صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

کانادا با بیش از ۲۵۰,۰۰۰ مهاجر جدید که هر ساله وارد این کشور می‌شوند تا از اقتصاد قوی و سیستم مهاجرتی در حال پیشرفت آن استفاده کنند، یکی از برترین مقاصد مهاجرتی دنیا به شمار می‌آید. سیستم مهاجرتی این کشور به حدی در حال پیشرفت است که مرکز آمار حکومت کانادا پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۳۱ بیش از نیمی از تمامی افراد شاغل این کشور، خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند و با میزان فرصت کنونی برای مهاجران، زمان بهتری نسبت به حال حاضر جهت اپلای برای ویزای کانادایی وجود نداشته است.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری
مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری

روش‌های معروف مهاجرت به کانادا چیست؟

  • رده‌بندی اسکیل ورکر (Skilled Worker category)، یک برنامه بسیار معروف ویزای کاری کاناداست که برای افرادی با مهارت و تجربه بالا طراحی شده است.
  • رده‌بندی مهاجرت تجاری کانادایی (Business Immigration category)، به منظور جذب تاجران به کانادا طراحی شده است.
  • برنامه نامزد ایالتی (The Provincial Nominee Program) به کارمندان کبک و سایر ایالت‌ها کمک می‌کند تا با استخدام مهاجران، نیاز خود به نیروی کار را برطرف کنند.
  • همچنین تعدادی برنامه مهاجرت خانوادگی (Family immigration programs) در کانادا وجود دارد؛ ۴۰ درصد مهاجرت‌های سالیانه به کانادا تحت پوشش برنامه‌های به هم پیوستن اعضای خانواده و مهاجران هستند.

مهاجرت اسکیل ورکر کانادا – اکسپرس اینتری (Express Entry)

در ژانویه ۲۰۱۵، کانادا سیستم نوین اکسپرس اینتری (Express Entry) را برای مهاجرت کاری (اسکیل ورکر) و اقامت دائم تاسیس کرد. این سیستم از یک فرآیند آنلاین دو مرحله‌ای برای انتخاب اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کند. مهاجران آینده‌نگر ابتدا یک پروفایل اکسپرس اینتری را تکمیل می‌نمایند و در صورتی که شایستگی لازم را داشته باشند به یک مخزن گزینش راه می‌یابند.

رتبه‌بندی Express Entry

اپلای کنندگان براساس اطلاعات وارد شده در پروفایل خود، رتبه‌بندی می‌شوند. فاکتورهایی که مورد سنجش قرار می‌گیرند شامل این موارد می‌شوند (فاکتورهای بیش‌تری ممکن است مورد توجه قرار گیرند، اما الزامی نیستند):

  • تخصص
  • سابقه کاری
  • مهارت‌ در زبان انگلیسی و فرانسه
  • تحصیلات

دسته‌بندی ویزاهای اکسپرس اینتری

اپلای کنندگانی که بالاترین رتبه‌ها را کسب کرده‌اند دعوت می‌شوند که برای اقامت دائم، تحت پوشش یکی از این سه دسته‌بندی مهاجرت کاری (اسکیل ورکر)، اپلای کنند. این سه دسته‌بندی شامل موارد زیر می‌باشند:

  • برنامه اسکیل ورکر فدرال (Federal Skilled Worker Program): این برنامه به افراد متخصص با سابقه کاری که قابل استخدام و سازگار با محیط هستند امکان کسب اقامت دائم قانونی کانادا را می‌دهد.
  • برنامه اسکیل تریدز فدرال (Federal Skilled Trades Program): این برنامه به افراد متخصص با سابقه در تعدادی از کسب و کارهای محدود که توسط دولت کانادا انتخاب و اعلام می‌گردند، اقامت دائم کانادا را اعطا می‌کند.
  • رده سابقه کاری کانادا (Canada Experience Class): این یک روش معروف کسب اقامت دائم برای مهاجرانی است که مانند دانشجوهای خارجی، سابقه کار قبلی در کشور کانادا را داشته‌اند.

 

زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری

سکونت و مهاجرت به کانادا معمولا ۶ ماه یا کم‌تر برای انجام تمامی اپلیکیشن‌های اکسپرس اینتری (Express Entry) زمان می‌برد، ولی در طی این زمان کارگران می‌توانند در حالی که اپلیکیشن اکسپرس اینتری آن‌ها در حال انجام است، تحت برنامه موقت کارگر خارجی (Foreign Worker Program) یا برنامه پویایی بین‌المللی (International Mobility program) در سایت به طور آنلاین استخدام شوند.

ارزیابی تاثیر بازار کار (Labour Market Impact Assessment)

اگر کسی قصد دارد که یک متخصص را از طریق برنامه فدرال اسکیل ورکر یا فدرال اسکیل تریدز استخدام کند، ابتدا باید در ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) اپلای نماید تا نشان دهد که واقعا به یک فرد خارجی برای انجام کار نیاز دارد و هیچ فرد کانادایی در دسترس نیست.

پیشنهاد کاری که LMIA مطرح می‌کند برای هر نوع ویزا شرایط خاص خود را دارد که در ادامه ذکر شده است:

  • برنامه اسکیل ورکر فدرال: شغل افراد باید تمام وقت و دائمی باشد و فصلی نباشد؛ باید در لیست رده‌بندی ملی کار (National occupation Classification List)، از نوع مدیریتی (تخصص نوع ۰)، حرفه‌ای (تخصص نوع A)، فنی (تخصص نوع B) باشد.
  • برنامه اسکیل تریدز: شغل افراد باید تمام وقت و حداقل ۱ ساله باشد؛ باید از نوع فنی (تخصص نوع B) از لیست رده‌بندی ملی کار کانادا باشد و باید دستمزد و شرایطی مشابه با شرایط افراد بومی کانادا که هم رده شغلی هستند ارائه دهد.
  • رده‌بندی سابقه کاری کانادا (Canadian Experience Class): برای این زیرگروه ویزا، به فرم ارزیابی تاثیر بازار کار (Labour Market Impact Assessment) نیازی نیست. با این حال، اپلیکیشن‌هایی که فرم ارزیابی LMIA دارند امتیاز بیش‌تری کسب می‌کنند و احتمال موفقیت آن‌ها بیش‌تر است. شرایط این زیرگروه با شرایط برنامه اسکیل ورکر فدرال که در بالا توضیح داده شده، یکسان است.

بستگان

طبق برنامه اکسپرس اینتری، هرکدام از اعضای خانواده اپلای کننده نیز از اقامت دائم کانادا بهره‌مند می‌شوند و از حقوق یکسانی برای زندگی، کار و تحصیل در کشور برخوردارند.

برنامه موقت کارگران خارجی / برنامه پویایی بین‌المللی

برنامه موقت کارگران خارجی (TFWP) و برنامه پویایی بین‌المللی (IMP) دو گروه ویزای مشابه هستند که به کارفرما این امکان را می‌دهند که جهت انجام کارهای کوتاه مدت و اموری که در آن کمبود تخصص وجود دارد، کارکنان خارجی استخدام کنند. انتخاب یکی از این دو برنامه بسته به این است که آیا کارفرما به فرم ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارد یا خیر؛ افرادی که به این فرم ارزیابی نیاز دارند باید تحت برنامه TFWP اپلای کنند و افرادی که به ارزیابی نیازی ندارند باید از IMP استفاده کنند. این برنامه حداقل ۳۰ روز زمان می‌برد.

ویزاهای تجاری کانادا

ویزاهای مربوط به رده‌بندی مهاجرت تجاری کانادا، به منظور جذب تاجران باسابقه به کانادا طراحی شدند. داوطلبانی برای کسب ویزای تجاری موفق می‌شوند که در کانادا سرمایه‌گذاری کنند، کسب و کارهایی را در کانادا راه‌اندازی کنند و درآمد و استخدام برای کانادا بوجود آورند.

در سال ۲۰۱۳، بیش از ۹۰۰۰ تاجر مهاجر اجازه ورود به کانادا را پیدا کردند. در سال ۲۰۱۵- ۲۰۱۶ نیز هدف دولت این بود که ورود تعداد مشابهی از تاجران مهاجر را به کانادا خوش‌آمد گوید. در راستای تشویق به ایجاد یک محیط اقتصادی مستحکم و موفق، دولت کانادا به دنبال تاجرانی با سابقه تجارت کافی و دارایی لازم است.

دسته‌بندی‌های ویزای تجاری

  • مهاجرت از طریق ویزای سرمایه‌گذاری: این ویزا مناسب افرادی است که ارزش خالص دارایی آن‌ها حداقل ۱۰ میلیون دلار کانادا است و حاضر هستند با وجود ریسک، حداقل ۲ میلیون دلار کانادا در صندوق سرمایه گذاری مهاجران پایتخت کانادا سرمایه گذاری کنند. این دسته‌بندی همیشه موجود نیست و در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۵ موقتا بسته شد.
  • ویزای استارت آپ: هدف این ویزا صاحبان یا شرکای کسب و کارهای موفق با سابقه کاری قابل توجه است که قصد و توانایی داشتن و مدیریت یک کسب و کار در کانادا که سود و استخدام بوجود می‌آورد را دارند. کسب و کار مورد نظر باید مورد تایید یک سازمان که در لیست سازمان‌های تعیین شده برای ویزای استارت آپ (Start-up Visa Designated Organisations List) قرار دارد، باشد.
  •  ویزای مهاجرتی شغل آزاد: این ویزا برای افرادی با سابقه مرتبط در ورزش سطح جهانی یا فعالیت‌های فرهنگی یا سابقه مدیریت مزرعه، که قصد و توانایی این را دارد که در کانادا شغل آزاد داشته باشند، مناسب است.

کسب ویزا از طریق خانواده

دولت کانادا متوجه است که اعضای خانواده نیاز دارند در کنار یکدیگر باشند و به همین دلیل، مهاجرت برای بسیاری از اعضای خانواده مجاز است. برخی از اعضای خانواده، مانند همسران و فرزندان وابسته به پدر و مادر، می‌توانند شامل اپلیکیشن ویزا برای مهاجران جدید به کانادا شوند. در حالی که والدین، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و سایر بستگان نیازمند تضمین مالی توسط یک شهروند کانادا و فردی که اقامت دائم دارد هستند.

موارد مورد نیاز برای مهاجرت خانوادگی

در ادامه الزامات لازم برای مهاجرت به کانادا به صورت خانوادگی را ذکر می‌کنیم. این الزامات بسته به شرایط هر خانواده و همراهان مقداری متفاوت است.

همسران و شرکای زندگی

همسر یا شریک زندگی شما به طور معمول می‌تواند در اپلیکیشن شما برای مهاجرت شامل شود. شریک عاطفی، فردی از هر جنسیتی (شامل جنسیت یکسان) تعریف می‌شود که حداقل به مدت یک سال به عنوان شریک زندگی با شما زندگی کرده است. موارد اطلاعات مورد نیاز شریک شما در فرم اپلیکیشن ویزا باید با متقاضی اصلی (شما) یکسان باشد.

  • فرزندان همسر شما نیز می‌توانند در اپلیکیشن ویزای شما شامل شوند.
  • توضیحات بالا معمولا شرایط اپلیکیشن عادی یک خانواده را شامل می‌شود.

فرزندان

از آگوست ۲۰۱۴ تنها فرزندان وابسته به والدین که زیر سن ۱۹ سال هستند می‌توانند شامل اپلیکیشن ویزای شما شوند؛ مگر در شرایطی که فرزندان، شرایط فیزیکی یا روانی خاص یا ناتوانی‌های روانی و شرایط بد سلامت داشته باشند که در این صورت در مورد آن‌ها شرط سنی وجود ندارد. قبلا فرزندان تا سن ۲۲ سالگی می‌توانستند شامل شوند.

یک فرزند وابسته به پدر و مادر، کودکی زیر سن ۱۹ سال تعریف می‌شود که همسر یا شریک زندگی ندارد، یا کودکی از هر سن که به دلیل ناتوانی جسمی یا روانی یا عارضه‌ای در سلامت خود از نظر اقتصادی به شما یا همسرتان وابسته است. اگر خود فرزند وابسته به شما یا همسر شما فرزند وابسته به خود را دارند، این کودکان نیز می‌توانند شامل اپلیکیشن ویزای شما شوند.

والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌

در اغلب موارد، والدین می‌توانند در اپلیکیشن ویزای اولیه شامل شوند و در عوض باید به وسیله فردی که اقامت دائم دارد یا شهروند است تضمین شود، مگر در موارد نادری که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ در شرایط سختی زندگی می‌کنند که دلایل متقاعد کننده انسان دوستانه و دلسوزانه برای این که به آن‌ها اجازه شامل شدن در اپلیکیشن را می‌دهد وجود داشته باشد.

روش‌های مهاجرت کاری به کانادا
روش‌های مهاجرت کاری به کانادا

مشمولیت

جهت تضمین مالی (اسپانسر) کردن والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود برای ورود به کانادا به عنوان اقامت‌کننده دائم، والدین یا پدربزرگ/مادربزرگ شما باید یک توافق‌نامه ضمانت را امضا کنند که توضیح می‌دهد:

  • که شما در صورت لزوم از آن‌ها حمایت مالی می‌کنید، مثلا در شرایط که آن‌ها برای دوره‌ای ۳ تا ۱۰ سال استخدام جایی نباشند.
  • که والدین / پدربزرگ و مادربزرگ شما از تمامی اقدام‌های منطقی استفاده می‌کنند تا خود را از نظر اقتصادی حمایت کنند.

محدودیت‌ها

در صورتی که شرایط زیر پیش بیاید شما قادر به تضمین مالی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود نیستید:

  • شما در شرایط حمایت مالی که برای یکی دیگر از بستگان در گذشته تضمین کرده‌اید، ثابت قدم نبودید.
  • شما در مورد یک حکم حمایت دادگاه مثل حکم حمایت از کودک قصور کرده‌اید.
  • وام / حمایت مالی از دولت کانادا (به جز حمایت برای یک ناتوانی) دریافت کرده‌اید.
  • محکوم به خشونت یا آزار جنسی، یا هرگونه آزار علیه بستگان خود شده‌اید.
  • از پرداخت‌ها جا مانده‌اید، دیر پرداخت‌های خود را انجام داده‌اید، یا در پرداخت قروض مهاجرت خود قصور کرده‌اید.
  • شما در حال حاضر در زندان به سر می‌برید.
  • شما در حال حاضر ورشکسته شده باشید.

سایر موارد

اپلیکیشن‌های اسپانسر شدن و تضمین مالی می‌توانند برای بستگان بی سرپرست زیر ۱۹ سال مانند برادر، خواهر، خواهرزاده، برادرزاده یا نوه انجام شود. تحت حمایت مالی قرار دادن این بستگان شرایط و محدودیت‌های یکسانی با تحت پوشش مالی قرار دادن والدین / پدربزرگ و مادربزرگ (که در بالا شرح داده شده) دارد.

به علاوه، شما در حالت عادی می‌توانید یک فرزند زیر ۱۹ سال را که قصد گرفتن سرپرستی او را دارید تحت تضمین مالی قرار دهید. برای اطلاعات بیش‌تر به صفحه به سرپرستی گرفتن بین‌المللی در کانادا مراجعه کنید.

ویزاهای تحصیلی کانادا

با بیش از ۱۳۰,۰۰۰ دانشجوی خارجی که هر ساله با ویزای تحصیلی به کانادا می‌آیند، کانادا جامعه دانشجویی خارجی متنوعی را ارائه می‌دهد. تحصیل در کانادا یا هر کشور خارجی دیگری یک ماجراجویی و چالش است و شما باید توجه کنید که در چه قسمتی از کانادا قصد تحصیل دارید تا اطمینان حاصل کنید این یک تجربه مثبت خواهد بود. این چیزی است که شما باید پیش از آغاز اپلای برای ویزای تحصیلی خود به کانادا انجام دهید.

برای اطلاع از جزئیات کامل اپلای برای ویزای تحصیلی کانادایی، لطفا صفحه مجوز تحصیل در کانادا را مطالعه فرمایید.

اطمینان پیدا کنید برای دوره آموزشی مورد نظر خود در کانادا زودتر از موعد اپلای می‌کنید. حداقل ۶ ماه زودتر برای دبستان و دبیرستان اپلای کنید. دانشجوهای دانشگاه و کالج باید یک سال قبل از زمانی که قصد شروع تحصیلات خود را دارند اپلای کنند. هر مرکز آموزشی قوانین مخصوص به خود را درباره این که چگونه اپلای برای آن‌ها صورت می‌گیرد دارند و تصمیم می‌گیرد شما باید در چه سطحی از انگلیسی یا فرانسه پذیرفته شوید.

مدارس و دانشگاه‌هایی که انتخاب می‌کنید درباره این موارد به شما اطلاعات می‌دهند:

  • هزینه اپلای کردن چقدر است
  • هزینه تحصیل در کانادا در مدرسه انتخابی شما
  • بیمه درمانی
  • اجاره و هزینه زندگی در کانادا
  • آزمون‌های زبان مورد نیاز

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

داود

۱۳۹۹/۰۵/۱۵

سلام شرکت یا افرادی مدعی هستند میتوانند برای اقامت کانادا اقدام کنند و در ابتدا یک وکالت کاری و بعد از آن حدود ۱۰۰ دلار برای ترجمه مدارک و حق الزحمه میخواند و باقی طی ۱۸ ماه از حقوق کسر میشود . چطور میتونم بهشون اطمینان کنم ممنون میشم راهنمایی کنيد

تهران پیمنت

۱۳۹۹/۰۵/۱۵

سلام، از سوال شما متشکریم. به دلیل حساسیت موضوع و عدم داشتن اطلاعات دقیق، ما نمی‌توانیم با قطعیت در این مورد اظهار نظر کنیم.

علي اصغر مفيدي

۱۳۹۸/۰۱/۰۴

سلام و احترام و تبريك سال نو محضر بانو نيلوفر ميثاقي مطالب خوب و رساي شما را بارديگر خوانده و بهره بردم و چون افق هاي جديدي را در ذهن گشوده و به همين منظور آيا حضوري و با هماهنگي قبلي جهت دريافت مشاوره مهاجرت مي توانم خدمت برسم ؟ لطفا مساعدت لازم را مبذول فرماييد.

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۰۱/۰۴

سلام، از شما متشکریم. ضمن تبریک سال نو خدمت شما، ما شرکت پرداختی هستیم و متاسفانه خدمات مشاوره‌ای برای مهاجرت را انجام نمی‌دهیم. ولی در صورتی که در مورد پرداخت‌های مهاجرتی خود سوالی دارید، می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید: 02140884509 - 02140884557

علي اصغر

۱۳۹۷/۱۰/۰۵

با سلام مطالب شما خوانده و بهره بردم

تهران پیمنت

۱۳۹۷/۱۰/۰۵

سلام، خوشحالیم که مطالب برای شما مفید واقع شد و متشکر از شما.