صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left راهنمای تصویری ثبت نام در یونی اسیست

راهنمای تصویری ثبت نام در یونی اسیست

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

یونی اسیست، راحت‌ترین روش اپلای برای دانشگاه‌های آلمان است. برای اپلای از طریق این موسسه، باید در سایت رسمی آن یک اکانت بسازید و ثبت‌نام کنید.
در این مطلب، نحوه ثبت‌ نام در یونی اسیست را به‌صورت گام‌به‌گام باهم انجام می‌دهیم؛ همراه ما باشید.

لاگین در سایت uni assist

معرفی یونی اسیست

یونی اسیست (uni-assist) ارائه‌دهنده خدمات آموزشی در شهر برلین آلمان است که برای کمک به پردازش درخواست‌های پذیرش متقاضیان خارجی استفاده می‌شود. حدود ۱۷۰ دانشگاه آلمانی از یونی اسیست استفاده می‌کنند که متقاضیان تحصیل در آلمان می‌توانند از طریق این مرکز، درخواست خود را برای تحصیل در یکی از این دانشگاه‌ها ارسال کنند. برای مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این موسسه، می‌توانید به مطلب راهنمای کامل یونی اسیست مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام در یونی اسیست

برای ثبت‌نام در یونی اسیست لازم است ابتدا وارد سایت uni-assist شوید.
در بالای صفحه اصلی و سمت راست، مطابق تصویر زیر، روی گزینه My Assist کلیک کنید.

صفحه اصلی سایت یونی اسیست

۱ جست‌و‌جوی رشته و دوره‌های آموزشی

پس از آن که روی گزینه My Assis کلیک کردید، می‌توانید دوره‌های آموزشی و رشته مورد نظرتان را پیدا کنید.
هم‌چنین می‌توانید ترم تحصیلی، دانشگاه، شهر و مقطع تحصیلی مورد نظر را مشخص کنید یا آن‌ها را خالی بگذارید و تنها به جست‌وجوی رشته موردنظرتان بپردازید.
در پایین صفحه، ۳ گزینه با نام‌های Partial courses of study، uni-assist responsible، Online-only application وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت پیش‌فرض باقی بگذارید یا به شیوه دل‌خواه پر کنید.

بخش course search سایت یونی اسیست

۲ جست‌وجوی دانشگاه در سایت یونی اسیست

در مرحله دوم، لیست دانشگاه‌هایی که رشته انتخابی شما را ارئه می‌دهند، مشاهده می‌کنید.
با کلیک روی گزینه Select می‌توانید دانشگاه‌های مورد نظرتان را از این لیست انتخاب کنید.
برای مشاهده اطلاعات کامل دانشگاه‌ها، روی Show details کلیک کنید.

جستجوی رشته و دانشگاه در سایت uni assist

۳ ایجاد حساب کاربری

با کلیک روی Select، وارد صفحه‌‌ ورود به حساب کاربری می‌شوید. اگر حساب کاربری ندارید، روی گزینه Create new account کلیک کنید و برای خود یک حساب بسازید.

ایجاد حساب کاربری در سایت uni assist

۴ فعال‌سازی حساب کاربری با ایمیل

در این کادر، ۲ بار ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. فراموش نکنید رمز عبور شما باید حداقل ۶ کاراکتر باشد.
سپس قوانین سایت را تایید و روی گزینه Create a new account کلیک کنید.

فعال‌سازی حساب کاربری با ایمیل


ایمیل خود را برای دریافت لینک فعال‌سازی چک کنید. این ایمیل شامل ۲ لینک به زبان‌های انگلیسی و آلمانی است. با کلیک روی هر زبان، محتوای سایت را به آن زبان خواهید دید.

  • اگر ایمیلی از uni assist دریافت نکردید، پوشه Spam را چک کنید.
  • اگر پس از چند بار تلاش هم‌چنان ایمیلی دریافت نکردید، مدتی صبر کنید و دوباره امتحان کنید.
  • لینک فعال‌سازی فقط ۷ روز اعتبار دارد و پس از آن باید دوباره از طریق سایت درخواست دهید.

۵ ثبت اطلاعات کاربری

با کلیک روی لینک فعال‌سازی، به پنل کاربری و ورود اطلاعات شخصی می‌شوید. در اولین قدم از ثبت نام در یونی اسیست، طبق تصویر زیر باید نام، نام خانوادگی و جنسیت خود را مشخص کنید.

درج اطلاعات کاربری

 

در ادامه، تاریخ تولد، محل تولد و ملیت خود را مطابق تصویر زیر وارد کنید. پیش از انتخاب گزینه Continue، دو گزینه با عناوین «Stateless» و «I Have To Come To Germany As A Refugee» مواجه می‌شوید. گزینه اول به معنای «درخواست به عنوان شخصی بدون تابعیت» و گزینه دوم به مفهوم «درخواست به عنوان مهاجری پناهنده» است. هر دو گزینه را تیک نزده و فعال نکنید، مستقیم روی Continue کلیک کنید.

درج مشخصات فردی در یونی اسیست

 

بخش دوم ثبت نام در یونی اسیست مربوط به درج اطلاعات تماس شماست. در بخش ورود اطلاعات تماس، باید اطلاعات خود اعم از آدرس، نام شهر محل سکونت و کشورتان را وارد کنید. پس از ورود اطلاعات روی Continue کلیک کنید تا به بخش بعدی منتقل شوید.

درج اطلاعات شخصی

 

بخش سوم ثبت نام در یونی اسیست مربوط به کسانی است که می‌خواهند از طریق سایت hochschulstart.de اپلای کنند؛ بنابر این می‌توانید این بخش را خالی بگذارید و با کلیک روی گزینه continue به مرحله بعدی بروید.

 

بخش چهارم اطلاعاتی درباره مدرک تحصیلی از شما می‌خواهد که هر بخش را به‌صورت مجزا باهم بررسی می‌کنیم.

  • SCHOOL-LEAVING QUALIFICATION

در این قسمت از شما خواسته می‌شود که به سوال « آیا از مدرسه فارغ‌التصیلی شده‌اید؟» پاسخ دهید.

  • DEGREES

اگر پس از فارغ‌التحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تحصیل کرده‌اید گزینه yes را انتخاب کنید.

  • TEST

در آخرین بخش، اطلاعات آزمون TestAS را از شما می‌خواهد؛ به دلیل آن که این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود، گزینه No را انتخاب کنید.

در آخر گزینه قوانین و مقررات را تیک بزنید و پس از تعیین یک رمز عبور، روی گزینه Save کلیک کنید.

درج اطلاعات مربوط به دانشگاه و سوابق تحصیلی

۶ بارگذاری مدارک

پس از ذخیره اطلاعات کاربری دوباره به صفحه‌ی جستجوی کورس‌ها منتقل می‌شوید که می‌توانید کورس‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب رشته و دانشگاه در سایت یونی اسیست

با کلیک روی گزینه MY APPLICATIONS که در سمت راست و بالای عکس فوق مشاهده می‌کنید، وارد صفحه بارگذاری مدارک شده که می‌توانید تمامی مدارک مورد نیاز دانشگاه‌ مورد علاقه‌تان را در آن‌جا وارد کنید. برای ارسال مدارک به روش صحیح به نکات زیر توجه کنید:

  • فایلی که بارگذاری می‌کنید فرمت PDF باشد.
  • حجم آن بیشتر از ۱۰ مگابایت نباشد.
  • هر فایل را به اسم خود مدرک بارگذاری کنید. مثلا اگر می‌خواهید مدرک آیلتس را بارگذاری کنید، فایل آن را نیز به همین نام ذخیره کنید.
بارگذاری مدارک در uni assist

۷ پرداخت هزینه یونی اسیست

پس از انتخاب کورس‌های موردنظرتان و ارسال مدارک موردنظر از طریق وب سایت uni-assist، نوبت به پرداخت هزینه یونی اسیست می‌رسد. همان‌طور که در تصویر زیر هم می‌توانید مشاهده کنید، برای انتخاب اول ۷۵ یورو و برای انتخاب دوم به بعد برای هر انتخاب باید ۳۰ یورو پرداخت کنید.

پرداخت هزینه اپلای برای دانشگاه با یونی اسیست

 

برای یونی اسیست چقدر باید بپردازیم؟

پردازش مدارک متقاضیانی از کشورهای مختلف، تایید صحت مدارک و تبدیل نمرات متقاضیان خارجی به سیستم نمره‌دهی کشور آلمان توسط uni assist، نیازمند صرف هزینه‌ای غیرقابل چشم‌پوشی است؛ بنابراین یونی اسیست برای ارائه خدمات خود هزینه دریافت می‌کند. این هزینه برای بررسی انتخاب اول متقاضی ۷۵ یورو و به ازای درخواست‌های دوم و بیشتر از آن ۳۰ یورو است.
هزینه uni-assist را می‌توانید یک تا سه ساعته با استفاده از خدمات ارزی تهران پیمنت پرداخت کنید. به این منظور به صفحه پرداخت هزینه یونی اسیست بروید و سفارش خود را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارشتان را پرداخت کنیم.

پرداخت هزینه ثبت نام در یونی اسیست با تهران پیمنت

به انتهای مطلب راهنمای تصویری گام به گام ثبت نام در یونی اسیست رسیدید. چنانچه تمایل داشته باشید می‌توانید پرداخت‌های ارزی خود را به تهران پیمنت بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برایتان انجام دهیم. به این منظور می‌توانید در صفحه اصلی وب‌سایت تهران پیمنت به بخش «خدمات» مراجعه کرده و در قسمت «اپلای»، پرداخت هزینه uni-assist را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید ثبت سفارش خود را از سمت چپ صفحه انتخاب، وارد حساب کاربری شوید و در نهایت سفارشتان را ثبت کنید.
اگر سوالی در زمینه نحوه ثبت‌نام در یونی اسیست داشته باشید، می‌توانید آن را در کامنت مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم. همچنین برای دانستن نکات مهم هنگام ثبت‌نام uni-assist، پیشنهاد می‌کنیم صفر تا صد نکات اپلای با یونی اسیست را مطالعه کنید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*