صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left تاثیر مقالات علمی ترویجی در فرایند اپلای

تاثیر مقالات علمی ترویجی در فرایند اپلای

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

مقالات علمی که در مجلات داخلی به زبان فارسی به چاپ می‌رسد، به دو دسته علمی پژوهشی و علمی ترویجی تقسیم می‌شوند. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد نگارش مقالات علمی ترویجی ارائه نموده و تاثیر آن را در رزومه علمی شما در فرآیند اپلای بررسی کنیم زیرا هر چه رزومه علمی قوی‌تری داشته باشید شانس بیشتری در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی خواهید داشت. برای آشنایی با مقالات ترویجی در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی نقش مقالات علمی ترویجی در رزومه
تاثیر مقالات علمی ترویجی در فرایند اپلای

هدف از نوشتن مقالات علمی ترویجی چیست؟

در مقالات علمی ترویجی، هدف ترویج یکی از رشته های علوم و ارتقاء سطح آگاهی و دانش مخاطب می‌باشد. این مقالات یک موضوع به‌خصوص را در محدوده زمانی خاصی مورد بررسی قرار می‌دهند. مقالات ترویجی اغلب به‌صورت تالیف و یا ترجمه ارائه می‌گردند. نویسنده بسته به شرایط ممکن است مقالات و منابع را مورد ارزیابی قرار دهد. بنابراین اساس این مقالات، تحقیق بر روی منابع پژوهشی پیشین است.

گاهی ممکن است نویسنده بخشی از متون گذشته را در مقاله خود به چالش بکشد و با تکیه بر شواهد و مدارک قابل استنادی که به آن‌ها دست ‌یافته، اساس یک موضوع و یا تحقیق را رد کند. بنابراین مقالات علمی و ترویجی بر مبنای استدلال و تجزیه و تحلیل نویسنده مقاله، شکل می‌گیرد. نتایج حاصل از این نوع مقالات گاهی سرچشمه یک تحقیق و یا پژوهش را بنا می‌سازد و سبب می‌شود فعالیت‌های علمی نوین، در مبحثی که نویسنده مقاله علمی ترویجی آن را قابل تامل و تحقیق می‌داند، به وجود آید و در نهایت سبب نگارش متونی در قالب مقالات علمی پژوهشی گردد.

ساختار تشکیل دهنده مقالات علمی و ترویجی

نگارش مقالات ترویجی در ساختار کلی شامل: موضوع یا عنوان مقاله علمی ترویجی، نام نویسنده یا نویسندگان مقاله، چکیده مقاله، کلمات کلیدی، مقدمه، بحث یا بدنه تشکیل دهنده مقاله (حاوی استدلال ها و تجزیه و تحلیل نویسنده است)، نتیجه‌گیری و در پایان معرفی منابعی که برای نوشتن مقاله از آن‌ها استفاده شده است.

نقش مقالات علمی ترویجی در رزومه

یکی از مدارک مهم در فرایند اپلای رزومه شما است. استاد دانشگاه مقصد بر اساس موارد درج شده در رزومه، می‌تواند اطلاعاتی در مورد شخصیت علمی و توانایی‌های شما کسب نماید. در رزومه یکی از بخش هایی که اهمیت دارد، انتشارات علمی شما بوده که شامل، انتشار کتاب، مقاله، ثبت اختراع و همچنین متن پایان‌نامه است. مقالات  ممکن است در مجلات داخلی و یا بین المللی بر اساس محتوا، منتشر شوند و اغلب دانشجویان تصور می‌کنند مقالاتی را در رزومه‌شان برای اساتید دانشگاه مقصد معرفی نمایند که در ژورنال های ISI چاپ شده باشد و یا حداقل جز مقالات علمی پژوهشی در داخل کشور باشد اما توجه داشته باشید که چیزی که برای استاد دانشگاه مقصد اهمیت دارد، غنای علمی مقاله شماست و نوع ژورنال و امتیاز ملی یا بین المللی آن در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد بنابراین ممکن است مفهوم علمی و منطقی که شما در مقاله خود بدان پرداخته‌اید و  همچنین نوع تحلیل شما در آن موضوع خاص، بیش از یک مقاله علمی پژوهشی و یا یک مقاله چاپ شده در ژورنال های معتبر بین المللی، ارزشمند باشد. در نتیجه اگر در مجلات داخلی، مقالات علمی ترویجی از شما به چاپ رسیده است حتما عنوان و چکیده آن را ترجمه نموده و عنوان آن را در رزومه قید نمایید و چکیده را در CV خود بگذارید. این نوع مقالات در شرایطی که استاد دانشگاه مقصد مقاله علمی ترویجی شما را که دارای یک استدلال قوی و منطقی است، مطالعه نماید و ساختار مقاله با رشته‌ای که برای آن اپلای نموده‌اید همخوانی داشته باشد، نقش پررنگ‌تری از خود به جای می‌گذارد.

استفاده از عناوینی که درصد بالایی از کلمات کلیدی مقاله شما را در برداشته باشد، نقش بسزایی در پی‌بردن به ساختار مقاله‌تان دارد. اگر این عنوان به خوبی انتخاب شود، شناخت بیشتری از توانایی شما در نگارش متون علمی و تخصصی، به استاد دانشگاه مقصد می‌دهد.

در پایان به یاد داشته باشید، حتما تمامی مقالاتی که تا کنون از شما به چاپ رسیده را، در رزومه قید نمایید. پایین بودن درجه اعتبار مجلاتی که مقاله‌تان در آن‌ها چاپ شده است، نباید برای شما این تصور را ایجاد نماید که از ذکر این نوع مقالات در رزومه علمی خود صرف نظر کنید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۰۵

شزکت شما و مخصوصا مدیر عاملتون [...] شرکت دنیایین. ی مشت [...] ک نمیدونم چطور میتونین بخابین. [...] بدترین تجربه پرداختوبا شما داشتم...