صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۴

بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۴

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا برای شما هم آرزوست؟ همان‌طور که می‌دانید دانشگاه‌های کانادا به عنوان یکی از مقصدهای برتر برای تحصیلات عالی شناخته می‌شود. همچنین برنامه‌های تحصیلی پیشرفته و عالی دارد. لیستی از بهترین و برترین دانشگاه‌‌های کانادا در سال ۲۰۲۴ را در این مقاله می‌توانید مشاهده کنید؛ با ما همراه باشید.

بهترین دانشگاه‌های کانادا در سال 2022

بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۴ طبق رتبه‌بندی QS

QS مخفف Quacquarelli Symonds نام یک سازمان انگلیسی متخصص در صنعت آموزش است که هر سال دانشگاه‌ های سراسر دنیا را براساس معیارهایی رتبه‌بندی می‌کند. در زیر نام ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در لیست دانشگاه های کانادا را مشاهده می‌کنید:

۱. دانشگاه مک ‌گیل، صدر جدول برترین دانشگاه‌ های کانادا

دانشگاه مک گیل واقع در شهر مونترال، اولین دانشگاه‌ معتبر کاناداست. این دانشگاه با رتبه ۳۰ در بین بهترین دانشگاه‌های جهان، هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را از بیش از ۱۵۰ کشور دنیا جذب می‌کند و دارای بالاترین درصد دانشجویان دکترا در بین دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا است.
فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند؛ از این رو اگر دغدغه‌ی استخدام سریع پس از اتمام دانشگاه را دارید می‌توانید دانشگاه مک گیل را به لیست نهایی خود اضافه کنید.
همچنین اگر قصد تحصیل با فاند در کانادا را دارید و جنبه‌‌ی مالی مهاجرت تحصیلی برای شما اهمیت زیادی دارد، این دانشگاه خدمات زیر را در راستای کمک مالی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد:

  • تعویق پرداخت شهریه: این سرویس برای دانشجویان بین‌المللی که در انتقال هزینه شهریه خود با تاخیر مواجه می‌شوند مفید است. این دانشجویان می‌توانند با ارسال درخواست، پرداخت شهریه را تا مدت زمان مشخصی به تعویق بیاندازند
  • برنامه تحصیلی-کاری: برای درخواست فرصت‌های شغلی در دانشگاه.
  • وام‌های اضطراری: امکان اخذ وام در شرایط پیش بینی نشده.

مک گیل یک دانشگاه انگلیسی زبان است. تمام کلاس‌ها و مطالب درسی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود اما دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند دروس را به زبان فرانسه نیز مطالعه کنند.

۲. دانشگاه تورنتو، دومین دانشگاه برتر کانادا

دانشگاه تورنتو (U of T) دانشگاهی دولتی است که در سال ۱۸۲۷ تاسیس شده و یکی از معتبرترین مراکز آموزشی-تحقیقاتی کانادا است. این دانشگاه در شهر تورنتو واقع شده و در بین بهترین دانشگاه‌ های سراسر دنیا، رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است. تورنتو به عنوان دومین دانشگاه از بین بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۴ شناخته شد.
طبق رتبه‌بندی موضوعی سال ۲۰۲۴ که توسط QS منتشر شده است، دانشگاه تورنتو توانسته در هفت حوزه موضوعی، رتبه‌های بسیار بالایی را در سطح جهانی از آن خود کند:
رتبه ۴ در آموزش، رتبه ۵ در موضوعات مرتبط با ورزش، رتبه ۸ در آناتومی و فیزیولوژی، رتبه ۹ در داروسازی و فارماکولوژی و رتبه ۱۰ در موضوعات فلسفه، پزشکی، پرستاری.
اگر قصد ادامه تحصیل با فاند در کانادا و رشته‌های نام‌برده را دارید، این دانشگاه می‌تواند در لیست بهترین انتخاب‌های شما باشد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته روانشناسی به شمار می‌رود.
زبان اصلی آموزش در این دانشگاه، زبان انگلیسی است.
بورسیه‌ بین‌المللی Lester B. Pearson که فقط توسط همین دانشگاه ارائه می‌شود، هزینه شهریه، کتاب و اقامت چهار ساله را به طور کامل پوشش می‌دهد. این بورسیه فقط به برخی دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی تعلق می‌گیرد. هر سال تقریباً ۳۷ دانشجو می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند. برای اینکه بتوانید برای این دانشگاه اپلای کنید، لازم است قبل از هر چیز از ددلاین دانشگاه های کانادا آگاه باشید و قبل از به پایان رسیدن ددلاین، مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنید.

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه سوم

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یک مرکز جهانی برای تحقیق و آموزش است که امسال رتبه ۳۴ را در بین دانشگاه‌ های برتر جهان کسب کرده است. UBC در سال ۱۹۰۸ در شهر ونکوور تأسیس شده و سومین دانشگاه در لیست برترین دانشگاه‌ های کانادا است.
براساس رتبه‌بندی QS، دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته‌های مهندسی و فناوری، رتبه ۳۶ جهان را به خود اختصاص داد. همچنین در رشته هنر و علوم انسانی رتبه ۳۰، در علوم اجتماعی و مدیریت ۳۱ و در حوزه علوم زیستی و پزشکی رتبه ۲۴ را کسب کرد.زبان اصلی آموزش در این دانشگاه زبان انگلیسی است.
این دانشگاه دو نوع بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد:

  • بورسیه اینترنشنال میجر اینترنس (IMES) به دانشجویان بین‌المللی منتخبی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دارند، اعطا می‌شود. دانشجویان این بورسیه را در اولین سال تحصیلی خود دریافت می‌کنند؛ این بورسیه‌ تا سه سال تحصیلی دیگر قابل تمدید است.
  • جوایز مبتنی بر شایستگی (OIS) به محض دریافت پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشجویان واجد شرایط برای دریافت این کمک هزینه انتخاب می‌شوند. معیار انتخاب براساس دستاوردهای علمی و مشارکت دانشجو در برنامه‌های فوق برنامه است.

۴. دانشگاه آلبرتا رتبه چهارم لیست بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۴

دانشگاه آلبرتا  (U of A)  یک دانشگاه دولتی و تحقیق محور در شهر ادمونتون است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌ های کانادا و از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات عمومی در جهان است که به دلیل برتری در علوم انسانی، علوم، هنر، تجارت، مهندسی و علوم بهداشتی شهرت دارد. دانشگاه آلبرتا توانسته رتبه ۱۱۱ را در لیست بهترین دانشگاه‌ های دنیا به خود اختصاص دهد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته برق محسوب می‌شود.زبان اصلی آموزش در این دانشگاه، انگلیسی است.
دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل با فاند در کانادا هستند، بسته به میانگین پذیرش می‌توانند تا ۵۰۰۰ دلار کانادا از این دانشگاه دریافت کنند. البته گزینه‌های زیادی برای دریافت بورسیه توسط دانشگاه آلبرتا ارائه می‌شود که با توجه به شرایط و مقتضیات خود می‌توانید برای هر یک اقدام کنید.

۵. دانشگاه مونترال با رتبه پنجم

دانشگاهی دولتی، تحقیقاتی و فرانسوی زبان در شهر مونترال است. اگرچه دانشگاه مونترال (UdeM) یک دانشگاه فرانسوی زبان است، اما امکان تحصیل برای دانشجویان انگلیسی زبان نیز در آن فراهم است. براساس رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌ های دنیا در سال ۲۰۲۴، این دانشگاه رتبه ۱۴۱ را دارد.
دانشگاه مونترال سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی جذب می‌کند که این ویژگی آن را به یکی از سه مرکز تحقیقاتی برتر در کانادا تبدیل کرده است.
برای دریافت بورسیه از این دانشگاه، دانشجویان متقاضی باید دارای مجوز تحصیل باشند. این بورسیه به دانشجویانی که اقامت دائم دارند یا شهروند کانادا هستند تعلق نمی‌گیرد. شرط دیگر، فول تایم بودن برنامه درسی و استفاده نکردن از هرگونه معافیت از پرداخت شهریه است.

۶. دانشگاه مک ‌مستر، ششمین دانشگاه برتر کانادا

طبق رتبه بندی QS، مک مستر رتبه ۱۸۹ برترین دانشگاه‌ های دنیا و رتبه ۶ را از بین بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲

داراست. این دانشگاه که در شهر همیلتون واقع شده، دارای ۷۰ مرکز و موسسه تحقیقاتی است که تمرکز ویژه‌ای بر علوم بهداشتی از جمله تحقیقات و مهندسی سرطان و سلول‌های بنیادی دارند.
دوره‌ها و کلاس‌های دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند بنابراین نگران یادگیری زبان سوم نباشید!
دانشگاه مک مستر براساس دستاوردها، نیاز مالی و نیز مقطع تحصیلی مورد نظر و شرایط دانشجو، بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی ارائه می‌دهد.

ادامه تحصیل با فاند در کانادا

۷. دانشگاه واترلو، رتبه هفتم دانشگاه‌ های معتبر کانادا

دانشگاه واترلو به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ های نوآوری کانادا، میزبان بیش از ۱۰۰ برنامه تحصیلی در زمینه تجارت، سلامت، مهندسی، ریاضیات، علوم، هنر، محیط زیست و غیره است.
این دانشگاه رتبه‌ ۱۱۲ لیست QS را دارد و هفتمین دانشگاه برتر کانادا محصوب می‌شود. دانشگاه واترلو در شهر واترلو کانادا قرار دارد.
واترلو به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارند، بورسیه تحصیلی می‌دهد. برای برخی از این بورسیه‌ها نیاز به ثبت درخواست دارید؛ اما برای برخی بورسیه‌های دیگر حتی نیازی به ثبت درخواست نیست و زمانی که پذیرش دانشگاه را گرفتید، دانشگاه به صورت خودکار مناسب‌ترین نوع بورسیه را با توجه شرایط و رزومه، برای شما در نظر می‌‌گیرد. زبان رسمی آموزش در دانشگاه واترلو انگلیسی است.

۸. دانشگاه وسترن، هشتمین رتبه در بین بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۴

دانشگاه وسترن یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر است که در سال ۱۸۷۸ در انتاریو تأسیس شد. این دانشگاه توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های تحقیقاتی دارد و بیشتر از هر چیز به ‌خاطر برنامه‌های علمی و دستاوردهای تحقیقاتی‌اش شهرت پیدا کرده است.
وسترن در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان، رتبه‌ ۱۱۴ و از بین برترین دانشگاه‌ های کانادا رتبه هشتم را داراست. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویانی که به صورت تمام وقت در کلاس‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با بررسی سایر شرایط، برای درخواست بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

۹. دانشگاه اتاوا، رتبه نهم در رنکینگ دانشگاه های کانادا

دانشگاه اتاوا یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش تحصیلی و یک دانشگاه دو زبانه است که در شهر اتاوا واقع شده است. دو زبانه بودن این دانشگاه نوعی مزیت محسوب می‌شود چرا که دانشجویان به دلیل تسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسوی، پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند از فرصت‌های شغلی بهتر و بیشتری بهره‌مند شوند.
این دانشگاه رتبه ۲۰۳ را در میان دانشگاه‌های برتر دنیا دارد و برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در زمینه‌های مختلف تحصیلی از جمله مهندسی، حقوق، پزشکی و علوم بهداشتی، علوم اجتماعی، آموزش و پرورش ارائه می‌دهد.

برای دریافت بورسیه توسط دانشگاه اتاوا کانادا و ادامه تحصیل باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • شرایط دریافت پذیرش برنامه تحصیلی مورد نظر را داشته باشید.
  • به صورت تمام وقت در مقطع کارشناسی دانشگاه ثبت نام کرده باشید.
  • شهروند یا مقیم کانادا به صورت دائم بوده یا دارای پناهندگی باشید (مگر اینکه شرایط خاص دیگری برای شما در نظر گرفته شود).

۱۰. دانشگاه کلگری، رتبه دهم لیست دانشگاه‌ های برتر کانادا

دانشگاه کلگری یک دانشگاه تحقیق محور دولتی است که در کلگری واقع شده است. این دانشگاه رتبه ۱۰ را در بین برترین دانشگاه‌ های کانادا و رتبه ۱۸۲ را نیز در بین دانشگاه‌های معتبر دنیا دارد. تمامی دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. کلگری به دانشجویانی که متقاضی پذیرش در مقاطع مختلف هستند، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد.

در این مقاله هر آنچه درباره رنکینگ بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۴ و اطلاعات لازم برای شناخت نسبی هر دانشگاه‌ لازم بود را مرور کردیم. اگر قصد ادامه تحصیل با فاند را در بهترین دانشگاه‌ های کانادا دارید حتما به اندازه‌ی کافی تحقیق کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به رشته و بودجه‌ی خود داشته باشید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*