صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left صفر تا صد نکات اپلای با یونی اسیست

صفر تا صد نکات اپلای با یونی اسیست

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۵/۰۲

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های آلمان مشغول به تحصیل شوید، یونی اسیست به‌عنوان یک واسطه درخواست شما را برای دانشگاه‌های آلمان ارسال می‌کند. در این مقاله صفر تا صد نکاتی که مهم است درباره یونی اسیست بدانید را شرح داده‌ایم؛ با ما همراه باشید. البته می‌توانید با کمک تهران پیمنت هزینه یونی اسیست را نیز بپردازید.

یونی اسیست چیست؟

یونی اسیست در واقع یک موسسه واسطه میان دانشگاه‌‌های آلمان و دانشجویان است. به جای آنکه دانشجو برای هر دانشگاه به صورت جداگانه اپلای کند، از طریق وبسایت uni-assist برای چند دانشگاه به صورت همزمان درخواست پذیرش می‌فرستد. این پروسه به این صورت است که شما پس از ساخت اکانت در سایت uni-assist، رشته تحصیلی و دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید را انتخاب کرده و فرم‌های اپلیکیشن مربوط به هر یک را پر می‌کنید؛ مدارک تحصیلی لازم را نیز روی سایت یونی اسیست بارگذاری می‌کنید. پس از بررسی، این موسسه به شما می‌گوید که آیا با توجه به وضعیت تحصیلی و مدارک خود، شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های انتخابی را دارید یا نه. اگر چنین امکانی برایتان وجود داشته باشد، این موسسه مدارک شما را برای دانشگاه‌های انتخابی‌تان ارسال می‌کند. یونی اسیست همچنین مدارک تحصیلی از جمله ریز نمرات و معدل دانشجو را بر اساس سیستم نمره دهی آلمان معادل‌سازی می‌کند. این موسسه در ازای خدماتی که ذکر شد، هزینه‌ای هم دریافت می‌کند؛ در ادامه این موارد را به‌طور مفصل توضیح خواهیم داد.

دفترچه راهنمای یونی اسیست

مراحل دریافت پذیرش از طریق یونی اسیست

دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آلمان با استفاده از Uni-Assist مراحل مشخصی دارد. دریافت پذیرش با استفاده از این مرکز را می‌توانیم در ۶ مرحله زیر خلاصه کنیم:

مرحله اول: کسب اطلاعات

اولین مرحله دریافت پذیرش برای دانشگاه با استفاده از Uni-Assist، کسب اطلاعات کافی است. با استفاده از وبسایت‌های مختلف و همچنین با استفاده از اطلاعات دقیقی که دانشگاه‌های آلمان در وبسایت خود قرار می‌دهند باید از جزئیات پروگرام‌های تحصیلی آگاه شوید. ددلاین‌های دانشگاه، مدارک موردنیاز برای درخواست پذیرش و همچنین امکان استفاده از یونی اسیست برای اپلای تحصیلی از جمله اطلاعات مهمی است که حتما باید در نظر گرفته شوند.

مرحله دوم: برنامه‌ ریزی

در مرحله دوم باید برای رشته موردنظرتان در دانشگاه‌های انتخابی برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باید با درنظر گرفتن ددلاین‌های دانشگاه همراه باشد. بررسی درخواستتان توسط Uni-Assist هم نیازمند صرف مدت زمان حدوداً چند هفته‌ای است که باید در برنامه‌ریزی خود این زمان را نیز در نظر بگیرید.

مرحله سوم: جمع‌آوری مدارک

در مرحله سوم باید تمامی مدارک موردنیاز برای اپلای تحصیلی را گردآوری کنید. فراموش نکنید مدارکی که باید جمع‌آوری کنید بسته به کشوری که در آن ساکن هستید ممکن است تفاوت داشته باشد. پس از جمع‌آوری مدارک، باید تمامی اسناد را توسط یک مترجم رسمی و معتبر ترجمه کنید. ضمن اینکه از هر گواهی ترجمه شده یک کپی تایید شده نیز دریافت کنید. در نهایت از تمامی مدارک مورد نیاز مرکز Uni-Assist یک کپی دیجیتالی نیز تهیه کنید.

مرحله چهارم: ایجاد اپلیکیشن آنلاین

در چهارمین مرحله، پس از این‌که در وبسایت Uni-Assist اکانت خود را ساختید، برای هر پروگرام تحصیلی که قصد دارید درخواست دهید باید یک اپلیکیشن آنلاین ساخته و مدارک موردنیاز دانشگاه را بارگذاری کنید.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه

در مرحله پنجم باید برای هر پروگرام تحصیلی که درخواست داده‌اید هزینه پرداخت کنید. همانطور که گفتیم بررسی اولین درخواستتان ۷۵ یورو هزینه دارد و به ازای هر یک از پروگرام‌های بعدی ۳۰ یورو باید به Uni-Assist بپردازید.

مرحله ششم: سابمیت مدارک

در مرحله آخر باید تمامی نسخه‌های چاپی و تایید شده مدارک را برای یونی اسیست پست کنید. به این منظور باید مدارکتان را از طریق یکی از شرکت‌های پست بین‌المللی برای Uni-Assist در کشور آلمان ارسال کنید.

vpd یونی اسیست چیست؟

شما چه بخواهید از طریق یونی اسیست اپلای کنید چه به صورت مستقیم از وبسایت دانشگاه، لازم است پیش از آپلود مدارک خود، حتما به قسمت پیش‌نیازهای پذیرش وبسایت آن دانشگاه سری بزنید و لیست مدارک مورد نیاز خود را مشاهده کنید. برخی دانشگاه‌ های آلمان علاوه بر مدارک تحصیلی، درخواست VPD نیز دارند. VPD مخفف کلمه آلمانی (Vorprüfungsdokumentation) با معادل انگلیسی Preliminary Review Documentation یک گواهی است که توسط uni assist صادر می‌شود و در آن نمرات شما بر اساس سیستم نمره‌ دهی دانشگاه‌های آلمان به‌صورت رسمی معادل‌سازی شده است. اطلاعات بیشتر درباره این مدرک را می‌توانید در صفحه گواهی VPD یونی اسیست مطالعه کنید.
مراحل درخواست برای vpd تفاوتی با مراحل درخواست برای پذیرش دانشگاه از طریق یونی اسیست ندارد. این گواهی تا ۲ سال معتبر است و پس از گذشت این مدت باید دوباره برای آن درخواست بدهید. از آن‌جایی که نام دانشگاه و مقطعی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید در vpd نوشته می‌شود، برای هر دانشگاه باید vpd جداگانه‌ای درخواست کنید. نکته بسیار مهمی که در رابطه با این گواهی وجود دارد این است که شما باید پیش از ددلاین اپلای دانشگاه، آن را به دست دانشگاه برسانید.
پیش از درخواست برای vpd باید ۲ مورد را در نظر داشته باشید:

  • برای دریافت vpd لازم است مدارک تحصیلی خود را، هم روی وبسایت یونی اسیست بارگذاری کنید و هم نسخه کاغذی آن‌ها را برای uni-assist پست کنید.
  • پروسه معادل‌سازی نمرات شما بین ۴ تا ۶ هفته زمان می‌برد.

وظیفه Uni-Assist چیست؟

مسئولیت اصلی یونی اسیست را می‌توانیم اینگونه تعریف کنیم که گواهینامه‌های مدارس و دانشگاه‌های خارجی را نسبت به استانداردهای آموزشی آلمان ارزیابی کرده و آن‌ها را معادل‌سازی می‌کند.
گاهی برخی از افراد تصور می‌کنند که Uni-Assist در تصمیم‌گیری برای آینده تحصیلی‌شان مداخله می‌کند؛ درصورتی‌که فعالیت این مرکز این‌گونه نیست. در حقیقت یونی اسیست درباره پذیرش دانشجو در یک برنامه تحصیلی تصمیم‌گیرنده نیست. وظیفه Uni-Assist این است که اطمینان حاصل کند که یک متقاضی مدارک لازم برای دریافت پذیرش در مراکز آموزش عالی آلمان را دارد یا خیر.
یونی اسیست پس از دریافت مدارک متقاضی و تاییدشان، آن‌ها را به دانشگاه‌های موردنظر متقاضی ارسال می‌کند. بنابراین، درست است که مدارکتان را برای یونی اسیست ارسال می‌کنید، اما این سازمان غیرانتفاعی تنها وظیفه تایید مدارک و ارسالشان را به مراکز دانشگاهی در کشور آلمان برعهده دارد و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش متقاضی ایفا نمی‌کند.
وظایف Uni-Assist به‌صورت خلاصه عبارت است از:

  • ارزیابی مدارک رسمی تا مشخص شود متقاضی معیارهای تحصیل در آلمان را دارد یا خیر
  • تبدیل نمرات متقاضی به سیستم نمره‌دهی در آلمان
  • بررسی تمام شرایط پذیرش دانشگاه‌هایی که متقاضی انتخاب کرده
  • ثبت کلیه اطلاعات و مدارک مورد نیاز دانشگاه‌های مدنظر متقاضی
  • اطلاع رسانی به متقاضی درباره نتایج ارزیابی

هزینه یونی اسیست چقدر است؟

شاید ابتدا تصور کنید Uni-Assist تنها مدارک مدنظر را جمع‌آوری می‌کند و فعالیتش نیازمند صرف هزینه چندانی نیست. اما پردازش مدارک متقاضیانی از سراسر دنیا، تایید صحت مدارک و تبدیل نمرات متقاضیان به سیستم نمره‌دهی کشور آلمان نیازمند صرف هزینه‌ای قابل توجه است. متقاضی برای اولین درخواست دریافت پذیرش خود باید ۷۵ یورو به Uni-Assist بپردازد. البته هزینه برای بررسی درخواست‌های دوم به بعد نیز هر کدام ۳۰ یورو هزینه دارد.

مزایای یونی اسیست

  1. مزیت اول درخواست از طریق Uni-Assist آن است که برای اولین درخواست دریافت پذیرشتان ۷۵ یورو و برای درخواست‌های بعدی هزینه‌ای پایین‌تر، یعنی ۳۰ یورو پرداخت می‌کنید.
  2. به تعداد زیادی اپلیکیشن و دانشگاه دسترسی دارید و اطلاعات کافی از هر یک به دست می‌آورید.
  3. یونی اسیست برای راهنمایی دانشجویان خارجی معرفی شده است و به همین خاطر راهنمای خوبی برای افراد غیر آلمانی زبان است.
  4. لیست مدارک مورد نیاز به‌طور کامل در وب‌سایت Uni-Assist ذکر شده و هنگامی که پروسه درخواست از طریق یونی اسیست را آغاز می‌کنید این مرکز در جمع‌آوری مدارک همراهی‌تان می‌کند.

معایب یونی اسیست

  1. یکی از ویژگی‌های خاص Uni-Assist را باید این بدانیم که تصمیم‌گیرنده نهایی نیست و فقط نقش واسطه دارد. بنابراین تمامی قوانین و ضوابط را باید رعایت کنید تا بتوانید از طریق این سازمان درخواست‌هایتان را ارسال کنید.
  2. از آن‌جا که یونی اسیست قوانین را سفت و سخت رعایت می‌کند، گاهی ممکن است از شما درخواست مدارکی داشته باشد که در حالت عادی برای درخواست پذیرش مستقیم از دانشگاه نیاز به ارائه نداشته باشید. مثلا ممکن است ارائه مدرک زبان تافل برای دانشگاهی ضروری نباشد اما Uni-Assist برای سنجش دانش زبان افراد را ملزم به ارائه این مدرک کند.
  3. با استفاده از یونی اسیست نمی‌توانید برای تمامی دانشگاه‌های آلمان درخواست پذیرش ارسال کنید. فقط برای ۱۷۰ دانشگاه می‌توانید با استفاده از Uni-Assist اقدام کنید.

لیست دانشگاه های یونی اسیست

همانطور که پیش از این گفتیم، برای بیش از ۱۷۰ دانشگاه در آلمان می‌توانید از طریق uni-assist اپلای کنید. در جدول زیر، لیستی از این دانشگاه‌ها را مشاهده می‌کنید. با مراجعه به سایت هر یک می‌توانید ببینید که بارگذاری مدارک در یونی اسیست به تنهایی کافیست یا باید نسخه کاغذی مدارک را هم برای این موسسه ارسال کنید. این مورد، هم در وبسایت دانشگاه و هم در مرحله ثبت درخواست سایت یونی اسیست ذکر می‌شود. چنانچه به ارسال نسخه فیزیکی مدارک نیاز باشد، می‌توانید آن‌ را به آدرس پستی uni assist ارسال کنید.

نام دانشگاه
HUMBOLDT UNIVERSITY OF BERLIN
Heidelberg University of Education
Free University of Berlin
Technical University of Munich
Technical University of Berlin
University of Bremen
Leipzig University
Jena University of Applied Sciences
Leibniz University Hannover
University of Cologne
Freiburg University of Education
University of Duisburg-Essen
Goethe University Frankfurt
University of Rostock
University of Potsdam
Saarland University
Leuphana University of Lüneburg
University of Bayreuth
University of Konstanz
Martin Luther University of Halle-Wittenberg
University of Passau
University of Greifswald

اگر نام دانشگاهی که قصد اپلای برای آن را دارید در این لیست نیست، با مراجعه به وبسایت یونی اسیست می‌توانید نام تمام دانشگاه‌ها را مشاهده کنید.

مدارک لازم برای اپلای کارشناسی و کارشناسی ارشد با uni assist

برای اپلای کارشناسی ارشد از طریق یونی اسیست کافیست مدارک تحصیلی مورد نیاز دانشگاه را روی وبسایت uni assist بارگذاری کنید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که حتما کپی برابر اصل مدارک و ترجمه رسمی آن‌ها را ارسال و بارگذاری کنید و نیازی به ارسال اصل مدارک نیست. در اکثر موارد، ارسال ترجمه انگلیسی کافیست اما در برخی موارد، ارائه ترجمه آلمانی مدارک نیز لازم است.
مدارکی که برای اپلای در مقطع کارشناسی ارشد از طریق یونی اسیست نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • رزومه یا CV
  • ریپورت نمره آزمون زبان انگلیسی (اگر زبان تحصیل در دانشگاه آلمانی باشد، باید مدرک آزمون زبان آلمانی ارائه شود.)
  • کپی پاسپورت
  • مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • انگیزه نامه (Letter of Motivation)
  • توصیه نامه (Letter of recommendation)
  • پر کردن فرم اپلیکیشن دانشگاه که روی سایت uni assist موجود است.

لازم به ذکر است که ممکن است یک دانشگاه علاوه‌بر مدارک ذکر شده، مدارک دیگری نیز از شما بخواهد. لیست تمام این پیش نیازها را می‌توانید در وب‌سایت دانشگاه پیدا کنید. برای بارگذاری مدارک روی سایت uni-assist و شروع پروسه اپلای، ابتدا لازم است یک حساب کاربری برای خود بسازید. به این منظور، مقاله راهنمای تصویری نحوه ساختن اکانت یونی اسیست را مطالعه کنید.

    لیست دانشگاه های یونی اسیست

    ارسال مدارک تحصیلی به یونی اسیست

    برای فرستادن مدارک تحصیلی به یونی اسیست نکاتی است که باید آن‌ها را رعایت کنید. این نکات عبارت‌اند از:

    • ترجمه مدارک به انگلیسی یا آلمانی:
      ترجمه رسمی مدارک باید به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد؛ این مورد به زبان تحصیل در دانشگاه مقصد بستگی دارد. البته در بسیاری از موارد، ارائه ترجمه انگلیسی کافیست اما خوب است پیش از ترجمه، اطلاعات مربوط به این موضوع را در وبسایت دانشگاه مطالعه کنید.
    • پست کردن فیزیکی مدارک:
      سوالی که برای بسیاری از متقاضیان پیش می‌آید این است که از کجا بفهمیم باید مدارک را پست هم بکنیم؟ در پاسخ باید گفت که این مورد در مرحله ثبت درخواست اپلای در سایت یونی اسیست قابل مشاهده است. اگر در مرحله پرداخت، زیر قسمت Handling fees بخشی را با عنوان Online-only application مشاهده کردید، به این معنی است که آپلود مدارک کافیست. اگر این پیام را ندیدید لازم است مدارک کاغذی را نیز به آدرس پستی uni assist ارسال کنید. برای ارسال نسخه کاغذی مدارک (هارد کپی) باید مدارک خود را به آدرس پستی یونی اسیست در آلمان بفرستید. این آدرس را می‌توانید در این قسمت از سایت uni assist مشاهده کنید.
    • فرمت ارسال مدارک:
      برای بارگذاری مدارک روی وبسایت توجه داشته باشید که حداکثر حجم فایلی که آپلود می‌کنید باید ۱۰ مگابایت باشد. تمام مدارک خود را باید در قالب فایل PDF روی وبسایت یونی اسیست آپلود کنید. مدارک جداگانه را به صورت فایل‌های جداگانه و مدارکی که چند صفحه دارند را در قالب یک فایل بارگذاری کنید.
    • کامل بودن مدارک:
      چنانچه مدارک شما کامل نباشد، یونی اسیست درخواست پذیرش‌تان را به دانشگاه ارسال نخواهد کرد. اگر به هر دلیلی در حال حاضر امکان تکمیل مدارک برایتان وجود ندارد، خوب است اپلای برای دانشگاه را به‌طور مستقیم از سایت دانشگاه انجام دهید.
    • ددلاین اپلای:
      نکته بسیار مهم، توجه به ددلاین اپلای دانشگاه است. لازم است تا قبل از این ددلاین، نسخه کاغذی مدارک به دست uni-assist رسیده باشد و مدارک دیگر نیز به‌طور کامل روی وبسایت بارگذاری شده باشد.
    • فراموشی ارسال مدارک:
      درصورتی که مدرکی را از لیست فراموش کردید و یا بخواهید مدرک دیگری را نیز اضافه کنید تا قبل از پایان ددلاین می‌توانید آن مدرک را برای یونی اسیست ارسال کنید و اگر سایت یونی‌اسیست مدارک شما را ارسال کرده باشد، می‌توانید مدرک خود را به بخش پذیرش دانشگاه موردنظرتان ارسال کنید.
    • زمان ددلاین:
      اگر دوره در ترم زمستان شروع شود، مهلت درخواست اغلب ۱۵ جولای و در زمستان ۱۵ ژانویه است.
    • پر کردن فرم اپلیکیشن برای هر دانشگاه:
      برای هر دانشگاهی که در یونی اسیست برای آن درخواست می‌دهید، باید یک فرم اپلیکیشن جدید پر کنید. فرم‌ها توسط دانشگاه‌ها تهیه می‌شوند و اطلاعاتی که هر دانشگاه از شما می‌خواهد با دانشگاه دیگر تفاوت دارد.اگر پروسه بررسی مدارک توسط یونی اسیست آغاز شده باشد، شما نمی‌توانید مدارکی که از پیش بارگذاری کرده‌اید را پاک کنید. برای این کار می‌توانید یک فایل جدید آپلود کنید. مثلا اگر رزومه اشتباهی را بارگذاری کرده باشید، کافیست فایل رزومه درست را با نام New Resume بارگذاری کنید. نتایج بررسی مدارک توسط یونی اسیست بصورت یکجا گزارش می‌شود و ترتیب دانشگاه‌هایی که هنگام ثبت درخواست برای آن‌ها اپلای کرده بودید، در زمان اعلام نتیجه تاثیری ندارد.
    • زمان بررسی مدارک:
      پروسه بررسی مدارک توسط یونی اسیست بین ۴ تا ۶ هفته پس از آپلود مدارک و پرداخت هزینه طول می‌کشد. اگر ارسال فیزیکی مدارک نیز از ملزومات بوده است، این پروسه بعد از دریافت مدارک شما توسط یونی اسیست، شروع می‌شود. پس از این مدت زمان، نتیجه بررسی از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. اگر مدارک شما کامل نباشد، در قالب یک لیست می‌توانید مدارک ناقص را مشاهده کرده و پس از تکمیل، آن‌ها را دوباره بارگذاری کنید.
    • حداقل معدل برای اپلای:
      تا سال ۲۰۱۵ حداقل معدل قابل قبول جهت اپلای از طریق uni assist برای دانشجویانی که در ایران تحصیل کرده‌اند ۱۰ بود. بر اساس تغییرات صورت گرفته در سیستم نمره‌دهی این موسسه، در حال حاضر حداقل معدل برای این دانشجویان ۱۲ است.
    • هزینه یونی اسیست با دانشگاه:
      برخی از دانشگاه‌های آلمان هزینه یونی اسیست دانشجویانشان را تقبل می‌کنند. بنابراین اپلای تحصیلی با استفاده از Uni-Assist برای بعضی مقاطع و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها رایگان است.

    ۳ شیوه برای مهاجرت به آلمان

    با ۳ روش می‌توانید در دانشگاه‌های آلمان شروع به تحصیل کنید. این ۳ روش عبارت‌اند از:

    ۱- مهاجرت تحصیلی به آلمان با یونی اسیست

    همان‌طور که گفتیم یونی اسیست از بهترین روش‌هایی است که دانشجویان خارجی می‌توانند شانس خود را برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های آلمانی امتحان کنند.

    ۲- مهاجرت تحصیلی مستقیم به آلمان

    اپلای تحصیلی به طور مستقیم هنوز هم روش کارآمدی برای ادامه تحصیل در آلمان به شمار می‌رود. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان به‌صورت مستقیم باید به وب سایت هر کدام از دانشگاه‌های مدنظرتان مراجعه کنید و با رعایت قوانین و ددلاین‌ها، مدارک مورد نیاز مقطع تحصیلی موردنظرتان را جمع‌آوری و برای دانشگاه ارسال کنید.

    مزایای مهاجرت تحصیلی مستقیم

    • در اپلای مستقیم با دانشگاه در ارتباط هستید و ممکن است با ارائه مدارک اضافی شانس خود را برای اخذ پذیرش بالا ببرید. ضمن این‌که در اپلای مستقیم، دانشگاه ممکن است قوانین را سفت و سخت رعایت نکند و مهلت جدیدی برای ارائه برخی از مدارک که اهمیت کمتری دارند قائل شود. این موضوع در Uni-Assist امکان‌پذیر نیست.
    • بعضی از دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی ندارند و ارائه درخواست برایتان رایگان خواهد بود. این در حالی است که برای ارائه درخواست پذیرش با استفاده از Uni-Assist حتما باید هزینه پرداخت کنید.
    • با درخواست اپلای تحصیلی مستقیم، ممکن است دانشگاه از ارائه مدرک Studienkolleg چشم‌پوشی کند.

    معایب مهاجرت تحصیلی مستقیم

    • اپلای تحصیلی مستقیم، هزینه‌بر است. هر دانشگاه هزینه درخواست پذیرش خود را دارد و اهمیتی ندارد برای چند دانشگاه اپلای کرده باشید. باید هزینه‌های درخواست پذیرش هر دانشگاه را بپردازید تا خواسته شما بررسی شود.
    • پیگیری تمامی درخواست‌های پذیرش، پاسخ‌هایی که باید ارسال کنید و به‌طور کل پیگیری تمامی اپلیکیشن‌هایی که اپلای کرده‌اید طاقت‌فرساست.
    • تمامی فرآیند اپلای تحصیلی پیچیده و گیج‌کننده است و ممکن است بدون وجود راهنما شانستان برای گرفتن اپلای کم شود. این پیچیدگی در یونی اسیست کمتر است.

    ۳- مهاجرت تحصیلی مستقیم به آلمان با یونی اسیست

    شاید انتظار اپلای تحصیلی به طور مستقیم اما با کمک یونی اسیست را نداشته باشید؛ اما این روش توسط برخی از دانشگاه‌های آلمان پذیرفته شده است. در این روش متقاضیان باید به‌طور مستقیم از دانشگاه درخواست پذیرش کنند و از یونی اسیست برای تایید مدارکشان استفاده می‌کنند. در این روش مدارک مورد نیاز را برای یونی اسیست ارسال می‌کنید و پس از این‌که سازمان غیرانتفاعی یونی اسیست مدارکتان را تایید کرد به شما Vorprüfungsdokumentation (VPD) می‌دهد.
    هنگام ارسال درخواست پذیرش و مدارک موردنیاز دانشگاه، VPD را به همراه دیگر مدارک به‌صورت مستقیم باید برای دانشگاه ارسال کنید. فراموش نکنید VPD قبل از پایان مهلت اپلای باید به دانشگاه ارسال شود. در واقع با این روش همچنان باید به طور مستقیم برای اپلای تحصیلی از دانشگاه اقدام کنید اما مدارکتان در مرحله اول توسط Uni-Assist تایید خواهد شد.

    نکاتی که لازم است پیش از اپلای با یونی اسیست بدانید

    • یونی اسیست برای تمام دانشگاه‌های آلمان نیست:
      برای تمام دانشگاه‌های آلمان نمی‌توان از طریق یونی اسیست اقدام کرد. از ۳ راه می‌توانید مطمئن شوید دانشگاه مورد نظرتان قابلیت اپلای با uni assist را دارد یا خیر:
    1. به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و امکان اپلای از طریق یونی اسیست را در آن جست‌وجو کنید.
    2. در مرحله اپلای در سایت uni-assist، با انتخاب رشته تحصیلی، لیست دانشگاه‌هایی را که امکان اپلای برای آن‌ها از این طریق وجود دارد، مشاهده کنید.
    3. در سایت یونی اسیست با انتخاب شهر، نام دانشگاه‌هایی که با این سیستم همکاری می‌کنند را مشاهده کنید.
    • ویرایش اطلاعات:
      پس از ایجاد پروفایل کاربری در وبسایت، در صورت نیاز می‌توانید اطلاعاتی نظیر نام، تاریخ تولد، محل تولد، ملیت، آدرس پستی و اطلاعات شخصی دیگر خود را اصلاح کنید.
    • اپلای به دانشگاه‌ها با یونی اسیست بدون محدودیت:
      شما می‌توانید برای هر تعداد دانشگاهی که می‌خواهید، از طریق uni-assist اپلای کنید؛ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. محدودیت زمانی مطرح می‌شود که بخواهید برای چندین رشته از یک دانشگاه اپلای کنید. معمولا طی هر بار درخواست پذیرش برای دانشگاه‌ها، اپلای برای ۲ یا ۳ رشته امکان‌پذیر است.
    • تایید مدارک توسط یونی اسیست:
      تایید مدارک توسط یونی اسیست به معنی گرفتن تایید و پذیرش تحصیلی از دانشگاه نیست؛ بلکه به این معنی است که مدارک شما کامل است و شما شانس گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه را دارید.

    نکات پرداخت و ریفاند هزینه یونی اسیست

    • هزینه اپلای با یونی اسیست برای اولین دانشگاه ۷۵ یورو و برای دانشگاه‌های دیگر یا چندین رشته‌ از یک دانشگاه، برابر با ۳۰ یورو است.
    • پرداخت هزینه یونی اسیست با ۲ روش امکان پذیر است: حواله بانکی و کارت‌های اعتباری (مستر کارت و ویزا کارت.)
    • اگر به هر دلیلی از درخواست بررسی مدارکتان توسط یونی اسیست منصرف شدید، امکان ریفاند هزینه تا زمانی که هنوز پروسه بررسی مدارک شما توسط یونی اسیست آغاز نشده باشد، وجود دارد. این کار را می‌توانید با مراجعه به My assist account و انتخاب گزینه Withdraw انجام دهید. سپس درخواستی را که می‌خواهید کنسل کنید انتخاب کرده و با زدن روی دکمه Withdraw و بعد Confirm، برای ریفاند درخواست دهید.

    پرداخت مطمئن هزینه یونی اسیست

    راهی مطمئن برای پرداخت هزینه‌های Uni-Assist، استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مستر کارت و ویزا کارت است. چنانچه به کارت‌های اعتباری دسترسی نداشته باشید می‌توانید پرداخت هزینه یونی اسیست را به خدمات آنلاین ارزی تهران پیمنت بسپارید. با مراجعه به وبسایت تهران پیمنت و انتخاب بخش «اپلای» از صفحه خدمات، وارد صفحه پرداخت هزینه Uni-Assist شده و از سمت چپ صفحه، سفارش پرداخت Uni-Assist را انتخاب کنید. با ورود به صفحه کاربری خود می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید تا ظرف نهایت ۳ ساعت پرداختتان انجام شود.

    با در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد، راحت‌تر می‌توانید برای اپلای از طریق uni-assist اقدام کنید. از آنجایی که کسری مدارک، پروسه بررسی را به تعویق می‌اندازد، حتما پیش از اپلای به وبسایت هر دانشگاه سری بزنید و تمام پیش نیازهای مورد‌نیاز را بر اساس آن آماده کنید. در نظر داشته باشید که پروسه بررسی، پس از پرداخت هزینه یونی اسیست و ارسال تمام مدارک آغاز می‌شود. با زمان‌بندی درست، احتمال گرفتن پذیرش از دانشگاه را بیشتر کنید.

    سوال‌های پرتکرار شما

    برخی دانشگاه‌ های آلمان برای بررسی درخواست پذیرش دانشجویان، علاوه بر مدارک تحصیلی درخواست VPD نیز دارند. VPD یک گواهی است که توسط یونی اسیست صادر می‌شود و در آن نمرات شما بر اساس سیستم نمره‌ دهی دانشگاه‌ های آلمان به صورت رسمی معادل سازی شده است.

    بررسی مدارک تحصیلی توسط یونی اسیست حدودا ۴ تا ۶ هفته پس از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه uni-assist طول می‌کشد.

    یونی اسیست یک واسطه به زبان انگلیسی‌ بین متقاضی تحصیل خارجی و دانشگاه‌های آلمان است. این موسسه با تایید و ارسال مدارک، ارائه VPD و همچنین اعلام نتایج اپلای به دانشگاه‌های مختلف، این روند را برای دانشجویان بسیار راحت‌تر می‌کند.

    انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
    من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

    ثبت نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *