صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left راهنمای کامل یونی اسیست

راهنمای کامل یونی اسیست

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

تصور کنید برای مهاجرت تحصیلی به آلمان تمامی درخواست‌های دریافت پذیرشتان را فقط برای یک مرکز ارسال کنید و نیازی نباشد برای هر دانشگاه به‌صورت جداگانه مدارک را بارگذاری کنید. یا تصور کنید مدارکتان را در مجموع از طریق یک سایت بارگذاری کنید و سیستمی وجود داشته باشد که اگر هر دانشگاه آلمانی مدارک متفاوتی از شمای دانشجو می‌خواهد، اطمینان حاصل کند تا تمامی مدارک لازم را بارگذاری کرده‌اید. شاید هم فکر می‌کنید دسترسی به چنین سیستمی امکان‌پذیر نیست و نمی‌توانید با چنین نظم و مدیریتی مراحل کار روند دریافت پذیرش تحصیلی خود را در آلمان انجام دهید؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و به شما نشان دهیم که با یونی اسیست مدیریت درخواست‌های پذیرشتان راحت‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید.

دانشجویانی که در حال اپلای تحصیلی به آلمان با یونی اسیست هستند
معرفی کامل یونی اسیست

 

یونی اسیست چیست؟

با افزایش روزافزون مهاجرت دانشجویان به آلمان، صنعتی‌ترین کشور اروپا، آلمان تصمیم گرفت تا سیستمی برای ارائه خدمات آموزشی به متقاضیان خارجی تحصیل در این کشور داشته باشد. یونی اسیست (Uni-Assist) ارائه‌دهنده خدمات آموزشی و مستقر در شهر برلین آلمان است که توسط ۱۷۰ دانشگاه آلمانی برای کمک به پردازش درخواست‌های دانشجویان بین‌المللی استفاده می‌شود.

فعالیت یونی اسیست محدود به اخذ مدارک برای دریافت پذیرش دانشجویان نیست و دانشجویان را راهنمایی نیز می‌کند. در واقع Uni-Assist دانشجویان را با ارائه اطلاعات کامل درباره فرآیند درخواست آنلاین پذیرش و پردازش مدارک مورد نیاز دانشگاه‌ها راهنمایی می‌کند. متقاضیان تحصیل در آلمان با مدارک تحصیلی گوناگون تصمیم به مهاجرت دارند و یونی اسیست اطمینان حاصل می‌کند که تمامی این افراد مدارک لازم برای دریافت پذیرش را جمع‌آوری کنند.

 

وظیفه Uni-Assist چیست؟

مسئولیت اصلی یونی اسیست را می‌توانیم اینگونه تعریف کنیم که گواهینامه‌های مدارس و دانشگاه‌های خارجی را نسبت به استانداردهای آموزشی آلمان ارزیابی کرده و آن‌ها را معادل‌سازی می‌کند.

گاهی برخی از افراد تصور می‌کنند که Uni-Assist در تصمیم‌گیری برای آینده تحصیلی‌شان مداخله می‌کند؛ درصورتی‌که فعالیت این مرکز این‌گونه نیست. در حقیقت یونی اسیست درباره پذیرش دانشجو در یک برنامه تحصیلی تصمیم‌گیرنده نیست. وظیفه Uni-Assist این است که اطمینان حاصل کند که یک متقاضی مدارک لازم برای دریافت پذیرش در مراکز آموزش عالی آلمان را دارد یا خیر.

یونی اسیست پس از دریافت مدارک متقاضی و تاییدشان، آن‌ها را به دانشگاه‌های موردنظر متقاضی ارسال می‌کند. بنابراین درست است که مدارکتان را برای یونی اسیست ارسال می‌کنید اما این سازمان غیرانتفاعی تنها وظیفه تایید مدارک و ارسالشان را به مراکز دانشگاهی در کشور آلمان برعهده دارد و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش متقاضی ایفا نمی‌کند.

وظایف Uni-Assist را می‌توانیم به صورت زیر خلاصه کنیم:

  • ارزیابی مدارک رسمی تا مشخص شود متقاضی معیارهای تحصیل در آلمان را دارد یا خیر
  • تبدیل نمرات متقاضی به سیستم نمره‌دهی در آلمان
  • بررسی تمام شرایط پذیرش دانشگاه‌هایی که متقاضی انتخاب کرده
  • ثبت کلیه اطلاعات و مدارک مورد نیاز دانشگاه‌های مدنظر متقاضی
  • اطلاع رسانی به متقاضی درباره نتایج ارزیابی
بررسی یونی اسیست برای مهاجرت تحصیلی به آلمان
معرفی یونی اسیست و نحوه اپلای تحصیلی به آلمان با Uni-Assist

 

هزینه یونی اسیست چقدر است؟

شاید ابتدا تصور کنید Uni-Assist تنها مدارک مدنظر را جمع‌آوری می‌کند و فعالیتش نیازمند صرف هزینه چندانی نیست. اما پردازش مدارک متقاضیانی از سراسر دنیا، تایید صحت مدارک و تبدیل نمرات متقاضیان به سیستم نمره‌دهی کشور آلمان نیازمند صرف هزینه‌ای قابل توجه است. متقاضی برای اولین درخواست دریافت پذیرش خود باید ۷۵ یورو به Uni-Assist بپردازد. البته هزینه برای بررسی درخواست‌های دوم به بعد نیز هر کدام ۳۰ یورو هزینه دارد.

چنانچه تمایل داشته باشید هزینه یونی اسیست خود را یک تا سه ساعته انجام دهید می‌توانید پرداخت هزینه Uni-Assist خود را به تهران پیمنت سفارش دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پرداختتان را انجام دهند.

 

مراحل دریافت پذیرش از طریق یونی اسیست کدامند؟

دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آلمان با استفاده از Uni-Assist مراحل مشخصی دارد. دریافت پذیرش با استفاده از این مرکز را می‌توانیم در شش مرحله زیر خلاصه کنیم:

 

مرحله اول: کسب اطلاعات

اولین مرحله در دریافت پذیرش در دانشگاه با استفاده از Uni-Assist، کسب اطلاعات کافی است. با استفاده از وبسایت‌های مختلف و همچنین با استفاده از اطلاعات دقیقی که دانشگاه‌های آلمان در وبسایت خود قرار می‌دهند باید از جزئیات پروگرام‌های تحصیلی آگاه شوید. ددلاین‌های دانشگاه، مدارک موردنیاز برای درخواست پذیرش و همچنین امکان استفاده از یونی اسیست برای اپلای تحصیلی از جمله اطلاعات مهمی است که حتما باید در نظر گرفته شوند.

 

مرحله دوم: برنامه‌ریزی

در مرحله دوم باید برای رشته موردنظرتان در دانشگاه‌های انتخابی برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باید با درنظر گرفتن ددلاین‌های دانشگاه همراه باشد. بررسی درخواستتان توسط Uni-Assist هم نیازمند صرف مدت زمان حدوداً چند هفته‌ای است که باید در برنامه‌ریزی خود این زمان را نیز در نظر بگیرید.

 

مرحله سوم: جمع‌آوری مدارک

در مرحله سوم باید تمامی مدارک موردنیاز برای اپلای تحصیلی را گردآوری کنید. فراموش نکنید مدارکی که باید جمع‌آوری کنید بسته به کشوری که در آن ساکن هستید ممکن است تفاوت داشته باشد. پس از جمع‌آوری مدارک، باید تمامی اسناد را توسط یک مترجم رسمی و معتبر ترجمه کنید. ضمن اینکه از هر گواهی ترجمه شده یک کپی تایید شده نیز دریافت کنید. در نهایت از تمامی مدارک مورد نیاز مرکز Uni-Assist یک کپی دیجیتالی نیز تهیه کنید.

 

مرحله چهارم: ایجاد اپلیکیشن آنلاین

در چهارمین مرحله، پس از این‌که در وبسایت Uni-Assist اکانت خود را ساختید، برای هر پروگرام تحصیلی که قصد دارید درخواست دهید باید یک اپلیکیشن آنلاین ساخته و مدارک موردنیاز دانشگاه را بارگذاری کنید.

 

مرحله پنجم: پرداخت هزینه

در مرحله پنجم باید برای هر پروگرام تحصیلی که درخواست داده‌اید هزینه پرداخت کنید. همانطور که گفتیم بررسی اولین درخواستتان ۷۵ یورو هزینه دارد و به ازای هر یک از پروگرام‌های بعدی ۳۰ یورو باید به Uni-Assist بپردازید.

 

مرحله ششم: سابمیت مدارک

در مرحله آخر باید تمامی نسخه‌های چاپی و تایید شده مدارک را برای یونی اسیست پست کنید. به این منظور باید مدارکتان را از طریق یکی از شرکت‌های پست بین‌المللی برای Uni-Assist در کشور آلمان ارسال کنید.

 

چند نکته پیرامون یونی اسیست

۱. اولین نکته‌ای که به هنگام استفاده از Uni-Assist باید درنظر بگیرید این است که برخی از دانشگاه‌های آلمانی از یونی اسیست برای پردازش درخواست‌های دانشجویان بین‌المللی در برخی از پروگرام‌های تحصیلی استفاده می‌کند و برای برخی دیگر از برنامه‌های تحصیلی ممکن است لازم باشد به صورت مستقیم درخواست دریافت پذیرش ارسال کنید. بنابراین پیش از اقدام از طریق Uni-Assist لازم است درباره شرایط ثبت نام در دانشگاه و رشته موردنظرتان تحقیق کرده و اگر روش ثبت نام را از طریق Uni-Assist اعلام کرده باشند، از این سیستم استفاده کنید.

۲. برخی از دانشگاه‌های آلمان هزینه یونی اسیست دانشجویانشان را تقبل می‌کنند. بنابراین اپلای تحصیلی با استفاده از Uni-Assist برای بعضی مقاطع و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها رایگان است. به عنوان مثال هزینه یونی اسیست برای تمامی رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های گوته فرانکفورت (Goethe University Frankfurt) و دانشگاه پوتسدام (University of Potsdam) بدون هزینه خواهد بود.

۳. پیش از ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه از طریق Uni-Assist، ددلاین‌های دانشگاه و زمان موردنیاز برای بررسی پذیرش را بررسی کنید. زمان بررسی مدارکتان ممکن است چند هفته طول بکشد و حتما باید مدت زمان لازم برای اپلای در دانشگاه موردعلاقه‌تان را درنظر بگیرید تا موقعیت‌های مناسب را از دست ندهید.

۴. اگر زبان اصلی مدارکتان انگلیسی یا آلمانی نیست، باید هم اصل مدارک و هم ترجمه تایید شده مدارکتان را برای Uni-Assist ارسال کنید.

۵. هر متقاضی می‌تواند حداقل یک درخواست را از طریق یونی اسیست برای دانشگاه ارسال کند. البته محدودیتی در ارسال درخواست از طریق Uni-Assist وجود ندارد و اگر محدودیتی وجود داشته باشد مربوط به دانشگاه‌ها است که ممکن است تعداد درخواست‌ها را در هر ترم محدود کرده باشند.

 

پرداخت مطمئن هزینه یونی اسیست

راهی مطمئن برای پرداخت هزینه‌های Uni-Assist، استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مستر کارت و ویزا کارت است. چنانچه به کارت‌های اعتباری دسترسی نداشته باشید می‌توانید پرداخت هزینه یونی اسیست را به خدمات آنلاین ارزی تهران پیمنت بسپارید. با مراجعه به وبسایت تهران پیمنت و انتخاب بخش «اپلای» از صفحه خدمات، وارد صفحه پرداخت هزینه Uni-Assist شده و از سمت چپ صفحه، سفارش پرداخت Uni-Assist را انتخاب کنید. با ورود به صفحه کاربری خود می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید تا ظرف نهایت سه ساعت پرداختتان انجام شود.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*