صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left مبلغ هزینه سفارت آمریکا چقدر است؟

مبلغ هزینه سفارت آمریکا چقدر است؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹

برای دریافت ویزاهای مختلف آمریکا، در ابتدا باید درخواست خود را به‌صورت آنلاین در سایت سفارت آمریکا ثبت کنید؛ سپس هزینه‌های مربوط به آن را بپردازید. در این مقاله شما را با هر کدام از ویزاهای آمریکا آشنا می‌کنیم و مبلغ هزینه سفارت آمریکا برای هر ویزا را عنوان می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

MRV چیست؟

وقتی درباره ویزای آمریکا در اینترنت جستجو می‌کنید به MRV برمی‌خورید. MRV مخفف Machine Readable Visa است و به معنای ویزایی است که حاوی اطلاعات بیومتریک متقاضی مهاجرت است و با دستگاه‌های مخصوصی خوانده می‌شود. در واقع MRV اطلاعات بیومتریک دارنده پاسپورت بوده که اطلاعات مربوط به نوع ویزای شخص را در اختیار آفیسر می‌گذارد.

مبلغ هزینه سفارت آمریکا

انواع ویزای آمریکا

ایالات متحده آمریکا بر اساس هدف مهاجران ویزا صادر می‌کند. ۱۸۵ ویزا برای ایالت متحده وجود دارد که به ۲ گروه کلی ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم‌بندی می‌شوند. ویزاهای مهاجرتی آمریکا (Immigrant Visa | IV) به ویزاهایی اطلاق می‌شود که با هدف مهاجرت و اقامت دائم گرفته می‌شوند. ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا (Non Immigrant Visa | NIV) نیز به آن‌دسته از ویزاهایی گفته می‌شود که مطابق با هدف شخص از مهاجرت، برای وی اجازه اقامت موقت در خاک آمریکا صادر می‌شود. هر دو نوع ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی آمریکا با توجه به هدف از مهاجرت به زیرمجموعه‌های متنوعی تقسیم‌بندی می‌شوند. ضمن این‌که هر کدام از درخواست ویزاهای مهاجرت دائم یا موقت هزینه متفاوتی می‌توانند داشته باشند.

هزینه سفارت آمریکا چه مقدار است؟

گفتیم هر نوع ویزای آمریکا با توجه به هدفتان از مهاجرت به این کشور هزینه‌ای مشخص دارد. بر اساس هدف از سفر به آمریکا ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای مشخصی باشید. اول بهتر است پرتقاضاترین ویزاهای آمریکایی را بشناسید و در ادامه برایتان شرح می‌دهیم که هزینه سفارت آمریکا برای ویزاهای مختلف چقدر است. در جدول زیر هزینه ویزاهای این کشور را مطالعه کنید، تا بعد هر کدام را به‌صورت اختصار برای شما توضیح دهیم.

نوع ویزا هزینه قابل پرداخت (دلار آمریکا)
ویزای تحصیلی F آمریکا۱۸۵
ویزای تحصیلی M آمریکا۱۸۵
ویزای تحصیلی J آمریکا۱۸۵
ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی T5 آمریکا۲۰۵
ویزای کاری E2 و E3 آمریکا۲۰۵
ویزای توریستی B1 آمریکا۱۸۵
ویزای توریستی B2 آمریکا۱۸۵
ویزای خانوادگی IR1 و CR1۵۳۵
ویزای ازدواج K آمریکا۲۶۵
ویزای کاری E آمریکا۳۱۵
ویزای توریستی B آمریکا۱۸۵
ویزای ترانزیت C1 آمریکا۱۸۵

انواع ویزای تحصیلی در آمریکا

ویزای F آمریکا

ویزای دانشجویی برای مهاجرت موقت است که به متقاضیان خارجی اجازه می‌دهد تا تحصیلات آکادمیک یا دوره‌های زبانشان را در آمریکا بگذرانند. ویزای F آمریکا شامل نوع ۱، ۲ و ۳ است. ویزای F1 در امریکا صادر نمی‌شود و فقط سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده خارج از آمریکا آن را صادر می‌کنند. البته برای تمدید ویزای F1 می‌توانید در امریکا اقدام کنید. ویزای F2 به وابستگان دانشجویانی داده می‌شود که از طریق ویزای F1 توانسته‌اند در آمریکا تحصیل کنند. ویزای F3 نیز برای کانادایی‌ها و مکزیکی‌هایی صادر می‌شود که قصد دارند در دانشگاهی در خاک آمریکا تحصیل کنند. هزینه سفارت آمریکا برای ویزاهای سری F رقم ۱۸۵ دلار ذکر شده است.
برای اخذ ویزای دانشجویی آمریکا، ابتدا باید دانشگاه‌های برتر ایالات متحده را بشناسید و سپس برای اپلای اقدام کنید. در مطلب بهترین دانشگاه های آمریکا، فهرستی از دانشگاه‌های برتر ایالات متحده آمریکا را جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید. همچنین هنگام اپلای برای دانشگاه‌های آمریکایی باید هزینه‌هایی همچون هزینه اپلیکیشن فی بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اپلیکیشن فی دانشگاه های آمریکا، مطلب یاد شده را بخوانید.

در مقاله مصاحبه سفارت آمریکا برای ویزای F و J می‌توانید همه چیز در رابطه با مدارک مورد نیاز و نکات لازم این نوع ویزا را مشاهده کنید.

ویزای M آمریکا

ویزاهای سری M مناسب آن‌دسته از دانشجویان بین‌المللی است که تصمیم دارند دوره‌ای حرفه و نه آموزش آکادمیک را در ایالات متحده بگذرانند. ویزای M آمریکا نیز به ۳ دسته تقسیم می‌شود. ویزای M1 مناسب دانشجویان خارجی است که در دوره‌ای حرفه‌ای و نه تحصیل آکادمیک در آمریکا شرکت کرده‌اند. ویزای M2 برای وابستگان دانشجویانی است که با ویزای M1 وارد خاک آمریکا شده‌اند. ویزای M3 نیز برای شهروندان کانادا و مکزیک صادر می‌شود که قصد دارند دوره‌ای غیرآکادمیک در آمریکا شرکت کنند. مبلغ هزینه سفارت آمریکا برای ویزاهای M هم  185 دلار عنوان می‌شود.

ویزای J آمریکا

ویزای J نیز برای دسته‌ای از دانشجویان خارجی صادر می‌شود که از طریق برنامه‌های تبادل دانشجو (Exchange Students) به آمریکا مهاجرت می‌کنند. ویزای J کوتاه‌مدت است و دارندگان این ویزا در حد یک تا دو ترم در آمریکا می‌مانند. دو نوع ویزای J صادر می‌شود که شامل J1 و J2 است. ویزای J1 را متقاضیان شرکت در دوره‌های تبادل دانشجو دریافت می‌کنند و ویزای J2 برای وابستگان آن‌ها صادر می‌شود. هزینه سفارت آمریکا برای ویزای J رقم ۱۸۵ دلار است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ویزای تحصیلی آمریکا به مقاله همه چیز درباره ویزای تحصیلی آمریکا مراجعه کنید.

انواع ویزای کاری در آمریکا

ویزای کاری آمریکا که به آن ویزای مبتنی بر اشتغال هم گفته می‌شود، به‌منظور ورود افراد به زمینه‌های سرمایه‎‌گذاری، کاری و کارآفرینی صادر می‎‌شود. ویزاهای کاری آمریکا عبارت‌اند از:

ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی T5 آمریکا

شما می‌توانید با سرمایه‌گاری و کارآفرینی در کشور آمریکا این نوع ویزا را دریافت کنید. مقدار سرمایه‌گذاری هرسال تغییر می‌کند. در حال حاضر حداقل مقدار سرمایه‌گذاری در ایالت متحده آمریکا ۹۰۰۰۰۰ دلار است. این مبلغ را باید در ایالات و مناطق محروم یا دارای نرخ بیکاری بالا سرمایه‌گذاری کنید.

ویزای کاری E2 و E3 آمریکا

این ۲ ویزا مربوط به کسانی است که از کارفرماهای آمریکایی پیشنهاد کار یا جاب آفر داشته باشند. صدور این نوع ویزا زمانی صورت می‌گیرد که کارفرمای آمریکایی مدت زمان زیادی برای یک موقعیت شغلی درخواست نیروی کار داده باشد، ولی هیچ فرد آمریکایی واجد شرایطی برای آن کار وجود نداشته باشد. به‌همین دلیل، شرایط گرفتن این نوع ویزا سخت و پیچیده است.

انواع ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی B1 آمریکا

این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که برای اهداف تجاری کوتاه‌مدت و سفر موقت به ویزا احتیاج دارند. نشست‌های علمی و یا تجاری، شرکت در جلسات دانشگاهی، نمایشگاه‌ها و عقد قرارداد از جمله دلایلی است که متقاضی به ویزای B1 آمریکا احتیاج پیدا می‌کند. در این نوع ویزا معمولا افراد دارای دعوت‌نامه‌ای هستند که وجود آن در کنار باقی مدارک روند گرفتن ویزای توریسی را آسا‌ن‌تر می‌کند.

ویزای توریستی B2 آمریکا

افراد به‌منظور گردشگری و دیدار اقوام خود، همچنین برای درمان می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.

ویزای توریستی معمولا به ۲ صورت سینگل و مولتی صادر می‌شود. با داشتن ویزای سینگل تنها یک‌بار می‌توان به کشور آمریکا سفر کرد. اما با گرفتن ویزای مولتی، می‌توانید تا هرچندبار که بخواهید (بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد) به آمریکا سفر کنید. اعتبار ویزای مولتی ۱۰ ساله و ویزای سینگل ۶ ماهه است.

انواع ویزای خانوادگی آمریکا

اگر همسر یا یکی از اعضای خانواده درجه یک شما شهروند یکی از ایالت‌های آمریکا باشد، می‌توانید برای گرفتن ویزای خانوادگی آمریکا اقدام کنید و گرین کارت دریافت کنید. درخواست برای ویزای خانوادگی براساس هر موقعیت متفاوت است. انواع ویزای خانوادگی آمریکا عبارت‌اند از:

  • ویزای IR2، F1 و F3: اگر والدین شما شهروند آمریکا هستند، شما می توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید.
  • ویزای F4: اگر برادر یا خواهری دارید که شهروند آمریکا است، باید برای دریافت ویزای F4 اقدام کنید.
  • ویزای IR1 و CR1: اگر همسر و یا نامزد آمریکایی دارید، برای ورود و اقامت در آمریکا به این ۲ نوع ویزا احتیاج دارید.
  • ویزای IR5: این ویزا برای شهروندانی که فرزندان آن‌ها در آمریکا زندگی می‌کنند، مناسب است.

ویزای ازدواج K آمریکا

ویزای K ویزای موقتی است که به نامزد تبعه خارجی یک شهروند آمریکایی اجازه می‌دهد تا طی مدت زمان ۹۰ روز پس از ورود به کشور به ایالات متحده با شهروند آمریکایی ازدواج کند. پس از گذشت ۹۰ روز و ثبت ازدواج آن‌ها، نامزد شهروند آمریکایی می‌تواند برای اقامت دائم و دریافت گرین کارت درخواست خود را ثبت کند. اگر تبعه خارجی با شهروند آمریکایی ازدواج نکند نیز باید پس از ۹۰ روز خاک آمریکا را ترک کند. ویزای K نیز انواع گوناگونی دارد که همگی حول موضوع دریافت ویزا برای نامزد و فرزندان تبعه خارجی شهروند آمریکایی برنامه‌ریزی شده است. گفتنی است هزینه سفارت آمریکا برای این ویزا ۲۶۵ دلار عنوان می‌شود.
در جدول زیر می‌توانید هزینه‌ انواع ویزای آمریکا را مشاهده کنید.

مراحل مهاجرت به آمریکا

۱. تصمیم بگیرید در کدام یک از سفارت‌های آمریکا قصد دارید اپلای کنید. ایرانیان در یکی از کشورهای ترکیه (شهر آنکارا)، امارات متحده عربی (شهر دبی) و ارمنستان (شهر ایروان) می‌توانند برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند.

۲. نوع ویزای مدنظرتان را مشخص کنید. لیست کاملی از ویزاهای آمریکا با اهداف مشخص را در صفحه امور کنسولگری وزارت امور خارجه آمریکا می‌توانید مشاهده کنید.

۳. فرم درخواست ویزای آنلاین، موسوم به فرم DS-160 را پر کنید. توجه داشته باشید که این فرم پیش از هر اقدامی برای استفاده از خدمات کنسولگری وزارت امور خارجه آمریکا باید پر شود.

نکته:
فرم DS-160 را باید به صورت آنلاین و از طریق وبسایت امور کنسولی وزارت امور خارجه آمریکا پر کنید. به منظور مهاجرت دائم به آمریکا برای ویزا درخواست می‌دهید یا موقت، پر کردن فرم دی اس صد و شصت الزامی است. در فرم DS-160 اطلاعات شخصی‌تان را باید وارد کنید. توجه کنید این اطلاعات باید کاملا درست وارد شوند تا درخواست ویزایتان از سوی سفارت رد نشود.

۴. پس از پر کردن فرم دی اس ۱۶۰ و گرفتن کد تایید، به وب‌سایت کنسولگری آمریکا مراجعه کنید. در این وب‌سایت حساب کاربری بسازید، کد تاییدیه فرم DS-160 را وارد کنید، پروسه بازگشت اسناد توسط پیک را تکمیل کنید، هزینه سفارت آمریکا را که با نام MRV Fee شناخته می‌شود بپردازید و در نهایت از میان زمان‌های موجود، قرار ملاقات تعیین کنید.

نکته: به تعداد افرادی قصد دارید ویزا درخواست دهید باید فرم DS-160 پر کرده و کد تایید هر یک را در وب‌سایت کنسولگری آمریکا وارد کنید.

۵. در مرحله آخر باید در جلسه مصاحبه در سفارت کشوری که از ابتدا مشخص کرده‌اید شرکت کنید و با آفیسر مصاحبه کنید.

چنانچه مشتاقید درباره نحوه تعیین قرار ملاقات در سفارت آمریکا اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید مطلب چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟ را هم بخوانید.

انواع ویزاهای امریکایی و پرداخت MRV Fee

پرداخت هزینه سفارت آمریکا (MRV Fee)

پرداخت هزینه سفارت آمریکا از جمله پرداخت‌های ارزی است که باید توسط کارت‌های اعتباری بین‌المللی انجام شود. اگر به کردیت کارت‌ها مانند مستر کارت، ویزا کارت و پی پال دسترسی دارید می‌توانید مبلغ هزینه سفارت آمریکا را به راحتی پرداخت کنید. چنانچه به کارت‌های اعتباری دسترسی ندارید، می‌توانید از تهران پیمنت استفاده کنید.
خدمات پرداخت آنلاین ارزی تهران پیمنت، پرداخت هزینه سفارت آمریکا شما را ۱ تا ۳ ساعته انجام می‌دهد. برای پرداخت MRV Fee ابتدا به لینک داده شده مراجعه کنید. سپس روی «ثبت سفارش» در سمت چپ صفحه کلیک کنید تا به صفحه کاربری شخصی‌تان منتقل شوید. در صفحه کاربری خود می‌توانید پرداخت‌های ارزی مورد نظرتان را ثبت سفارش کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن سفارشتان را پرداخت کنیم.

چنانچه قبلا برای گرفتن پذیرش تحصیلی یا ویزای کاری آمریکا تلاش کرده‌اید، از شما می‌خواهیم تجربه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*