صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left پیکاپ ویزای آمریکا چیست؟

پیکاپ ویزای آمریکا چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

چنانچه به هر قصدی (توریستی، دانشجویی و …) متقاضی سفر به ایالات متحده باشید و بخواهید وارد خاک آمریکا شوید، نیاز به اخذ ویزا از سفارت آمریکا دارید. از آنجا که این امر به دلیل نبود روابط دیپلماتیک بین دو کشور، در داخل ایران قابل انجام نیست، بنابراین می‌بایست جهت مصاحبه برای اخذ ویزا، به یکی از کنسولگری‌های ایالات متحده در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، امارات متحده عربی یا ارمنستان مراجعه نمایید.

از آنجا که پروسه‌ی صدور ویزا امری زمان‌بر می‌باشد، بنابراین در صورت قبولی شما در مصاحبه سفارت، قادر به اخذ ویزای خود در همان روز مصاحبه نخواهید بود و می‌بایست برای دریافت آن چندین روز یا چندین هفته بعد مجددا به سفارت مراجعه نمایید. در این مرحله و پس از بازگشت به کشور، شما می‌توانید فرآیند سفر مجدد و درج ویزا در گذرنامه خود را به شرکت‌ها و آژانس‌های خدمات دهنده این کار بسپارید تا آنها این کار را برای شما انجام دهند. به این فرآیند پیکاپ (Pickup) ویزا گفته می‌شود.

آشنایی با پیکاپ ویزای ایالات متحده آمریکا
پیکاپ ویزای آمریکا چیست؟

نتیجه مصاحبه سفارت

به طور کلی بعد از انجام مصاحبه جهت اخذ ویزا، یکی از سه وضعیت موافقت با صدور ویزا (Approved)، درخواست بررسی بیشتر درخواست ویزا (Clearance) و یا عدم موافقت با صدور ویزا (Reject) برای شما پیش می‌آید که پس از آن نیز برگه مرتبط به شما ارائه می‌شود. رنگ برگه های سفارت آمریکا معنای متفاوتی دارد اما در برخی مواقع ممکن است نشان‌دهنده شرایط خاصی نباشد. در ادامه با سه وضعیتی که پس از مصاحبه می‌توانند ایجاد شوند آشنا می‌شوید.

  • موافقت با صدور ویزا

افسر پرونده در همان روز مصاحبه اعلام می‌کند که با درخواست دریافت ویزای شما موافقت کرده است و برگه‌ای صورتی رنگ به شما می‌دهد. دریافت برگه صورتی بدان معناست که شما پس از بازگشت به ایران پس از چند روز می‌توانید با سفر مجدد ویزای خود را دریافت کنید یا اینکه گذرنامه خود را جهت پیکاپ ویزا به سفارت آمریکا در کشوری که در آنجا مصاحبه شده‌اید، ارسال کنید.

در صورت موافقت با درخواست ویزای شما بهتر است حداکثر تا ۱ ماه پس از تاریخ مصاحبه، گذرنامه خود را جهت الصاق ویزا به سفارت مربوطه برسانید، البته فرصتی ۹۰ روزه برای این امر به شما داده می‌شود. پیکاپ ویزا نیز از طریق کارگزاران مربوطه به طور معمول ۲ تا ۳ هفته به طول می‌انجامد. این زمان‌ها را جهت برنامه‌ریزی سفر خود به دقت در نظر بگیرید تا سفر شما به ایالات متحده با تاخیر و مشکلات دیگر روبرو نشود.

  • درخواست بررسی بیشتر پرونده (Clearance)

برخی مواقع افسر پرونده ممکن است به شما اعلام کند که درخواست ویزا نیاز به بررسی بیشتر دارد. این بررسی که به سوابق و پیشینه شما می‌پردازد، Background Check نام دارد. از آنجا که این کار توسط پلیس فدرال آمریکا (FBI) انجام می‌شود، برخی به آن FBI Check نیز می‌گویند.

در این وضعیت افسر پرونده یک برگه زرد رنگ به شما می‌دهد که بر روی آن شماره پرونده شما درج شده است. شما می‌توانید با اطلاعات درون این برگه زرد رنگ یا کد DS-160 خود، فرایند Clearance خود را پیگیری کنید و از تصمیم سفارت در مورد صدور ویزای خود آگاه شوید. مشخص شدن نتیجه تصمیم گیری در مورد ویزای شما معمولا بین ۲ هفته تا ۳ ماه (در برخی مواقع ۶ ماه تا یکسال) به طول می‌انجامد. به طور معمول اکثر افرادی که برگه ی زرد رنگ دریافت می‌کنند با درخواست ویزای آنها موافقت می‌شود.

  • عدم موافقت با صدور ویزا

افسر پرونده در این شرایط به شما اعلام می‌کند که با درخواست ویزای شما موافقت نشده است و علت آن را هم اعلام خواهد کرد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید پس از رفع علت رد خواست ویزای خود، مجددا برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

پیکاپ ویزا

چنانچه پس از مصاحبه و یا بعد از رد شدن از مرحله Background Check با درخواست ویزای شما موافقت شد، برای دریافت آن حضور خود شما در سفارت الزامی نیست. بنابراین می‌توانید برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود از افراد دیگری که به آن کشور مسافرت می‌کنند، دوستان خود و یا شرکت‌هایی که کار پیکاپ ویزا را انجام می‌دهند، استفاده کنید.

توجه داشته باشید که گذرنامه، جزء مدارک مهم شما می‌باشد و از سپردن آن به افراد ناشناس خودداری کنید، لذا در انتخاب کارگزار و نماینده خود دقت داشته باشید و تنها به کسانی اعتماد کنید که کاملا آنها را بشناسید و یا به شرکت هایی پاسپورت خود را بدهید که شناخته شده بوده و مجوز رسمی این کار را داشته باشند.

مدارک لازم جهت پیکاپ ویزا به کشوری که در آنجا اقدام کرده‌اید و نیز نوع ویزا بستگی دارد و می‌تواند تفاوت‌هایی با هم داشته باشد. به طور کلی مدارک زیر برای پیکاپ ویزای شما لازم است، اما جزئیات دقیق را از سفارت مربوطه و یا کارگزارانی که پیکاپ ویزا را انجام می‌دهند، جویا شوید.

مدارک لازم جهت پیکاپ ویزا

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای توریستی

  1. ۱. اصل گذرنامه متقاضی، اصل پاسپورت قبلی (در صورتی که بعد از درخواست ویزا، گذرنامه خود را عوض کرده باشید)
  2. برگه وکالت نامه امضا شده
  3. اطلاعات اکانت متقاضی
  4. کپی برگه تعیین وقت سفارت
  5. برگه زرد یا صورتی که در روز مصاحبه دریافت کرده ‌اید.

  1. اصل گذرنامه
  2. کپی برگه وقت سفارت (Appointment Letter)
  3. کپی I-20
  4. کپی پرداخت SEVIS Fee
  5. کپی (Admission Letter)
  6. برگه وکالت نامه امضا شده

  • مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای دانشجویی (نوع J)
  1. اصل گذرنامه
  2. کپی برگه وقت سفارت (Appointment Letter)
  3. کپی فرم DS-2019
  4. برگه وکالت نامه امضا شده

مدارکی که در بالا ذکر شد، برای پیکاپ ویزا در سفارت آمریکا مسقر در دوبی می‌باشد. توجه داشته باشید که ممکن است مدارک مورد نیاز با توجه به نوع ویزا و کشوری که در آنجا به سفارت مراجعه کرده‌اید با مدارکی که ذکر شد، تفاوت داشته باشد. بنابراین حتما پیش از سپردن پیکاپ ویزای خود به فرد یا شرکتی که می‌خواهید برای شما پیکاپ ویزا را انجام دهند، از مدارک مورد نیاز این کار اطلاع کامل کسب نمایید و تمامی مدارک را به نماینده خود تحویل دهید تا در روند پیکاپ ویزای شما مشکلی پیش نیاید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.