صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left کیف پول سخت افزاری چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های سرد

کیف پول سخت افزاری چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های سرد

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۸/۰۷

اگر تصمیم گرفته‌اید همه یا بخشی از دارایی‌های دیجیتال خود را نگه دارید، بسیار مهم است که تمام اقدامات محافظتی را برای این دارایی‌ها در نظر بگیرید. یکی از این اقدامات، انتخاب کیف پول یا به اصطلاح والت (Wallet) امن مانند کیف پول سخت افزاری است که اگر به‌درستی استفاده شود راهی عالی برای ذخیره ارزهای دیجیتال و محافظت از آن‌هاست. اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا تا حدودی می‌دانید کیف پول سخت افزاری چیست. با این حال، ما قصد داریم در این مطلب به‌طور مفصل شما را با این نوع کیف پول و همچنین، نحوه کار کردن با آن آشنا کنیم.

معرفی بهترین کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال مشابه یک حساب بانکی دیجیتال است که از طریق آن می‌توانید رمز ارزها را مدیریت و ارسال و دریافت کنید. کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال یا به‌اصطلاح کیف پول سرد، یک والت فیزیکی است که برخی از انواع آن مانند لجر نانو اس (Ledger Nano S) به شکل یک درایو USB طراحی شده‌اند.

این نوع والت یک کیف پول غیر امانی محسوب می‌شود که به شما امکان می‌دهد بر روی ارزهای دیجیتال وکلیدهای خصوصی خود کنترل کاملی داشته باشید. کیف پول سرد، یکی از امن‌ترین روش‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است، زیرا بر خلاف کیف پول نرم افزاری، دارایی‌های شما را در فضایی آفلاین نگه می‌دارد و در نتیجه، مانع از هک شدن آن‌ها می‌شود.

از سوی دیگر، کیف پول‌های سخت افزاری برای محافظت در برابر استفاده‌های غیرمجاز از یک پین (PIN) استفاده می‌کنند. این بدین معنی است که اگر کیف پول شما گم یا دزدیده شود هیچکس نمی‌تواند بدون آن پین از دستگاه استفاده کند و به رمز ارزها دسترسی پیدا کند. این در حالی است که با عبارت بازیابی بکاپ می‌توانید دسترسی به رمز ارزهای خود را بازگردانید. تنها هدف کیف پول‌های سرد، امضای معاملات ارزهای دیجیتال به‌صورت آفلاین و ایمن نگه داشتن کلیدهای خصوصی کاربر است.

کیف پول سرد چگونه کار می‌کند؟

کیف پول‌های سخت افزاری را می‌توان به‌عنوان کامپیوتر‌های ساده‌سازی‌شده‌ای در نظر گرفت که تنها برای انجام چند عملکرد ساده و ضروری طراحی شده‌اند و اغلب حاوی یک یا بیشتر از یک دکمه و گاهی اوقات یک صفحه‌نمایش کوچک هستند. کیف پول‌های سرد به‌تنهایی نمی‌توانند به اینترنت متصل شوند. این بدین معنی است که هکرها نمی‌توانند به محتویات آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

وقتی یک کاربر بخواهد ارز دیجیتال مبادله کند، تراکنش باید با استفاده از کلید خصوصی امضا شود. این تراکنش‌ها درون دستگاه و از طریق نرم‌افزار ساده‌ای که ارتباط میان کیف پول به بلاک چین را تسهیل می‌کند امضا می‌شوند. وقتی یک کاربر، کیف پول خود را به کامپیوتر متصل می‌کند، نرم‌افزار داده‌های تراکنش بدون امضا را به دستگاه منتقل می‌کند. سپس، کیف پول تراکنش‌ها را با استفاده از کلید خصوصی امضا می‌کند و آن‌ها را به نرم‌افزار بازمی‌گرداند. سپس، نرم‌افزار اطلاعات تراکنش‌ها را به‌صورت کامل در بلاک چین منتشر می‌کند. بنابراین، در هیچ‌ یک از این مراحل، کلید خصوصی از کیف پول خارج نمی‌شود.

مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست؟

به‌طور کلی، کیف پول سرد معمولا انتخاب افرادی است که به دنبال روشی امن برای ذخیره دارایی‌های خود هستند یا موجودی رمز ارز آن‌ها زیاد است و قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار ارز دیجیتال را دارند. مزایای کیف پول سخت افزاری عبارت‌اند از:

  • کنترل: کیف پول های سخت افزاری به شما امکان می‌دهند که بر روی وجوه خود مالکیت و کنترل کاملی داشته باشید و خودتان کلیدهای خصوصی را مدیریت کنید.
  • بالاترین امنیت: از آنجایی که با استفاده از کیف پول سرد، کلیدهای خصوصی همیشه به‌صورت آفلاین نگهداری می‌شوند نسبت به نرم‌افزارهای مخرب ایمن هستند، مگر اینکه دستگاه نقصی داشته باشد. با توجه به اینکه با استفاده از این دستگاه، تراکنش‌ها بدون نیاز به خارج شدن کلیدهای خصوصی امضا می‌شوند، کیف پول های سخت افزاری امنیت بالاتری نسبت به کیف پول های نرم افزاری دارند.
  • گزینه‌های بکاپ‌گیری: اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم کنید، می‌توانید در یک کیف پول دیگر عبارت بازیابی خود را وارد کنید و به رمز ارزهای خود دسترسی پیدا کنید. مهم است که این عبارت را نیز مانند کلیدهای خصوصی در محلی امن و آفلاین نگهداری کنید.

در حالی که میزان امنیت کیف پول سرد مشخص است، این نوع کیف پول دارای برخی نقاط ضعف است که مهم است از آن‌ها آگاه باشید. معایب کیف پول سخت افزاری عبارت‌اند از:

  • هزینه اولیه: بر خلاف بیشتر کیف پول‌های نرم‌افزاری که رایگانند، برای داشتن کیف پول سرد لازم است هزینه بپردازید که معمولا این دستگاه‌ها گران‌قیمت هستند.
  • تجربه کاربری: فرایند نصب کیف پول سخت افزاری ممکن است برای افراد مبتدی بسیار دشوار باشد.
  • دسترس‌پذیری: کار کردن روزانه با کیف پول های سرد ممکن است راحت نباشد زیرا برای اینکه به وجوه داخل آن دست پیدا کنید لازم است آن را به کامپیوتر یا موبایل متصل کنید. به همین دلیل، کیف پول های سخت افزاری برای افرادی مناسب است که به دنبال نگهداری طولانی‌مدت از ارزهای دیجیتال خود هستند نه خرید و فروش آن‌ها.
مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست؟

چگونه بهترین کیف پول سخت افزاری را انتخاب کنید؟

برای اینکه کیف پول سرد مناسب را تهیه کنید، در ابتدا لازم است با چند فاکتور مهم در این زمینه آشنا باشید که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • ویژگی‌های امنیتی: آیا کیف پول از ویژگی‌های امنیتی احراز هویت دوعاملی و امضای چندگانه پشتیبانی می‌کند؟ آیا این کیف پول از ویژگی بکاپ‌گیری مانند عبارت بازیابی برخوردار است؟
  • رابط کاربری و سهولت در استفاده: برخی کیف پول‌ها برای افراد مبتدی مناسب‌ترند و برخی برای افراد حرفه‌ای. بنابراین، قبل از خرید کیف پول سخت افزاری، در ابتدا در مورد آن به‌خوبی تحقیق کنید.
  • رمز ارزهای پشتیبانی‌شده: همه کیف پول‌ها از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین، قبل از انتخاب کیف پول، بررسی کنید و ببینید آیا از دارایی‌های شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.
  • سیستم‌عامل‌های پشتیبانی‌شده: همه کیف پول‌ها با همه سیستم‌عامل‌ها سازگار نیستند. بنابراین، این موضوع را نیز قبل از خرید بررسی کنید.
  • سازگاری با پلتفرم‌ها: آیا می‌توانید کیف پول را به صرافی‌هایی که دائما با آن‌ها کار می‌کنید متصل کنید؟ آیا کیف پول، یکپارچگی اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) و صرافی غیرمتمرکز (DEX) را ارائه می‌دهد؟
  • قابلیت حمل: این موضوع را در نظر بگیرید که آیا می‌توانید هر روز کیف پول را با خود حمل کنید یا خیر.
  • خوش‌نامی: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب کیف پول، شهرت و قدمت شرکت سازنده آن است. بنابراین، قبل از خرید کیف پول حتما نظرات مشتریان در مورد آن را بررسی کنید.

نحوه استفاده از کیف پول سرد چگونه است؟

اگرچه نحوه استفاده از کیف پول سرد می‌تواند متفاوت باشد، مراحل آن یکسان است. در ادامه با نحوه استفاده از کیف پول سخت افزاری آشنا می‌شویم.

  1. کیف پول را به کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود متصل کنید.
  2. پس از راه‌اندازی کیف پول لازم است یک کد پین تنظیم کنید تا امنیت دستگاه را افزایش دهید.
  3. اپلیکیشن کیف پول سرد به شما آدرس کیف پول (کلید عمومی) را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال استفاده کنید.
  4. وقتی توکن‌های خود را از یک کیف پول به آدرسی دیگر منتقل می‌کنید، با وارد کردن پین، تراکنش را تایید کنید.
  5. منتظر تایید تراکنش بمانید.

از سوی دیگر، برای اینکه بهترین استفاده را از کیف پول سرد داشته باشید و مطمئن باشید که در استفاده از آن به مشکل برنمی‌خورید مهم است نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری این است که دستگاه را از فروشگاهی مطمئن تهیه کنید. همچنین، به هیچ عنوان کیف پول سخت افزاری دست دوم خریداری نکنید.
  • هنگام انتقال مقادیر زیادی ارز دیجیتال، همیشه آدرس‌ها را بررسی کنید. اگرچه کیف پول سرد امن‌ترین کیف پول است، باز هم در هنگام استفاده از آن، شیوه‌های امنیتی را رعایت کنید. بنابراین، قبل از تایید آدرس دریافت‌کننده، هرگز مقدار زیادی ارز دیجیتال را به آن انتقال ندهید.
  • از کیف پول و عبارت بازیابی به‌خوبی محافظت کنید. هم کیف پول و هم عبارت بازیابی را در مکانی امن نگهداری کنید. عبارت بازیابی یک عبارت ۱۲ تا ۲۴ کلمه‌ای است که به شما امکان می‌دهد در صورت گم شدن کیف پول به وجوه خود دسترسی پیدا کنید. بنابراین، آن را بر روی کاغذ بنویسید و در مکانی امن نگه دارید.
  • از کیف پول در برابر عوامل محیطی مانند آب و آتش محافظت کنید. بهترین کار این است که کیف پول و عبارت بازیابی را در گاوصندوق نسوز قرار دهید.
  • مناسب بودن قیمت کیف پول سخت افزاری را بسته به میزان موجودی ارز دیجیتال خود بسنجید. این بدین معنی است که اگر قرار است رمز ارز بسیار زیادی را در آن ذخیره کنید، بهتر است امن‌ترین کیف پول را انتخاب کنید که معمولا قیمت آن نیز بالاتر است. در این صورت، استرس کمتری نیز در مورد امنیت ارزهای خود خواهید داشت.

محبوب‌ترین کیف پول‌های سرد کدامند؟

اگرچه برندهای متعددی وجود دارند که کیف پول سرد تولید می‌کنند، برخی از این برندها محصولات باکیفیت‌تری را ارائه داده‌اند و به همین دلیل، محصولات آن‌ها محبوب‌تر شده است. بنابراین، اگر به دنبال خرید بهترین کیف پول سخت افزاری هستید، مهم است با این محصولات آشنا باشید. در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • ترزور (Trezor): این کیف پول سرد کاربرپسند که از بهترین کیف پول های بیت کوین محسوب می‌شود به شما امکان ذخیره بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها (Altcoins) را می‌دهد. ترزور درست مانند لجر نانو اس از بیشتر ارزهای دیجیتال رایج مانند بیت کوین، اتریوم (ETH) و لایت کوین (LTC) پشتیبانی می‌کند و همچنین، امکان ذخیره همه توکن‌های ERC-20 را فراهم کرده است.
  • ترزور تی (Trezor T): ترزور تی دارای یک صفحه‌نمایش جدید و کاربردی است و از امکان اتصال با استفاده از USB-C و کارت microSD برخوردار است. این کیف پول نیز امکان ذخیره انواع آلت‌کوین‌ها را فراهم کرده است.
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X): این کیف پول لجر را می‌توانید از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید. اپلیکیشن رایگان آن را دانلود کنید و سپس رمز ارزهای خود را در هر زمان و در هر مکان مدیریت کنید. این کیف پول، امنیت یک کیف پول سرد و در عین حال، سهولت استفاده یک موبایل را با هم ترکیب می‌کند. با استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس می‌توانید بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را به‌صورت همزمان ذخیره کنید.
  • لجر نانو اس: این کیف پول لجر که بسیار پرکاربرد نیز هست، از بیش از ۱۱۰۰ ارز دیجیتال مختلف و همه توکن های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. لجر نانو اس با استفاده از یک پین محافظت می‌شود که این ویژگی، امنیت کیف پول را دوچندان می‌کند.
  • بیت باکس ۲ (BitBox02): کیف پول بیت باکس ۲ یک کیف پول مینیمالیستی است که از ویژگی احراز هویت دوعاملی برخوردار است و همچنین، تمرکز آن بر روی ایمنی و حفظ حریم خصوصی کاربر است. این کیف پول، امنیت بالای کیف پول سرد و سهولت استفاده از کیف پول نرم افزاری را با هم ترکیب می‌کند و از چندین ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و همه توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.
  • سیف پال اس ۱ (SafePal S1): کیف پول سخت افزاری سیف پال از ۱۵ زبان، ۴۳ بلاک چین و بیش از ۱۰ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و در میان ویژگی‌های امنیتی علاوه بر استفاده از پین به شما امکان می‌دهد عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای یا ۲۴ کلمه‌ای داشته باشید. علاوه بر این، کیف پول سخت افزاری SafePal مجهز به یک صفحه‌نمایش باکیفیت است و قیمت مناسبی نیز دارد.
  • کیپ کی (KeepKey): این کیف پول شباهت زیادی به کیف پول لجر دارد اما از صفحه‌نمایشی برخوردار است که خواندن اطلاعات بر روی آن آسان‌تر و همچنین، استفاده از آن نسبت به لجر نانو ایکس راحت‌تر است. این کیف پول از رمز ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش (BCH)، دوج کوین (DOGE) و بیش از ۳۰ توکن دیگر ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

در پایان، اگرچه کیف پول های سخت افزاری بسیار امن هستند، برای همه افراد به‌خصوص افراد مبتدی بهترین انتخاب محسوب نمی‌شوند. معمولا این کیف پول‌ها دارای تنظیماتی هستند که استفاده از آن‌ها را برای افراد مبتدی پیچیده می‌کند. علاوه بر این، بکاپ گرفتن مداوم از اطلاعات کیف پول بسیار ضروری است تا در مواقع سرقت، گم یا خراب شدن دستگاه، بتوان دوباره به رمز ارزها دسترسی پیدا کرد. با این حال، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار ارز دیجیتال برای مثال خرید بیت کوین هستید و می‌خواهید آن را برای مدتی طولانی نگه دارید، کیف پول سخت افزاری به دلیل امنیت بالایی که دارد بهترین انتخاب برای شماست.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.