صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left بهترین دانشگاه های آمریکا در سال ۲۰۲۴

بهترین دانشگاه های آمریکا در سال ۲۰۲۴

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

هنگامی که صحبت از لیست بهترین دانشگاه‌ های جهان می‌شود، دانشگاه‌ های آمریکا چندین جایگاه از لیست را به خود اختصاص می‌دهند. کشور آمریکا تعدادی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌ های جهان را در خود جای داده است؛ تعداد متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها زیاد است اما تعداد بسیار کمی از این افراد موفق به دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه های آمریکا می‌شوند. محیط آکادمیک و حرفه‌ای، پیشرو بودن در علم و وجود موقعیت‌های کم‌نظیر شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، از دلایل اصلی علاقه دانشجویان به تحصیل در این دانشگاه‌هاست. در این مقاله نگاهی به لیست ۱۰ دانشگاه برتر آمریکا، نرخ پذیرش و شرایط اپلای برای هر یک می‌اندازیم.

بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته مدیریت - بهترین دانشگاه در آمریکا - نام بهترین دانشگاه های امریکا

آیوی لیگ چیست؟

در جستجوی نام بهترین دانشگاه های آمریکا احتمالا با اصطلاح Ivy League برخورد کرده‌اید. آیوی لیگ نام یک مجموعه است که اعضای آن را معتبرترین دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا تشکیل می‌دهد. دانشگاه‌ های پرینستون (Princeton)، دارتموث (Dartmouth)، پنسیلوانیا (Pennsylvania)، هاروارد (Harvard)، ییل (Yale)، کلمبیا (Columbia)، کرنل (Cornell) و براون (Brown) هشت عضو آیوی لیگ هستند.
در بین تمام مؤسسات آموزش عالی آمریکا، این دانشگاه‌ها از نظر کیفیت تحصیل و مسیر شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، از برجسته‌ترین و پرتقاضاترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شوند. آیوی لیگ در سال ۱۹۵۴ شکل گرفت؛ از زمان شکل‌گیری آن تا به امروز، همواره رقابت‌هایی بین دانشگاه‌های عضو این لیگ وجود داشته که عموما در حیطه ورزش بوده است. فرایند پذیرش این دانشگاه‌ها بسیار انتخابی است و دانشجویان بسیار کمی موفق به تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌شوند.

بهترین دانشگاه های آمریکا کدام اند؟

علاوه بر دانشگاه‌ های آیوی لیگ، آمریکا دارای چندین دانشگاه معتبر دیگر نیز هست که رتبه‌های جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. نام ۱۰ دانشگاه برتر آمریکا را در زیر مشاهده می‌کنید. این دانشگاه‌ها بر اساس رتبه‌بندی ارائه شده توسط QS در سال ۲۰۲۴ لیست شده‌اند. QS نام یک کمپانی انگلیسی است که در تحلیل و طبقه‌بندی دانشگاه‌های سراسر دنیا تخصص دارد و هر ساله دانشگاه‌ها را براساس چندین معیار مشخص، رتبه‌بندی می‌کند. با مراجعه به وبسایت topuniversities می‌توانید رتبه بندی دانشگاه های آمریکا را به طور کامل ببینید.

دانشگاه MIT، بهترین دانشگاه آمریکا

مؤسسه فناوری ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology) یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که در ایالت ماساچوست واقع است. دانشگاه MIT رتبه اول در بین دانشگاه‌ های آمریکا و جهان را داراست و یکی از برترین گزینه‌ها برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در رشته‌های مهندسی، علوم کامپیوتر، اقتصاد و ریاضیات را دارند.
نرخ قبولی (Acceptance Rate) این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ برابر با %۴ بوده است؛ به این معنی که تنها %۴ از کل متقاضیان پذیرش، موفق به اخذ پذیرش از این دانشگاه شده‌اند. MIT هر ساله چندین نوع فاند تحصیلی به دانشجویان متقاضی ارائه می‌دهد. این کمک هزینه‌ها بسته به مقطع و رشته تحصیلی، شامل فول فاند (پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی بطور کامل)، پارشال فاند (پوشش بخشی از هزینه تحصیل) و وام دانشجویی می‌شود. آزمون‌های زبان انگلیسی قابل قبول در این دانشگاه TOEFL و IELTS هستند و دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود، نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی مثل GMAT ،GRE ،SAT و ACT خواهند داشت. در این صفحه از وبسایت دانشگاه MIT می‌توانید رشته‌های تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه و ددلاین اپلای هر رشته را مشاهده کنید. با انتخاب هر رشته به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که اطلاعات بیشتری در مورد مدارک لازم و پیش نیازهای اپلای را به شما می‌دهد.

دانشگاه استنفورد، رتبه ۲ آمریکا

دانشگاه استنفورد (Stanford University) یکی دیگر از دانشگاه‌ های تحقیقاتی آمریکا است که بیش از ۱ قرن قدمت دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۸۵ در استنفورد کالیفرنیا تاسیس شده است. طبق رتبه‌بندی QS، این دانشگاه در رشته‌های زیر، رتبه ۱ دنیا را به خود اختصاص داده است:
علوم بیولوژیک، اقتصاد، فیزیک، علوم سیاسی و روانشناسی
در سال ۲۰۲۱ تنها %۴.۳ از دانشجویانی که برای این دانشگاه درخواست پذیرش فرستاده‌اند، موفق به اخذ پذیرش شده‌اند. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد؛ با مراجعه به صفحه رشته های دانشگاه استنفورد برای مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. با انتخاب هر رشته، ددلاین دانشگاه، طول ترم تحصیلی و آزمون‌های ورودی مورد نیاز برای اپلای را می‌توانید مشاهده کنید.
فول فاند، پارشال فاند و وام از جمله کمک هزینه‌هایی است که این دانشگاه به دانشجویان پذیرفته شده ارائه می‌دهد. تمام دانشجویان غیر انگلیسی زبان برای اپلای، نیاز به ارائه نتیجه آزمون‌ تافل دارند. شرکت در آزمون GRE نیز برای تحصیل در برخی رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد لازم است.

بهترین دانشگاه های جهان - بهترین دانشگاه های دولتی آمریکا - بهترین دانشگاه های روانشناسی امریکا - اسم بهترین دانشگاه آمریکا

دانشگاه هاروارد، سومین دانشگاه برتر آمریکا

دانشگاه هاروارد (Harvard University) در سال ۱۶۳۶ در ماساچوست کمبریج تاسیس شد. این دانشگاه یکی از اعضای آیوی لیگ است و قدیمی‌ ترین دانشگاه‌ آمریکا محسوب می‌شود. هاروارد یک دانشگاه خصوصی-تحقیقاتی است. طبق رتبه‌بندی QS، دانشگاه هاروارد رتبه ۱ را برای تحصیل در رشته‌های مدیریت، پزشکی، اقتصاد و علوم زیستی از آن خود کرده است.
در سال ۲۰۲۱ تنها %۴.۶ از کل متقاضیان پذیرش در این دانشگاه، موفق به اخذ پذیرش و ثبت نام شده‌اند. فرایند پذیرش دانشگاه هاروارد بسیار انتخابی است به طوری که یکی از سخت‌گیرترین دانشگاه‌های آمریکا از نظر گزینش محسوب می‌شود.
هاروارد انواع مختلفی از فاند و کمک هزینه‌ تحصیل را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این هزینه‌ها بسته به رشته و مقطع تحصیلی، شرایط مالی و رزومه تحصیلی هر دانشجو متفاوت است. دانشجویان غیر انگلیسی زبان ملزم به شرکت در آزمون‌های تافل و آیلتس و کسب نمره مورد نیاز هستند. همچنین شرکت در آزمون‌های ورودی چون GRE و GMAT نیز با توجه به مقطع تحصیلی ممکن است نیاز باشد. اطلاعات مربوط به رشته‌ها و برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه و نیز ددلاین و پیش نیازهای اپلای برای هر یک را می‌توانید در قسمت Degree Programs مطالعه کنید.

موسسه فناوری کالیفرنیا (دانشگاه کلتک)

موسسه فناوری کالیفرنیا که اختصارا کلتک (Caltech) نامیده می‌شود، یک موسسه آموزش عالی تحقیقاتی در کالیفرنیا است. این دانشگاه خصوصی در سال ۱۸۹۱ تاسیس شده است و چهارمین دانشگاه برتر آمریکا محسوب می‌شود.
دانشگاه کلتک در رشته‌های علوم مهندسی، علوم اجتماعی، ریاضیات و آمار و فیزیک رتبه ۱ را به خود اختصاص داده و گزینه خوبی برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در سطح بسیار آکادمیک در این رشته‌ها را دارند.
نرخ پذیرش سال ۲۰۲۱ دانشگاه کالیفرنیا برابر با %۶.۷ بوده است. این دانشگاه به اکثر دانشجویان ارشد و تمام دانشجویان دکترا، فول فاند ارائه می‌دهد. پارشال فاند و وام نیز از دیگر کمک هزینه‌های این دانشگاه به دانشجویانی است که برای ادامه تحصیل نیاز به کمک مالی دارند. شرکت در آزمون‌های TOEFL و IELTS و کسب نمره مورد نیاز برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان، از پیش نیازهای اپلای در این دانشگاه است. برای اپلای در مقطع کارشناسی، شرکت در آزمون‌های SAT و ACT الزامی نیست. نتیجه آزمون GRE جنرال و سابجکت نیز تاثیر چندانی بر نتیجه درخواست پذیرش مقطع کارشناسی ارشد ندارد و در بیشتر موارد، نمرات این آزمون‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. با مطالعه صفحه پیش نیازهای اپلای برای دانشگاه کلتک، هر آن‌چه لازم است در رابطه با مدارک مورد نیاز برای پذیرش این دانشگاه بدانید را کسب کنید.

دانشگاه شیکاگو، پنجمین دانشگاه برتر آمریکا

رتبه ۵ بهترین دانشگاه های آمریکا به دانشگاه شیکاگو (University of Chicago) تعلق دارد. این دانشگاه تحقیقاتی در سال ۱۸۹۰ در شیکاگو تاسیس شده است و به دلیل موقعیت مکانی خود و همچنین برنامه‌های علمی منحصر به فرد، شهرت زیادی دارد. این دانشگاه در رشته‌های علوم زیستی، روانشناسی، ادبیات و زبان‌های خارجی، فیزیک و ریاضیات دارای رتبه ۱ جهانی است.
طبق گزارش‌های ارائه شده توسط دانشگاه شیکاگو، در سال ۲۰۲۱ حدودا ۳۲۰۰۰ دانشجو برای این دانشگاه اپلای کرده‌اند که تنها %۷.۲ از این افراد موفق به کسب پذیرش تحصیلی شده‌اند. دانشگاه شیکاگو به دانشجویانی که برای تحصیل نیاز به کمک هزینه دارند، فول فاند و پارشال فاند اعطا می‌کند.
شرکت در آزمون‌های ورودی مانند GRE و GMAT از پیش نیازهای اپلای در مقطع کارشناسی ارشد محسوب می‌شود. برای اپلای در مقطع کارشناسی نیازی به ارائه نتایج آزمون‌های SAT و ACT نیست و شرکت در این آزمون‌ها برای دانشجویان بین‌المللی و ساکن ایالات متحده، اختیاری است. ارائه نمرات دو آزمون TOEFL و IELTS برای درخواست پذیرش در تمام مقاطع الزامی است و از پیش نیازهای اصلی اپلای در این دانشگاه به شمار می‌رود.

دانشگاه پنسیلوانیا، رتبه ۶

ششمین رتبه در بین بهترین دانشگاه های آمریکا متعلق به دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania) است. این دانشگاه تحقیقاتی عضو آیوی لیگ، در سال ۱۷۴۰ تاسیس شده و چهارمین دانشگاه قدیمی آمریکا به شمار می‌رود. دانشگاه پنسیلوانیا در رشته‌های حسابداری، مدیریت مالی، بازاریابی، حقوق و دندان پزشکی رتبه ۱ جهان را به خود اختصاص داده است.
نرخ پذیرش این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ برابر با %۸.۴ بوده است. از پیش نیازهای اپلای برای این دانشگاه می‌توان به آزمون‌های ورودی GRE, LSAT, MCAT, GMAT اشاره کرد؛ البته همانطور که می‌دانید برخی از این آزمون‌ها به رشته‌های تحصیلی خاصی اختصاص دارد و شرکت در این آزمون‌ها برای اخذ پذیرش در تمام رشته‌ها نیاز نیست. متقاضیان غیر انگلیسی زبان ملزم به ارائه نتایج تافل و آیلتس هستند. دانشگاه پنسیلوانیا انواع فاند و کمک هزینه‌های تحصیل را به دانشجویان متقاضی ارائه می‌دهد که بهره‌مندی از هر یک، به مقطع و رشته تحصیلی بستگی دارد.

رشته های تحصیلی دانشگاه پرینستون - سایت دانشگاه پرینستون - تحصیل در دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون، رتبه ۷ در بین بهترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه پرینستون که یکی از اعضای آیوی لیگ است، در سال ۱۷۴۶ در پرینستون تاسیس شده و هفتمین دانشگاه برتر آمریکا محسوب می‌شود. دانشگاه پرینستون در رشته‌های تاریخ، ریاضیات و فیزیک، علوم سیاسی و جامعه شناسی رتبه ۱ جهان را داشته و از این جهت شهرت زیادی دارد.
در سال ۲۰۲۱ تنها %۵.۶ از دانشجویانی که برای تحصیل در این دانشگاه درخواست پذیرش داده‌اند، موفق به تحصیل در این دانشگاه شده‌اند. دانشگاه Princeton طیف بسیار گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌کند که رشته‌های مربوط به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پرینستون را می‌توانید در صفحه Fields of Study وبسایت این دانشگاه مشاهده کنید.
شرکت در آزمون‌های ورودی‌ GMAT و GRE برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، الزامی است. فول فاند و پارشال فاند از کمک هزینه‌هایی است که این دانشگاه در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می‌دهد؛ نوع و مقدار فاند به رشته و مقطع تحصیلی دانشجو وابسته است.

دانشگاه ییل، رتبه ۸ آمریکا

دانشگاه ییل (Yale University) دانشگاهی خصوصی است که در سال ۱۷۰۱ در شهر نیوهیون آمریکا تأسیس شد. این دانشگاه تحقیقاتی، یکی از اعضای آیوی لیگ است که در رشته‌های حقوق، فسیل شناسی، ادبیات انگلیسی، نقاشی و تاریخ اروپا دارای رتبه ۱ جهانی است. نرخ پذیرش در دانشگاه ییل در سال تحصیلی گذشته برابر با %۶.۳ بوده است.
در قسمت Departments & Programs وبسایت این دانشگاه می‌توانید تمام رشته‌های مربوط به مقطع کارشناسی ارشد را مشاهده کنید. همچنین برای اطلاع پیدا کردن از شرایط و نوع فاند ارائه شده توسط این دانشگاه، می‌توانید به صفحه بورسیه دانشگاه ییل مراجعه کنید. آزمون‌های ورودی GMAT و GRE برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و آزمون‌های آیلتس و تافل برای تمام دانشجویان غیر انگلیسی زبان، از پیش‌نیازهای مهم اپلای برای این دانشگاه محسوب می‌شود.

دانشگاه کرنل، رتبه ۹

دانشگاه Cornell یکی از هشت دانشگاه عضو آیوی لیگ و نهمین دانشگاه برتر ایالات متحده آمریکاست. این دانشگاه خصوصی تحقیقاتی در سال ۱۸۰۵ تاسیس شده و در نیویورک واقع است. این دانشگاه نیز مانند دیگر دانشگاه‌ های برتر آمریکا دارای فرآیند پذیرش انتخابی است به طوری که نرخ پذیرش آن در سال ۲۰۲۱ تنها %۶.۹ گزارش شده است. انواع رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد که توسط دانشگاه ییل ارائه می‌شود را می‌توانید در Graduate Catalog وبسایت این دانشگاه مشاهده کنید.
بسته به رشته تحصیلی، شرکت در آزمون‌های GMAT و GRE برای اپلای ضروری است و مانند سایر دانشگاه‌ها، ارائه نتایج آزمون‌های تافل و آیلتس نیز از پیش نیازهای اساسی محسوب می‌شود.
رشته‌‌های روزنامه نگاری، مهندسی صنعتی و الکترونیک و دامپزشکی از جمله رشته‌هایی هستند که دانشگاه ییل رتبه ۱ جهان را در آن‌ها به خود اختصاص داده است.

دانشگاه کلمبیا، دهمین دانشگاه برتر آمریکا

دانشگاه تحقیقاتی کلمبیا (Columbia University) از بهترین دانشگاه ‌های آمریکا و جهان به شمار می‌رود. این دانشگاه عضو آیوی لیگ، در سال ۱۷۵۴ در نیویورک تاسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه نیویورک محسوب می‌شود. نرخ پذیرش این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ برابر با %۵.۵ بوده است.
جالب است بدانید دانشگاه کلمبیا بنیان گذار جایزه پولیتزر است که معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی در آمریکا است و از سال ۱۹۱۷ تحت نظارت این دانشگاه به روزنامه‌نگاران، نویسندگان و موسیقی‌دانان اعطا می‌شود.
رشته‌های اقتصاد، قانون تجاری، روان پزشکی دانشگاه کلمبیا، رتبه ۱ جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. برای مشاهده سایر رشته های دانشگاه کلمبیا در قسمت Degree Programs، مقطع تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید و شرایط اپلای برای هر یک را نیز ببینید.

نکاتی پیرامون تحصیل در دانشگاه های آمریکا

  • تمام دانشگاه‌هایی که در این مقاله ذکر شد، اپلیکیشن فی دارند و دانشجویان هنگام اپلای، ملزم به پرداخت این هزینه هستند؛ البته امکان ویو اپلیکیشن فی نیز وجود دارد. این گزینه به صورت محدود در اختیار دانشجویانی که شرایط پرداخت آن را ندارند، قرار می‌گیرد.
  • هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های آمریکا به صورت آنلاین توسط کارت‌‌های اعتباری پرداخت می‌شود. توجه داشته باشید که شما تا زمان ددلاین دانشگاه های آمریکا برای پرداخت این هزینه فرصت دارید و حتما باید پیش از تاریخ مشخص شده آن را پرداخت کنید. پرداخت این هزینه را همچنین می‌توانید از طریق تهران پیمنت انجام دهید.
  • برای اطلاع دقیق از پیش نیازها و مدارک لازم برای اپلای حتما باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.
  • هزینه اپلای و تحصیل معمولا در رشته‌ MBA بیشتر از سایر رشته‌هاست.
  • برای بسیاری از متقاضیان پذیرش دانشگاه های آمریکا این سوال پیش می‌آید که آیا دانشگاه های آمریکا دولینگو را قبول دارند؟ آزمون دولینگو توسط بعضی دانشگاه‌ها و غالبا در مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شود. چنانچه قصد شرکت در این آزمون را دارید، پیش از ثبت نام به وبسایت دانشگاه مراجعه کرده و مطمئن شوید که مدرک آن توسط دانشگاه پذیرفته می‌شود.
  • چنانچه مایل به کسب اطلاعات در رابطه با ویزای دانشجویی آمریکا و هزینه آن هستید می‌توانید به صفحه پرداخت هزینه سفارت آمریکا مراجعه کنید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.