صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left حساب اجاره ای در ارز دیجیتال چیست و چه مجازاتی دارد؟

حساب اجاره ای در ارز دیجیتال چیست و چه مجازاتی دارد؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۷/۲۷

سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال برای برخی افراد با سودهای کلانی همراه است و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد به آن علاقه‌مند شوند. با این حال، این بازار نیز مانند هر بازار دیگری می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد و زمینه‌ساز برخی کلاهبرداری‌ها و اعمال مجرمانه شود. یکی از این موارد، حساب اجاره ای است که این روزها متاسفانه افرادی زیادی در دام آن گرفتار می‌شوند. اگر می‌خواهید با این موضوع بیشتر آشنا شوید و در دام این کلاهبرداری نیفتید، در ادامه با ما همراه باشید.

جرم حساب اجاره ای - کلاهبرداری با حساب اجاره ای
حساب اجاره ای چیست

حساب اجاره ای در ارز دیجیتال چیست؟

اگر سری به آگهی‌های شغلی‌ای که این روزها در پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌شوند زده باشید احتمالا با عباراتی مانند «کار در منزل با روزی چند ده میلیون درآمد» روبرو شده‌اید. این نوع آگهی‌ها که درآمدهای بالا و کار کمتر را تبلیغ می‌کنند اغلب کلاهبرداری هستند یا از طریق آن‌ها عملی مجرمانه صورت می‌گیرد. یکی از آن‌ها حساب اجاره ای است. برخی از افراد سودجو ممکن است به شما پیشنهاد کنند که یک حساب در صرافی ارز دیجیتال ایجاد کنید و رمز خصوصی خود را در اختیار این افراد قرار دهید. این عمل به‌اصطلاح، حساب اجاره ای نام دارد و از طریق آن افراد کلاهبردار دست به اعمالی می‌زنند که باعث مجرم شناخته شدن شما می‌شوند.
مسئولیت حسابی که در صرافی ارز دیجیتال ایجاد کرده‌اید به عهده شماست. بنابراین، مسئول هر عملی که از طریق این حساب صورت بگیرد شما هستید. این در حالی است که افراد سودجو با آگهی‌های چشمگیر سعی دارند اطلاعات این حساب را از شما دریافت کرده و با وعده درآمدهای بسیار بالا، از حساب شما به‌منظور رفتارهای مجرمانه مانند پولشویی و کلاهبرداری استفاده کنند. برای مثال، ممکن است آن‌ها دست به کاری غیر قانونی بزنند و درآمد حاصل از آن را به حساب ارز دیجیتال شما واریز کنند. سپس، درآمد حاصل از کلاهبرداری با حساب اجاره ای ارز دیجیتال را به حساب خود انتقال دهند. در این شرایط، شما به‌عنوان شریک جرم شناخته شده و مشمول مجازات می‌شوید.
در برخی شرایط نیز مجرمین ممکن است هیچ اطلاعاتی را از حساب صرافی ارز دیجیتال شما دریافت نکنند. در عوض، از شما خواسته می‌شود با پولی که به حساب بانکی‌تان از طریق افراد کلاهبردار منتقل شده است، ارز دیجیتال خریداری کرده و آن را به کیف پول این افراد انتقال دهید. اگرچه درآمدی که در قبال اجاره کارت بانکی برای صرافی به شما وعده داده می‌شود ممکن است بسیار وسوسه‌برانگیز باشد، پول‌هایی که به حساب بانکی شما از این طریق منتقل می‌شوند عمدتا از طریق اعمال مجرمانه بدست آمده‌اند و بنابراین، می‌توانند شما را در معرض اتهام کلاهبرداری قرار دهند.
از آنجایی که صرافی‌هایی که امکان خرید و فروش رمز ارزها را فراهم می‌کنند غیرمتمرکز هستند و توسط یک شخص یا نهاد دولتی اداره نمی‌شوند، در معرض خطرات سایبری قرار دارند. همین نظارت ناقص بر این صرافی‌ها باعث شده است که هر کشور قوانین مخصوصی را برای مبارزه با استفاده از ارز دیجیتال برای کلاهبرداری، پولشویی و سایر جرایم سایبری وضع کند. این مورد در قوانین ایران نیز در نظر گرفته شده است و مسئولیت رسیدگی به کلاهبرداری با حساب اجاره ای، پلیس فتا محسوب می‌شود.

اجاره دادن حساب ارز دیجیتال چه مجازاتی دارد؟

قانون برای کسانی که اطلاعات خود را برای ارز کرایه میدهند چه مجازاتی دارد؟ در قوانین ایران برای اجاره دادن حساب ارز دیجیتال، مجازات سختی در نظر گرفته شده است. همانطور که مطرح شد جرم حساب های اجاره ای، مشارکت در کلاهبرداری است و بنابراین، انجام آن با مجازات شدیدی همراه است. مجازات حساب اجاره ای ارز دیجیتال عبارت است از:

  • استرداد همه وجوه مبادله‌شده به همراه سود حاصل از آن‌ها
  • پرداخت عواید حاصل از جرم شامل ۲۵ درصد از کل مبلغ مبادله‌شده
  • پرداخت مالیات حساب اجاره ای و وجه مبادله‌شده
  • تحمل حبس در زندان تا زمان تکمیل بررسی‌ها و شناسایی متهم اصلی
جرم حساب های اجاره ای – قانون حساب اجاره ای – جرم حساب اجاره ای
اجاره حساب صرافی



چگونه می‌توان از فریب خوردن از افراد سودجو و کلاهبردار جلوگیری کرد؟

بهترین کار برای جلوگیری از فریب خوردن از کلاهبرداران و اجاره ندادن حساب ارز دیجیتال خود به این افراد این است که به‌راحتی به دیگران اعتماد نکنید. علاوه بر این، مهم است از قانون حساب اجاره ای آگاه باشید و بدانید که این کار می‌تواند با چه خطرات و عواقبی همراه باشد. در این صورت، محتاطانه‌تر عمل خواهید کرد و رویای یک‌شبه پولدار شدن، شما را در دام افراد سودجو گرفتار نخواهد کرد.
هنگامی که در صرافی یک حساب ایجاد کنید، هشدارهای بسیار مفیدی را در مورد جرم حساب اجاره ای دریافت می‌کنید. حتما این هشدارها را به‌دقت مطالعه کنید و از آن‌ها پیروی کنید تا بتوانید بیشترین محافظت را برای حساب ارز دیجیتال خود فراهم کنید. برای مثال، حتما به یاد داشته باشید که رمز و سایر اطلاعات حساب ارز دیجیتال خود را به‌هیچ‌عنوان با دیگران به اشتراک نگذارید. همچنین، به یاد داشته باشید که هرگز با پولی که متعلق به خودتان نیست و از طریق فردی ناشناس به حساب بانکی شما منتقل شده است، رمز ارز خریداری نکنید. در این شرایط، خرید ارز دیجیتال برای دیگران می‌تواند برای شما پیامدهای قانونی داشته باشد.
همانطور که مطرح شد بسیاری از مجرمان وعده‌های درآمدهای میلیونی با کار در منزل را می‌دهند و بنابراین، ارتباط گرفتن و همکاری با آن‌ها می‌تواند بسیار وسوسه‌برانگیز باشد. با این حال، هر چقدر بیشتر احتیاط کنید و همچنین، هر چقدر خوش‌باوری را در خود کاهش دهید، کمتر احتمال دارد که فریب افراد کلاهبردار را بخورید.

رویکرد تهران پیمنت در مقابله با کلاهبرداری حساب اجاره ای چیست؟

اولین موضوعی که لازم است در نظر بگیرید اجاره حساب صرافی در هر شرایطی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و شما را در معرض انواع اتهامات قرار دهد. بنابراین، حتما مراقب این نوع کلاهبرداری‌ها باشید و با مطالعه قوانین حساب اجاره ای از افتادن در دام افراد سودجو جلوگیری کنید.
با توجه به افزایش میزان استفاده کلاهبرداران از حساب های اجاره ای ارز دیجیتال، کارزاری به نام ارزورک (ARZ WORK) راه‌اندازی شده است که هدف آن اطلاع‌رسانی در مورد این پدیده نوظهور و همچنین، راه‌های پیشگیری از فریب خوردن از کلاهبرداران است. به همین دلیل، تهران پیمنت نیز با حمایت از کارزار ارزورک تصمیم به برداشتن گام‌های مثبت بیشتری در این زمینه برداشته است.
علاوه بر این، این مجموعه، قوانین و مقررات مرتبط را در وبسایت خود به اطلاع کاربران می‌رساند تا افراد بدانند که چگونه می‌توانند بیشترین محافظت را برای حساب رمز ارز خود فراهم کنند. بر اساس قوانین و مقررات تهران پیمنت لازم است حداکثر حفاظت را از اطلاعات حساب ارز دیجیتال خود داشته باشید و اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. همچنین، در این قوانین و مقررات مطرح شده است که در صورت عدم رعایت این موارد، تمام مسئولیت‌ها به عهده شما خواهد بود.

در پایان، اجاره حساب صرافی یکی از مصادیق جدید کلاهبرداری است که این روزها با عناوین مختلف آن را در پلتفرم‌های آگهی‌های تبلیغاتی مشاهده می‌کنیم. به یاد داشته باشید که مسئولیت حساب ارز دیجیتالی که با مشخصات خود ایجاد کرده‌اید با شماست و به‌هیچ‌عنوان نباید اطلاعات آن را در اختیار دیگران قرار دهید. همچنین، به‌هیچ‌عنوان با مبلغی که به‌صورت ناشناس به حساب شما منتقل شده است، رمز ارز خریداری نکنید. حساب اجاره ای ارز دیجیتال می‌تواند شما را در معرض مجازات بسیار سختی قرار دهد و به همین دلیل، آگاهی از قوانین و مقررات مرتبط و پایبند ماندن به آن‌ها برای جلوگیری از فریب خوردن از افراد سودجو و کلاهبردار اهمیت زیادی دارد. در عوض، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، یک منبع درآمد امن‌تر داشته باشید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*