صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left صفر تا صد نکات اپلای با یونی اسیست

صفر تا صد نکات اپلای با یونی اسیست

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که دانشگاه‌ های آلمان را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، احتمالا با یونی اسیست (uni-assist) آشنایی دارید. برای اپلای در دانشگاه‌ های آلمان از طریق یونی اسیست باید مدارک تحصیلی خود را برای این موسسه ارسال کنید تا مدارک بررسی و در صورت تایید، برای دانشگاه مقصد شما فرستاده شوند. از آنجایی که وجود ددلاین دانشگاه، یکی از موارد تعیین‌کننده در پروسه اپلای است، با دانستن نکات مهم در رابطه با اپلای از طریق یونی اسیست، با چالش‌های کمتری مواجه خواهید شد و دیگر نیاز نیست نگران از دست دادن ددلاین‌ها باشید. نکات مهم درباره نحوه ثبت نام، بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه یونی اسیست از جمله مواردی هستند که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

دفترچه راهنمای یونی اسیست

یونی اسیست چیست؟

یونی اسیست در واقع یک موسسه واسطه میان دانشگاه‌‌های آلمان و دانشجویان است. به جای آنکه دانشجو برای هر دانشگاه به صورت جداگانه اپلای کند، از طریق وبسایت uni-assist برای چند دانشگاه به صورت همزمان درخواست پذیرش می‌فرستد. این پروسه به این صورت است که شما پس از ساخت اکانت در سایت uni-assist، رشته تحصیلی و دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید را انتخاب کرده و فرم‌های اپلیکیشن مربوط به هر یک را پر می‌کنید؛ مدارک تحصیلی لازم را نیز روی سایت یونی اسیست بارگذاری می‌کنید. پس از بررسی، این موسسه به شما می‌گوید که آیا با توجه به وضعیت تحصیلی و مدارک خود، شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های انتخابی را دارید یا نه. اگر چنین امکانی برایتان وجود داشته باشد، این موسسه مدارک شما را برای دانشگاه‌های انتخابی‌تان ارسال می‌کند. یونی اسیست همچنین مدارک تحصیلی از جمله ریز نمرات و معدل دانشجو را بر اساس سیستم نمره دهی آلمان معادل‌سازی می‌کند. این موسسه در ازای خدماتی که ذکر شد، هزینه‌ای هم دریافت می‌کند؛ در ادامه این موارد را به‌طور مفصل توضیح خواهیم داد.

vpd یونی اسیست چیست؟

شما چه بخواهید از طریق یونی اسیست اپلای کنید چه به صورت مستقیم از وبسایت دانشگاه، لازم است پیش از آپلود مدارک خود، حتما به قسمت پیش‌نیازهای پذیرش وبسایت آن دانشگاه سری بزنید و لیست مدارک مورد نیاز خود را مشاهده کنید. برخی دانشگاه‌ های آلمان علاوه بر مدارک تحصیلی، درخواست VPD نیز دارند. VPD مخفف کلمه آلمانی (Vorprüfungsdokumentation) با معادل انگلیسی Preliminary Review Documentation یک گواهی است که توسط uni assist صادر می‌شود و در آن نمرات شما بر اساس سیستم نمره‌ دهی دانشگاه‌های آلمان به صورت رسمی معادل‌سازی شده است. اطلاعات بیشتر درباره این مدرک را می‌توانید در صفحه گواهی VPD یونی اسیست مطالعه کنید. مراحل درخواست برای vpd تفاوتی با مراحل درخواست برای پذیرش دانشگاه از طریق یونی اسیست ندارد. این گواهی تا ۲ سال معتبر است و پس از گذشت این مدت باید دوباره برای آن درخواست بدهید. از آن‌جایی که نام دانشگاه و مقطعی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید در vpd نوشته می‌شود، برای هر دانشگاه باید vpd جداگانه‌ای درخواست کنید. نکته بسیار مهمی که در رابطه با این گواهی وجود دارد این است که شما باید پیش از ددلاین اپلای دانشگاه، آن را به دست دانشگاه برسانید. پیش از درخواست برای vpd باید ۲ مورد را در نظر داشته باشید:

  • برای دریافت vpd لازم است مدارک تحصیلی خود را، هم روی وبسایت یونی اسیست بارگذاری کنید و هم نسخه کاغذی آن‌ها را برای uni-assist پست کنید.
  • پروسه معادل‌سازی نمرات شما بین ۴ تا ۶ هفته زمان می‌برد.

با در نظر گرفتن این ۲ مورد باید زمان‌بندی کنید و پیش از ددلاین دانشگاه این مدرک را تهیه کرده و به دست دانشگاه رسانده باشید.

نکاتی که لازم است پیش از اپلای با یونی اسیست بدانید

  • برای تمام دانشگاه‌های آلمان نمی‌توان از طریق یونی اسیست اقدام کرد. از ۳ راه می‌توانید مطمئن شوید دانشگاه مورد نظرتان قابلیت اپلای با uni assist را دارد یا خیر:
  1. به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و امکان اپلای از طریق یونی اسیست را در آن جست‌وجو کنید.
  2. در مرحله اپلای در سایت uni-assist، با انتخاب رشته تحصیلی، لیست دانشگاه‌هایی را که امکان اپلای برای آن‌ها از این طریق وجود دارد، مشاهده کنید.
  3. در سایت یونی اسیست با انتخاب شهر، نام دانشگاه‌هایی که با این سیستم همکاری می‌کنند را مشاهده کنید.
  • پس از ایجاد پروفایل کاربری در وبسایت، در صورت نیاز می‌توانید اطلاعاتی نظیر نام، تاریخ تولد، محل تولد، ملیت، آدرس پستی و اطلاعات شخصی دیگر خود را اصلاح کنید.
  • شما می‌توانید برای هر تعداد دانشگاهی که می‌خواهید، از طریق uni-assist اپلای کنید؛ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. محدودیت زمانی مطرح می‌شود که بخواهید برای چندین رشته از یک دانشگاه اپلای کنید. معمولا طی هر بار درخواست پذیرش برای دانشگاه‌ها، اپلای برای ۲ یا ۳ رشته امکان‌پذیر است. اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این‌باره به‌دست بیاورید، باید به وبسایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • چنانچه برای چندین دانشگاه اپلای می‌کنید، لازم نیست مدارک را به‌صورت جداگانه برای هر دانشگاه آپلود کنید. تنها یک‌‌بار، تمام مدارک خود را روی سایت uni assist بارگذاری می‌کنید و این موسسه پس از بررسی و تایید، مدارک لازم را برای دانشگاه‌ها ارسال خواهد کرد.
  • تایید مدارک توسط یونی اسیست به معنی گرفتن تایید و پذیرش تحصیلی از دانشگاه نیست؛ بلکه به این معنی است که مدارک شما کامل است و شما شانس گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه را دارید.

لیست دانشگاه های یونی اسیست

نکات مهم در رابطه با ارسال مدارک تحصیلی به یونی اسیست

  • پس از انتخاب رشته تحصیلی در وبسایت، نام دانشگاه‌‌هایی که می‌توانید برای آن‌ها درخواست پذیرش ارسال کنید را مشاهده خواهید کرد. بعد از انتخاب دانشگاه نیاز است فرم اپلیکیشن دانشگاه را پر کرده و مدارک تحصیلی مورد نیاز خود را روی وبسایت uni-assist بارگذاری کنید. در بعضی موارد بسته به درخواست دانشگاه، یونی اسیست از شما می‌خواهد که علاوه بر بارگذاری، مدارک خود را از طریق پست نیز برای این موسسه ارسال کنید.
  • توجه داشته باشید که نباید اصل مدارک را پست کنید. کپی برابر اصل مدارک کفایت می‌کند؛ ارسال کپی از مدارک تاییدشده قابل‌قبول نخواهد بود.
  • ترجمه رسمی مدارک باید به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد؛ این مورد به زبان تحصیل در دانشگاه مقصد بستگی دارد. البته در بسیاری از موارد، ارائه ترجمه انگلیسی کافیست اما خوب است پیش از ترجمه، اطلاعات مربوط به این موضوع را در وبسایت دانشگاه مطالعه کنید.
  • سوالی که برای بسیاری از متقاضیان پیش می‌آید این است که از کجا بفهمیم باید مدارک را پست هم بکنیم؟ در پاسخ باید گفت که این مورد در مرحله ثبت درخواست اپلای در سایت یونی اسیست قابل مشاهده است. اگر در مرحله پرداخت، زیر قسمت Handling fees بخشی را با عنوان Online-only application مشاهده کردید، به این معنی است که آپلود مدارک کافیست. اگر این پیام را ندیدید لازم است مدارک کاغذی را نیز به آدرس پستی uni assist ارسال کنید.
  • برای ارسال نسخه کاغذی مدارک (هارد کپی) باید مدارک خود را به آدرس پستی یونی اسیست در آلمان بفرستید. این آدرس را می‌توانید در این قسمت از سایت uni assist مشاهده کنید.
  • هارد کپی مدارک چیست؟ نسخه کاغذی مدارک، هارد کپی نام دارد.
  • برای بارگذاری مدارک روی وبسایت توجه داشته باشید که حداکثر حجم فایلی که آپلود می‌کنید باید ۱۰ مگابایت باشد.
  • تمام مدارک خود را باید در قالب فایل PDF روی وبسایت یونی اسیست آپلود کنید.
  • اسامی فایل‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که واضح و بیانگر محتوای داخل فایل باشد.
  • مدارک جداگانه را به صورت فایل‌های جداگانه و مدارکی که چند صفحه دارند را در قالب یک فایل بارگذاری کنید.
  • چنانچه مدارک شما کامل نباشد، یونی اسیست درخواست پذیرش‌تان را به دانشگاه ارسال نخواهد کرد. اگر به هر دلیلی در حال حاضر امکان تکمیل مدارک برایتان وجود ندارد، خوب است اپلای برای دانشگاه را به‌طور مستقیم از وبسایت دانشگاه انجام دهید. در این صورت می‌توانید با دانشگاه مکاتبه کنید و ببینید امکان اپلای با مدارک فعلی را به شما می‌دهد یا خیر.
  • نکته بسیار مهم، توجه به ددلاین اپلای دانشگاه است. لازم است تا قبل از این ددلاین، نسخه کاغذی مدارک به دست uni-assist رسیده باشد و مدارک دیگر نیز به‌طور کامل روی وبسایت بارگذاری شده باشد.
  • درصورتی که مدرکی را از لیست فراموش کردید و یا بخواهید مدرک دیگری را نیز اضافه کنید تا قبل از پایان ددلاین می‌توانید آن مدرک را برای یونی اسیست ارسال کنید و اگر سایت یونی‌اسیست مدارک شما را ارسال کرده باشد می‌توانید مدرک خود را به بخش پذیرش دانشگاه موردنظرتان ارسال کنید.
  • معمولا ددلاین‌های زیر برای دوره‌های دانشگاهی در آلمان اعمال می‌شود:
  • اگر دوره در ترم زمستان شروع شود، مهلت درخواست اغلب ۱۵ جولای است.
  • اگر دوره در ترم تابستان شروع شود، مهلت درخواست اغلب ۱۵ ژانویه است.بسیاری از دانشگاه‌ها برای دوره‌های خاص، مانند دوره‌های کارشناسی ارشد یا Studienkolleg (دوره مقدماتی) ددلاین‌های زودتر تعیین می‌کنند. شما می‌توانید از مهلت‌های خاص دوره انتخابی خود از دانشگاه موردنظر خود مطلع شوید.
  • برای هر دانشگاهی که در یونی اسیست برای آن درخواست می‌دهید، باید یک فرم اپلیکیشن جدید پر کنید. فرم‌ها توسط دانشگاه‌ها تهیه می‌شوند و اطلاعاتی که هر دانشگاه از شما می‌خواهد با دانشگاه دیگر تفاوت دارد.
  • اگر پروسه بررسی مدارک توسط یونی اسیست آغاز شده باشد، شما نمی‌توانید مدارکی که از پیش بارگذاری کرده‌اید را پاک کنید. برای این کار می‌توانید یک فایل جدید آپلود کنید. مثلا اگر رزومه اشتباهی را بارگذاری کرده باشید، کافیست فایل رزومه درست را با نام New Resume بارگذاری کنید. هنگام بررسی مدارک، فایل جدید بررسی خواهد شد.
  • نتایج بررسی مدارک توسط یونی اسیست بصورت یکجا گزارش می‌شود و ترتیب دانشگاه‌هایی که هنگام ثبت درخواست برای آن‌ها اپلای کرده بودید، در زمان اعلام نتیجه تاثیری ندارد.
  • پروسه بررسی مدارک توسط یونی اسیست بین ۴ تا ۶ هفته پس از آپلود مدارک و پرداخت هزینه طول می‌کشد. اگر ارسال فیزیکی مدارک نیز از ملزومات بوده است، این پروسه بعد از دریافت مدارک شما توسط یونی اسیست، شروع می‌شود. پس از این مدت زمان، نتیجه بررسی از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. در این ایمیل به شما گفته می‌شود که آیا مدارک شما توسط یونی اسیست تایید شده است یا خیر. چنانچه مدارک شما کامل نباشد، در قالب یک لیست می‌توانید مدارک ناقص را مشاهده کرده و پس از تکمیل، آن‌ها را دوباره بارگذاری کنید.
  • تا سال ۲۰۱۵ حداقل معدل قابل قبول جهت اپلای از طریق uni assist برای دانشجویانی که در ایران تحصیل کرده‌اند ۱۰ بود. بر اساس تغییرات صورت گرفته در سیستم نمره‌دهی این موسسه، در حال حاضر حداقل معدل برای این دانشجویان ۱۲ است.

نکات پرداخت و ریفاند هزینه یونی اسیست

  • هزینه اپلای با یونی اسیست برای اولین دانشگاه ۷۵ یورو و برای دانشگاه‌های دیگر یا چندین رشته‌ از یک دانشگاه، برابر با ۳۰ یورو است.
  • پرداخت هزینه یونی اسیست با ۲ روش امکان پذیر است: حواله بانکی و کارت‌های اعتباری (مستر کارت و ویزا کارت.) اگر به هر دلیلی پرداخت با این روش‌ها برایتان میسر نیست، می‌توانید این هزینه را از طریق تهران پیمنت بپردازید.
  • اگر به هر دلیلی از درخواست بررسی مدارکتان توسط یونی اسیست منصرف شدید، امکان ریفاند هزینه تا زمانی که هنوز پروسه بررسی مدارک شما توسط یونی اسیست آغاز نشده باشد، وجود دارد. این کار را می‌توانید با مراجعه به My assist account و انتخاب گزینه Withdraw انجام دهید. سپس درخواستی را که می‌خواهید کنسل کنید انتخاب کرده و با زدن روی دکمه Withdraw و بعد Confirm، برای ریفاند درخواست دهید.

با در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد، راحت‌تر می‌توانید برای اپلای از طریق uni-assist اقدام کنید. از آنجایی که کسری مدارک، پروسه بررسی را به تعویق می‌اندازد، حتما پیش از اپلای به وبسایت هر دانشگاه سری بزنید و تمام پیش نیازهای مورد‌نیاز را بر اساس آن آماده کنید. در نظر داشته باشید که پروسه بررسی، پس از پرداخت هزینه یونی اسیست و ارسال تمام مدارک آغاز می‌شود. با زمان‌بندی درست، احتمال گرفتن پذیرش از دانشگاه را بیشتر کنید.

سوال‌های پرتکرار شما

برخی دانشگاه‌ های آلمان برای بررسی درخواست پذیرش دانشجویان، علاوه بر مدارک تحصیلی درخواست VPD نیز دارند. VPD یک گواهی است که توسط یونی اسیست صادر می‌شود و در آن نمرات شما بر اساس سیستم نمره‌ دهی دانشگاه‌ های آلمان به صورت رسمی معادل سازی شده است.

بررسی مدارک تحصیلی توسط یونی اسیست حدودا ۴ تا ۶ هفته پس از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه uni-assist طول می‌کشد.

یونی اسیست یک واسطه به زبان انگلیسی‌ بین متقاضی تحصیل خارجی و دانشگاه‌های آلمان است. این موسسه با تایید و ارسال مدارک، ارائه VPD و همچنین اعلام نتایج اپلای به دانشگاه‌های مختلف، این روند را برای دانشجویان بسیار راحت‌تر می‌کند.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*