صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left معرفی کیف پول های مناسب چین لینک

معرفی کیف پول های مناسب چین لینک

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

نمی‌توان انکار کرد که چین لینک (Chainlink) پتانسیل تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال را دارد. این پروتکل به‌عنوان یک اوراکل (Oracle) قابل‌اعتماد با بسیاری از اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) یکپارچه شده است و پذیرش آن روزبه‌روز در حال افزایش است. اگر رمز ارز لینک (Link) به پتانسیل واقعی خود دست پیدا کند، مطمئنا آخرین چیزی که می‌خواهید، از دست دادن موجودی ارز لینک خود است. بنابراین محافظت حداکثری از این ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد. در این مقاله با بهترین کیف پول های چین لینک آشنا می‌شویم.

کیف پول ارز چین لینک
بهترین کیف پول های چین لینک

عوامل مهم در انتخاب کیف پول چین لینک چیست؟

قبل از اینکه به معرفی بهترین کیف پول های چین لینک بپردازیم، لازم است با فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال چین لینک آشنا شوید.

امنیت کیف پول های چین لینک

اگرچه امروزه کیف پول‌های متعددی برای ذخیره ارز دیجیتال وجود دارند و همه آن‌ها ادعا می‌کنند از بهترین ویژگی‌های امنیتی برخوردارند، بسیاری از افراد به دلیل خلاءهای جزئی کیف پول، رمز ارزهای خود را از دست می‌دهند. بنابراین، اگر قصد خرید ارز چین لینک را دارید، مهم است به امنیت کیف پول های چین لینک توجه کنید و بهترین گزینه را از این نظر انتخاب کنید.

ویژگی‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA)، قفل‌های بیومتریک و بازگشایی کیف پول با چهره و همچنین تنظیمات پیشرفته رمز عبور برای افزایش حداکثری امنیت کیف پول بسیار حیاتی هستند. علاوه بر این، پشتیبانی از مشتریان در صورت بروز هرگونه مشکل امنیتی ضروری است.

رابط کاربرپسند کیف پول چین لینک

راحتی استفاده از کیف پول و انتقال و دریافت چین لینک از طریق آن مهم است. سایر ویژگی‌های کیف پول های چین لینک مانند مشاهده موجودی، کپی کردن آدرس‌ها و کدهای QR نیز آن‌ها را به بهترین گزینه تبدیل می‌کند.

پشتیبانی از DeFi توسط کیف پول چین لینک

همانطور که مطرح کردیم ارز چین لینک پروتکل اصلی برای پروژه‌های DeFi است و بنابراین، دارندگان رمز ارز لینک می‌توانند آن را قرض دهند، قرض بگیرند یا با استفاده از آن سود کسب کنند. به همین دلیل، اگر قصد خرید چین لینک به این منظور را دارید مهم است از میان کیف پول های چین لینک، کیف پولی را انتخاب کنید که به‌راحتی با پروتکل‌های DeFi تعامل داشته باشد.

بهترین کیف پول های چین لینک کدامند؟

اکنون که می‌دانید چگونه مناسب‌ترین کیف پول ارز چین لینک را انتخاب کنید، چند مورد از بهترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. به یاد داشته باشید یکی از مهم‌ترین قدم‌ها قبل از خرید چین لینک، انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره آن است.

لجر نانو اس (Ledger Nano S): بهترین از نظر امنیت

لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری تولیدشده توسط یک کمپانی فرانسوی است و بسیاری از کارشناسان آن را بهترین کیف پول سخت افزاری می‌دانند. این کیف پول برای کاربرانی طراحی شده است که به دنبال امن‌ترین کیف پول رمز ارز هستند. کیف پول لجر نانو اس مانند یک درایو USB طراحی شده است که به درگاه USB وصل می‌شود و مانند یک منبع محافظتی عمل می‌کند. این دستگاه تنها زمانی راه‌اندازی می‌شود که به یک کامیپوتر یا موبایل متصل گردد، زیرا باتری ندارد. لجر نانو اس دارای یک صفحه‌نمایش LED و همچنین دو دکمه کناری برای تایید تراکنش‌هاست.

در ابتدای نصب کیف پول لجر نانو اس لازم است یک پین کد را برای امن ساختن کیف تعیین کنید. پس از آن مهم است عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای را یاداشت کنید و آن را در جایی امن نگه دارید. با استفاده از این کیف پول دیگر نگران امنیت رمز ارزهای خود نخواهید بود، زیرا کلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین نگهداری می‌شوند. اگر رمز ارزهای شما بسیار زیاد است، استفاده از کیف پول سخت‌افزاری بهترین گزینه برای شماست.

  • مزایای لجر نانو اس: پشتیبانی فوق‌العاده، امنیت بالا، مناسب برای افراد مبتدی، قیمت رقابتی.
  • معایب لجر نانو اس: امنیت بالا کاربردپذیری کیف پول را کاهش می‌دهد و این مسئله در مورد همه کیف پول‌های سخت‌افزاری وجود دارد.

اکسودوس (Exodus): بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای دسکتاپ

این کیف پول ارز چین لینک برای دارایی‌های دیجیتال شما یک پورتفولیو، صرافی و کیف پول را به‌صورت یکجا فراهم می‌کند. کیف پول اکسودوس که به دنبال بازگرداندن کنترل دارایی‌های دیجیتال به دست دارندگان آن‌هاست توسط بسیاری از افراد مهم در دنیای ارز دیجیتال از جمله اریک وورهیز (Erik Voorhees)، ریکاردو اسپاگنی (Riccardo Spagni) و راجر ور (Roger Ver) پشتیبانی شده است.

این کیف پول که یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است، از تقریبا ۱۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل‌دانلود است. علاوه بر این، رابط کاربری اکسودوس بسیار خوب طراحی شده است و به دلیل بصری بودن برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. از سوی دیگر، برای افزایش امنیت کیف پول از عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای در آن استفاده شده است.

  • مزایای کیف پول اکسودوس: طراحی ساده رابط کاربری، پشتیبانی از تعداد زیادی رمز ارز، قابلیت استفاده از طریق دسکتاپ، موبایل و مرورگرها.
  • معایب کیف پول اکسودوس: کاملا متن‌باز (Open Source) نبودن، مناسب نبودن برای تریدرهای حرفه‌ای، فقدان ۲FA، کارمزد تراکنش یک تا سه درصدی.

متامسک (MetaMask): کیف پولی برای توکن‌های ERC-20

متامسک یکی از کیف پول های معتبر و یک کیف پول شناخته‌شده برای ذخیره توکن‌های ERC-20 است که از چین لینک نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول توسط Consensys توسعه داده شده است که یک استارتاپ تحت حمایت بنیاد اتریوم (Ethereum Faoundation) است. ویژگی اصلی آن این است که امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، متامسک به کاربران امکان می‌دهد پس از خرید چین لینک، توکن‌های لینک خود را علاوه بر اپلیکیشن موبایلی از طریق اکستنشن گوگل کروم (Google Chrome)، اپرا (Opera) و فایرفاکس (FireFox) و همچنین مرورگر جدید (Brave) نیز مدیریت کنند. این کیف پول به‌عنوان یک کیف پول HD یک عبارت Mnemonic را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند به‌عنوان پشتیبان استفاده شود.

  • مزایای متامسک: دسترسی به کیف پول از طریق دستگاه‌های مختلف، امکان تعویض رمز ارزها در داخل برنامه، تعامل یکپارچه با اپلیکیشن‌ها و پروتکل‌های DeFi، امکان ذخیره، ارسال و دریافت چین لینک همراه با حفظ کلیدهای خصوصی خود.
  • معایب متامسک: اتکا به اینترنت و بنابراین، کاهش امنیت در صورت عدم استفاده از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته توسط کاربران، کارمزد بالاتر در هنگام تعویض توکن‌ها در داخل برنامه.

ترزور مدل تی (Trezor Model T): امنیت بالا و استفاده آسان

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال، ترزور مدل T است. این کیف پول دارای بسیاری از گواهی‌های پیشرفته امنیتی و محیط زیستی مانند CE و RoHS است که هم به کامپیوتر و هم به موبایل متصل می‌شود. این دستگاه مجهز به یک صفحه‌نمایش لمسی LCD رنگی با رزولوشن ۲۴۰×۲۴۰ پیکسل است که از طریق آن می‌توانید تراکنش‌ها را به‌صورت واضح ببینید و سپس تایید کنید.

از ویژگی‌های امنیتی ترزور T می‌توان به پین کد و همچنین، عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای اشاره کرد. علاوه بر این، این کیف پول این امکان را به شما می‌دهد که در صورت گم کردن دستگاه، موجودی رمز ارز خود را به‌آسانی بازیابی کنید. بنابراین، اگر قصد خرید ارز چین لینک و ذخیره آن در یک مکان امن را دارید، این کیف پول می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

  • مزایای ترزور مدل T: راه‌اندازی آسان، مجهز به صفحه‌نمایش لمسی، پشتیبانی فوق‌العاده از مشتریان.
  • معایب ترزور مدل T: در دسترس نبودن اپلیکیشن Trezor Suite بر روی دستگاه‌های iOS، عدم پشتیبانی آسان از اتصال به اپلیکیشن‌های DeFi، گران‌تر از بیشتر کیف پول‌های سخت‌افزاری.
ارز چین لینک
کیف پول چین لینک

کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet): مناسب برای افراد مبتدی

کیف پول دیجیتال کوین بیس توسط یک صرافی به همین نام توسعه داده شده است و به شما اجازه می‌دهد که ارز چین لینک را ذخیره کنید و همچنین، بر روی ارزهای دیجیتال خود کنترل کامل داشته باشید. بنابراین، این کیف پول، یک کیف پول غیر امانی (غیر حضانتی) است.

با استفاده از این کیف پول می‌توانید توکن‌های ERC-20 و ارز چین لینک را ذخیره کنید، با اپلیکیشن‌های DeFi تعامل داشته باشید و حتی توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) را نگهداری کنید. کیف پول بیس کوین به دلیل تجربه کاربری یکپارچه‌ای که فراهم می‌کند محبوب است و همچنین، روزبه‌روز از بلاک‌چین‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به دلیل داشتن رابط کاربرپسند یکی از بهترین گزینه‌ها از میان کیف پول های چین لینک محسوب می‌شود.

  • مزایای کیف پول کوین بیس: رابط کاربرپسند، امکان نگهداری کلیدهای خصوصی توسط کاربران، امکان ارتباط با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز.
  • معایب کیف پول کوین بیس: امنیت کمتر در مقایسه با کیف پول سخت‌افزاری، وابستگی به شرکت کوین بیس و در نتیجه، کاهش حریم خصوصی کاربران.

کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet): حفاظت از حریم خصوصی کاربران

یکی دیگر از کیف پول های چین لینک، کوینومی نام دارد. کیف پول کوینومی که در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است که اهمیت زیادی به حفظ حریم خصوصی کاربران و ناشناس بودن آن‌ها می‌دهد. با استفاده از آن می‌توانید به‌صورت ناشناس تراکنش داشته باشید. به همین دلیل، این کیف پول، بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای حفاظت از حریم خصوصی کاربر در نظر گرفته می‌شود.

کوینومی که هم از طریق iOS و اندروید و هم از طریق دسکتاپ در دسترس است، از یک رابط کاربرپسند برخوردار است و از چندین بلاک چین از جمله اتریوم پشتیبانی می‌کند. بنابراین، با استفاده از این کیف پول می‌توانید توکن‌های ERC-20 از جمله چین لینک را ذخیره، ارسال و دریافت کنید. اگرچه این کیف پول به‌طور کامل بهینه نشده است، از طریق آن می‌توانید به عملکردهای اساسی مانند مبادله در صرافی غیرمتمرکز (DEX) یا ذخیره توکن‌های NFT دسترسی داشته باشید.

  • مزایای کیف پول کوینومی: ساده و کاربرپسند، کارمزد صفر تراکنش، پشتیبانی از ۲۵ زبان، میزبانی از بسیاری از بلاک‌چین‌ها، گزینه‌های امنیتی متعدد.
  • معایب کیف پول کوینومی: عدم پشتیبانی از ۲FA، عدم سازگاری با کیف پول‌های سخت افزاری.

تراست ولت (Trust Wallet): کیف پولی امن و ساده

تراست ولت در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد و با بیش از ۱۰ میلیون کاربر، به‌سرعت به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب موبایل و یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال تبدیل شد. این کیف پول چین لینک که هم از طریق iOS و اندروید و هم از طریق اکستنشن وب در دسترس است، از بسیاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و در درجه اول به شما امکان می‌دهد به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم دسترسی داشته باشید. بنابراین، یکی از بهترین کیف پول های چین لینک محسوب می‌شود و از طریق آن می‌توانید از توکن لینک در اپلیکیشن‌های پشتیبانی‌شده DeFi استفاده کنید.

  • مزایای تراست ولت: امکان سفارشی‌سازی کارمزد تراکنش، صرافی غیرمتمرکز درون برنامه برای معاوضه LINK و دیگر توکن های ERC-20، پشتیبانی از بسیاری از رمز ارزها، راه‌اندازی آسان، گزینه‌های استیکینگ (Staking).
  • معایب تراست ولت: پشتیبانی محدود از مشتریان، متن‌باز نبودن کیف پول اندرویدی، نداشتن مرورگر DApp برای iOS.

در پایان، چین لینک به‌عنوان یک شبکه غیرمتمرکز برای پر کردن شکاف بین قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های دنیای واقعی طراحی شده است و تنها به‌منظور کسب درآمد از ارزهای دیجیتال استفاده نمی‌شود. شما می‌توانید با خرید ارز لینک از این رمز ارز برای ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند استفاده کنید. برای استفاده حداکثری از ارز دیجیتال چین لینک مهم است که بهترین کیف پول های چین لینک را بررسی و سپس، گزینه مناسب را برای خود انتخاب کنید. هر یک از این کیف پول‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند و انتخاب بهترین گزینه از میان آن‌ها به سبک زندگی و سبک سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*