صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left هزینه وقت سفارت کانادا چقدر است؟ + مدارک مورد نیاز

هزینه وقت سفارت کانادا چقدر است؟ + مدارک مورد نیاز

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

هنگامی که قصد دارید برای ویزای کانادا درخواست دهید، باید هزینه اپلیکیشن فی بررسی درخواست ویزا و برخی دیگر از هزینه‌هایی را که در زمان اخذ پذیرش لازم است، بپردازید. این هزینه‌ها را هزینه‌های سفارت کانادا (Embassy Fees for Canada) نیز می‌نامند. هزینه‌های سفارت کانادا یکسان نیستند و بستگی به نوع ویزایی دارد که برای آن درخواست داده‌اید. در این مطلب قصد داریم ابتدا انواع ویزای کانادا را بررسی کنیم تا شناخت بیشتری از هر یک داشته باشید، سپس به این سوال پاسخ دهیم که هزینه بررسی درخواست ویزاهای مختلف کانادا چقدر است و در نهایت یک راه مطمئن برای پرداخت هزینه سفارت کانادا به شما معرفی کنیم.

معرفی کامل هزینه اپلیکیشن فی کانادا

آشنایی با پرداخت هزینه سفارت کانادا

 

چه کسی به ویزای کانادا نیاز دارد؟

شهروندان برخی از کشورها از اخذ ویزا برای سفر به کانادا معافند، اما بیشتر از ۱۴۸ کشور در دنیا برای سفر تفریحی، کاری یا مهاجرت به کانادا، باید ویزای کانادا دریافت کنند. ایران نیز یکی از کشورهایی است که شهروندانش باید برای ورود به کشور کانادا ویزا دریافت کند. کشور کانادا برای هر دسته از متقاضیان سفر به کشور خود ویزای مشخصی دارد و افراد باید با توجه به هدفشان از سفر به کانادا برای ویزای مربوطه اقدام کنند.

 

معرفی انواع ویزای کانادا

به طور کلی ویزای کانادا به دو گروه تقسیم می‌شود. گروه اول مربوط به افرادی است که قصد دارند به صورت موقت به این کشور سفر کنند و باید برای ویزای موقت کانادا درخواست دهند. گروه دوم نیز مربوط به افرادی است که تمایل دارند اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنند. هر دو گروه اقامت موقت و دائم شامل زیرگروه‌هایی است که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

 

ویزای موقت کانادا

دارندگان ویزای موقت کانادا (Temporary Residence) می‌توانند برای مدت زمان محدود (معمولا تا ۶ ماه) و به منظور گردشگری، تحصیل، کار یا دیدار با خانواده در این کشور اقامت کنند. در ادامه با معروف‌ترین ویزاهای موقت کانادا و مبلغ هزینه تعیین وقت سفارت کشور کانادا بیشتر آشنا می‌شوید.

 

  • ویزای توریستی کانادا

دارندگان ویزای توریستی کانادا با هدف گردشگری، تفریح یا بازدید از خانواده و دوستانشان این ویزا را دریافت کرده‌اند. دارندگان ویزای توریستی می‌توانند تا ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشند. البته این افراد مجاز به تحصیل یا کار کردن در این کشور نیستند. مبلغ هزینه وقت سفارت کانادا برای ویزای توریستی در این کشور به ازای هر نفر ۱۰۰ دلار کاناداست.

 

  • سوپر ویزای کانادا

دارندگان سوپر ویزای کانادا می‌توانند از والدین خود مانند پدربزرگ و مادربزرگشان در کانادا دیدن کنند و در این کشور اقامت داشته باشند. در واقع این ویزا مختص شهروندان کانادایی است که می‌خواهند بچه‌ها یا نوه‌هایشان را برای مدت طولانی به کانادا دعوت کنند. مبلغ هزینه وقت سفارت کانادا برای سوپر ویزا ۱۰۰ دلار کانادا به ازای هر نفر ذکر شده است.

 

  • ویزای کاری کانادا

ویزای موقت کاری به آن‌دسته از کارگران خارجی داده می‌شود که در این کشور جاب آفر (Job Offer) دریافت کرده باشند. اعتبار ویزای کاری موقت در کانادا ۶ ماه است و مبلغ هزینه تعیین وقت سفارت کانادا برای این ویزا ۱۵۵ دلار کانادا به ازای هر نفر است.

 

  • ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا مختص افرادی است که می‌خواهند در یکی از دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند. مدت اعتبار ویزای تحصیلی (Student Visa) بستگی به مدت زمان تحصیل متقاضی دارد و مناسب دانشجویانی است که تصمیم دارند در یک برنامه تحصیلی ۶ ماهه یا بیشتر، پذیرش تحصیلی بگیرند. بهتر است متقاضیان برای برنامه‌های تحصیلی کمتر از ۶ ماه ویزای عمومی دریافت کنند. مبلغ هزینه تعیین وقت سفارت کانادا برای ویزای دانشجویی کانادا، ۱۵۰ دلار کانادا اعلام شده است.

مطلب هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌ های کانادا، از سیر تا پیاز می‌تواند راهنمای خوبی برای کسب اطلاعات کافی درباره اپلیکیشن فی بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۳ باشد. علاوه‌بر این، می‌توانید مقاله اپلیکیشن فی دانشگاه ‌های کانادا چیست و چگونه پرداخت می‌شود؟ را نیز مطالعه کنید و با نحوه پرداخت این هزینه آشنا شوید.

 

ویزای دائم کانادا

دارندگان ویزای دائم کانادا (Permanent Residence) به قصد اقامت دائم و دریافت شهروندی کشور کانادا، ویزای مربوطه را دریافت می‌کنند. ویزای اقامت دائم در کانادا نیز انواعی دارد که در ادامه می‌توانید پرمتقاضی‌ترین آن‌ها را به همراه مبلغ اپلیکیشن فی موردنظر در وبسایت دولت کانادا بخوانید.

 

  • اکسپرس اینتری

در حال حاضر سیستم اکسپرس انتری (Express Entry) یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین راه‌های اخذ اقامت دائم کانادا به‌شمار می‌رود. Express Entry سیستمی امتیازمحور برای متقاضیان کار و مهاجرت دائمی به کاناداست. این سیستم چند برنامه مختلف مهاجرتی دارد که شاید با نام‌های فدرال اسکیل ورکر و فدرال اسکیل ترید با این سیستم آشنا باشید. هر کدام از زیرمجموعه‌های سیستم اکسپرس اینتری با هدف جذب افراد واجد شرایط اقدام به ارسال دعوت‌نامه می‌کند.

افرادی که از طریق سیستم اکسپرس انتری برای دریافت اقامت دائم اقدام کرده‌اند باید امتیازات لازم را کسب کنند و منتظر بمانند تا از میان رقیبانشان برای دریافت اقامت کشور کانادا انتخاب شوند. مبلغ هزینه سفارت کانادا برای برنامه اکسپرس اینتری ۱۳۶۵ دلار کانادا است که شامل ۵۱۵ دلار کانادا هزینه اقامت دائم و ۸۵۰ دلار کانادا هزینه بررسی درخواست متقاضی خواهد شد.

 

  • کبک اسکیل ورکر

برنامه کبک اسکیل ورکر (Quebec-Selected Skilled Workers) مختص افراد متخصصی است که تمایل دارند در استان کبک کانادا زندگی کنند. از آن‌جا که کبک کانادا فرانسوی زبان هستند، متقاضیان دریافت ویزای کبک باید سطح دانش مناسبی از زبان فرانسوی بلد باشند. برنامه کبک اسکیل ورکر همانند برنامه اکسپرس اینتری سیستمی مبتنی بر امتیاز است و متقاضیان با توجه به سن، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان و شرایط خانوادگی‌شان می‌توانند با دیگر متقاضیان رقابت کرده و شانس خود را برای اخذ اقامت دائم در کشور کانادا با استفاده از کبک اسکیل ورکر امتحان کنند. هزینه سفارت کانادا برای کبک اسکیل ورکر نیز ۱۳۶۵ دلار کانادا است که شامل ۵۱۵ دلار کانادا هزینه اقامت دائم و ۸۵۰ دلار کانادا هزینه بررسی درخواست متقاضی می‌شود.

 

  • اقامت پس از تحصیل (PGWP)

مناسب‌ترین روش برای دانشجویانی که با ویزای تحصیلی در کانادا اقامت موقت دارند و تصمیم دارند در کشور کانادا کار و زندگی کنند، استفاده از مجوز اقامت پس از تحصیل (Post-Graduation Work Permit) است. دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه می‌توانند برای اقامت پس از تحصیل (PGWP) درخواست داده و مجوز کار دریافت کنند. با دریافت مجوز کار پس از تحصیل، متقاضیان می‌توانند برای ویزای اکسپرس اینتری درخواست دهند و شانس خود را برای دریافت اقامت دائم امتحان کنند.

گفتنی است افرادی می‌توانند برای PGWP درخواست خود را ثبت کنند که در یکی از مراکز آموزش عالی DLI تحصیل کرده باشند. مراکز آموزش عالی DLI آن‌دسته از مؤسسه‌های آموزشی هستند توسط دولت کانادا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی تأیید شده‌اند. مبلغ هزینه وقت سفارت کانادا برای PGWP حدود ۱۵۰ دلار کانادا اعلام شده است.

برخی دیگر از پرتقاضاترین ویزاهای اقامت دائم کانادا که می‌توانید با بررسی شرایط اخذ ویزا و امتیازاتی که کسب می‌کنید شانس خود را برای مهاجرت دائمی به کانادا امتحان کنید، عبارت‌اند از:

  • هزینه ویزای استارتاپی (Start-up Visa): ۲۱۴۰ دلار کانادا (شامل ۵۱۵ دلار کانادا هزینه اقامت دائم و ۱۶۲۵ دلار کانادا هزینه بررسی درخواست)
  • هزینه ویزای خوداشتغالی (Self-Employed People): ۲۱۴۰ دلار کانادا (شامل ۵۱۵ دلار کانادا هزینه اقامت دائم و ۱۶۲۵ دلار کانادا هزینه بررسی درخواست)
  • هزینه مراقبان کودک (Home Child Cares): ۱۰۸۵ دلار کانادا (شامل ۵۱۵ دلار کانادا هزینه اقامت دائم و ۵۷۰ دلار کانادا هزینه بررسی درخواست)
  • هزینه مراقبان سلامت (Health-Care Workers): ۱۰۸۵ دلار کانادا (شامل ۵۱۵ دلار کانادا هزینه اقامت دائم و ۵۷۰ دلار کانادا هزینه بررسی درخواست)
  • هزینه برنامه کاندید استانی (Provincial Nominee): ۱۳۶۵ دلار کانادا (شامل ۵۱۵ دلار کانادا هزینه اقامت دائم و ۸۵۰ دلار کانادا هزینه بررسی درخواست)

 

آشنایی با انواع روش‌های مهاجرتی به کشور کانادا

مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت کانادا

 

مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت کانادا

مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت کانادا بسته به نوع ویزای درخواستی شما متفاوت است. با این حال مدارکی که برای اخذ ویزاهای مختلف کشور کانادا باید ارائه کنید و میان انواع ویزای کانادا مشترک است، به شرح زیر است:

  • ارائه جدیدترین پاسپورت و پاسپورت‌های قدیمی
  • ارائه شناسنامه و کارت ملی ترجمه شده
  • ارائه ترجمه سند ملکی
  • ارائه فرم اپلیکیشن (Application form) تکمیل شده
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه دعوت‌نامه (درصورت وجود)
  • ارائه پرینت رسید پرداخت هزینه بیومتریک
  • ارائه کپی سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • ارائه مدارک مربوط به کار (گواهی اشتغال به کار، آخرین فیش حقوقی یا فیش بازنشستگی)
  • اثبات تمکن مالی و گردش حساب ۳ ماهه
  • ۱ قطعه عکس رنگی پاسپورتی (در اندازه‌های ۳.۵ در ۴.۵ با زمینه سفید)

چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره موضوع هزینه انواع ویزای کانادا کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب انواع ویزای کانادا + هزینه ها و مدارک مورد نیاز را هم بخوانید. علاوه‌بر این مطالعه مطلب مهاجرت به کانادا از صفر تا صد برای کسب اطلاعات کافی هنگام مهاجرت به کانادا توصیه می‌شود.

 

تفاوت ویزا با پرمیت

ویزای کانادا (Visa) با پرمیت (Permit) در این کشور متفاوت است. ویزا مدرکی است که توسط سفارت و دولت کانادا صادر می‌شود و به‌معنای مجوز ورود به این کشور است. پرمیت در کانادا سندی است که نشان می‌دهد می‌توانید در این کشور کار یا تحصیل کنید. صرف نظر از نوع ویزای خود می‌توانید برای پرمیت درخواست دهید. البته فراموش نکنید پرمیت به شما اجازه ورود به کشور کانادا نمی‌دهد و برای ورود به خاک کانادا باید ویزا دریافت کنید.

پرمیت در کانادا دو نوع است. یکی مجوز تحصیل (Study Permit) است که پس از ورود به خاک کانادا برای متقاضی صادر می‌شود و جوازی است که دانشجو بتواند در این کشور تحصیل کند. دیگری مجوز کار (Work Permit) است که به مفهوم اجازه کار کردن به صورت قانونی در کاناداست. افرادی که ورک پرمیت کانادا را دریافت می‌کنند می‌توانند به صورت قانونی در این کشور کار کرده و حقوق دریافت کنند. همچنین از حق بیمه برخوردار شده و مالیات بر درآمدشان رارباید بپردازند.

جالب است بدانید دانشجویانی که با ویزای تحصیلی در کانادا مشغول به تحصیلند با اشتغال پاره‌وقت به مدت هفته‌ای ۲۰ ساعت یا کمتر، نیازی به اخذ ورک پرمیت ندارند ولی برای اشتغال بیشتر از هفته‌ای ۲۰ ساعت نیاز است مجوز کار بگیرند. گفتنی است متقاضیان تحصیل در کانادا علاوه‌بر دریافت ویزای تحصیلی حتما باید مجوز تحصیل (Study Permit) نیز دریافت کنند تا بتوانند در این کشور تحصیل کنند.

 

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت کانادا

پرداخت هزینه سفارت کانادا از طریق کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرد. اگر به کردیت کارت‌ها (مستر کارت، ویزا کارت یا پی پال)  دسترسی ندارید می‌توانید از خدمات پرداخت آنلاین ارزی تهران پیمنت استفاده کنید و پرداخت هزینه سفارت کانادا را سفارش دهید. تهران پیمنت سفارش شما را نهایتاً سه ساعته و با کمترین میزان کارمزد انجام می‌دهد.

برای کسب اطلاعات کافی درباره تعیین قرار ملاقات کشور کانادا، نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا و مراحل بعد از آن را مطالعه کنید. اگر پیش‌تر برای اخذ ویزای کانادا نیز اقدام کرده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم تا تجربه خود را از مراحل مختلف اخذ ویزای این کشور با ما در بخش کامنت در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*