صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left معرفی بازی هایی که ارز دیجیتال می‌دهند

معرفی بازی هایی که ارز دیجیتال می‌دهند

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

بازی های بلاکچین شکل متفاوتی از بازی و سرگرمی این روزهای گیمرها هستند. امروزه کسب درآمد و بازی کردن همزمان، اتفاق عجیبی نیست و بسیاری از گیمرها درآمدزایی از طریق بازی های بلاکچین را به طور جدی دنبال می‌کنند. در این مطلب ابتدا درباره بازی های بلاکچینی صحبت می‌کنیم و در ادامه چند نمونه بازی را که در سال ۲۰۲۳ میان گیمرها محبوب‌ترند، معرفی می‌کنیم.

معرفی بازی هایی که ارز دیجیتال میدهند بازی های کریپتویی بازی های بلاکچینی
معرفی بازی هایی که ارز دیجیتال می‌دهند

بازی بلاکچینی چیست؟

بازی های بلاکچینی گیم‌هایی هستند که با تکنولوژی بلاکچین ساخته شده‌اند تا یک دیتابیس امن را برای گیمرها و حفظ مالکیت و ارزش دارایی‌های درون بازی فراهم کنند. گیمرها می‌توانند از کریپتوکارنسی (ارزهای رمزنگاری شده) یا توکن‌های همتا (NFTs) برای بازی کردن استفاده کنند. نکته مهم در بازی های بلاکچین این است که تقلب به دلیل وجود شفافیت در فناوری بلاکچین تقریبا غیرممکن است.

از آن‌جا که بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی (اندروید و iOS) متمرکز هستند، بازی‌های بلاکچینی انقلابی در صنعت گیم به شمار می‌روند. برخی از بازی‌های بلاکچینی به ازای بازی کردن به کاربران، ارز دیجیتال یا NFT جایزه می‌دهند. این نوع از بازی‌ها P2E نام دارند که مخفف Play To Earn و به معنای «بازی کن و جایزه ببر» است. بازی های بلاکچین به گیمرها اجازه می‌دهند تا از بازی و سرگرمی خود کسب درآمد کرده و تجربه‌های ارزشمندی کسب کنند.

بهترین بازی های بلاکچینی

بازی های کریپتویی نحوه بازی و سرگرمی را تغییر داده و افراد همزمان با بازی کردن می‌توانند ارز دیجیتال کسب کنند. نکته مهمی که درباره بازی های بلاکچینی وجود دارد این است که هیچ‌کس در این نوع از گیم، بازی را کنترل نمی‌کند و هر شخصی می‌تواند دارایی‌های مورد استفاده خود را (مانند NFT و ارز دیجیتال) در بازی‌های مختلف جابه‌جا کند. در ادامه با تعدادی از بهترین بازی های بلاکچینی که می‌توانید از طریق آن‌ها درآمد کسب کنید آشنا می‌شویم:

بهترین بازی های بلاکچینی ۲۰۲۳ بازی های کریپتویی در سال ۲۰۲۳ کسب درآمد با گیم
بهترین بازی های بلاکچینی

بازی بلاک چین دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند (Decentraland) پلتفرم سه‌بعدی واقعیت مجازی (VR) روی بستر بلاکچین اتریوم است که به کاربران و گیمرها اجازه کسب درآمد می‌دهد. در بازی دیسنترالند گیمرها قطعه‌های زمین خریداری کرده و در آن ساخت و ساز انجام می‌دهند. کاربران می‌توانند با خرید و فروش زمین و همچنین سازه‌هایی که در زمین خود می‌سازند، درآمد کسب کنند. شاید در نگاه اول از خرید و فروش قطعه زمین مجازی در بازی Decentraland تعجب کنید اما وقتی اخبار مربوط به خرید و فروش چندهزار دلاری و گاهی میلیون دلاری زمین‌های دیسنترالند را بشنوید، تمایلتان به بازی همزمان با کسب درآمد، بسیار بالا خواهد رفت.

توکن بومی پلتفرم Decentraland، مانا (MANA) نام دارد که نقش منحصر به فرد خود را در این پلتفرم ایفا می‌کند. ارز دیجیتال مانا یک توکن ERC20 است که برای خرید NFT باید مصرف شود. از MANA برای پرداخت هزینه‌های بازی مانند خرید آواتار، لباس و غیره استفاده می‌شود.

بازی ارز دیجیتال سندباکس (SandBox)

سندباکس ابتدا یک بازی موبایلی بود که در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد و از سال ۲۰۱۸ رویکرد دیگری در پیش گرفت و به یک بازی بلاک چینی P2E تبدیل شد. در حال حاضر بازی سندباکس تنها یک گیم برای سرگرمی نیست و افراد می‌توانند مانند بازی دیسنترالند از آن درآمد کسب کنند. توکن بومی پلتفرم سندباکس، سند (SAND) نام دارد که واسطه‌ای برای خرید و فروش NFTها، زمین، لباس، آواتار و هزاران کالای دیگر در بازار سندباکس (Sandbox Marketplace) است.

بازی ارز دیجیتال گادز آنچیند (Gods Unchained)

Gods Unchained یک بازی برای به دست آوردن کارت بازی معاملاتی NFT است. بازی بلاکچینی گادز آنچیند با دیگر بازی های بلاکچین متفاوت است و این بازی مالکیت حقیقی کارت‌ها را به گیمرها می‌دهد. به این ترتیب امکان خرید و فروش و معامله کارت‌های NFT در این گیم وجود دارد. برای دانلود بازی بلاکچینی گادز آنچیند، به وبسایت Gods Unchained مراجعه کنید و در این وبسایت حساب کاربری ایجاد کنید. در ابتدای بازی ۸۵ کارت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و در ادامه اگر بخواهید با قدرت بیشتری بازی کنید، باید کارت NFT بخرید.

بازی ارز دیجیتال آوه گوچی (Aavegotchi)

آوه گوچی یکی دیگر از معروف‌ترین گیم‌های دنیای دیفای است. پروتکل پلتفرم آوه گوچی Aave است و در زبان فنلاندی به مفهوم روح است؛ به همین خاطر لوگوی این بازی مشابه روح طراحی شده است. کاراکترهایی که در گیم آوه گوچی‌ پرورش می‌دهید، Aavegotchi نام دارند و با پرورش کاراکترهای بازی می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه بازی به صورت NFT خرید و فروش و مبادله کنید.

هرچه مدت زمان بیشتری را صرف پرورش آوه گوچی خود کنید، کاراکتر شما ارزشمندتر خواهد شد. نکته مهم در بازی آوه گوچی این است که می‌توانید از آواتارها و کارکترهای بازی به عنوان وثیقه در استیکینگ شبکه استفاده کنید. این موضوع باعث شده تا ارزش آوه گوچی حفظ شود.

بازی‌ کریپتویی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

Axie Infinity یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌ های کریپتویی است که روی بلاکچین اتریوم فعال است. برای بازی اکسی اینفینیتی باید موجودات دیجیتالی به نام آکسی (Axie) را پرورش داده و با خرید و فروش و مبادله آکسی‌ها، NFT و ارز رمزنگاری شده کسب کنید. در ابتدا برای بازی در گیم Axie Infinity از بازار این پلتفرم لازم است ۳ آکسی خریداری کنید. آکسی‌ها در این بازی انواع گوناگون با قیمت‌های متنوع دارند و ارزان‌ترین آن‌ها حدود ۷۹ دلار است. با پرورش آکسی‌ها می‌توانید در حین بازی توکن AXS و SLP کسب کنید و آن‌ها را با NFT یا اتریوم مبادله کنید.

بازی کریپتو الین ورلدز (Alien Worlds)

الین ورلدز متاورسی مبتنی بر دیفای است که روی بلاک‌چین WAX فعالیت می‌کند. گیم الین ورلدز دارای ۶ منطقه است و هر منطقه ۵۰۰ قطعه زمین دارد. هر یک از این قطعات زمین متعلق به یک بازیکن خواهد بود و با یک NFT شناخته می‌شود. گیمرها در بازی الین ورلدز توکن تریلیوم (Trillium) کسب می‌کنند و می‌توانند توکن‌های TLM خود را به بایننس اسمارت چین منتقل کرده و با استکینگ، کوین تریلیوم بیشتری کسب کنند.

بازی ارز دیجیتال دیفای کینگدامز

دیفای کینگدامز اولین بازی P2E (بازی کن و جایزه ببر) روی پروتکل هارمونی است. بازی دیفای کینگدامز فضای قرون وسطایی دارد و گیمرها با ماموریت‌های مختلفی که در بازی انجام می‌دهند به سود می‌رسند. توکن‌های بومی بازی دیفای کینگدامز JEWEL و CRYSTAL نام دارد و گیمرها با موفقیت‌های خود در به سرانجام رساندن ماموریت‌ها، JEWEL و CRYSTAL کسب می‌کنند. البته JEWEL در این بازی توکن حاکمیتی است و در مقابل، توکن CRYSTAL ابزاری به شمار می‌رود که فقط در مناطق خاصی از بازی استفاده می‌شود.

برای نصب این بازی ابتدا لازم است افزونه مرورگر متامسک را روی سیستم خود یا روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از اینکه کیف پول متامسک را به وبسایت DeFi Kingdoms متصل کردید، نمایه مناسبی تنظیم کنید و وارد حساب کاربری بازی شوید. برای ابتدای بازی لازم است توکن JEWEL را خریداری کنید، چرا که برای انجام هر کاری در بازی به آن نیاز دارید. توکن JEWEL را می‌توانید با توکن‌های دیگر مبادله کنید و آن را در بانک موجود در گیم برای کسب درآمد استیک کنید.

بازی ارز دیجیتال فارست نایت

بازی فورست نایت (Forest Knight) یک بازی استراتژیک‌ است که روی پلتفرم پالیگان فعال است. برای اجرای این بازی باید کیف پول مناسب متامسک داشته باشید. در این بازی توکن‌های NFT، آیتم‌های خاصی هستند که بسته به میزان قدرت و کمیابی‌شان ارزش‌های متفاوتی دارند. ویژگی مهم این بازی این است که برای شروع بازی نیازی به هزینه خاصی ندارید و در واقع یکی از بهترین بازی های بلاکچینی رایگان به شمار می‌رود. در جدول زیر به اختصار می‌توانید ویژگی‌های بهترین بازی‌های کریپتو را مطالعه کنید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید:

بازیبلاکچینقابلیت NFT سازینوع درآمدنوع پرداخت ورودی
دیسنترالنداتریومداردNFTCryptoرایگان
سندباکساتریومداردNFTCryptoرایگان
گادز آنچینداتریومداردNFTرایگان
آوه گوچیاتریوم
پالیگان
داردCryptoNFT
اکسی اینفینیتیاتریوم
رونین
داردNFTCryptoNFT
الین ورلدزوکس (WAX)اتریوم
بایننس اسمارت چین
داردNFTCryptoرایگان
دیفای کینگدامزآوالانچهارمونیداردNFTCryptoNFT
فارست نایتپالیگانانجینداردNFTرایگان

خرید و فروش ارزهای دیجیتال بازی‌های بلاکچین

در پایان، بد نیست بدانید بازی های بلاکچینی محدود به این تعدادی که نام بردیم نیستند و بیشتر از ۱۰۰ بازی کریپتویی وجود دارد که طبق شرایط خود و شبکه‌های بلاکچینی که روی آن فعال‌اند، می‌توانید از آن‌ها درآمد کریپتویی کسب کنید. همانطور که مطالعه کردید، برخی از این بازی‌ها نیازمند صرف هزینه (چه به صورت کوین و چه به صورت NFT) هستند و برخی دیگر را می‌توانید به صورت رایگان شروع کنید.

نوع دیگری از بازی‌های کریپتویی نیز وجود دارند که ابتدای بازی نیاز به صرف هزینه ندارند اما برای استفاده از تمام ظرفیت‌های بازی می‌توانید یک‌سری از ابزارها، کاراکترها و زمین‌ها را خریداری کنید تا زودتر به کسب درآمد برسید. فراموش نکنید که پیش از شروع هر بازی به اندازه کافی تحقیق کنید تا سرمایه‌گذاری بهتری در این حوزه داشته باشید. تهران پیمنت نیز برای خرید و فروش بسیاری از رمزارزها مانند مانا (MANA)، سندباکس (SAND) و اکسی اینفینیتی (AXS) در کنار شماست تا سفارش‌های رمزارزی‌تان را در کمتر ۱ ساعت انجام دهد.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*