صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left آیلتس left بهترین منابع آزمون آیلتس Self Study IELTS

بهترین منابع آزمون آیلتس Self Study IELTS

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹

گاهی اوقات آماده شدن برای آزمون آیلتس (IELTS) می‌تواند سخت به نظر برسد اما تا زمانی که صبر، تمایل و اراده برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید، می‌توانید به‌خوبی برای این آزمون آماده شوید. یک مورد دیگر که برای موفقیت در این آزمون به آن نیاز دارید، استفاده از بهترین منابع آزمون آیلتس است. این منابع به شما کمک می‌کنند آزمون را بهتر درک کنید، نمره بالایی در آن کسب کنید و همچنین، بتوانید از دیگران متمایز شوید. بنابراین، قبل از ثبت نام آیلتس، در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین منابع آیلتس خودخوان (Self Study) آشنا شوید.

منابع آیلتس خودخوان

بهترین کتاب‌ها برای کسب آمادگی آزمون آیلتس (IELTS)

اگر هم به دنبال منابع آیلتس آکادمیک هستید و هم منابع آیلتس جنرال، لازم است بدانید بهترین منابع آیلتس خودخوان به سطح تسلط شما در زبان انگلیسی بستگی دارد. ممکن است تنها به چند آزمون تمرینی نیاز داشته باشید تا از ساختار آزمون آیلتس و بهترین روش‌های کسب نمره در آن آشنا شوید یا ممکن است به پشتیبانی جامع‌تری نیاز داشته باشید تا مهارت‌ها و استراتژی‌های لازم برای آزمون را از پایه بیاموزید. در هر صورت، طیف وسیعی از منابع آیلتس وجود دارند که می‌توانند در این زمینه برای شما مفید باشند. در ادامه با منابع رسمی آزمون آیلتس آشنا می‌شوید.

۱- کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب از بهترین کتاب‌ های آیلتس Self Study استفاده می‌شود و به‌ویژه برای افراد مبتدی، به‌عنوان کتاب مقدس آیلتس در نظر گرفته می‌شود. این منبع برای افرادی مناسب است که می‌خواهند سطح زبان خود را از نمره ۴ آیلتس بالاتر ببرند.
این کتاب، ساختار آزمون و همه اجزای آن را تحلیل و شما را با استراتژی‌ها و نکات کسب نمره بالاتر در امتحان آشنا می‌کند. همچنین، تست‌های تمرینی آن به شما کمک می‌کند با انواع سوالات آزمون آیلتس آشنا شوید. با کمک کلید پاسخ‌ها و توضیح دقیق آن‌ها می‌توانید مهارت‌های خود را برای شرکت در آزمون تقویت کنید و همچنین متوجه شوید که لازم است بر کدامیک از حوزه‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید.
این منبع با هشت تست تمرینی که ارائه می‌دهد، به شما امکان می‌دهد به‌صورت آزمایشی امتحان آیلتس بدهید و به این ترتیب، بدانید که در واقع آزمون اصلی چگونه خواهد بود. از آنجایی که کمبریج یکی از مجریان رسمی آیلتس است، می‌توانید مطمئن باشید که با مطالعه این کتاب در حال استفاده از یکی از دقیق‌ترین منابع آیلتس هستید. DVD همراه این کتاب نیز حاوی ویدیوهایی است که به‌عنوان یکی از منابع اسپیکینگ آیلتس استفاده می‌شود و به شما کمک می‌کند بر روی مهارت Speaking خود کار کنید.

۲- مجموعه کتاب Complete IELTS Student’s Book

آیا یک نمره خاص از آیلتس را هدف قرار داده‌اید؟ می‌توانید از این کتاب‌ها به‌عنوان منابع آیلتس بدون استاد استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Complete IELTS Bands 4 – ۵ Student’s Book
  • Complete IELTS Bands 5 – 6.5 Student’s Book
  • Complete IELTS Bands 6.5 – 7.5 Student’s Book

این مجموعه کتاب به شما در تقویت مهارت‌های چهارگانه آزمون آیلتس کمک می‌کند و با رویکردی گام به گام شما را با سوالات آزمون و بهترین نحوه پاسخ‌دهی به آن‌ها آشنا می‌کند. این مجموعه شامل موارد زیر است:

  • منبع زبانی: همراه با توضیحات و مثال‌هایی از گرامر و لغات برای تقویت ریدینگ آیلتس آکادمیک و سایر مهارت‌های این آزمون
  • منبع Writing: پوشش‌دهی انواع مهارت‌های لازم برای رایتینگ آیلتس
  • منبع Speaking: کمک به تقویت مهارت‌های لازم برای بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس
  • آزمون تستی کامل به‌منظور تمرین برای امتحان اصلی
  • مرور و تمرین مهارت‌ها برای بررسی پیشرفت خود

۳- جلد دوم کتاب Official IELTS Practice Materials

اگرچه این کتاب از نظر فنی برای معلمان آیلتس است، می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین منابع خودآموز آیلتس نیز استفاده شود و برای افرادی که می‌خواهند تا حد امکان برای امتحان اصلی تمرین کنند مفید باشد. این کتاب که توسط ممتحنین English for speaker of other languages یا ESOL گردآوری شده است، شامل تست‌های تمرینی و کلیدهای پاسخ برای هر یک از بخش‌های آزمون آیلتس می‌شود.
علاوه‌بر این، متن بخش Listening و تمرین‌های صوتی تقویت لیسنینگ آیلتس و همچنین، ۳ نمونه تست Speaking در DVD همراه با کتاب ارائه می‌شود. بنابراین، قبل از ثبت نام امتحان آیلتس (IELTS) و شرکت در آن حتما این منبع را مطالعه کنید.

۴- کتاب Cambridge IELTS 16

کتاب کمبریج آیلتس ۱۶ یکی دیگر از بهترین منابع آیلتس خودخوان همراه با تست‌های تمرینی به‌روز است. این منبع به شما کمک می‌کند که با آزمون و بهترین روش‌های کسب نمره از آن آشنا شوید. آنچه موجب می‌شود این کتاب یکی از بهترین منابع آیلتس Self Study باشد، ابزارهای متنوع مطالعه است که ارائه می‌دهد. علاوه بر اینکه همراه با پاسخ سوالات، توضیحات دقیق ارائه می‌شوند، فایل‌های صوتی همراه با اسکریپت‌های آن‌ها و همچنین نمونه پاسخ‌های بخش اسپیکینگ نیز برای شما فراهم شده‌اند.
از سوی دیگر، نمونه پاسخ‌های ارائه‌شده برای رایتینگ به شما کمک می‌کند که بدانید برای کسب نمره از این بخش لازم است چه مواردی را پوشش دهید. علاوه‌بر این، این کتاب با ۴ تست تمرینی کامل همراه است که توسط ممتحنین رسمی آزمون طراحی شده‌اند و به شما امکان می‌دهند که بدانید آزمون اصلی چگونه خواهد بود و همچنین، سطح فعلی زبان انگلیسی شما در چه حد است.

۵- کتاب‌های Barron’s IELTS Superpack 

یکی دیگر از کتاب‌هایی که برای مطالعه آزمون آیلتس به‌صورت خودخوان می‌توان معرفی کرد، مجموعه کتب Barron’s IELTS Superpack  است. این کتاب همه آن چیزی که شما بخواهید را دارد. کتابی جامع که ۲ دیسک صوتی برای سنجیدن توانایی‌های شما در زمینه گوش دادن را شامل می‌شود. علاوه‌بر این، برای کمک به شما در ساختن اصطلاحات تخصصی، واژه‌های اساسی در آن گنجانده شده است.

۶- کتاب English Vocabulary in use 

همان‌طور که می‌دانید واژگان یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌هایی است که باید برای آمادگی در آزمون آیلتس تقویت شود. هر ۲ آزمون جنرال و آکادمیک و حتی هر آزمون زبان انگلیسی دیگری به دانستن کلمات به‌صورت حرفه‌ای احتیاج دارد. این کتاب دارای منبع غنی واژگانی است که به تقویت مهارت‌های زبانی می‌پردازد. اگر قصد دارید دایره واژگان خود را تقویت کنید، این کتاب مناسب شماست.

بهترین اپلیکیشن‌های آمادگی برای آزمون آیلتس

علاوه‌بر کتاب‌هایی که معرفی شد، اپلیکیشن‌های رایگانی نیز وجود دارند که می‌توانند به‌عنوان منابع آیلتس استفاده شوند و به شما کمک کنند در هر زمان و هر مکان، زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. در ادامه با برخی از این اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شوید.

IELTS Prep App

این اپلیکیشن دسترسی به انواع تست‌های تمرینی رایگان، نمونه سوالات، تمرینات گرامر و لغات و همچنین، یک مرور مفصل از همه بخش‌های آزمون آیلتس را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این، با استفاده از آن می‌توانید از نکات پیش از مطالعه برای آزمون آیلتس و نحوه بررسی پیشرفت خود آگاه شوید.

IELTS Word Power

اگر به دنبال منابع واژگان آیلتس هستید لازم است بدانید این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند دایره لغات زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید تا بتوانید در همه بخش‌های آزمون به‌خصوص اسپیکینگ و رایتینگ عملکرد خوبی داشته باشید. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید دایره لغات خود را گام به گام تقویت کنید و از طریق چالش‌ها و بازی‌های سرگرم‌کننده به‌تنهایی یا با دوستان خود کلمات جدید را یاد بگیرید.

LearnEnglish Audio and Video

این اپلیکیشن، پادکست‌ها و ویدیوهای منتخبی را در مورد موضوعاتی مانند غذا و فرهنگ، زندگی روزمره و اشعار و داستان‌های بریتانیا ارائه می‌دهد. می‌توانید ویدیوها را با زیرنویس تماشا کنید و همچنین، زیر و بمی صدا را کنترل کنید تا درک بهتری از ویدیو داشته باشید.

IELTS Vocabulary Flashcards

آیا می‌دانید کدام کلمات مهم‌ترین و موثرترین برای آزمون آیلتس هستند؟ در این اپلیکیشن می‌توانید به پاسخ درست برسید. سازندگان اپلیکیشن IELTS Vocabulary Flashcards تمامی کلمات مهمی که تاکنون در آزمون آیلتس از آن‌ها استفاده شده است را استخراج کرده و در این برنامه آن‌ها را گنجانده‌اند. این اپلیکیشن را دانلود کنید و دایره واژگان خود را با آن تقویت کنید.

چگونه برای آیلتس بخوانیم

وبسایت‌های مفید برای آمادگی آزمون آیلتس

اگر به دنبال منابع آنلاین آیلتس هستید، وبسایت‌های مختلفی وجود دارند که به شما در کسب آمادگی برای این آزمون کمک می‌کنند. در ادامه با برخی از این آن‌ها آشنا می‌شوید.

آزمون‌های تمرینی آنلاین و رایگان British Council

British Council که یکی دیگر از مجریان آزمون آیلتس است آزمون‌های عملی مختلفی را برای شما در دسترس قرار داده است. با مراجعه به وبسایت British Council به‌راحتی می‌توانید فهرستی از سوالات و تکالیف بخش‌های Listening ،Writing ،Reading و Speaking را پیدا کنید. این سوالات از سبک و ساختار تکالیف آزمون اصلی تقلید می‌کنند. علاوه بر این، از طریق آن می‌توانید نکات ساده‌ای را برای بهبود عملکرد خود در امتحان بیاموزید. بنابراین، اگر به دنبال منابع ریدینگ آیلتس یا سایر مهارت‌های این آزمون هستید حتما از این وبسایت بازدید کنید.

وبسایت IELTS Progress Check

آزمون‌های آزمایشی آنلاینی که در این وبسایت در دسترس شما قرار گرفته‌اند مشابه آزمون اصلی هستند که وقتی آن‌ها را خریداری می‌کنید ۹۰ روز اعتبار دارند. مزیت این آزمون‌های تمرینی این است که برای پاسخ‌گویی، محدودیت زمانی ندارند. بنابراین، می‌توانید به‌راحتی سوالات آن‌ها را بررسی کنید و با فرمت آن‌ها آشنا شوید. از آنجایی که محدودیت زمانی می‌تواند ما را تحت استرس قرار دهد، نبود آن می‌تواند به شما کمک کند که بر روی بخش‌های امتحان خوب کار کنید تا به ساختار و روند آیلتس عادت کنید و سپس برای ثبت نام آزمون آیلتس (IELTS) اقدام کنید.
علاوه بر این، وقتی امتحان می‌دهید، نمره آزمون به شما ارائه می‌شود که این نمره کاملا دقیق محاسبه می‌گردد. علاوه بر دریافت نمره کلی و نمره مربوط به هر یک از بخش‌ها، بازخورد دقیقی از عملکرد خود دریافت می‌کنید تا بدانید که لازم است بر روی کدامیک از مهارت‌های خود تمرکز بیشتری داشته باشید. همچنین، برخی نکات و ترفندها برای نحوه گرفتن آیلتس به شما ارائه می‌شوند تا از آن‌ها در آزمون اصلی استفاده کنید. اگرچه برای استفاده از این منبع نیاز به پرداخت هزینه دارید اما استفاده از آن به شما کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشید و درنتیجه، عملکردتان نیز بهبود پیدا کند.

وبسایت Road to IELTS

از طریق این وبسایت می‌توانید به دوره آنلاین و رسمی British Council دسترسی داشته باشید. این دوره که دارای نسخه‌های رایگان و پولی است به شما امکان می‌دهد در هر زمان و هر مکان به بهترین منابع آیلتس جنرال و آکادمیک دسترسی پیدا کنید. منابعی که در این دوره‌ها ارائه می‌شوند شامل موارد تمرینی، ویدیوهای نمونه، تست‌های تمرینی زمان‌بندی‌شده و غیره هستند. علاوه بر این، از طریق ابزارهای برنامه‌ریزی و پیگیری آن می‌توانید به سمت نمره هدف خود حرکت کنید.

وبسایت Magoosh

یکی از وب‌سایت‌های معروفی که در میان دانشجویان بسیار شناخته شده است، وب سایت Magoosh است. این وبسایت در سال ۲۰۰۹ معرفی شده و بیش از ۲ میلیون ساعت ویدئوی آموزش زبان و ۱۰۰ میلیون نمونه سوال همراه با پاسخ تشریحی دارد. آزمون‌های زیادی مانند GRE، GMAT، TOEFLدر کنار سایر آزمون ها که شامل SAT، ACT، LSAT، MCAT است در این وب‌سایت وجود دارد که آزمون آیلتس نیز یکی از آن‌ها است.

وبسایت IELTS- UP

وب سایت آیلتس آپ یکی از سایت‌هایی است که هر چهار مهارت زبان انگلیسی که شامل Listening، Reading، Writing و Speaking است را به شما می‌آموزد. هزاران سوال مشابه به سوالات آزمون آیلتس در این وب‌سایت وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید خود را بیازمایید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*