صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left استرالیا left مهاجرت به استرالیا و معرفی ویزاهای آن – بخش سوم

مهاجرت به استرالیا و معرفی ویزاهای آن – بخش سوم

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

در بخش اول و دوم این مقاله درباره مهاجرت نیروی متخصص به استرالیا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. در این بخش به ویزا های موقت کاری، دانشجویی و ویزاهای خانوادگی استرالیا می‌پردازیم.

ویزاهای موقت کار در استرالیا

ویزاهای موقت کار در استرالیا مانند ویزای کاری ۴۸۲ و ویزای کار در تعطیلات ساب کلاس ۴۱۷ برای بسیاری از افراد، انتخاب بهتری نسبت به دسته‌بندی‌های مهاجرت دائم نیروی متخصص به شمار می‌آیند.

  • ویزای کاری ۴۸۲: این ویزا برای نیروهای متخصصی مناسب است که قصد دارند حداکثر به مدت ۴ سال در استرالیا کار کنند. دارندگان ویزای ۴۸۲ باید توسط یک کارفرما اسپانسر شده باشند تا این ویزا را دریافت کنند.
  • ویزای کار در تعطیلات ساب کلاس ۴۱۷: این ویزا، برای افراد جوان سر‌تا‌سر دنیا انتخاب معروفی به شمار می‌آید و به افراد بین ۱۸ تا ۳۰ ساله امکان این را می‌دهد که تعطیلات طولانی مدتی را در استرالیا بگذرانند و همزمان نیز برای کسب درآمد، کار کنند.

ویزاهای دانشجویی استرالیا

دانشجویان خارجی انتخاب‌های متعددی برای تحصیل در استرالیا دارند و ده‌ها هزار دانشجو برای استفاده از سطح بالای آموزش ارائه شده به این کشور سفر می‌کنند.

ساب کلاس‌های ویزای دانشجویی استرالیا

سیستم ویزاهای دانشجویی استرالیا، ۸ ساب کلاس دارد:

  • ویزای مستقل ELICOS – ساب کلاس ۵۷۰: این ویزا مخصوص دانشجویان خارجی است که برای تحصیل در یک دوره متمرکز انگلیسی زبان دانشجویان خارجی (ELICOS) به استرالیا سفر می‌کنند.
  • ویزای بخش مدرسه – ساب کلاس ۵۷۱: این ویزا مخصوص کودکانی است که برای تحصیل در مقطع ابتدایی یا راهنمایی به استرالیا سفر می‌کنند.
  • ویزای بخش آموزش فنی و حرفه‌ای – ساب کلاس ۵۷۲: این ویزا مخصوص دانشجویان خارجی است که برای تحصیل و دریافت مدرک فنی حرفه‌ای به استرالیا سفر می‌کنند. این مدارک عبارتند از:
  1. مدرک I، II، III یا IV
  2. دیپلم فنی حرفه‌ای (VET)
  3. دیپلم پیشرفته فنی حرفه‌ای (VET)
  4. مدرک فارغ‌التحصیلی فنی و حرفه‌ای
  5. دیپلم فارغ‌التحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • ویزای بخش آموزش عالی – ساب کلاس ۵۷۳: این ویزا مخصوص دانشجویان خارجی است که برای تحصیل و دریافت مدارک عالی به استرالیا سفر می‌کنند. مدارکی از قبیل:
  1. مدارک پیوسته
  2. مدرک کارشناسی
  3. مدرک فارغ‌التحصیلی
  4. دیپلم فارغ‌التحصیلی
  5. مدرک کارشناسی ارشد (فقط برای دوره‌های آموزش/ کار دانشجویی محور)
  6. دیپلم آموزش عالی/ دیپلم پیشرفته
  • ویزای بخش کارشناسی ارشد پژوهشی – سا‌ب کلاس ۵۷۴: این ویزا مناسب دانشجویان خارجی است که برای تحصیل و دریافت مدرک کارشناسی ارشد پژوهش محور یا دکترا به استرالیا سفر می‌کنند.
  • ویزای بخش بدون مدرک – ساب کلاس ۵۷۵: این ویزا مخصوص دانشجویانی است که برای تحصیل در یک دوره آموزشی بدون مدرک یا سایر دوره‌های آموزشی تمام وقت که منجر به دریافت مدرک استرالیایی نمی‌شود به استرالیا سفر می‌کنند.
  • ویزای بخش امور خارجی یا دفاع – ساب کلاس ۵۷۶: این ویزا مخصوص دانشجویانی است که توسط دپارتمان امور و تجارت خارجی استرالیا یا دپارتمان دفاع استرالیا اسپانسر شده‌اند تا در هر نوع دوره‌ای در استرالیا تحصیل کنند.
  • ویزای دانشجویی سرپرستان – ساب کلاس ۵۸۰: این ویزا مخصوص والدین و سر‌پرستان دانشجویان خارجی زیر ۱۸ سال که در استرالیا تحصیل می‌کنند، می‌باشد. در برخی مواقع، سرپرستان دانشجویان بالای ۱۸ سال نیز ممکن است این ویزا را دریافت کنند.

 

ویزا

 

ویزا های خانوادگی استرالیا

ویزاهای مهاجرت به استرالیا از طریق شریک زندگی:

اگر برنامه دارید ازدواج کنید، ازدواج کرده‌اید یا در یک رابطه متعهد با یک شهروند یا فرد دارای اقامت دائم استرالیا هستید، می‌توانید یک ویزای شریک زندگی برای مهاجرت به استرالیا دریافت کنید.

شهروند استرالیایی/ فرد دارای اقامت دائم استرالیا نقش یک اسپانسر را برای ویزای شما ایفا می‌کند. این بدین معنی است که اسپانسر شما یک سند کتبی تهیه می‌کند و در آن متعهد می‌شود برای دو سال اول مهاجرت شما به استرالیا، هزینه‌هایی مانند محل اقامت و هزینه‌های مورد نیاز زندگی شما را تحت حمایت مالی قرار دهد.

  • ویزای ازدواج: در صورتی که شما با یک شهروند استرالیا یا فردی که اقامت دائم استرالیا را دارد ازدواج کرده‌ یا حداقل به مدت ۱۲ ماه رابطه غیر رسمی داشته باشید، واجد شرایط دریافت ویزای ازدواج برای مهاجرت به استرالیا خواهید بود.
  • ویزای نامزدی: در صورتی که قصد دارید با یک شهروند استرالیا یا فردی که اقامت دائم استرالیا را دارد ازدواج کنید، می‌توانید جهت مهاجرت به استرالیا ویزای نامزدی دریافت کنید.
  • ویزای شریک زندگی وابسته: در صورتی که با یک شهروند یا دارنده اقامت دائم استرالیا در یک رابطه واقعی وابسته به سر می‌برید و قصد دارید به استرالیا وارد شوید و به طور دائمی در آن بمانید، به ویزای ویزای شریک زندگی وابسته نیاز پیدا خواهید کرد.

 

 

از سایر ویزاهای خانوادگی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ویزای والدین: در صورتی که شما والدین یک شهروند استرالیا، دارنده اقامت دائم استرالیا یا شهروند واجد شرایط نیوزلند هستید، در صورتی که فرزند شما قصد و توانایی حمایت مالی از شما را داشته باشید، واجد شرایط این نوع ویزا هستید.
  • ویزای کمکی والدین: گروه کمکی والدین ۳,۵۰۰ جایگاه دارد و افراد، مدت زمان کم‌تری نسبت به سایر ویزاهای والدین برای دریافت ویزای خود صبر می‌کنند.
  • ویزای روابط خانوادگی: ویزای روابط خانوادگی استرالیا مخصوص ماندن موقت افراد مجرد مقطع دبیرستان در استرالیا است تا تعطیلات طولانی مدتی به مدت حداکثر ۱۲ ماه را با فرصت یادگیری درباره استرالیا نزد بستگان یا دوستان خانوادگی نزدیک بگذرانند.
  • بستگان باقی مانده: این ویزا مخصوص تنها فرد خانواده، جدا از کودکان است که خارج از استرالیا زندگی می‌کند. در صورتی که شما ازدواج کرده‌اید، همسر شما نیز باید بدون بستگان نزدیک در کشور کنونی یا در خارج باشد تا بتواند این ویزا را دریافت کند.
  • ویزای خانوادگی مراقب: در صورتی که قصد دارید با ویزای مراقب به استرالیا مهاجرت کنید، باید یکی از بستگان شما که نیاز به مراقبت دارد، در استرالیا باشد. بستگان شما باید به دلیل بیماری یا ناتوانی روانی یا فیزیکی قادر به مراقبت از خود نباشند و حداقل ۲ سال نیاز به مراقبت داشته باشند.
  • بستگان مسن وابسته: این ویزا به بستگان مسن امکان ملحق شدن به خانواده در استرالیا را می‌دهد. در صورتی که شما یک شخص مسن هستید، شما باید توسط بستگان استرالیایی خود به مدت حداقل ۳ سال تحت حمایت مالی قرار بگیرید. بستگان شما باید به مدت ۲ سال شهروند یا مقیم استرالیا بوده باشند.
  • ویزای مهاجرت والدین مسن: این ویزا مخصوص والدین شهروندان یا مقیمان قانونی است تا به فرزندان خود در استرالیا ملحق شوند. در صورتی که فرزندان شما در استرالیا زندگی می‌کنند، می‌توانید به خانواده خود ملحق شوید و بزرگ شدن نوه‌های خود را از نزدیک ببینید. برای دریافت این ویزا یکی از والدین باید بالای سن بازنشستگی در استرالیا را داشته باشد.
  • ویزای مهاجرت والدین در سن کار: این ویزا مخصوص والدین در سن کار شهروندان یا مقیمان قانونی استرالیا است که قصد دارند به فرزندان خود در استرالیا ملحق شوند. در صورتی که فرزندان شما در استرالیا زندگی می‌کنند، می‌توانید به خانواده خود ملحق شوید.
  • مهاجرت کودکان یتیم: این ویزا مخصوص کودکان زیر ۱۸ سال است که والدینی برای مراقبت از آن‌ها ندارند، ولی بستگان آن‌ها در استرالیا هستند. بستگان استرالیایی آن‌ها باید پدربزرگ و مادربزرگ، برادر یا خواهر، خاله/عمه یا دایی/عمو یا خواهرزاده و برادرزاده تنی یا ناتنی باشند.
  • ویزای مهاجرتی فرزند خواندگی: این ویزا مخصوص آن دسته از شهروندان یا مقیمان قانونی استرالیا است که قصد دارند یک کودک زیر ۱۸ سال را در استرالیا به فرزندخواندگی قبول کنند. پیش از اپلای برای مهاجرت فرزند خوانده، باید تمامی مدارک فرزند خواندگی تکمیل شده یا در حال تکمیل باشند.

 

 

برای مطالعه بخش اول کلیک نمایید.

برای مطالعه بخش دوم کلیک نمایید.

منبع: Workpermit

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*