صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left GRE left لیست دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به مدرک GRE

لیست دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به مدرک GRE

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۴/۱۱

آزمون GRE یک آزمون استاندارد بین‌المللی است که توسط ETS طراحی و برگزار می‌شود. داشتن مدرک GRE یکی از پیش‌نیازهای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا در مقطع تحصیلات تکمیلی است و می‌تواند شانس گرفتن پذیرش از این دانشگاه‌ها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. با این حال، برخی داوطلبان به دلیل نداشتن زمان کافی یا سایر عوامل ممکن است نتوانند در آزمون GRE شرکت کنند. خبر خوب این است که دانشگاه هایی در آمریکا بدون نیاز به GRE وجود دارند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

آزمون GRE چیست – آزمون GRE از چند نمره است

آزمون GRE چیست؟

موسسه ETS، آزمون GRE مخفف Graduate Record Exam را از سال ۱۹۴۸ برگزار می‌کند. این آزمون استاندارد مبتنی بر کامپیوتر، دارای دو نسخه General و Subject است که نسخه جنرال آن بسیار رایج‌تر است. جی آر ای جنرال، مهارت‌های تحلیلی نوشتاری، استدلال کلامی و مهار‌ت‌های استدلال کمی دانشجویان را ارزیابی می‌کند.

مدرک GRE تا پنج سال معتبر است. از آنجایی که دانشگاه‌های آمریکا عمدتا نمره GRE جنرال را از داوطلبان می‌خواهند و GRE Subject تنها برای رشته‌های محدودی طراحی شده است. در این مقاله تنها در مورد GRE General صحبت می‌کنیم. همچنین، در مقاله آزمون GRE برای چه رشته هایی است با این آزمون بیشتر آشنا می‌شوید.

چرا دانشگاه‌های آمریکا مدرک GRE می‌خواهند؟

علاوه بر مدارکی مانند انگیزه‌نامه (SOP)، توصیه‌نامه و مدرک زبان انگلیسی، بیشتر دانشگاه‌های آمریکا از متقاضیان پذیرش تحصیلی، نمرات GRE را نیز می‌خواهند. جی آر ای علاوه بر این که می‌تواند به‌عنوان یک معیار در فرایند پذیرش استفاده می‌شود، به دانشگاه‌ها کمک می‌کند اطمینان حاصل کنند که متقاضی از توانایی استدلال انتقادی و تحلیلی مورد نیاز برای تحصیلات تکمیلی برخوردار است.

آیا تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا بدون GRE امکان‌پذیر است؟

تحصیل در دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به GRE امکان‌پذیر است، زیرا دانشگاه‌های متعددی در این کشور وجود دارند که در شرایطی از دریافت این مدرک چشم‌پوشی می‌کنند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • معدل بالا برای مثال GPA بالاتر از ۳
  • ارائه یک مدرک تحصیلات تکمیلی دیگر
  • داشتن تجارب کاری حرفه‌ای به‌ویژه در ارتباط با رشته تحصیلی

از سوی دیگر، دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به جی آر ای نیز وجود دارند که به شما امکان می‌دهند بدون داشتن مدرک GRE برای آن‌ها درخواست پذیرش تحصیلی ارسال کنید. برخی از دانشگاه‌ها نیز نمره GRE را تنها برای بعضی از رشته‌های تحصیلی الزامی کرده‌اند.

دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به GRE کدامند؟

همانطور که مطرح کردیم برخی از دانشگاه‌های آمریکا از شما GRE نمی‌خواهند یا آن را گزینه اختیاری در نظر گرفته‌اند. در جدول زیر لیست دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به GRE را مشاهده خواهید کرد.

نام دانشگاهتوضیحات
دانشگاه فلوریدا
(University of Florida)
برخی از برنامه‌های تحصیلی مرتبط با هنر نیازی به GRE ندارند. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا نیز نیازی به مدرک GRE ندارند.
دانشگاه پیتسبرگ
(University of Pittsburgh)
GRE اختیاری است.
دانشگاه نبراسکا- لینکلن
(University of Nebraska-Lincoln)
GRE اختیاری است.
دانشگاه پارک
(Park University)
GRE الزامی نیست.
دانشگاه شمال تگزاس
(University of North Texas)
GRE اختیاری است.

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید هر دانشگاه برای چشم‌پوشی از نمره GRE شرایط خاصی در نظر گرفته است. به همین دلیل، برای اطلاع دقیق‌تر از دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به جی آر ای بهتر است به وبسایت دانشگاه موردنظر مراجعه کنید و پیش‌نیازهای پذیرش از جمله نیاز به جی آر ای را بسته به رشته تحصیلی بررسی کنید.

این نکته نیز لازم به ذکر است که پیش‌نیازهای پذیرش هر ترم تحصیلی هر یک از دانشگاه‌ها ممکن است تغییر کند. بنابراین، اگر به دنبال دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به GRE هستید، مطمئن‌ترین راه بررسی وبسایت دانشگاه‌های مورد نظر است.

اگر GRE برای گرفتن پذیرش اختیاری باشد، آیا داشتن این مدرک مهم است؟

وقتی دانشگاهی اعلام می‌کند که به نمره GRE داوطلبان نیاز ندارد، این بدین معنی است که در هنگام ارسال درخواست پذیرش تحصیلی نیازی به ارائه مدرک جی آر ای ندارید. با این حال، به یاد داشته باشید که دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به GRE باز هم این مدرک را به‌عنوان یکی از فاکتورهای اعطای پذیرش در نظر می‌گیرند. به هر حال، این دانشگاه‌ها به‌دنبال بررسی پتانسیل تحصیلی متقاضیان هستند و جی آر ای می‌تواند یکی از مدارک مهم برای بررسی این موضوع باشد.

بنابراین، اگر دانشگاه مورد نظر شما مطرح کرده است که ارائه مدرک GRE اختیاری است، بهتر است نمره جی آر ای خود را برای دانشگاه ارسال کنید، مگر اینکه از نظر سایر شاخص‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته باشید. در این شرایط، اگر برای شرکت در آزمون GRE تصمیم بگیرید و با استفاده از راه های قبولی آسان در GRE نمره خوبی از این آزمون کسب کنید، احتمال موفقیت خود در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا را به‌شدت بالا خواهید برد، زیرا بسیاری از رقبای شما تصمیم می‌گیرند بدون GRE اپلای کنند و نمره بالای GRE شما در بین رقبا برجسته خواهد شد.

جی آر ای چیست

جایگزین‌های GRE برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا کدامند؟

GRE یک آزمون استاندارد است که هر کسی فارغ از رشته تحصیلی مورد نظر خود برای اخذ پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های آمریکا ممکن است نیاز به شرکت در آن داشته باشد. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها GRE را با یک آزمون مرتبط‌تر به رشته تحصیلی جایگزین می‌کنند. از میان این آزمون‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • LSAT برای رشته‌های تحصیلی حقوق
  • GMAT برای پذیرش در رشته‌های تحصیلی مدیریت
  • MCAT برای داوطلبان رشته پزشکی

با این حال، پیش از اینکه برای ثبت نام آزمون GMAT یا سایر آزمون‌های جایگزین اقدام کنید، مهم است وبسایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید و از پیش‌نیازهای پذیرش مطمئن شوید. لازم به یادآوری است که هر رشته تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا پیش‌نیاز متفاوتی دارد.

در پایان، آزمون GRE یک آزمون مهم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آمریکاست که بیشتر دانشگاه‌های این کشور نمره آن را از داوطلبان می‌خواهند یا داشتن مدرک آن را یک مزیت در نظر می‌گیرند. با این حال، دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به جی آر ای نیز وجود دارند و می‌توانید با توجه به شرایط و تمایل خود برای آ‌ن‌ها اپلای کنید.

سوال‌های پرتکرار شما

بله! بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا GRE را اختیاری و یا به طور کامل حذف کرده‌اند. بهتر است حتما به سایت دانشگاه موردنظر خود سر بزنید و پیش‌نیازهای اپلای برای رشته‌ تحصیلی موردنظر خود را چک کنید.

این مورد کاملا به دانشگاه و رزومه تحصیلی شما بستگی دارد. معمولا گفته می‌شود که کسب نمره بالا در GRE احتمال پذیرش درخواست شما را بیشتر می‌کند به‌خصوص اگر معدل شما بالا نباشد یا از دانشگاهی با رتبه پایین فارغ‌التحصیل شده باشید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*