صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left استرالیا left اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای کار

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای کار

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

به لطف استاندارد بالای زندگی، فرصت‌های شغلی فوق‌العاده و آب‌وهوای جذاب، مهاجرت به استرالیا یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان متخصصان است. اگر قصد مهاجرت کاری به استرالیا و دریافت اقامت دائم استرالیا را دارید، انواع مختلفی از ویزای کار وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد در این کشور کار و زندگی کنید. در این مقاله به‌طور مفصل با انواع ویزای کار دائم استرالیا آشنا می‌شویم.

مهاجرت کاری به استرالیا – شرایط ویزای کار استرالیا - هزینه اقامت دائم استرالیا - اخذ اقامت دائم استرالیا - شرایط اقامت دائم استرالیا
هزینه انواع ویزای کار دائم استرالیا

انواع ویزای کار استرالیا برای اخذ اقامت دائم این کشور

ویزای کار دائم استرالیا انواع مختلفی دارد که اگر دارای مهارت‌ها و توانایی‌هایی برای مشارکت موثر در اقتصاد این کشور باشید می‌توانید برای اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام کنید. با این حال، قبل از هر چیز مهم است بدانید کدام‌یک از این ویزاها برای شما مناسب‌تر است. در ادامه با انواع ویزای کار استرالیا برای مهاجرت دائم به این کشور آشنا می‌شویم.

ویزای گلوبال تلنت (ساب کلاس ۸۵۸)

ویزای گلوبال تلنت (​Global Talent Visa) یا استعداد جهانی استرالیا با هدف تسهیل اخذ اقامت دائم استرالیا برای افراد بسیار ماهر در نظر گرفته شده است. برای داشتن شرایط دریافت این ویزا لازم است نشان دهید که در تخصص خود یکی از بهترین‌ها هستید و از نظر اقتصادی یا اجتماعی به استرالیا کمک خواهید کرد. اگر شرایط زیر را داشته باشید، برای دریافت ویزای گلوبال تلنت واجد شرایط محسوب می‌شوید:

  • در یک حرفه، ورزش، هنر، زمینه تحقیقاتی یا دانشگاهی در سطح جهانی شناخته‌شده هستید.
  • از یک معرف، نامه حمایت (Nomination) دارید. معرف می‌تواند یک شهروند استرالیا، مقیم دائم استرالیا، شهروند نیوزیلندی واجد شرایط، یک سازمان استرالیایی مشهور در زمینه مشابه با شما یا یک گروه استرالیایی در زمینه مشابه با شما باشد.
  • از نظر بهبود اقتصادی، توسعه اجتماعی، غنای فرهنگی و دستاوردهای بین‌المللی برای استرالیا مفید هستید.
  • در تخصص خود یکی از بهترین‌ها هستید و در دو سال اخیر در این زمینه شهرت دارید.
  • اگر ویزای ۴۹۴ یا ساب کلاس ۴۹۱ را دارید، قبل از درخواست ویزای ۸۵۸ باید حداقل سه سال آن ویزا را داشته باشید.
  • باید بیانیه ارزش‌های استرالیا (Australian Values Statement) را امضا کنید.

با داشتن این ویزا می‌توانید اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید، در این کشور کار و تحصیل کنید، برای استفاده از خدمات درمانی استرالیا (Medicare) ثبت نام کنید، اسپانسر بستگان خود شوید تا به استرالیا بیایند و اگر واجد شرایط باشید برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کنید. هزینه دریافت ویزای گلوبال تلنت از ۴،۳۰۵ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای طرح توصیه نامه کارفرما (ساب کلاس ۱۸۶)

ویزای طرح توصیه نامه کارفرما (Employer Nomination Scheme Visa) یک ویزای کار دائمی استرالیا است و به متخصصانی اعطا می‌شود که توسط کارفرمایان استرالیایی حمایت می‌شوند. این ویزا دارای سه مسیر اقامتی و مهاجرتی است که بسته به اینکه برای کدام‌یک از آن‌ها واجد شرایط هستید می‌توانید درخواست دریافت ویزا را ثبت کنید. سه استریم (Stream) ویزای ساب کلاس ۱۸۶ عبارت‌اند از:

  • Direct Entry stream: این ویزا به نیروی کار ماهری که توسط یک کارفرما معرفی شده است اجازه می‌دهد به‌طور دائم در استرالیا کار و زندگی کند. هزینه اقدام برای ویزا از طریق این استریم، ۴,۲۴۰ دلار استرالیاست.
  • Labour Agreements Stream: این استریم نیز به نیروی کار ماهر اجازه می‌دهد که به‌طور دائم در استرالیا کار و زندگی کند. زمانی می‌توانید برای آن اقدام کنید که کارفرمای شما از قراردادهای کار بهره‌مند باشد. قراردادهای کاری به کارفرماهای استرالیایی اجازه می‌دهند تا در صورت وجود کمبود نیرو، کارکنان خارجی را به استرالیا بیاورند. هزینه اقدام برای ویزا از طریق این استریم، ۴،۱۱۵ دلار استرالیاست.
  • Temporary Residence Transition Stream: اگر قبلا ویزای کار موقت دیگری از ساب کلاس‌های ۴۵۷ یا ۴۸۲ داشته‌اید یا این ویزاها را دارید و می‌خواهید به‌طور دائم در استرالیا بمانید این استریم برای شما مناسب است. هزینه اقدام برای ویزا از طریق این استریم، ۴،۱۱۵ دلار استرالیاست.

شرایط اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای طرح توصیه نامه کارفرما

  • یک اسپانسر واجد شرایط داشته باشید. شرایطی که لازم است کارفرما داشته باشد بسته به استریم ویزای ساب کلاس ۱۸۶ متفاوت است.
  • شغل واجد شرایط داشته باشید. باید معیارهای ارزیابی مهارت را داشته باشید و شغلتان در لیست مشاغل ویزای کار استرالیا وجود داشته باشد تا کارفرما بتواند شما را برای ویزای ساب کلاس ۱۸۶ معرفی کند.
  • کارفرما برای شما درخواست دهد. اگر شما و کارفرما دارای شرایط لازم هستید، کارفرما می‌تواند درخواستی را برای معرفی شما ثبت کند. این معرفی از طریق ImmiAccount و بسته به نوع ویزای کلاس ۱۸۶ با پرداخت ۴,۱۱۵ تا ۴,۲۴۰ دلار استرالیا توسط کارفرما انجام می‌شود.
  • کارفرما مبلغی با عنوان Levy Fund را پرداخت می‌کند. اگر اسپانسر شما مبلغ Levy Fund را پرداخت نکند، وزارت امور خارجه استرالیا، درخواست اسپانسر را تایید نمی‌کند. میزان این مبلغ بسته به حجم معاملات کارفرما متفاوت است.

ویزای دائم مهارت منطقه‌ای استرالیا (ساب کلاس ۱۹۱)

ویزای دائم مهارت منطقه‌ای استرالیا (Australia Permanent Skilled Regional Visa) یک ویزای کار دائم استرالیا است که به شما اجازه می‌دهد در این کشور بمانید و کار یا تحصیل کنید. اگر از قبل، ویزای استرالیا را داشته باشید و در منطقه‌ای خاص از این کشور زندگی، کار یا تحصیل کرده باشید می‌توانید برای دریافت ویزای ۱۹۱ درخواست دهید.

در این صورت، اگر معیارهای لازم را داشته باشید می‌توانید شهروندی استرالیا را دریافت کنید. برای دریافت این ویزا باید حداقل سه سال در استرالیا درآمد مشمول مالیات داشته باشید. هزینه ویزای ۱۹۱ استرالیا نیز از ۴۳۵ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای کار برای استرالیا - ثبت نام ویزای کار استرالیا - درخواست ویزای کار در استرالیا
چگونه ویزای کار استرالیا بگیریم

ویزای مهاجرت با حمایت منطقه‌ای (ساب کلاس ۱۸۷)

ویزای مهاجرت با حمایت منطقه‌ای (Regional Sponsored Migration Visa) یکی دیگر از انواع ویزای کار استرالیا برای نیروی کار ماهر است. برای دریافت این ویزا لازم است از قبل با ویزای کاری دیگری در استرالیا زندگی کرده باشید و توسط همان اسپانسر معرفی شده باشید.

ویزای ۱۸۷ استرالیا به شما امکان می‌دهد تا وقتی که می‌خواهید در این کشور کار، تحصیل و زندگی کنید و در صورت داشتن شرایط لازم برای دریافت شهروندی استرالیا اقدام کنید. برای دریافت این نوع ویزای کار دائم استرالیا لازم است سن شما کمتر از ۴۵ سال باشد و مهارت‌ها، توانایی‌ها و سطح زبان انگلیسی مورد نیاز را داشته باشید. هزینه این ویزا ۴،۲۴۰ دلار استرالیاست.

ویزای منطقه‌ای کارفرمای حامی نیروی متخصص (ساب کلاس ۴۹۴)

ویزای منطقه‌ای کارفرمای حامی نیروی متخصص (Australia Skilled Employer-Sponsored Regional Visa) نوعی ویزای کار استرالیا با حمایت مالی برای نیروی کار ماهر خارجی است. این ویزا به کارفرمایان استرالیایی امکان می‌دهد تا اسپانسر نیروی کار ماهر خارجی شوند و کمبود نیروی کار در منطقه را جبران کنند. ویزای ۴۹۴ استرالیا دارای سه استریم زیر است:

  • Employer Sponsored Stream: برای این استریم، کارفرما می‌تواند شما را برای هر نوع شغلی معرفی کند، به‌شرط اینکه شغل مورد نظر در لیست مشاغل ویزای کار استرالیا وجود داشته باشد.
  • Labour Agreement Stream: این استریم برای آن دسته از نیروی کار ماهر است که توسط کارفرمایان دارای قرارداد کار معرفی شده‌اند. قراردادهای کار بین دولت استرالیا و کارفرمایان تنظیم شده‌اند.
  • Subsequent entrant: این استریم برای شما نیست، بلکه برای اعضای خانواده شماست. اعضای خانواده شما با این استریم می‌توانند پس از اینکه ویزای ۴۹۴ را دریافت کردید برای دریافت ویزای استرالیا و پیوستن به شما اقدام کنند.

هزینه این ویزای کاری، ۴،۲۴۰ دلار استرالیاست اما برای هر فردی که با شما درخواست می‌دهد نیز هزینه اضافی در نظر گرفته می‌شود.

ویزای مهارتی مستقل (ساب کلاس ۱۸۹)

ویزای مهارتی مستقل (Skilled Independent Visa) استرالیا یک ویزای دائمی و دارای دو استریم سنجش امتیازات (Points Tested) و شهروندان نیوزیلند است. همانطور که از نام آن مشخص است استریم دوم تنها مربوط به شهروندان نیوزیلندی است که قصد دریافت ویزای استرالیا را دارند. در استریم اول نیازی به معرفی شما از سوی یک کارفرمای استرالیایی نیست اما برای دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق این ویزای کاری لازم است شغل شما در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد و از این کشور دعوت‌نامه دریافت کنید.

این دعوت‌نامه زمانی برای شما ارسال می‌شود که بتوانید امتیاز مورد نظر را در این سیستم کسب کنید. امتیاز لازم برای این برنامه مهاجرتی بر اساس سن، سطح زبان انگلیسی، وضعیت تاهل، تحصیلات و سابقه شغلی محاسبه می‌شود. برای دریافت ویزای کار ۱۸۹ استرالیا به حداقل ۶۵ امتیاز نیاز دارید. هر چه امتیاز بیشتری داشته باشید، شانس دریافت دعوت‌نامه برای شما بیشتر می‌شود.

برای محاسبه آنلاین امتیاز استرالیا می‌توانید از این صفحه کمک بگیرید. هزینه ویزای کار ۱۸۹ این کشور، ۴،۲۴۰ دلار استرالیاست. با این حال، بسته به اینکه همراه داشته باشید یا خیر و همچنین، همراه شما زیر ۱۸ سال یا بالای ۱۸ سال است، شاید نیاز به پرداخت هزینه اضافی نیز باشد.

ویزای مهارتی انتخابی (ساب کلاس ۱۹۰)

ویزای مهارتی انتخابی (Skilled Nominated Visa) که به‌عنوان ویزای مهارتی با اسپانسر ایالتی نیز شناخته می‌شود به متخصصان، مجوز کار دائم در استرالیا را می‌دهد. اگرچه ارائه این ویزا نیز مانند ویزای کار ساب کلاس ۱۸۹ بر اساس امتیازبندی انجام می‌شود، فرق ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ استرالیا در این است که جهت دریافت ویزای ۱۸۹ استرالیا نیاز به تاییدیه شغلی برای شما در این کشور وجود ندارد اما برای دریافت ویزای ۱۹۰ باید یک کارفرما در استرالیا آماده استخدام شما باشد.

از سوی دیگر، ویزای ۱۸۹ برای متقاضیانی است که از سوی یک ایالت استرالیا معرفی نشده‌اند و می‌توانند در هر منطقه از این کشور کار و زندگی کنند. در مقابل، ویزای ۱۹۰ استرالیا برای متقاضیانی است که کاندیدای یک ایالت در این کشور هستند و زندگی و کار در یک ایالت خاص را ترجیح می‌دهند.

امتیازبندی ویزای ۱۹۰ نیز بر اساس سن، سطح زبان انگلیسی، وضعیت تاهل، تحصیلات و سابقه شغلی محاسبه می‌شود و کسب حداقل ۶۵ امتیاز ضروری است. علاوه بر این، در صورتی که موفق به دریافت این ویزای کاری استرالیا شوید لازم است حداقل دو سال در ایالتی که از شما دعوت کرده است، کار کنید. هزینه ویزای ۱۹۰ از ۴،۲۴۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای سرمایه‌گذاری (ساب کلاس ۸۹۱)

ویزای سرمایه‌گذاری (Investor Visa) برای افرادی است که در استرالیا فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند و به افراد اجازه می‌دهد به‌طور نامحدود در استرالیا بمانند. برای اینکه بتوانید ویزای ۸۹۱ استرالیا را دریافت کنید لازم است دارای ویزای ساب کلاس ۱۶۲ باشید، کسب‌وکاری با سرمایه ۱.۵ میلیون دلار استرالیا به مدت ۴ سال در این کشور داشته و دو سال از چهار سال گذشته را در استرالیا زندگی کرده باشید. هزینه این ویزا از ۲،۵۷۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای صاحبان کسب‌وکار (ساب کلاس ۸۹۰)

ویزای صاحبان کسب‌وکار (Business Owner Visa) برای کسانی است که در استرالیا صاحب کسب‌وکار هستند و اجازه اقامت دائم در استرالیا را به همراه دارد. برای دریافت ویزای صاحبان کسب‌وکار لازم است ویزای واجد شرایط داشته باشید و حداقل ۱۲ ماه از دو سال گذشته را با این ویزا در استرالیا زندگی کرده باشید. علاوه بر این، لازم است حداقل دو سال قبل از ارائه درخواست، مالکیت و مدیریت یک کسب‌وکار در استرالیا را به عهده داشته باشید. هزینه این ویزا از ۲،۵۷۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

اخذ اقامت دائم استرالیا - شرایط ویزای دائم استرالیا - شرایط اقامت دائم استرالیا
ثبت نام ویزای کار دائم استرالیا

شرایط سنی ویزای کار استرالیا چگونه است؟

بیشتر انواع ویزای کار استرالیا دارای محدودیت سنی هستند. معمولا برای اینکه واجد شرایط این ویزاها باشید لازم است زیر ۴۵ یا ۵۰ سال سن داشته باشید. با این حال، برای برخی از انواع ویزای کار استرالیا شرط سنی وجود ندارد.

زمان رسیدگی به درخواست اقامت دائم استرالیا از طریق کار چقدر است؟

بیشتر انواع ویزای کار استرالیا ظرف یک تا دو سال پردازش می‌شوند. با این حال، این زمان تضمینی نیست و عوامل زیادی می‌توانند بر زمان رسیدگی به پرونده‌های انواع ویزای کار استرالیا تاثیر داشته باشند. برخی از ویزاهای کوتاه‌مدت ممکن است در عرض چند ماه پردازش شوند و برخی استریم‌ها در ساب کلاس‌های ویزا ممکن است حتی سریع‌تر پردازش شوند.

هزینه انواع ویزای کار استرالیا چقدر است؟

هزینه ویزای کار استرالیا متغیر است و بسته به نوع ویزا و استریم آن متفاوت است. با این حال، برخی استریم‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند. از سوی دیگر، در بعضی موارد لازم است علاوه بر هزینه ویزا، هزینه‌های اضافی نیز پرداخت کنید. برای مثال، لازم است برای هر یک از اعضای خانواده خود هزینه‌ای اضافی بپردازید.

آیا با ویزای کاری استرالیا می‌توان اقامت دائم این کشور را بدست آورد؟

بیشتر انواع ویزای کار استرالیا ویزاهای دائمی هستند اما اگر ویزای کار موقت داشته باشید، چند سال در استرالیا کار و زندگی کرده باشید و شرایط ویزای کوتاه‌مدت را رعایت کرده باشید می‌توانید پس از مهاجرت کاری به استرالیا برای دریافت ویزای دائم این کشور درخواست دهید.

در نهایت، استرالیا یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت کاری است و مسیرهای مهاجرتی متعددی را در اختیار نیروی کار ماهر قرار داده است. گزینه‌های مهاجرت کاری به استرالیا به‌ویژه در سال‌های اخیر بسیار محبوب‌تر شده‌اند و استرالیا نیز امکانات بیشتری را برای نیروی کار ماهر فراهم کرده است تا بتواند کمبود نیروی کار خود را جبران کند. اگر فردی متخصص هستید و به زندگی و کار در استرالیا علاقه‌مندید می‌توانید با بررسی انواع ویزای کار دائم استرالیا بهترین گزینه را برای خود انتخاب و درخواست اخذ آن را ثبت کنید. برای پرداخت هزینه ویزای استرالیا نیز می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*