صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left نکات طلایی هزینه سفارت آمریکا

نکات طلایی هزینه سفارت آمریکا

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

مهاجرت به آمریکا کاری سخت اما شدنی است. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد اما کدام راه مناسب شماست؟ مهاجرت با ویزای تحصیلی راحت‌تر است یا ویزای کاری؟ آمریکا که در ایران سفارتخانه ندارد، پس اصلا برای مهاجرت باید چه کار کنید؟ برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا مراحل مشخصی تعریف شده است که باید گام به گام رعایت کنید. اما کمتر کسی از نکات طلایی اقدام برای مهاجرت حرفی می‌زند. با دانستن یک‌سری نکات می‌توانید روند دریافت ویزای خود را راحت‌تر پشت سر بگذارید. ما هم ابتدا درباره مراحل دریافت ویزای ایالات متحده صحبت کرده، نکته‌های مهم پرداخت هزینه MRV را شرح می‌دهیم و در نهایت یک روش مطمئن برای پرداخت هزینه سفارت آمریکا فی به شما معرفی می‌کنیم.

 

نکات طلایی هزینه سفارت آمریکا

آشنایی با نحوه پرداخت هزینه MRV آمریکا

 

مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا چگونه است؟

مهاجرت به ایالات متحده مستلزم رعایت قوانین و گردآوری مدارک مشخصی است که هر مهاجر مصممی از سراسر دنیا باید آن‌ها را رعایت کند تا شانس خود را برای دریافت ویزای موقت یا دائم در این کشور بالا ببرد. برای مهاجرت به آمریکا باید مراحل را بادقت پشت سر بگذارید تا نتیجه دلخواهتان را کسب کنید.

در مرحله اول باید بدانید در کدام‌یک از سفارتخانه‌های آمریکا می‌توانید اپلای کنید. مثلا ایرانیان در یکی از سه کنسولگری ترکیه (شهر آنکارا)، امارات متحده عربی (شهر دبی) و ارمنستان (شهر ایروان) می‌توانند درخواست ویزای خود را پیگیری کنند.

در مرحله بعد باید مناسب‌ترین نوع ویزا را باتوجه به شرایطتان انتخاب کرده و طبق دستورالعملی که برای دریافت ویزاهای مختلف وجود دارد عمل کنید. انواع ویزای موقت و دائم برای مهاجرت به آمریکا تعریف شده است که باید آن‌ها را بشناسید تا شانس اخذ ویزای خود را منطبق با شرایطتان امتحان کنید.

سومین مرحله مربوط به پر کردن فرم‌های تعیین‌شده است. با پر کردن فرم‌های مدنظر مانند فرم DS-160، می‌توانید برای استفاده از خدمات کنسولگری وزارت امور خارجه آمریکا اقدام کنید. فرم DS-160 را باید به صورت آنلاین پر کنید. فرم دی اس ۱۶۰ درخواست ویزای موقت برای سفر به آمریکاست. در این فرم باید به تمامی سوالات پاسخ بدهید. از طریق وبسایت امور کنسولی وزارت امور خارجه آمریکا می‌توانید به فرم DS-160 دسترسی داشته باشید.

مرحله بعدی پس از تکمیل فرم DS-160 اتفاق می‌افتد. بعد از اینکه فرم DS-160 را تکمیل و ارسال کردید برایتان کد تایید صادر می‌شود. حالا باید به وبسایت کنسولگری آمریکا مراجعه کنید و در این وبسایت حساب کاربری بسازید. به هنگام ساخت حساب کاربری، کد تاییدیه فرم DS-160 را نیز وارد می‌کنید.

قدم مهمی که در روند درخواست برای اخذ ویزا باید به آن توجه کنید درج آدرس تحویل اسناد و مدارکتان از کنسولگری توسط پیک است. پس از تکمیل اطلاعات به صفحه پرداخت هزینه سفارت آمریکا که با عنوان MRV Fee شناخته می‌شود، منتقل می‌شوید. برای پرداخت هزینه MRV Fee باید کارت اعتباری بین‌المللی مانند مستر کارت یا ویزا کارت داشته باشید. اگر کارت اعتباری ندارید می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید و سفارش پرداخت هزینه سفارت آمریکا (MRV Fee) خود را ثبت کنید.

پس از پرداخت هزینه MRV، زمان قرار ملاقات خود را با آفیسر در وبسایت تعیین می‌کنید و در زمان مشخص‌شده برای مصاحبه در کنسولگری حاضر خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب جزئیات دقیق‌تر درباره نحوه گرفتن وقت قرار ملاقات در سفارت آمریکا، مطلب چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟ را هم مطالعه کنید.

حالا که با مراحل دریافت ویزای ایالات متحده آشنا شدید، بد نیست بدانید در حین انجام امور مربوطه به درخواست پذیرش، نکاتی وجود دارد که با رعایتشان مسیرتان هموارتر خواهد شد. در ادامه نکات طلایی هزینه سفارت آمریکا و نکته‌هایی درباره فرم DS-160 می‌توانید مطالعه کنید.

 

چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا (MRV Fee)

 

نکات طلایی هزینه سفارت آمریکا (MRV Fee)

  • MRV Fee غیر قابل بازگشت (Non-Refundable) است؛ چه موفق به دریافت ویزا بشوید و چه نتوانید ویزا بگیرید.
  • MRV Fee غیر قابل انتقال (non-Transferable) است؛ نمی‌توانید آن را به شخص دیگری بفروشید یا واگذار کنید.
  • MRV Fee را نمی‌توانید از یک کنسولگری ایالات متحده به کنسولگری آمریکا در کشور دیگر منتقل کنید.
  • با پرداخت MRV Fee یک بار می‌توانید برای دریافت ویزا درخواست دهید؛ چنانچه درخواستتان رد شود یا در جلسه مصاحبه حضور نداشته باشید، باید دوباره هزینه MRV را پرداخت کنید.
  • از زمانی‌که هزینه MRV را می‌پردازید تا یکسال فرصت دارید برای دریافت ویزا درخواست خود را ارسال کنید. در واقع هزینه درخواست ویزا (MRV Fee) تا ۳۶۵ روز بعد از پرداخت آن، اعتبار دارد.
  • هزینه درخواست ویزا با توجه به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید تعیین می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مبلغ هزینه سفارت آمریکا، می‌توانید به مطلب مبلغ هزینه سفارت آمریکا چقدر است؟ مراجعه کنید.
  • امکان تعیین وقت سفارت آمریکا به صورت همزمان در دو کشور وجود ندارد. یعنی اگر در آنکارا وقت ملاقات رزرو کرده باشید نمی‌توانید در ایروان نیز وقت مصاحبه تعیین کنید. برای تعیین وقت مصاحبه در ایروان، ابتدا باید وقت ملاقاتتان را در آنکارا کنسل کنید.
  • همه اپلیکنت‌ها باید هزینه MRV را پرداخت کنند؛ تنها ویزاهای معدودی در ایالات متحده مانند ویزاهای A و G بدون هزینه هستند.
  • پس از این‌که زمان مصاحبه را تعیین کردید، حداکثر تا ۵ مرتبه می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای زمان مصاحبه را تغییر بدهید.
  • با تغییر زمان مصاحبه نمی‌توانید کنسولگری کشور انتخابی‌تان را تغییر دهید و اگر بخواهید کنسولگری را تغییر بدهید باید دوباره هزینه MRV Fee بپردازید.

 

نکات طلایی فرم DS-160

به هنگام پر کردن فرم DS-160 نیز باید یک‌سری نکات مهم را در نظر بگیرید. نکات طلایی فرم DS-160 به شرح زیرند:

  • عکس دیجیتالی شما باید تمام‌رخ، رنگی و در پس‌زمینه‌ای سفید باشد که در ۶ ماه گذشته گرفته شده است.
  • کارت شناسایی معتبر در کشورتان داشته باشید.
  • اگر با خانواده خود سفر می‌کنید، به ازای هر نفر که همراه شما سفر می‌کند باید یک فرم DS-160 پر کنید. ضمن این‌که اطلاعات اعضای خانواده‌تان را نیز باید در فرم DS-160 درج کنید.
  • فرم DS-160 را به دقت کامل و با حروف لاتین پر کنید.
  • شماره تماس خود و ایمیلتان را باید درج کنید.
  • رزومه خود را ضمیمه کنید.
  • اگر برنامه سفرتان از پیش‌تعیین شده است، برنامه سفر خود را شرح دهید.
  • اطلاعات برنامه تحصیلی یا دانشگاهی که قصد دارید در ایالات متحده تحصیل کنید را درج کنید و فرم‌های DS-2019 یا I-20 را پیوست کنید.
  • اگر به قصد دریافت ویزای اشتغال موقت به آمریکا سفر می‌کنید حتما باید فرم I-129 را پیوست کنید.
  • پیش از ثبت فرم می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش کنید اما پس از ثبت فرم و دریافت کد تایید فرم DS-160 تغییر یا ویرایش فرم ممکن نیست و باید مجدد فرم جدید پر کنید.

 

پرداخت هزینه سفارت آمریکا با تهران پیمنت

شاید قبل‌تر نمی‌دانستید در صورت بروز مشکل می‌توانید وقت مصاحبه سفارت کنسولگری‌تان را تا ۵ مرتبه تغییر بدهید یا اگر بخواهید قرار ملاقات خود را از کشوری به کشور دیگر منتقل کنید باید دوباره هزینه MRV پرداخت کنید. ما هم در این مطلب تلاش کردیم از نکات مهمی صحبت کنیم که به هنگام پرداخت هزینه سفارت آمریکا (MRV Fee) و فرم DS-160 باید رعایت کنید تا پروسه اخذ ویزایتان با کمترین مشکل انجام شود. فراموش نکنید که تهران پیمنت برای پرداخت هزینه سفارت آمریکا (MRV Fee) در کنار شماست و می‌توانید پرداخت‌های ارزی خود را با خیال راحت به ما بسپارید تا برایتان پرداخت کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اپلای در دانشگاه‌های ایالات متحده، می‌توانید به مطلب چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیریم؟ مراجعه کنید. در مطلب بهترین دانشگاه های آمریکا در سال ۲۰۲۳ نیز فهرستی از برترین دانشگاه‌های آمریکا را گردآوردی کرده‌ایم تا به راحتی بتوانید درباره این مراکز آموزش عالی مطالعه کنید.

اگر قبلا برای دانشگاه‌های ایالات متحده درخواست پذیرش ارسال کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*