صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left چگونه بیت کوین (Bitcoin) بدست آوریم؟

چگونه بیت کوین (Bitcoin) بدست آوریم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۸/۱۷

با گذشت زمان، ارز رمزنگاری شده بیت کوین مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و درماه‌های اخیر سال جاری، رشد فزاینده قیمت آن از چشم سرمایه‌گذاران، موسسات مالی و حتی مردم عادی مخفی نمانده است و توجه افراد، موجب رشد فزاینده شناخته شدن بیت کوین، نسبت به سایر ارزهای رمزپایه شد.

به همین ترتیب، هرچه تعداد روش‌های استفاده و پرداخت با بیت کوین بیش‌‍‌تر شود، راه‌های بیش‌تری هم برای بدست آوردن آن به وجود می‌آید. با این شرایط، سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه می‌توان بیت کوین به دست آورد؟ یا بهتر بگوییم بیت کوین چطور استخراج و توزیع می‌شود و چگونه می‌تواند به دست ما برسد؟ در ادامه، تعدادی از اصلی‌ترین روش‌های تهیه و بدست آوردن این ارز رمزنگاری شده را بررسی می‌کنیم.

نحوه کسب بیت کوین با استفاده از ماین و خرید و فروش
چگونه بیت کوین (Bitcoin) بدست آوریم؟

خرید بیت کوین با استفاده از کردیت کارت و پرفکت مانی

وب سایت‌های زیادی وجود دارند که در آن‌ها می‌توان با استفاده از مستر کارت و ویزا کارت، بیت کوین خرید. سایت‌هایی مثل CEX.io یا Bitfinex از جمله این سایت‌ها هستند.

البته مانعی که برای خرید بیت کوین از این سایت‌ها برای کاربران ایرانی وجود دارد، نداشتن مستر کارت یا ویزا کارت است. مشکل دیگر، عدم پذیرش بسیاری از انواع کارت‌های مستر و ویزا توسط بعضی از این وب سایت‌ها می‌باشد. هم‌چنین این وب سایت‌ها جهت خرید با کردیت کارت، فرآیند پیچیده‌ای برای تایید هویت کاربر دارند که برای آن لازم است حتماً مدارک اقامتی در خارج از ایران وجود داشته باشد و حتماً باید نام و نام خانوادگی فرد روی کارت درج شده باشد.

به طور مشابه چنین مشکلی برای خرید پرفکت مانی و وریفای کردن اکانت پرفکت مانی وجود دارد. ضمن این که پس از این که خرید و فروش بیت کوین در ایران افزایش یافت. قیمت پرفکت مانی نیز به شدت گران شده است و دیگر نمی توان به قیمت‌های مناسبی پرفکت مانی تهیه کرد.

موضوع مهم دیگر این است که وب سایت‌ها معمولاً برای خرید بیت کوین با کارت بانکی، تا ۲۰ درصد کارمزد اضافی دریافت می‌کنند. به طور مشابه کارمزدهایی تا ۷ درصد برای خرید با پرفکت مانی در این گونه وب سایت‌ها محاسبه می‌شود.

در نتیجه می‌بینم که متاسفانه خرید بیت کوین به این روش‌ها برای کاربران ایرانی به سادگی میسر نیست. هر چند با بررسی، کنکاش زیاد، صرف هزینه و وقت و تا حدودی پذیرش ریسک و سرمایه‌گذاری، امکان خرید بیت کوین به این روش می‌تواند فراهم شود و تعدادی از افراد حرفه‌ای و متخصص در ایران در حال حاضر به این شیوه، بیت کوین تهیه می‌کنند.

 ماینینگ (Mining)

یکی از راه‌های بدست آوردن بیت کوین، انجام فرآیند ماینینگ (Mining) می‌باشد. ماینینگ، فرآیندی است که در آن کاربران با حل مسائل پیچیده ریاضی، اطلاعات تراکنش‌‌های جدید را در بلاک چین، که تاریخچه کل تراکنش‌ها را در خود جای داده است، ثبت می‌کنند و زمانی که یک کاربر، بلوک یا فایل‌های ذخیره اطلاعات جدیدی را رمزگشایی کند و آن را در این دفتر کل ثبت کند، مقداری بیت کوین به عنوان پاداش به او داده خواهد شد.

با این که پاداش ماینینگ هنوز وسوسه‌انگیز است، اما مشکلات بیش‌تری بر سر راه به دست آوردن بیت کوین از طریق ماینینگ قرار گرفته است:

  • رمزگشایی یک بلاک برای انجام فرآیند ماینینگ، طی گذشت سال‌ها سخت‌تر شده است و تجهیزات کامپیوتری که برای ماینینگ به کار می‌روند، به دلیل حجم بالای پردازش، بسیار داغ می‌شوند و از کار می‌افتند. در نتیجه این تجهیزات باید در طی بازه‌های زمانی مختلف به طور مرتب تعویض شوند و این کار هزینه زیادی ایجاد می‌کند.
  • به دلیل هزینه‌های سنگین خرید دستگاه مناسب برای ماینینگ، این کار  در چند ماه اول سودآور نیست و ممکن است تا مدتی هزینه خرج شده برای سیستم کامپیوتری، بیش‌تر از بیت کوین‌های به دست آمده از راه ماینینگ باشد.
  • برای بیش‌تر شدن احتمال دستیابی به پاداش ماینینگ، گاهی ماینرها (افرادی که ماینینگ انجام می‌دهند) با یکدیگر تشکیل یک Mining Pool را می‌دهند؛ ماینینگ پول به این معنی است که ماینرها سیستم‌های کامپیوتری خود را کنار یکدیگر می‌گذارند تا با سرعت بیش‌تری بیت کوین استخراج کنند و بیت کوین‌های به دست آمده به عنوان پاداش را میان خود تقسیم می‌کنند تا متناسب با میزان اشتراک یک کاربر در استخراج بیت کوین، درصدی از بیت کوین‌های استخراج شده به آن کاربر تعلق گیرد. با این حال، هزینه‌های برق حاصل از فرآیند ماینینگ نیز نسبتاً زیاد است.

ماینرها هم‌چنین ممکن است به جای این که سیستم کامپیوتری قوی خریداری کنند، از سیستم Cloud Mining استفاده کنند. Cloud Mining به این معناست که کاربری که قصد به دست آوردن مقداری بیت کوین را دارد، به یک شرکت مبلغی می‌پردازد تا آن شرکت، مقداری بیت کوین برای او ماین کند و پس از به دست آمدن تعدادی بیت کوین، شرکت پس از کسر درصدی از بیت کوین‌ها به عنوان سهم خود، مابقی را به فرد پرداخت می‌نماید.

در Cloud Mining هم مانند زمانی که با تجهیزات خود ماینینگ می‌کنید، این مشکل وجود دارد که مدتی طول می‌کشد تا هزینه بیت‌ کوین‌های به دست آمده از هزینه پرداخت شده برای اجاره سیستم ماینینگ، بیش‌تر شود. ضمن این که در این فرآیند کاربر باید به شرکت مربوطه اعتماد کند و همیشه این ریسک وجود دارد که شرکت مربوطه ممکن است به تعهدات خود عمل نکند.

به این ترتیب، Cloud Mining مناسب افرادی است که قصد انجام فرآیند ماینینگ را دارند، اما دانش مورد نظر یا هزینه کافی برای خرید سیستم کامیپیوتری مناسب ماینینگ را ندارند. بنابراین، اگر قصد استفاده از این فضا را دارید، شرکتی را انتخاب کنید که به طور مستمر پرداخت انجام داده و معتبر می‌‌‌باشد. هم‌چنین، برای جلوگیری از هک شدن، تعداد زیادی بیت کوین‌ را در اکانت خود در سایت آن شرکت نگهداری نکنید و در فواصل زمانی کم، انتقال بیت کوین را به کیف پول خود انجام دهید.

به طور کلی روش ماینینگ برای به دست آوردن بیت کوین، روشی تخصصی و دارای ریسک‌های مخصوص به خود می‌باشد. امری که آن را به عنوان یک روش برای به دست آوردن بیت کوین، از دسترسی عموم مردم خارج می‌نماید و فقط برای افراد خاصی مناسب است.

خرید و فروش بیت کوین

تجارت بیت کوین به این صورت است که فرد، مقداری بیت کوین می‌خرد و در همان روز آن را با مقداری سود می‌فروشد سپس دوباره بیت کوین می‌خرد و آن را نیز می‌فروشد و به همین ترتیب با خرید بیت کوین در نرخ های پایین‌تر و فروش آن در نرخ های بالاتر به سود می‌رسد که می‌تواند این سود را به صورت بیت کوین نیز نگهداری نماید.

البته به دست آوردن بیت کوین به این روش نیز نیازمند به ابزارهای مناسب و تخصص لازم در Trading می‌باشد که بسیاری از افراد از آن برخوردار نیستند. با این وجود افرادی این روش را علی رغم ریسک‌هایی که دارد، برای به دست آوردن بیت کوین انتخاب می‌کنند که طی آن ممکن است بتوانند بیت کوین به دست بیاورند یا این که سرمایه خود را نیز از دست بدهند.

معرفی روش های مختلف برای کسب بیت کوین
راه‌های کسب بیت کوین

دریافت بیت کوین در ازای عرضه کالا یا خدمات

راه دیگری که برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد، این است که در ازای فروش کالا یا عرضه خدمات در وب سایت یا اپلیکیشن خود، هزینه مربوط به خدمات یا کالای ارائه شده را به جای سایر روش‌ها مثل پرداخت با ویزا کارت و مستر کارت یا پی پال، از طریق پذیرش بیت کوین، دریافت نمایید.

برای این کار می‌توانید یک کیف پول بیت کوین برای خود ایجاد نمایید و آدرس آن را (همراه با بارکد یا QR مربوطه) در اختیار کاربران و همه افرادی که می‌خواهند به شما پول بپردازند قرار دهید. به این ترتیب مشتری‌هایی که دارای کیف پول بیت کوین می‌باشند، می‌توانند مبلغ پرداختی به شما را با بیت کوین بپردازند.

کار برای برخی وب سایت‌ها در ازای دریافت بیت کوین

وب سایت‌هایی وجود دارند که در ازای انجام کار برای آن‌ها، مقداری بیت کوین می‌پردازند؛ ولی این مقدار بیت کوین بسیار ناچیز است. این کارها می‌توانند از تست کردن یک اپلیکیشن یا ریتوییت کردن یک پست برای یک وب‌سایت را شامل شوند. سایت CoinWorker یک نمونه از این سایت‌هاست.

اگر ماینینگ راه مناسبی برای شما نیست، می‌توانید برای به دست آوردن بیت کوین، برای سرویس‌های ارزهای رمزنگاری شده مانند سایت Coinality کار کنید. اغلب راه‌های به دست آوردن بیت کوین به صورت آنلاین، فری لنس (freelance) می‌باشند؛ اما سایت‌هایی مانند سایت Overstock هم وجود دارند که مقداری بیت کوین را به صورت حقوق منظم به شما پرداخت می‌کنند.

خرید بیت کوین از صرافی‌ها، شرکت‌ها و سایت‌های معتبر ایرانی

رایج‌ترین و در دسترس‌ترین روش برای خرید بیت کوین در ایران این است که شما به یک فرد، شرکت صرافی یا وب سایت، مبلغ ریالی معادل قیمت یک بیت کوین را بپردازید و طرف مقابل به میزان مورد نظر به شما بیت کوین تحویل دهد. در واقع به این روش شما می‌توانید بیت کوین بخرید.

در این روش مهم‌ترین مساله و ملاحظه وجود اعتماد بین طرفین می‌باشد. در حال حاضر، متاسفانه کلاه‌برداری های زیادی به این شیوه رخ داده است که افراد مبلغ ریالی را به حساب فردی که او را نمی‌شناخته اند پرداخت کرده‌اند اما هیچ بیت کوینی دریافت نکرده‌اند. بنابراین خرید بیت کوین از صرافی‌های معتبر نکته مهمی است که باید حتما آن را درنظر بگیرید. شما می‌توانید خرید بیت کوین خود را از تهران پیمنت انجام دهید تا در کمتر از ۱ ساعت بیت کوین خریداری شده را به کیف پول مدنظرتان ارسال کنیم.

همانطور که مشخص است با وجود ادعای بسیاری افراد، بیت کوین به صورت رایگان به دست آورده نمی‌شود؛ بلکه به دست آوردن آن نیازمند زمان، تخصص و یا صرف هزینه می‌باشد. در نهایت می‌توان گفت که مطالعه و بررسی انواع روش‌های به دست آوردن بیت کوین و آشنایی با ریسک‌ها و خطرات آن، به شما کمک می‌کند به صرفه‌ترین و امن‌ترین راه را با توجه به شرایط و امکانات خود پیدا و انتخاب کنید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

FATEMEH

۱۳۹۹/۰۵/۰۷

چه جوری کیف پول ایجاد کنیم ؟

تهران پیمنت

۱۳۹۹/۰۵/۰۷

سلام، از سوال شما متشکریم. توضیحات مورد نظر شما در این مقاله داده شده است: http://blog.tehranpayment.com/what-is-bitcoin-wallet/

امین

۱۳۹۸/۰۴/۰۱

ضمن تشکر از مدیریت سایت بابت ارائه مطالب بسیار مفید، پیشنهاد میکنم از صفحه " ارز دیجیتال" سایت خدمات یاب هم دیدن فرمایید: (این بخش از پیام به دلیل مغایرت با قوانین سایت، حذف شد)

نریمان

۱۳۹۷/۰۷/۰۱

سلام بی زحمت بهم یک ایمیل بزن چون من هیچی نفهمیدم از کجا باید شروع کنم قشنگ بهم توضیح بده.