صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left راه های مهاجرت به کانادا از صفر تا صد

راه های مهاجرت به کانادا از صفر تا صد

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

راه‌های گوناگونی برای مهاجرت به کانادا و اقامت به‌صورت دائم در این کشور وجود دارد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تمامی راه‌ها را تک به تک برای شما نام برده و توضیح دهیم، تا بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. در نهایت یک روش مطمئن برای پرداخت هزینه سفارت کانادا (My CIC) به شما معرفی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

روش های مهاجرت به کانادا

انواع روش های مهاجرت به کانادا

روش‌های متعددی برای افراد با شرایط مختلف برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد. تا پایان این بخش با بررسی این راه‌ها، می‌توانید راحت‌تر و موثرتر روش مناسب را برای خود برگزینید.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت به‌صورت کاری به کانادا یکی از بهترین روش‌هاست. در این روش اگر جاب آفر داشته یا در کار خود متخصص باشید، می‌توانید وارد بازار کار کانادا شوید و به این کشور مهاجرت کنید. راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار عبارت‌اند از:

۱- اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry)

اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز است که افراد از طریق برنامه‌های مختلف آن برای اقامت دائم کانادا اقدام می‌کنند. امتیازها در این سیستم بر اساس سن متقاضی، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، تحصیلات، تخصص، سابقه کار و غیره است. برنامه‌های این سیستم عبارتند از: تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)، فدرال اسکیل ورکر (Federal Skilled Workers) و فدرال اسکیل ترید (Federal Skilled Trades).
نکته مهم در رابطه با اکسپرس انتری این است که این برنامه لزوما به اقامت دائم کانادا ختم نمی‌شود و بر اساس امتیاز متقاضیان، هر ماه قرعه‌کشی‌هایی صورت می‌گیرد و افرادی انتخاب می‌شوند که می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. در متن زیر با هر یک از برنامه‌های این سیستم بیشتر آشنا می‌شویم:

  • تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)
    برنامه تجربه کار کانادایی برای آن دسته از افرادی مناسب است که حداقل ۱ سال سابقه کار در کانادا در ۳ سال گذشته را دارند. مشاغل در کانادا بر اساس سیستم رتبه بندی مشاغل کانادایی ناک (NOC) به سطوح مختلف دسته‌بندی می‌شوند که تجربه کاری شما باید بر اساس سطوح ۰، A یا B باشد. توجه داشته باشید که کار داوطلبانه و بدون حقوق، جزو سابقه کار محسوب نمی‌شود. این برنامه نیاز به تحصیلات خاصی ندارد ولی فراموش نکنید که میزان تحصیلات در سیستم اکسپرس اینتری، امتیاز شما را افزایش خواهد داد.
  • فدرال اسکیل ورکر (FSWP)
    برنامه فدرال اسکیل ورکر مختص نیروهای کار متخصصی است که تجربه کار خارج از کانادا به مدت حداقل ۱ سال در مشاغل سطوح ۰، A یا B را دارند. کارهای داوطلبانه و بدون حقوق جزو سابقه کار در نظر گرفته نمی‌شود. از دیگر پیش‌نیازهای این برنامه، تحصیلات معادل دیپلم کانادا یا بالاتر، داشتن حداقل نمره آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا یا حداقل نمره هر آزمون زبان معتبر دیگر و تمکن مالی (در صورتی که مجوز کار یا جاب آفر داشته باشید، نیازی به ارائه این مدرک نیست) هستند.
  • فدرال اسکیل ترید کانادا (FSTP)
    برنامه نیروی متخصص فنی مناسب آن افرادی است که دارای حداقل ۲ سال سابقه کار در مشاغل سطح B در ۵ سال گذشته هستند. کارهای داوطلبانه و بدون حقوق جزو سابقه کار حساب نمی‌شوند. این برنامه نیازی به تحصیلات خاصی ندارد؛ با این حال سابقه تحصیلی باعث افزایش امتیاز می‌شود. داشتن مدرک زبان با نمره قابل قبول و ارائه مدرک تمکن مالی از پیش‌نیازهای این برنامه است. در صورتی که مجوز کار یا جاب آفر داشته باشید، نیازی به تمکن مالی نیست.

۲- کبک اسکیل ورکر (QSWP)

برنامه کبک اسکیل ورکر (Quebec-Selected Skilled Workers) یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز، برای گزینش افراد متخصص است. سن متقاضی، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، مدرک زبان، شرایط خانوادگی و تسلط به زبان فرانسه، همگی از جمله این امتیازها هستند. در نهایت اگر موفق به کسب امتیازها و دریافت دعوت‌نامه شوید، می‌توانید اقامت کانادا را بگیرید و در ایالت کبک کانادا زندگی کنید.

۳- جاب آفر در کانادا (Job Offer)

اگر بتوانید با توجه به تخصص خود یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کانادا دریافت کنید، قادر خواهید بود ویزای کاری کوتاه مدت بگیرید. اعتبار ویزای کاری ۶ ماه است که این مدت زمان را تحت شرایطی می‌توان تا ۴ سال نیز تمدید کرد. یکی از راه‌های آسان برای مهاجرت کاری به کانادا از این طریق، استفاده از سیستم اکسپرس اینتری است. به این صورت که دعوت‌نامه کاری خود را نیز به سایر مهارت‌ها و شرایط خود در پروفایل اکسپرس اینتری اضافه می‌کنید و از این طریق امتیاز خود را برای اخذ اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهید.

۴- کار بعد از تحصیل در کانادا (PGWP)

متقاضیان داخل و خارج از کانادا می‌توانند در برنامه کار بعد از تحصیل (PGWP) شرکت کنند. از آنجایی که دریافت ویزا به این روش برای فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کانادا نادر است، این روش بیشتر مناسب افرادی است که در کانادا تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند. مهلت ثبت‌نام برای این برنامه تا ۱۸۰ روز پس از فارغ‌التحصیلی است. ارائه مدرک تحصیلی یا ریزنمره یا نامه رسمی دانشگاه، از جمله مدارکی است که برای اثبات اتمام درس خود باید ارائه کنید. از طریق این برنامه می‌توان مجوز کار گرفت؛ اما برای گرفتن اقامت دائم کانادا باید امتیاز این مجوز را در سیستم اکسپرس اینتری وارد کرد.

۵- مهاجرت به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک (AIPP)

این نوع برنامه مهاجرتی برای کارگران ماهر، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کارآفرینان مناسب است. مهاجرت به ۴ استان آتلانتیک کانادا، یعنی نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور با این برنامه امکان‌پذیر است. فرصت‌های شغلی، زندگی مقرون به‌صرفه، طبیعت زیبا و فرهنگ غنی این استان‌ها باعث شده تا افراد مهاجرت به کانادا از این طریق را انتخاب کنند. از شرایط مهاجرت با این نوع از ویزا تمکن مالی، مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی و جاب آفر از کارفرمای واجد شرایط را می‌توان نام برد.

۶- خود اشتغالی در کانادا (Self Employed)

یکی از روش‌های محبوب مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت از طریق خوداشتغالی است. کسانی که در یک زمینه خاص مانند حیطه‌های ورزشی و هنری-فرهنگی تخصص دارند، می‌توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. این روش بیشتر مناسب افرادی است که یا شهرت هنری/ورزشی دارند، یا دارای افتخارات، جوایز، احکام قهرمانی و سایر مدارک قابل توجهی هستند که نشان‌دهنده تخصص فرهنگی، هنری و یا ورزشی آن‌هاست. به این منظور حداقل باید ۲ سال سابقه کار در زمینه‌های مرتبط داشته باشید.
این روش مهاجرتی نیز مبتنی بر امتیاز است و برای اینکه واجد شرایط محسوب شوید، باید حداقل ۳۵ امتیاز کسب کنید. امتیازها بر اساس تحصیل، سابقه کار، سن، تسلط به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی و انعطاف‌پذیری متقاضیان است.

روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اگر سرمایه لازم برای سرمایه‎‌گذاری در کشور کانادا را دارید، می‌توانید از این طریق اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. هریک از برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا شرایط مخصوص خود را دارند، اما به‌صورت کلی، دارا بودن مبلغی بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۳۵۰,۰۰۰ دلار کانادا، داشتن سابقه کار در مدیریت کسب‌وکار و مهارت‌های لازم و دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی برای مهاجرت از این طریق نیاز است. راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری عبارت است از:

۱- ویزای استارت آپ کانادا (Start-up)

اقدام برای ویزای استارت ‌آپ کانادا به ۴ مورد زیر نیاز دارد:

  1. داشتن یک برنامه کسب‌وکار (Business Plan) قابل قبول
  2. دریافت نامه حمایتی یا (Letter of Support) از سازمان‌های مشخصی مثل شرکت‌های سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر (Venture Capital Funds)، گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته (Angel Investor Groups) و انکوباتورها (Business Incubators) که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشند. لیست کاملی از آن‌ها را در سایت دولت کانادا بخش ویزای استارتاپ می‌توانید مشاهده کنید.
  3. مدرک زبان با نمره مورد نیاز
  4. اثبات داشتن پول کافی برای زندگی در کانادا قبل از کسب درآمد

۲- ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت یکی از روش‌های مهاجرتی به کشور کاناداست اما توجه داشته باشید که خود این کار به تنهایی منجر به گرفتن اقامت کانادا نمی‌شود. افرادی که در کانادا شرکتی را ثبت می‌کنند باید در مدت زمانی به سوددهی برسند تا دولت کانادا با اقامت دائم آن‌ها موافقت کند. ثبت شرکت در کانادا به ۲ صورت استانی و فدرال انجام می‌شود. اگر از طریق ثبت شرکت به صورت فدرال اقدام کنید، می‌توانید بدون محدودیت در تمام استان‌ها، شرکت خود را ثبت کنید. اما با روش استانی، تنها در چند شهر می‌توانید این کار را انجام دهید. ثبت شرکت با هر یک از روش‌ها به مقدار سرمایه اولیه مشخصی نیاز دارد. به‌صورت کلی ۳ راه برای ثبت شرکت در کانادا پیش‌رو دارید. این راه‌ها عبارت‌اند از:

  • سهامی (Corporation)

در روش Corporation، بیزینس در کانادا ثبت شده و شما به‌عنوان یک شخص حقوقی شناخته می‌شوید. در این روش مسئولیت کارها به شرکت واگذار می‌شود نه فقط به فرد متقاضی. اگر شرکت دچار خسارت شود، تنها به اندازه سهم خودتان باید خسارت وارده را جبران کنید. شرکت‌های سهامی می‌توانند به صورت استانی یا کشوری فعالیت کنند.

  • مالکیت انحصاری (Sole proprietorship)

یکی از آسان‌ترین روش‌های ثبت شرکت در کشور کانادا، مالکیت انحصاری است. در این روش کار آزاد به اسم یک نفر ثبت می‌شود. این فرد مسئولیت بدهی‌ها و سوددهی‌های شرکت را برعهده می‌گیرد. از مهم‌ترین ایرادهای این شیوه این است که درآمد حاصل از آن شرکت با درآمد شخصی شما جمع شده و مالیات پرداختی را افزایش می‌دهد. اگر شرکت شما شکست بخورد، ممکن است ورشکست شوید و تمامی دارایی خود را از دست دهید. از مزیت‌های این روش می‌توان به کم‌هزینه بودن ثبت آن و تعلق کامل سود به شخص حقیقی اشاره کرد. در کل این روش ریسک بالایی می‌خواهد.

  • مشارکتی (Partnership General)

در این روش ۲ یا چند نفر باهم می‌توانند یک شرکت را در کشور کانادا تاسیس کنند. چون مسائل حقوقی این نوع شرکت پیچیده است، پیشنهاد می‌شود که مشارکت با افراد خاص مانند زن و شوهر یا خواهر و برادر صورت گیرد. در روش شرکت مشارکتی، تمامی سودها و ضررها بین شرکا تقسیم می‌شود. ثبت این نوع شرکت پیچیده و دشوار است، اما از لحاظ مالیاتی مزیت‌های فراوانی دارد.

۳- مهاجرت به کانادا به‌صورت استانی (PNP)

برنامه مهاجرت استانی (PNP) کانادا مناسب آن دسته از افرادی است که دارای مهارت، تحصیلات و تجربه‌ کاری هستند و می‌خواهند در استان خاصی زندگی کنند. هر استان، گروه‌های مهاجرتی خاصی را هدف قرار می‌دهد و الزامات خاص خود را دارد. به‌عنوان مثال: یک استان ممکن است دانشجویان را هدف قرار دهد در حالی‌که استان دیگر کارفرمایان یا افراد ماهر و فنی را انتخاب کند. این برنامه مختص چندین استان مشخص از جمله آلبرتا، بریتیش کلمبیا، اونتاریو، ساسکاچوان و چند استان دیگر است. همچنین می‌توانید برای این برنامه از طریق سیستم اکسپرس انتری نیز اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای گرفتن ویزای تحصیلی لازم است یکی از دانشگاه های کانادا را برای پذیرش تحصیلی انتخاب کنید. دقت کنید که از نظر سازمان مهاجرت کانادا، لزوماً افرادی که با دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی وارد این کشور می‌شوند، قصد مهاجرت به این کشور را ندارند. اما از آنجایی که با پایان تحصیل در کانادا، امکان دریافت اجازه کار و اقدام برای اقامت دائم این کشور با استفاده از امتیازهای حاصل از تحصیل و سابقه کاری برای متقاضیان فراهم می‌شود، دریافت ویزا و جواز تحصیل، به‌طور عمومی به‌عنوان روشی برای مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود.
از پیش‌نیازهای دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی، ارائه مدرک زبان، مدرک تحصیلی، ریزنمرات، پر کردن فرم درخواست پذیرش و چندین مورد دیگر است. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی به مدت زمان تحصیل شما بستگی دارد. برای گرفتن اقامت دائم کانادا می‌توانید از مجوز تحصیل خود در سیستم اکسپرس اینتری استفاده کنید و شانس خود را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهید.
علاوه‌بر این، هنگام اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی خود باید هزینه درخواست پذیرشتان را بپردازید و این هزینه را با نام اپلیکیشن فی می‌شناسند. در مطلب هزینه انواع ویزای کانادا چقدر است؟ به‌طور جامع می‌توانید درباره این هزینه اطلاعات کسب کنید. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم مقاله اپلیکیشن فی دانشگاه ‌های کانادا را نیز بخوانید تا با جزئیات اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا آشنا شوید.

مهاجرت به کانادا از طریق خانواده

بر اساس قانون کشور کانادا هر فردی که از ۱۵ فوریه ۱۹۷۷ به بعد در خاک این کشور متولد شود، شهروند کانادا محسوب می‌شود. اگر فرزند شما در خاک کانادا به دنیا بیاید، حتی اگر از خاک این کشور خارج شود، بازهم شهروند کانادا محسوب می‌شود. فرزند می‌تواند به‌عنوان اسپانسر برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود اقامت دائم کانادا را دریافت کند. برای اسپانسر شدن، باید ثابت شود که والدین تحت تکفل فرزند هستند. فرزند باید درآمد کافی داشته باشد تا بتواند از نظر مالی والدین را حمایت کند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای گرفتن اقامت دائم کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج است. اگر همسر شما شهروند کانادا باشد، با اثبات حقیقی بودن ازدواجتان، می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. شما برای اقامت از این طریق به تمکن مالی، تحصیلات یا حتی مدرک زبان احتیاج نخواهید داشت و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به این کشور است.

پرداخت هزینه‌های سفارت کانادا

همان‌طور که در مطلب حاضر خواندید، راه‌های متنوعی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر شخص بنا به شرایط خود، باید یکی را برگزیند. ممکن است در ابتدا تصور کنید که مهاجرت کاری برایتان بهتر است و بعد با کمی تحقیق متوجه شوید که راه مناسب‌تری نیز وجود دارد. پیش از اقدام برای هر کدام از برنامه‌های مهاجرتی خوب است از تمام مدارک و پیش‌نیازها اطلاع پیدا کنید تا در پروسه مهاجرت به مشکلی برنخورید.
هنگام اقدام برای دریافت ویزای کشور کانادا باید یک‌سری هزینه‌ بپردازید. به‌عنوان مثال، اگر برای مهاجرت کاری اقدام می‌کنید، باید هزینه سفارت کانادا را بپردازید یا برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا باید هزینه اپلیکیشن فی اپلای کانادا را بپردازید. مبلغ هزینه سفارت کانادا برای ویزاهای مختلف این کشور مقداری متفاوت است و در مطلب هزینه وقت سفارت کانادا چقدر است؟ می‌توانید به طور کامل در این باره اطلاعات کسب کنید.
چنانچه به کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت دسترسی نداشته باشید، می‌توانید از خدمات تهران پیمنت استفاده کنید. تهران پیمنت پرداخت هزینه سفارت کانادا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان کارمزد انجام می‌دهد.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*