صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left دولینگو left اعتبار مدرک آزمون دولینگو چقدر است؟

اعتبار مدرک آزمون دولینگو چقدر است؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

از آنجایی که آزمون دولینگو نسبت به آزمون‌های مشابه، جدید‌تر است، هنوز بسیاری از متقاضیان و دانشجویان از ثبت نام در آزمون دولینگو و شرکت در آن مطمئن نیستند. از این رو، می‌خواهیم علت قابل قبول بودن آزمون دولینگو و مدرک آن را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

امتحان و آزمون دولینگو

 

اعتبار مدرک زبان دولینگو از نظر ساختار آزمون

در ابتدا بگذارید ساختار آزمون دولینگو را بررسی کنیم؛ چرا که ساختار هر آزمون از مهم‌ترین معیارهای معتبر بودن آن آزمون است.این آزمون از ۳ بخش کلی تشکیل می‌شود. بخش اول مربوط به معرفی و بررسی صحت مدارک است. ۲ بخش دیگر عبارت‌اند از:

بخش تطبیقی (Adaptive Test) آزمون دولینگو

اول بگوییم که منظور از تطبیقی چیست؟ در آزمون دولینگو، درجه سختی سوالات به عملکرد شما بستگی دارد. به این معنی که اگر سوالات ابتدایی را درست پاسخ دهید، سوالاتی که در ادامه از شما پرسیده می‌شود، سخت‌‌تر خواهند بود. اگر به سوالی پاسخ اشتباه دهید، سوالات بعدی تا وقتی دوباره بتوانید پاسخ درست بدهید، ساده‌تر می‌شوند. این ویژگی هم برای آزمون‌ آزمایشی دولینگو و هم آزمون اصلی صادق است.
وحالا بخش تطبیقی آزمون: در این آزمون، بخشی به سوالات تطبیقی اختصاص داده شده که این بخش بر تجزیه و تحلیل ۴ مهارت‌ خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن داوطلبان تمرکز دارد. انواع سوالات برای هر یک از مهارت‌های ذکر شده به صورت ترکیبی و تصادفی از شما پرسیده می‌شود. شرکت‌کننده موظف است قوانین و مقررات بخش تطبیقی ​​Duolingo را رعایت کند؛ در غیر این صورت، ممکن است رد صلاحیت شود. درباره این قوانین جلوتر صحبت کرده‌ایم.

بخش مصاحبه تصویری (Video Interview) و رایتینگ (Writing Sample) امتحان دولینگو

مصاحبه تصویری، بخش دوم آزمون Duolingo است. در این قسمت آزمون‌دهنده در قالب یک ویدیو، عبارات ناتمامی که از او خواسته شده کامل کند را تکمیل می‌کند. همچنین ممکن است از او خواسته شود در مورد موضوعی صحبت کند، تصویری را توصیف کند یا موضوعی را انتخاب کرده و چند دقیقه‌ای راجع به آن حرف بزند. داوطلب همچنین باید یکی از گزینه‌های رایتینگ را انتخاب کرده و راجع‌به آن بنویسد.
طبق این ساختار، تمام ۴ مهارت زبانی شامل Reading ،Writing ،Speaking و Listening مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ویژگی‌ و دلیلی که آزمون دولینگو را منحصر به فردتر از آزمون‌های دیگر مثل تافل و آیلتس می‌کند، تطبیقی بودن آن است. آزمون تطبیقی ​​کارآمدتر و دقیق‌تر است، چرا که منبع سوالات محدود نیست و براساس عملکرد آزمون‌دهنده انتخاب می‌شود. دلیل دیگر، کمتر شدن احتمال تقلب در آزمون است. به عنوان دلیل سوم می‌توان گفت که داوطلبان آزمون‌های سنتی با تکرار و تمرین بیشتر نمونه سوالات، شانس کسب نمره‌ بالاتری در امتحان خواهند داشت، در حالی که سوالات دولینگو مشخص و از پیش تعیین شده نیست و کاملا به دانش زبانی داوطلب بستگی دارد.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون زبان دولینگو

 

اعتبار مدرک آزمون دولینگو برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌‌های سراسر جهان

آزمون زبان و گرفتن مدرکی با نمره قابل قبول همیشه یکی از دغدغه‌های دانشجویان برای مهاجرت و گرفتن پذیرش از دانشگاه مقصدشان بوده است. آزمون Duolingo به‌عنوان یک آزمون جدید که مهارت‌های زبانی شما را سریع، با کیفیت و دقت بالا ارزیابی می‌کند، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.
خبر خوب این است که امروزه این آزمون توسط بیش از ۴۰۰۰ موسسه و دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. این میزان مقبولیت به هزاران دانشجو در سراسر جهان کمک کرده است که وقتی به دلیل هزینه بالای آزمون‌ها و محدود بودن مکان‌ و تاریخ‌های برگزاری، امکان شرکت در آزمون‌های زبان را ندارند، بتوانند بدون معطلی در آزمون دولینگو ثبت‌نام کرده و در آن شرکت کنند.
نام برخی از دانشگاه‌ هایی که مدرک دولینگو را قبول دارند در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

  1. موسسه فناوری ماساچوست (MIT)
  2. دانشگاه هاروارد
  3. موسسه فناوری کالیفرنیا
  4. دانشگاه شیکاگو
  5. دانشگاه پنسیلوانیا
  6. دانشگاه ییل
  7. دانشگاه کلمبیا
  8. دانشگاه کرنل
  9. دانشگاه میشیگان
  10. دانشگاه جان هاپکینز

همان‌طور که می‌بینید دانشگاه‌های بسیار معتبری، مدرک آزمون دولینگو را از دانشجویان می‌پذیرند؛ این موضوع میزان مقبولیت بالای آزمون دولینگو را نشان می‌دهد. برای مشاهده نام تمامی موسسات و دانشگاه‌ هایی که مدرک دولینگو را می پذیرند می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

 

اعتبار مدرک دولینگو از نظر نمره‌دهی

بارم بندی آزمون زبان دولینگو از ۱۰ تا ۱۶۰ است که با پاسخ به هر سوال ۵ نمره کسب می‌کنید. دانشگاه‌های مطرح جهان نمره‌های بالای این آزمون را قبول دارند و از نمره ۷۰ به پایین مورد قبول هیچ دانشگاهی قرار نمی‌گیرد. مدت زمان اعتبار این آزمون نیز ۲ سال است؛ این بدان معنا است که شما از روز دریافت نمرات تا ۲ سال فرصت دارید تا برای دانشگاه موردنظرتان گزارش و ریپورت کنید.

 

اعتبار مدرک زبان دولینگو از نظر شیوه برگزاری آزمون

شاید به‌دلیل آنلاین بودن این آزمون گمان کنید که از اعتبار کمی برخوردار است؛ اما آزمون‌های دیگری مانند تافل هوم ادیشن و GRE General Home Edition نیز همانند دولینگو آنلاین برگزار می‌شوند. هر سه این آزمون‌ها معتبر بوده و توسط موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند. قوانین و مقرراتی که سازمان دولینگو برای داوطلبان وضع کرده است، خود نشان‌دهنده اعتبار این آزمون است؛ در ادامه این قوانین و مقررات را مشاهده می‌کنید.

 

اعتبار مدرک زبان دولینگو از نظر قوانین و مقررات

با این که آزمون دولینگو آنلاین است و به‌صورت فردی در آن شرکت می‌کنید، اما قوانین و مقرراتی دارد که اگر آن‌ها را رعایت نکنید در این آزمون رد می‌شوید. این قوانین و مقررات عبارت‌اند از:

  • اتاق آزمون باید آرام و نور کافی برای مشخص شدن اجزای چهره شما را داشته باشد.
  • هیچ‌گونه یادداشت‌برداری در حین آزمون مجاز نیست.
  • گوش‌ها نباید با مو، کلاه، هدفون و هندزفری پوشیده باشند.
  • صفحه جدیدی در صفحه مرورگرتان نباید باز باشد.
  • استفاده از کتاب و جزوه، دفترچه یادداشت و گوشی موبایل در این آزمون مجاز نیست.
  • تا انتهای آزمون تماس چشمی باید با دوربین حفظ شود.
  • فقط یک حساب کاربری برای شرکت در آزمون لازم است.

 

مدت زمان اعتبار مدرک دولینگو چقدر است؟

اعتبار مدرک آزمون Duolingo به اندازه‌ای طولانی است که اکثر دانشجویان بتوانند برای کارهای پذیرش دانشگاه از قبل برنامه‌ریزی کنند. مدرک آزمون دولینگو ۲ سال اعتبار دارد. نکته‌ای که باید قبل از ثبت نام در آزمون دولینگو و شرکت در آن در نظر داشته باشید، این است که به وب‌سایت موسسه یا دانشگاه مورد‌نظرتان مراجعه کنید و مطمئن شوید که مدرک این آزمون را قبول می‌کند.

بر اساس دلایلی که ذکر شد، حالا با خیال‌ راحت می‌توانید آزمون دولینگو را به‌عنوان یک انتخاب ایمن و مناسب برای پذیرش در نظر بگیرید. چنانچه در مورد مهاجرت تحصیلی مطمئن هستید، کافی است وب‌سایت دانشگاه مقصد را بررسی کنید؛ اگر دولینگو جزء تست‌های قابل قبول دانشگاه بود، در آن ثبت نام کنید. نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید، این است که بعضی دانشگاه‌ها نمره آزمون Duolingo را به تنهایی می‌پذیرند، در حالی که برخی دانشگاه‌های دیگر ممکن است به مدرک دولینگو اکتفا نکنند و از شما بخواهند مدرک زبان دیگری نیز به آن‌‌ها ارائه دهید. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه، حتما پیش‌نیازهای پذیرش آن دانشگاه را بررسی کنید. برای پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون دولینگو ظرف مدت ۱ الی ۳ می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*