صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left آیلتس left حداقل نمره تافل یا آیلتس برای پذیرش دانشگاه های آمریکا و کانادا چقدر است؟

حداقل نمره تافل یا آیلتس برای پذیرش دانشگاه های آمریکا و کانادا چقدر است؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های آمریکا و کانادا به چه نمره‌ای از تافل یا آیلتس نیاز است؟ از کجا بدانم نمره من کافی نیست و باید برای نمره بالاتری تلاش کنم؟ آیا فقط نمره کل آزمون مهم است یا نمره هر بخش هم در اپلای تاثیرگذار است؟
نمره آزمون زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه‌ های خارجی است و کسب نکردن حداقل‌ نمره در آزمون‌هایی چون تافل یا آیلتس، منجر به رد درخواست اپلای شما خواهد شد؛ بنابراین، پیش از ثبت نام آزمون تافل یا آیلتس و نیز اپلای برای یک دانشگاه لازم است با مراجعه به وب‌سایت آن دانشگاه، از حداقل‌ نمره مورد نیاز برای هر یک از این آزمون‌ها مطلع شوید.

حداقل نمره تافل برای پذیرش دانشگاه های آمریکا و کانادا

نمره دهی تافل iBT و آیلتس

همان‌طور که می‌دانید، نمره آزمون تافلiBT از ۱۲۰ و نمره آیلتس از ۹ حساب می‌شود. هر کدام از این دو آزمون‌ از ۴ بخش Listening ،Reading ،Speaking و Writing تشکیل می‌شود و نمره کلی آزمون، میانگین نمرات این ۴ بخش است.
به هر بخش از آزمون تافل ۳۰ نمره تعلق می‌گیرد و آزمون‌دهنده بر اساس عملکرد خود، از ۰ تا ۳۰ نمره‌ای را کسب می‌کند. نمره‌دهی آیلتس کمی متفاوت است؛ به این صورت که به هر بخش از آزمون، ۹ نمره اختصاص داده شده است و داوطلب می‌تواند نمراتی مثل ۷ یا ۷.۵ را از هر بخش کسب کند.
حالا سوالی که برای متقاضیان اپلای مطرح می‌شود این است که با کسب چه نمره‌‌ای از تافل یا آیلتس، شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه را خواهیم داشت؟ در این مقاله ۳ سطح کلی (دسته‌بندی) را برای نمره‌های این دو آزمون در نظر می‌گیریم. این ۳ سطح را به تفصیل در ادامه توضیح می‌دهیم.

سطح‌بندی نمره تافل و آیلتس

در این قسمت نمره کلی دو آزمون را در قالب ۳ سطح پایین، متوسط و موثر دسته‌بندی کرده‌ایم. لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره حداقل نمره تافل یا آیلتس، بهتر است به وب‌سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

سطح نمره پایین آزمون تافل یا آیلتس

حداقل نمره تافل یا آیلتسی که ممکن است با آن بتوانید برای تعداد کمی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا یا کانادا اقدام کنید، برای آزمون تافل iBT بین ۷۵ تا ۸۰ و برای آزمون IELTS بین ۶ تا ۶.۵ است. با این نمره شانس خیلی زیادی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ های آمریکا و کانادا ندارید، اما این موضوع به سطح دانشگاهی که می‌خواهید برای آن اپلای کنید نیز بستگی دارد.

سطح نمره متوسط آزمون تافل یا آیلتس

نمرات این سطح را می‌توان نمره کل ۸۰ تا ۹۸ برای آزمون تافل iBT دانست که تقریبا معادل نمره کل ۶.۵ تا ۷ در آزمون آیلتس است. این نمره، حداقل نمره مورد نیاز برای بسیاری از دانشگاه‌های سطح متوسط آمریکاست، اما در مورد کانادا احتمالا تعداد کمتری از دانشگاه‌ها را شامل می‌شود. توجه داشته باشید که این سطح نمره، یک سطح متوسط است که گرچه می‌توان با آن اقدام به اپلای کرد، اما از آنجا که شما رقیبان زیادی پیش رو دارید، چنین نمره‌ای شما را چندان از دیگران متمایز نخواهد کرد. در صورت داشتن چنین نمره‌ای باید تمرکز خود را روی مواردی همچون نمره GRE، معدل کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد، مقالات یا رزومه خود بگذارید و بدین‌ترتیب خود را از دیگران متمایز کنید.

حداقل نمره تافل برای پذیرش دانشگاه های آمریکا و کانادا

سطح نمره موثر آزمون تافل یا آیلتس

نمره کل ۱۰۰ تا ۱۲۰ برای آزمون تافل iBT که تقریبا معادل نمره ۷ تا ۹ آزمون IELTS است را می‌توان نمراتی موثر در اخذ پذیرش و به عبارت دیگر، نمرات سطح بالا دانست. این نمره‌ها تقریبا برای تمامی دانشگاه‌ های آمریکا و کانادا مناسب هستند و با این نمره متقاضی می‌تواند بدون هیچ‌گونه نگرانی، فرایند اپلای خود را پیش ببرد. طبیعی است که نمرات بالاتر از ۱۱۰ برای iBT و بالاتر از ۸ برای آیلتس، شانس پذیرش را برای دانشگاه‌های سطح بالا به مراتب افزایش می‌دهد.

جدول زیر نیز این سه سطح را نشان می‌دهد:

سطح نمرهنمره تافل iBTنمره IELTS
پایین۷۵ تا ۸۰۶ تا ۶.۵
متوسط۸۰ تا ۹۸۶.۵ تا ۷
موثر۱۰۰ و بالاتر۷ و بالاتر

اهمیت نمره بخش‌های مختلف آزمون تافل و آیلتس

به طور کلی همه بخش‌های آزمون شما مهم هستند، اما بسته به رشته و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید ممکن است نمره‌ یک بخش از دیگر بخش‌ها مهم‌تر باشد. مهارت خواندن و گوش دادن ممکن است برای درک محتوای آکادمیک ضرورت بیشتری داشته باشند. همچنین نمره بالا در بخش اسپیکینگ و رایتینگ نشان می‌دهد که شما می‌توانید فعالانه از زبان انگلیسی استفاده کنید و احتمالا این مهارت‌ها در رشته‌های تحصیلی خبرنگاری، وکالت و ادبیات انگلیسی از اولویت بیشتری برخوردار باشند. 
برای مثال در دانشگاه یورک در بخش Language requirement با جزییات نمره‌ موردنظر برای هر بخش در هر آزمون آورده شده است.


دانشگاه‌ های آمریکا و کانادا چه نمره ای از تافل و آیلتس را قبول دارند؟

دانشگاه‌های کانادا و آمریکا، هرکدام به نوبه خود نمره‌‌ای از تافل و آیلتس را برای پذیرش دانشجو نیاز دارند. در جدول زیر به تفکیک، این دو کشور و نمره لازم تافل و آیلتس برای اپلای به دانشگاه‌های آن‌ها را لیست کرده‌ایم.

حداقل نمره قابل قبول دانشگاه‌ های آمریکا

دانشگاه‌های آمریکاحداقل نمره تافلحداقل نمره آیلتس 
Massachusetts Institute of Technology۹۰۷
Stanford University۱۰۰ تا ۱۱۰۷
Harvard University۱۰۴۷
California Institute of Technology ۱۰۰۷
University of Chicago۹۰ تا ۱۰۴۷
University of Pennsylvania۱۰۰۷
Yale University۱۰۰۷
Cornell University۱۰۰۷.۵
Columbia University۱۰۵۷.۵
Johns Hopkins University۱۰۰۷
Boston University۸۴۷
Rice University۹۰۷
Emory University۱۰۰۷.۵
University of Florida۸۰۶
North Carolina State University۱۰۰۶.۵
University of Hawaii at Manoa۶۱۶
University of Arizona۷۹۶
University of Pittsburgh۸۰۶.۵
Texas A&M University۸۰۶
University of Houston۷۹۶.۵

حداقل نمره قابل قبول دانشگاه‌ های کانادا

دانشگاه های کاناداحداقل نمره تافل حداقل نمره آیلتس 
 University of Toronto ۸۹۶.۵
McGill University۸۶۶.۵
The University of British Columbia۹۰۶.۵
University of Alberta۱۰۰۷
University of Montreal۹۰۶.۵
McMaster University۸۶۶.۵
University of Waterloo۹۰۷
Western University۸۶۶.۵
University of Calgary۸۶۶.۵
University of Ottawa۸۶۶.۵
Universite of Montreal۸۰۶
University of Regina۸۶۶.۵
Concordia University۹۵۷
University of Sherbrooke۱۰۰۷
York University۸۷۶.۵

نکاتی که لازم است درباره نمره تافل و آیلتس بدانید

  • بدیهی است که در میان سطح‌های ذکر شده در این مقاله، سطوح کوچکتری را نیز می‌توان متصور بود و شاید این سطح‌بندی تا حدودی دقیق نباشد. پس بهترین کار این است که الزامات (Requirements) مرتبط با نمره تافل iBT و آیلتس را از طریق وب‌سایت دانشگاه به دست آورید.
  • معمولا نمره پایین‌تر از ۷۵ برای تافل و ۶ برای آیلتس توسط دانشگاه‌ها پذیرفته نمی‌شود و در صورت کسب این نمرات، خوب است دوباره در این آزمون‌ها شرکت کنید.
  • فارغ از اهمیت نمره کلی آزمون، نمره هر بخش آزمون نیز حائز اهمیت است. احتمال دارد که در بخش پیش‌نیازهای اپلای یک دانشگاه، دیده باشید که علاوه‌بر نمره کلی، نمره مورد نیاز برای بخش رایتینگ یا اسپیکینگ نیز ذکر شده است. پیش از ثبت نام تافل یا آیلتس حتما به این پیش‌نیازها دقت کنید تا بتوانید آمادگی لازم برای شرکت در آزمون را کسب کنید.
  • تقریبا تمام دانشگاه‌ های کانادا و آمریکا گزارش نتیجه آزمون تافل و آیلتس را می‌پذیرند و شما می‌توانید در هر کدام از این دو آزمون شرکت کنید. با این حال خوب است پیش از شرکت در آزمون، نگاهی به سایت دانشگاه بی‌اندازید و این مورد را بررسی کنید.
  • با کلیک روی مقایسه نمره تافل با آیلتس می‌توانید معادل نمرات هر یک از آزمون‌ها نسبت به دیگری را مشاهده کنید.

در این مقاله حداقل نمره تافل و آیلتس برای گرفتن پذیرش از دانشگاه و نیز سطوح نمرات این دو آزمون را مورد بررسی قرار دادیم. خوب است بدانید که فرآیند پذیرش دانشگاه‌ های آمریکا و کانادا بسیار انتخابی‌تر از سایر کشورها است و این به معنی آن است که نه‌تنها نمره آزمون زبان، بلکه سایر موارد موجود در رزومه شما نیز بر احتمال گرفتن ادمیشن از دانشگاه تاثیرگذار است. همان‌طور که گفتیم هر دو کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا مدرک دو آزمون بین‌المللی تافل و آیلتس را می‌پذیرند، اما از آن جهت که ممکن است برخی دانشگاه‌ها مدرک یک آزمون را بر دیگری ترجیح بدهند، حتما پیش از ثبت نام تافل و آیلتس به سایت دانشگاه مراجعه کنید و اطلاعات دقیق در رابطه با پیش‌نیاز‌های آزمون زبان را از آنجا به‌دست آورید.

سوال‌های پرتکرار شما

به طور معمول حداقل نمره کلی 6.5 آیلتس برای ارسال درخواست پذیرش تحصیلی کانادا لازم است. البته دانشگاه به دانشگاه ممکن است این عدد کمتر یا بیشتر باشد؛ به همین خاطر هنگامی که برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا اقدام می‌کنید، حتما الزامات دانشگاه را بررسی کنید.

این بخش ۴۰ سوال دارد و هرکدام ۱ نمره حساب می‌شوند. بر اساس تعداد پاسخ‌های صحیح شما به سوالات، نمره‌دهی انجام می‌شود که طبیعتا هر چقدر پاسخ‌های درست شما بیشتر باشد، نمره بیشتری از لیسنینگ آیلتس بدست می‌آورید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.