صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left تجربه من از درخواست ویزای توریستی کانادا
تصویر باهره و پرچم کانادا

تجربه من از درخواست ویزای توریستی کانادا

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

من باهره هستم. مرداد ۱۴۰۲ اقدام به گرفتن ویزای توریستی کانادا کردم. پارتنر من در کاناداست و اقامت موقت دارد. هدف من از اپلای برای ویزای توریستی، سفر به کانادا، گرفتن ورک پرمیت و در نهایت پیوستن به او از این طریق بود.

+ چند سال دارید؟
– ۲۸ سال

+ به‌تنهایی برای ویزا اقدام کردید یا از طریق مؤسسه و وکیل؟
– خودم اقدام کردم.

+ از کی اقدام کردید و کل پروسه درخواست ویزا چقدر طول کشید؟
– از اوایل تابستان ۱۴۰۲ شروع به جمع کردن مدرک کردم. در واقع تیر ماه شروع کردم، اواخر مرداد مدارک را کامل و همه را روی سایت آپلود کردم، هفته اول شهریور برای انگشت نگاری به ترکیه رفتم و آبان ماه نتیجه ویزا مشخص شد که ریجکت بود.

+ چه مدارکی روی سایت دولت کانادا بارگذاری ‌کردید؟
– من دعوتنامه، گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، نامه مرخصی، گواهی تمکن مالی و کاور لتر را روی سایت آپلود کردم.
به کارم اشاره کردم؛ که چه کاری در ایران انجام می‌دهم. توضیح دادم که میزان تاثیرگذاری من در کار چقدر است و حقوقم نسبت به پایه حقوق وزارت کار در ایران بالاتر است.
از شرکت نامه مرخصی گرفتم که ثابت کنم من کارمندم و مرخصی گرفتم که مدت زمان مشخصی به سفر بروم و برگردم. چندین مدرک مالی مثل موجودی حساب‌های مختلفم را ضمیمه کردم.
مستنداتی مثل عکس، چت و هر سند دیگری که ثابت کند من و پارتنرم با هم هستیم را هم داخل پرونده گذاشتم.

+ برای گرفتن ورک پرمیت مدارک خاصی را باید ارائه می‌دادید؟
– در این مرحله نه. پروسه به این شکل است که برای ویزای توریستی درخواست می‌دهید، بعد از تایید ویزا و سفر به کانادا، آنجا درخواست ورک پرمیت می‌کنید. از اینکه در آن مرحله چه مدارکی لازم است اطلاعی ندارم.

+ داشتن دعوتنامه برای ویزای توریستی ضروری است؟ بدون آن می‌توان ویزا گرفت؟
– ضروری نیست و هیچ‌کجا در سایت دولت کانادا هم الزام ارائه آن ذکر نشده است. من چون شخصی را در کانادا داشتم، دعوتنامه را هم به پرونده اضافه کردم ولی در گروه‌های مختلف دیده بودم که افرادی بدون دعوتنامه موفق به دریافت ویزا شده بودند.
علاوه‌بر دعوتنامه، از سوی پارتنرم ساپورت مالی هم شدم و او فیش حقوقی و مدارک مالی خودش را به پرونده اضافه کرد.

+ برای تمکن مالی نیاز به ارائه گردش حساب داشتید یا اعلام موجودی حساب کافی بود؟
– وکیل‌ها و افراد باتجربه توصیه کرده بودند گردش حساب چند ماهه را در پرونده بگذارم ولی من چون پول را یک‌جا وارد حسابم کرده بودم، گردش حساب ۱ روزه گرفتم.
علاوه‌بر این، در حساب‌های دیگر مثل بورس هم مقداری پول داشتم؛ از آنجا هم صورت‌حساب گرفتم و آن را نیز ضمیمه کردم. دارایی دیگری مثل خانه به اسم خودم نداشتم وگرنه حتماً آن را هم ضمیمه پرونده می‌کردم چون خیلی از سوی دیگران توصیه شده بود.

+ نامه اشتغال به کار را از کجا گرفتید؟
– از شرکتی که در آن کار می‌کنم گرفتم. نامه یک قالب ثابت داشت که می‌توانستم هم نسخه فارسی آن را بگیرم هم انگلیسی. چون برای ویزا آن را می‌خواستم، نسخه انگلیسی را گرفتم.
نامه دیگری از منابع انسانی شرکت گرفتم که با هماهنگی مدیرم به من داده شد. متن نامه را آن‌ها تنظیم کردند و در آن تاریخ شروع و پایان مرخصی من ذکر شده بود.

+ ارائه مدرک زبان از الزامات ویزای توریستی نیست؟
– نه برای گرفتن ویزای توریستی نیازی به مدرک زبان نیست.

+ روز مراجعه به سفارت، فقط انگشت‌نگاری انجام دادید یا مصاحبه هم شدید؟
– فقط انگشت‌نگاری انجام دادم و هیچ سوال خاصی از من پرسیده نشد. در کل خیلی کوتاه و سریع برگزار شد.

+ در مجموع هزینه‌های درخواست ویزا چقدر شد؟
– متأسفانه زمانی که باید برای انگشت‌نگاری به ترکیه می‌رفتم، زمان شلوغی بود. چندین کنسرت آنجا در حال برگزاری بود و خلاصه بلیط هواپیما گران بود. در واقع اصلی‌ترین هزینه همان هزینه بلیط بود که رفت و برگشت ۲۴ میلیون تومان برای من تمام شد!
هتل را نسبتاً ارزان گرفتم؛ شبی ۳ میلیون تومان. هزینه ترجمه مدارک هم ۲ میلیون شد.
دیگر هزینه‌ای نکردم چون وکیل نداشتم و کارها را خودم انجام دادم.

+ چقدر طول کشید نتیجه ویزا مشخص شود؟
– ۲.۵ ماه طول کشید.

+ تاحالا ویزای کشورهای دیگری را گرفته بودید؟ بسیاری می‌گویند سابقه اخذ ویزای شنگن روی صدور ویزای توریستی کانادا تاثیر می‌گذارد. در این مورد چیزی می‌دانید؟
– بله، بیشتر وکیل‌های مهاجرتی روی تأتیر ویزای شنگن روی موفقیت ویزای کانادا تأکید می‌کنند و من این را قبلاً شنیده بودم. من پیش از این به کشورهای دیگر سفر کرده بودم ولی هیچ‌کدام کشورهای عضو شنگن نبودند و عموماً کشورهای آسیایی بودند.

+ از زمانی که برای مصاحبه گذاشتید ممنونم. حرف دیگری هست که بخواهید اضافه کنید؟
– خواهش می‌کنم. خوشحال شدم که هرچند کم توانستم کمک کنم. زمانی که خودم مشغول کارهای درخواست ویزا بودم خیلی نیاز به کمک داشتم. مرتب گروه‌های تلگرامی را چک می‌کردم و ویدیوهای افراد مختلف را در یوتوب می‌دیدم.
فکر می‌کنم تجربه واقعی افراد کمک بسیاری به متقاضیان ویزا می‌کند؛ البته که در موفقیت دریافت ویزا آنقدر فاکتورهای مختلفی تأثیرگذار است که نمی‌توان به همه آن‌ها پرداخت. با این‌حال امیدوارم این اطلاعات کمک‌کننده باشد.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*