صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left کارت‌ اعتباری و پی‌پال left دبیت کارت و کردیت کارت left نحوه استفاده از کردیت کارت در سفرهای خارجی

نحوه استفاده از کردیت کارت در سفرهای خارجی

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

اگرچه در سفرهای خارجی همیشه به پول نقد نیاز خواهید داشت، اما استفاده از کردیت کارت (Credit Card) می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی باعث ساده‌تر شدن پرداخت‌های شما در طول سفر شود. در این شرایط، علاوه‌بر اینکه از خطر گم کردن کیف‌پول یا موارد مشابه در امان هستید، دائما با تبدیل ارز سروکار ندارید. همچنین، اگر کردیت کارت مناسب را داشته باشید می‌توانید از پرداخت کارمزد اجتناب کنید. با این حال، مهم است بدانید که روش استفاده از کردیت کارت در سفرهای خارجی چگونه است. در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا می‌شویم.

کردیت کارت چیست؟

کردیت کارت یا کارت اعتباری، ابزاری است که به دارنده کارت امکان می‌دهد به‌صورت اعتباری از فروشگاه‌های آنلاین یا حضوری خرید کنند. دارندگان می‌توانند از Credit Card خود برای خرید تا سقف مشخصی استفاده کنند. وقتی از کردیت کارت استفاده می‌کنید عملاً از شرکت صادرکننده کارت، پول قرض می‌گیرید تا در آخر ماه این پول را بازپرداخت کنید. بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده Credit Card عبارت‌اند از:

نحوه استفاده از کردیت کارت در سفرهای خارجی

استفاده از کارت اعتباری در سفرهای خارجی چه مزایایی دارد؟

وقتی قصد سفر به خارج از کشور را دارید، قطعا همراه داشتن پول نقد اولین گزینه‌ای است که به ذهنتان می‌رسد اما در حال حاضر، گزینه‌های دیگری نیز برای پرداخت ارزی در خارج از کشور وجود دارد. روش جایگزین محبوب در این شرایط استفاده از کارت های اعتباری یا Credit Card است اما این روش چه مزایایی دارد؟ در ادامه با مزایای استفاده از دریافت کارت اعتباری برای سفر به خارج از کشور آشنا می‌شویم:

  • استفاده از کارت اعتباری راحت‌تر است. شما مجبور نیستید دائما همراه خود پول نقد داشته باشید. این امر به‌خصوص برای پرداخت‌هایی با مبالغ زیاد مانند هزینه هتل و بلیط هواپیما مفید است.
  • بر خلاف پول نقد، با داشتن کارت اعتباری می‌توانید مانع از کلاهبرداری‌ شوید. کارت های اعتباری به دلیل داشتن تراشه EMV بسیار امن هستند و تراکنش‌ها را به‌طور ایمن رمزگذاری می‌کنند. علاوه‌بر این، امکان سوزاندن کارت پس از دزدیده شدن آن وجود دارد.
  • کردیت کارت‌ها معمولا نرخ تبدیل ارز بهتری را نسبت به صرافی‌ها و دستگاه‌های خودپرداز ارائه می‌دهند و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.
  • بسته به شرکت صادرکننده کارت ممکن است خریدهای شما واجد شرایط بیمه شوند و حتی مواردی چون گم شدن چمدان را نیز پوشش دهند.
  • می‌توانید با کردیت کارت، قبل از سفر با استفاده از کارت اعتباری هتل خود را رزرو کنید.
  • با داشتن کارت اعتباری می‌تواند در هر زمان که می‌خواهید پول انتقال دهید یا برای اشخاص دیگر پول کارت به کارت کنید.

چگونه می‌توان در سفرهای خارجی از کردیت کارت استفاده کرد؟

اگرچه در کشورمان محدودیت‌هایی در رابطه با دریافت کردیت کارت وجود دارد، اما شما می‌توانید قبل از سفر با استفاده از خدمات برخی شرکت‌های واسطه اقدام به دریافت کارت اعتباری در ایران کنید و سپس، از این کارت در سفرهای خارجی خود استفاده کنید. می‌توانید موجودی کارت را نیز بر اساس نیاز خود در سفر تعیین کنید.
کردیت کارت‌ها به دو صورت مجازی و فیزیکی صادر می‌شوند که نوع مجازی تنها برای پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌شود، اما نوع فیزیکی را می‌توانید در خریدهای حضوری نیز استفاده کنید. بنابراین، ممکن است کردیت کارت فیزیکی مزایای بیشتری برای شما داشته باشد. پس از اینکه کارت اعتباری مستر کارت یا سایر شرکت‌ها را خریداری کردید، لازم است درباره نحوه استفاده از کردیت کارت نکاتی را یاد بگیرید که در ادامه عنوان می‌کنیم.

نحوه استفاده

امتیاز کارت اعتباری خود را بررسی کنید

معمولا ممکن است پس از دریافت کارت اعتباری در ایران و سفر به کشور مقصد، از Credit Card تنها برای خرید محصولات و خدمات استفاده کنید، اما لازم است بدانید بسیاری از کارت های اعتباری مزایای دیگری نیز ارائه می‌دهند که آگاهی از آن‌ها به شما در استفاده بهینه از کردیت کارت و برنامه‌ریزی بهتر برای سفر کمک می‌کند. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • بیمه کرایه ماشین
  • پرداخت دیرهنگام هتل
  • بیمه مسافرتی رایگان یا تخفیف‌دار
  • بیمه تخلیه اضطراری

مراقب هزینه‌هایی که می‌کنید باشید

اگر به پرداخت‌هایتان توجه نکنید ممکن است خریدهای شما در سفر بیش‌ از اندازه شود. بنابراین، مهم است از قبل برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و در مورد هزینه‌ها و بودجه خود تصمیم‌گیری کنید. در این صورت، در مورد موجودی کردیت کارت می‌توانید دقیق‌تر تصمیم بگیرید و در هنگام سفر نیز به همان اندازه خرج کنید.

هزینه‌های خودپرداز را محدود کنید

همان‌طور که مطرح شد اگرچه استفاده از مستر کارت راه خوبی برای انواع پرداخت‌ در سفرهای خارجی است، اما همیشه همراه خودتان مقداری پول نقد داشته باشید. در برخی مواقع، ممکن است فروشگاه‌ها یا ارائه‌دهندگان خدمات، Credit Card را نپذیرند. در این مواقع اگر پول نقد نداشته باشید لازم است از ATM برای دریافت پول استفاده کنید. اما این روش می‌تواند هزینه‌بر باشد زیرا خودپردازها از موجودی کارت شما کارمزد کم می‌کنند.

به اندازه کافی تحقیق کنید

برخی از صادرکنندگان کارت های اعتباری بیشتر از سایرین در جهان پذیرفته شده‌اند. بنابراین، بهتر است کردیت کارتی را برای مقصد خود تهیه کنید که در آن کشور کاربردی‌تر و قابل‌استفاده‌تر باشد. در این مورد می‌توانید از آژانس مسافرتی یا هتل سوال کنید یا پست‌های آنلاین مسافران یا افرادی که در کشور مقصد زندگی می‌کنند را مطالعه کنید.

امنیت را تمرین کنید

برای سارقان داده‌های کارت اعتباری، وای فای عمومی مانند سلف سرویس است. این موضوع در مورد کامپیوترهای عمومی کافی‌نت‌ها و هتل‌ها نیز صادق است. بنابراین، هرگز برای خریدهای خود از وای فای یا کامپیوترهای عمومی استفاده نکنید. همچنین، هرگز شماره Credit Card خود را در وب‌سایتی که از اتصال ایمن برخوردار نیست وارد نکنید. رعایت این موارد به شما کمک می‌کند مانع از برداشت غیرقانونی از کارت‌تان شوید و در مسافرت به مشکل نخورید.

یک کارت پشتیبان همراه داشته باشید

اگر می‌توانید علاوه‌بر کارت خود، یک کردیت کارت دیگر داشته باشید. دلایل بی‌شماری برای این کار وجود دارد که در ادامه عنوان می‌کنیم. ممکن است کارت اعتباری خود را گم کنید یا ممکن است شبکه پرداخت کردیت کارت‌تان در آن کشور بلااستفاده باشد. همچنین به این نکته نیز توجه کند که تمامی پول‌های خود را در یک کارت نگهداری نکنید. زیرا با گم شدن یا به سرقت رفتن آن دچار مشکل می‌شوید.
توجه: سعی کنید میزان کارت‌های اعتباری که دریافت می‌کنید بیشتر از ۲ تا ۳ مورد نباشد. زیرا هر کارتی ک برای شما صادر می‌شود، به‌صورت کامل سابقه شما بررسی می‌شود. اگر از ۲ یا ۳ کارت بیشتر داشته باشید، ممکن است امتیاز منفی از سوی بانک صادر کننده دریافت کنید.

یک کارت اعتباری با پذیرش گسترده انتخاب کنید

شبکه پرداخت بستری است که صادرکنندگان کارت اعتباری برای پردازش تراکنش‌های کارت اعتباری شما استفاده می‌کنند. این شبکه برای هر کشور می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین، قبل از گرفتن کارت اعتباری و سفر به این نکته توجه کنید. معمولا مسترکارت و ویزا کارت پذیرش جهانی دارند. شبکه‌های پرداخت رایج در ایالات متحده شامل Visa، Mastercard، American Express و Discover می‌شود.

در نهایت، در حالی که سفر به خارج از کشور می‌تواند هم گیج‌کننده و هم گران باشد، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها هزینه‌های سفر به خارج از کشور را کاهش دهید و همچنین، سفر آسان‌تر و بی‌دردسرتری داشته باشید. یکی از این روش‌ها استفاده از کارت اعتباری مستر کارت یا کردیت کارت سایر صادرکننده‌های شناخته‌شده است. با این حال، مهم است از نکات استفاده از کردیت کارت‌ها در سفرهای خارجی آگاه باشید تا بتوانید از مزایای این کارت‌ها بیشتر بهره‌مند شوید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*