودتان وجود داشته شود؛ وگرنه سیستم اجازه تعیین آن رمز ورود را به شما نخواهد داد.

۲ سوالات بازیابی به حساب کاربری

پس از تعیین رمز ورود، به صفحه سوالات منتقل خواهید شد. در صفحه سوالات، از شما چند سوال پرسیده می‌شود تا به هنگام بازیابی اکانت خود با پاسخ به سوالات بتوانید به آسانی به اکانتتان دسترسی داشته باشید. از میان سوالات بخش بازیابی می‌توانید یک سوال انتخاب کرده و در بخش مربوطه پاسخ دهید.

سوال دوم در این بخش مربوط به فردی است که می‌توانید نامش را به عنوان فرد به‌یاد ماندنی وارد کنید. سوال سوم نیز مربوط به یک تاریخ به یاد ماندنی است که به هنگام بازیابی حسابتان بتوانید از آن کمک بگیرید. فراموش نکنید برای پاسخ‌هایی که به سوالات دوم و سوم می‌دهید می‌توانید پاسخ کمکی وارد سایت کنید تا در بازیابی حساب کاربری کمکتان کند.

بسیار مهم است که جواب سوالات را به‌خاطر داشته باشید و یا در جای مطمئنی یادداشت کنید زیرا که هربار که وارد اکانت خود می‌شوید سایت یکی از این سوالات را از شما می‌پرسد تا از هویت کاربر پشت اکانت اطمینان حاصل کند.

۳ احراز هویت دو عاملی

پس از تایید سوالات، وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما می‌خواهد ایمیل خود را وارد کنید. با تایید ایمیل از سوی سایت، حساب کاربری شما ساخته شده و پیام Welcome را دریافت می‌کنید. پس از آن باید حساب کاربری خود را با احراز هویت دو عاملی یا two factor authentication تثبیت کنید.

در این مرحله شما انتخاب می‌کنید که می‌خواهید لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و یا ایمیل خود را به روش دو عاملی احراز هویت کنید. برای این کار نیز روش‌های متفاوت وجود دارد: 

  • برای احراز لپ‌تاپ یا سیستم دسکتاپ خود می‌توانید از افزونه‌های Authenticator مختلف استفاده کنید. آن‌ها را به مرورگر خود اضافه کنید و رمز مورد نظر یا Secret Key را تهیه کرده و در فیلد آن بنویسید،
  • برای احراز موبایل یا تبلت با اسکن کد  QR موردنظر Secret Key را به‌دست بیاورید،
  • برای احراز هویت با استفاده از ایمیل، سایت کد ۶ رقمی را برای شما ایمیل می‌کند.  

دقت کنید که  هربار که وارد ایمیل خود می‌شوید سایت از شما یک کد احراز می‌خواهد که به روش‌هایی که ذکر شد آن را به‌دست می‌آورید و وارد می‌کنید.

پس از گذراندن مراحل احراز هویت دو عاملی، این سایت به شما ۵ کد بازیابی اکانت می‌دهد که بایستی آن‌ها را ذخیره و نگهداری کنید. پس از تایید سوالات، وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما می‌خواهد ایمیل خود را وارد کنید. با تایید ایمیل از سوی سایت، حساب کاربری شما ساخته شده و پیام GCKey Sign Up Complete دریافت می‌کنید. 

۴ انتخاب زبان وب‌سایت دولت کانادا

پس از ساخت اکانت در وبسایت دولت کانادا، برای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا به صفحه انتخاب زبان منتقل می‌شوید. در این صفحه (مطابق با تصویر زیر) زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام آنلاین سفارت کانادا

حالا در صفحه مهاجرت به کانادا مانند تصویر زیر روی گزینه Sign in or Create an Account to Apply Online کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که می‌توانید با انتخاب گزینه Sign in with GCKey وارد حساب کاربری خود شوید. ابتدای این مطلب توضیح دادیم چگونه در وبسایت دولت کانادا حساب کاربری بسازید. مانند تصویر زیر می‌توانید پیش بروید.

ثبت نام در GCKey برای سفارت کانادا

۵ ورود به GCKEY

با انتخاب گزینه ورود به صفحه GCKey، از شما خواسته می‌شود تا نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور روی گزینه Sign In کلیک کنید.

ساخت GCKey برای سفارت کانادا

پس از آن صفحه‌ای باز می‌شود تا کاربران را راهنمایی کند رمز عبور و سوالات بازیابی را چگونه تغییر دهند. همچنین لینک مدیریت ایمیلی که وارد کرده‌اید و لینک تعلیق حساب کاربری‌تان در این صفحه نمایش داده شده است. از آن‌جا که قصد داریم ثبت نام آنلاین ویزای کانادا را آموزش دهیم، روی گزینه Continue کلیک کنید تا به مرحله بعد (صفحه قوانین و مقررات) منتقل شوید.

راهنمای تصویری ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

۶ تایید قوانین و مقررات

در صفحه قوانین و مقررات، قوانینی که لازم است به هنگام استفاده از حساب کاربری و ثبت نام آنلاین ویزای کانادا رعایت کنید یادآوری می‌شود. با انتخاب گزینه I Accept ضوابط ذکر شده را قبول می‌کنید.

آشنایی کامل با ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

پس از پذیرش قوانین، وارد صفحه‌ تایید هویت می‌شوید و باید به سوال پرسیده شده پاسخ دهید. در این بخش از شما نام پدر پرسیده می‌شود. نام پدر را به دقت وارد کرده و روی Continue کلیک کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

ایجاد اپلیکیشن در سایت دولت کانادا

حالا با ورود به حساب کاربری خود، به اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهید داشت. در این صفحه اپلیکیشن‌هایی که پیش‌تر سابمیت کرده باشید و اپلیکیشن‌هایی که قصد دارید سابمیت کنید آورده شده است. برای ایجاد یک اپلیکیشن جدید روی Start an Application کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه وارد صفحه‌ای با عنوان Personal Checklist می‌شوید.

در این صفحه دو کادر وجود دارد. کادر اول با عنوان Personal Reference Code مربوط به افرادی است که پیش‌تر فرم‌های سفر به کانادا را تکمیل کرده باشند. این افراد می‌توانند با ثبت کد مرجع شخصی که قبلا دریافت کرده‌اند از کادر اول استفاده کنند.

۱ انتخاب نوع ویزا

اگر کد مرجع شخصی ندارید، باید به یک سری از سوالات پاسخ دهید تا صلاحیت درخواست ویزا را دریافت کنید. برای تایید صلاحیت درخواست ویزا باید اول نوع ویزای خود را از میان گزینه‌های موجود زیر مشخص کنید:

  • ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای کاری کانادا
    (Visitor Visa, Study and/or Work Permit)
  • اکسپرس اینتری
    (Express Entry)
  • تجربه بین‌المللی کانادا
    (International Experience Canada)

۲ پاسخ به سوالات

پس از انتخاب نوع ویزا به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید به سوالات مشخصی پاسخ دهید. پاسخ به این سوالات می‌تواند مشخص کند آیا واجد شرایط اخذ ویزای کانادا هستید یا خیر. تصویر سوالات را در ادامه می‌توانید ببینید.

راهنمای تصویری ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

پس از پاسخ به سوالات، در انتهای صفحه روی گزینه Continue کلیک کنید تا به صفحه بعدی هدایت شوید.

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

۳ بارگذاری مدارک

در صفحه Document Checklist باید مدارک موردنیاز را بارگذاری کنید. ابتدا مدارک خودتان را مطابق با تصویر زیر بارگذاری کنید.

نکته‌ی مهم در آپلود مدارک ثبت‌ نام آنلاین ویزای کانادا این است که باید حتما نام مدرک موردنظر را براساس آن‌چه سایت به  عنوان Document name آورده بنویسید. به عنوان مثال: IMM5257 و یا Client Information

آشنایی با ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

سپس مدارک سایر اعضای خانواده طبق تصویر باید بارگذاری شوند.

راهنمای تصویری و کامل ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

۴ امضای مدارک (Signature)

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید باید اپلیکیشن فرم و دیگر فرم‌های لازم مانند پاسپورت، دعوت‌نامه، سند ازدواج و اصل نامه تمکن مالی در صفحه Your Declaration and Electronic Signature وارد شده باشد.

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا با کمک تهران پیمنت

در انتهای صفحه Your Declaration and Electronic Signature، مانند تصویر زیر I Agree را انتخاب کرده و نام، نام خانوادگی و نام پدر را وارد کنید. در نهایت روی گزینه Sign کلیک کنید.

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

نکته: اگر به صفحه اصلی اپلیکیشن‌ها بازگردید، در بخش Continue an Application You Haven’t Submitted می‌توانید اپلکیشنی که ایجاد کرده و هنوز پرداخت نکرده‌اید را مطابق تصویر ببینید. اگر از این صفحه بخواهید وارد اپلیکیشن شوید و مراحل سابمیت اپلیکیشن را کامل کنید، می‌توانید روی گزینه Continue Application کلیک کنید.

تکمیل مراحل ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

۵ پرداخت هزینه Application

پس از تایید مدارکتان در صفحه Signature، صفحه‌ای باز می‌شود که باز هم باید درخواست خود را امضا (Signature) و تایید کنید. در این مرحله نیز I Agree را انتخاب کرده و در پایین صفحه روی گزینه Transmit and Pay کلیک کنید.

هزینه انواع ویزای کانادا با یکدیگر متفاوت است و برای دانستن مبلغ هزینه انواع ویزای کشور کانادا، می‌توانید مطلب انواع ویزای کانادا + هزینه ها و مدارک مورد نیاز را بخوانید. به عنوان مثال مبلغ هزینه سفارت کانادا برای ویزای توریستی ۱۰۰ دلار کانادا به ازای هر نفر است و هزینه اپلیکیشن فی برای متقاضیان تحصیل در کانادا به ازای هر نفر ۱۵۰ دلار کاناداست. مطالعه مطلب اپلیکیشن فی دانشگاه ‌های کانادا چیست و چگونه پرداخت می‌شود؟ برای مهاجران تحصیل در کانادا توصیه می‌شود.

راهنمای کامل راهنمای تصویری ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

پس از کلیک روی گزینه Transmit and Pay، وارد صفحه‌ای می‌شوید که خلاصه‌ای از هزینه‌هایی که باید بپردازید را می‌توانید ببینید. هزینه بیومتریک و هزینه اپلیکیشن فی سفارت از جمله هزینه‌هایی است که باید در این مرحله پرداخت شوند. مطابق با تصویر باید روی Transmit and Pay کلیک کنید تا به صفحه Checkout منتقل شوید.

هزینه‌های ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

در صفحه Checkout با استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مسترکارت و ویزا کارت و درج اطلاعات، پرداخت خود را می‌توانید انجام دهید. پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای متقاضیان ایرانی سخت بوده و دسترسی به این کارت‌های اعتباری ممکن نیست. به همین دلیل می‌توانید ثبت نام آنلاین ویزای کانادای خود را به تهران پیمنت بسپارید تا پرداخت هزینه اپلیکیشن فی سفارت کانادا را برایتان انجام دهیم. تهران پیمنت پرداخت‌های ارزی را یک تا سه ساعته انجام می‌دهد.

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا با تهران پیمنت

۶ تایید پرداخت هزینه Application

پس از پرداخت هزینه‌ها به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که نشان می‌دهد پرداخت شما موفقیت آمیز بوده است. در این صفحه روی Exit Questionnaire کلیک کنید. (تصویر زیر)

تکمیل ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

حال اگر به صفحه اصلی اپلیکیشن‌ها بازگردید، پرداختی که انجام داده و اپلیکیشنی که سابمیت کردید را می‌توانید در بخش View the Application You Submitted مشاهده کنید.

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا توسط تهران پیمنت

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا با تهران پیمنت

به انتهای مطلب راهنمای گام به گام ثبت نام آنلاین ویزای کانادا رسیدید. چنانچه تمایل داشته باشید می‌توانید پرداخت‌های ارزی خود را به تهران پیمنت بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برایتان انجام دهیم. به این منظور می‌توانید در صفحه اصلی وبسایت تهران پیمنت به قسمت «خدمات» مراجعه کرده و در قسمت «سفارت‌ها»، پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا (My CIC) را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید ثبت سفارش خود را از سمت چپ صفحه انتخاب کرده، وارد حساب کاربری شده و سفارشتان را ثبت کنید.

چنانچه راجع به مهاجرت به کشور کانادا سوالی ذهنتان را درگیر کرده می‌توانید مطلب مهاجرت به کانادا از صفر تا صد را مطالعه کنید. همچنین جهت شناخت نحوه تعیین قرارملاقات کانادا، مطالعه مطلب نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا و مراحل بعد از آن را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین می‌توانید سوالات خود را در رابطه با نحوه ثبت نام آنلاین ویزای سفارت کانادا در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید تا پاسخ بدهیم.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*