صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left آدرس های بیت کوین SegWit و Native SegWit در انتقال بیت کوین چه تفاوتی با هم دارند؟

آدرس های بیت کوین SegWit و Native SegWit در انتقال بیت کوین چه تفاوتی با هم دارند؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

اگر قصد انتقال بیت کوین به کیف پول دیجیتال خود را دارید، هنگام افزودن حساب بیت کوین ممکن است با دو گزینه مواجه شوید: حساب سگویت بومی (Native SegWit) و حساب سگویت (SegWit). چه با این حساب‌ها آشنا باشید چه نه، برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را از میان آن‌ها انتخاب کنید مهم است که با تفاوت SegWit و Native SegWit آشنا باشید و بدانید که هر یک چه مزایا و معایبی دارند. به همین دلیل، ما قصد داریم در این مقاله، به‌طور مفصل به توضیح تفاوت آدرس‌ها در هنگام انتقال بیت کوین بپردازیم.

کارمزد انتقال بیت کوین – شبکه انتقال بیت کوین – هزینه انتقال بیت کوین
تفاوت آدرس های بیت کوین SegWit و Native SegWit

آدرس SegWit چیست؟

قبل از پرداختن به تفاوت SegWit و Native SegWit بهتر است در ابتدا با هر یک از آدرس‌های شبکه انتقال بیت کوین آشنا شوید. برای هر تراکنش خاص در بلاک‌چین، امضاهای دیجیتال، تقریبا ۶۵ درصد از فضا را شامل می‌شوند. SegWit با نادیده گرفتن داده‌های همراه با امضاها، یک رویکرد نوآورانه را برای کاهش استفاده از فضا در پیش می‌گیرد. سگویت که نسبت به آدرس اصلی بیت کوین (Legacy) جدیدتر است، امضا را از ورودی به ساختار انتهای تراکنش منتقل می‌کند و در نتیجه، ظرفیت هر بلوک بلاک‌چین را از یک مگابایت به تقریبا چهار مگابایت افزایش می‌دهد.

آدرس Native SegWit چیست؟

نکته بعدی مهم که برای درک تفاوت SegWit و Native SegWit لازم است به آن توجه کنید، توضیح آدرس Native SegWit است. به بیان ساده، می‌توان آدرس Native SegWit را نسخه ارتقایافته SegWit در نظر گرفت. سگویت بومی آخرین مرحله از تکامل فرمت آدرس‌های شبکه انتقال بیت کوین است و تغییر قابل‌توجهی را نسبت به پیشینیان خود تجربه کرده است. یکی از مهم‌ترین تفاوت های Native SegWit با Segwit این است که به کاربر تجربه بهتر و امن‌تری را از بلاک‌چین ارائه می‌دهد.

تفاوت های SegWit و Native SegWit در انتقال بیت کوین چیست؟

اکنون که از مفهوم هر یک از این آدرس‌ها آگاه هستید، بهتر است با جزئیات بیشتری به تفاوت SegWit و Native SegWit بپردازیم. وقتی صحبت به تفاوت آدرس‌ها در هنگام خرید و انتقال بیت کوین می‌رسد، مهم است عوامل مختلفی را در نظر بگیریم و بررسی کنیم که هر یک از این آدرس‌ها در کدامیک از عوامل، عملکرد بهتری دارند. قبل از پرداختن به این موضوع، در جدول زیر به‌طور خلاصه، تفاوت SegWit و Native SegWit را مطرح کرده‌ایم.

SEGWITNATIVE SEGWIT
  پشتیبانی کیف پولپشتیبانی کیف پول را به‌طور فوق‌العاده‌ای فراهم می‌کند و امکان انتقال بیت کوین را ایجاد می‌کند.به اندازه SegWit از کیف پول و قابلیت انتقال بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
  کارمزد تراکنشکارمزد بیشتر انتقال بیت کوینکارمزد کمتر انتقال بیت کوین
  بازده عملکردبازده عملکرد فوق‌العاده بالابازده عملکرد پایین‌تر در مقایسه با SegWit
  امنیتبه دلیل جدا کردن امضا از داده‌های تراکنش امن است.به دلیل فرمت منحصربه‌فرد آدرس برای هر تراکنش به اندازه SegWit امن است.
  فرمتآدرس کیف پول با عدد ۳ شروع و شامل ۲۶ تا ۳۶ کاراکتر می‌شود.آدرس کیف پول با bc۱ شروع می‌شود.

اکنون که به‌طور خلاصه با فرق SegWit و Native SegWit در انتقال بیت کوین آشنا شدید، قصد داریم به‌طور مفصل به این تفاوت‌ها بپردازیم تا درنهایت، به شما کمک کنیم که قبل از خرید و فروش بیت کوین، از میان این دو آدرس، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پشتیبانی کیف پول برای انتقال بیت کوین

هم SegWit و هم Native SegWit امکان انتقال بیت کوین به کیف پول را فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، همه آدرس‌های شبکه انتقال بیت کوین با یکدیگر سازگار هستند و این بدین معنی است که کاربران برای مثال می‌توانند از یک آدرس سگویت به یک آدرس سگویت بومی، بیت کوین انتقال دهند یا از این آدرس، بیت کوین دریافت کنند. با این حال، این امر بستگی به این دارد که کیف پول انتخابی شما از آدرس‌های مختلف پشتیبانی می‌کند یا خیر. به‌عنوان مثال، اغلب مشاهده می‌شود که کیف پول‌های قدیمی از Native SegWit پشتیبانی نمی‌کنند.

کارمزد تراکنش در انتقال بیت کوین

نکته دیگر در مورد تفاوت SegWit و Native SegWit، کارمزد انتقال بیت کوین با استفاده از این آدرس‌هاست. اگرچه تراکنش با SegWit بهتر از تراکنش با آدرس Legacy است، Native SegWit می‌تواند امکان انتقال بیت کوین با کارمزد کم را نسبت به دو آدرس قبل فراهم کند، زیرا این آدرس بیت کوین، ظرفیت بیشتری از بلوک را ارائه می‌دهد و هزینه تراکنش با آن از هزینه تراکنش با هر آدرس دیگری کمتر است.

انتقال بیت کوین به حساب بانکی – بیت کوین SegWit – انتقال بیت کوین با کارمزد کم
انتقال بیت کوین به کیف پول

بازده عملکرد در انتقال بیت کوین

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در مورد تفاوت SegWit و Native SegWit، دامنه بازده در تراکنش‌هاست. SegWit بازده عملکرد (Efficiency in operations) بهتری را نسبت به آدرس‌های Legacy فراهم می‌کند، زیرا هر بار که تراکنش اتفاق می‌افتد، SegWit امضاها را جدا می‌کند. در نتیجه این موضوع، هر کاربری که از آن استفاده می‌کند، کارمزد کمتری را برای تراکنش می‌پردازد و در مقایسه با آدرس‌های Legacy، بازدهی بهتری را در تراکنش‌ها فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، از آنجایی که در SegWit، ظرفیت بلوک‌ها بهبود پیدا می‌کند، کاربر با استفاده از آن می‌تواند کاهش مدت زمان انتقال بیت کوین را تجربه کند. این بدین دلیل رخ می‌دهد که با SegWit، بلوک‌ها می‌توانند داده‌ها را برای تراکنش‌های بیشتر ذخیره کنند. نکته دیگر در ارتباط با تفاوت SegWit و Native SegWit این است که آدرس‌های SegWit همچنین از نظر ظرفیت بلوک، بهبودهای چشمگیری داشته‌اند که این باعث بهبود بازده عملکرد این آدرس‌ها می‌شود.

امنیت

در هنگام بررسی تفاوت SegWit و Native SegWit متوجه می‌شویم که SegWit از نظر امنیت، گزینه بهتری از Legacy است زیرا شامل جدا کردن امضا از داده‌های تراکنش می‌شود. در نتیجه این جدایی، امکان بیشتری برای بهبود امنیت در هنگام انتقال بیت کوین از یک کیف پول به کیف پول دیگر فراهم می‌شود. علاوه بر این، این ویژگی، ردیابی امضای تراکنش را برای هکرها دشوار می‌سازد.

از سوی دیگر، از آنجایی که Native SegWit برای هر تراکنش، یک فرمت آدرس جدید ارائه می‌کند زمینه قابل‌توجهی را برای بهبود امنیت فراهم می‌کند. به‌طور خلاصه، کاربر با استفاده از هر دو آدرس انتقال بیت کوین می‌تواند ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را در هنگام خرید و فروش بیت کوین دریافت کند.

فرمت

یکی دیگر از نکات مهم در مورد تفاوت SegWit و Native SegWit، فرمت این آدرس‌هاست. SegWit رایج‌ترین فرمت آدرس بیت کوین است که به‌راحتی در هر کسب‌وکار یا کیف پول بیت کوین پشتیبانی می‌شود. این آدرس معمولا با عدد ۳ شروع و از ۲۶ تا ۳۶ کاراکتر تشکیل می‌شود. علاوه بر این، از اسکریپت P2SH برای عملکردهای پایه استفاده می‌کند و با رعایت استانداردهای رمزنگاری توصیه‌شده، از تراکنش‌های SegWit غیربومی پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، Native SegWit با تفاوت‌هایی از سبک‌های عمومی ارائه می‌شود و فرمت آن معمولا با bc1 شروع می‌گردد.

SegWit یا Native SegWit؟ کدام بهتر است؟

تفاوت SegWit و Native SegWit به‌وضوح نشان می‌دهد که Native SegWit از ابعاد مختلف برنده است. اگرچه SegWit یک آدرس امیدوارکننده بیت کوین در مقایسه با آدرس Legacy است، Native SegWit پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای را داشته است. با استفاده از Native SegWit شما می‌توانید مدت زمان انتقال بیت کوین را کاهش دهید و درعین‌حال، کارمزد کمتری را برای هر تراکنش پرداخت کنید. علاوه بر این، Native SegWit از نظر مقیاس پذیری و تشخیص خطا نیز بهبود زیادی پیدا کرده است.

در نهایت، می‌توان این موضوع را به‌راحتی متوجه شد که Native SegWit نسبت به نسخه قبلی پیشرفت زیادی کرده است. آگاهی از تفاوت SegWit و Native SegWit و درک عمیق آدرس‌های انتقال بیت کوین به شما کمک می‌کند که بتوانید به‌‌خوبی آن‌ها را از هم متمایز کنید و گزینه مناسب‌تر را برای خرید و فروش بیت کوین انتخاب کنید. هر دو آدرس‌های SegWit و Native SegWit به افزایش ظرفیت بلوک و فراهم کردن تراکنش‌های بیشتر در هر بلوک کمک می‌کنند و به نسبت‌های متفاوت، هزینه کارمزد انتقال بیت کوین را کاهش می‌دهند.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*