صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left معرفی پایگاه‌های علمی معتبر جهانی

معرفی پایگاه‌های علمی معتبر جهانی

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

دانشجویان، محققین و پژوهشگرانی که قصد نوشتن مقاله، پروپوزال و پایان‌نامه را دارند، بسیاری از اوقات به دنبال مقاله‌های مرتبط با موضوع خود هستند تا بتوانند مقاله خود را به بهترین شکل ارائه دهند. پایگاه‌های علمی معتبری در اینترنت وجود دارد که این کار را انجام می‌دهند و مقاله‌های قابل اطمینان و تائید شده توسط اساتید در بهترین دانشگاه‌های دنیا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این پایگاه‌ها هم مرجع فارسی، هم مرجع انگلیسی و بین‌المللی دارند و شما می‌توانید مطابق نیاز خود به آنها مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم برخی از این وب‌سایت‌های مطرح را برای جستجو و رفع اشکال معرفی و در اختیار شما قرار دهیم.

وب‌سایت‌های معتبر مقاله در جهان

در زمینه مقالات علمی وب‌سایت‌های بسیاری هستند که به‌ نوعی منبع معتبری برای مقالات علمی هستند و در این زمینه مرجع به‌حساب می‌آیند. برای دانشجویان با هر هدف و مسیری که دنبال می‌کنند بررسی مقالات این پایگاه‌های علمی آنلاین و آشنایی با نحوه نگارش، اطلاعات و موضوعات مهم آن حوزه تخصصی بسیار مهم است، به‌ویژه اگر به دنبال ادامه تحصیل و کار در دانشگاه‌های بین‌المللی باشند. 

همچنین بسیار مهم است که اعتبار این سایت‌ها و مقالات آن را بررسی کنید. برای انتخاب میان انبوهی از پایگاه‌ها علمی مهم است که به معیارهایی همچون میزان نمایه شدن یا استناد شدن که برخی از مهم‌ترین آن‌ها ICI و ISI و ضریب تاثیر یا Impact Factor است توجه کنید.

در ادامه فهرستی از این وب‌سایت‌ها برای شما گرد آورده‌ایم:

  • Elsevier

یکی از سایت‌های مفید و قابل اعتماد برای دانشجویانی که در جستجوی مقاله تخصصی هستند سایت Elsevier است. این پایگاه یک ناشر پیشرو در حوزه‌های علمی، فنی و پزشکی است که سالانه بیش از پانصدهزار مقاله منتشر می‌کند.

  • Taylor & Francis Online

سایت تیلور و فرانسیس یک پایگاه اطلاعاتی معتبر برای مقالات انگلیسی‌زبان است. در این پایگاه شما می‌توانید تمام مقالات دانشمندان و برخی از مهمترین کتاب‌های اینترنتی را جستجو کنید. این پایگاه دارای بیش از ۲۵۰۰ مجله معتبر را در حوزه‌های علمی، فناوری، پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی است. وب‌سایت آن به‌عنوان پورتالی برای دسترسی و جستجوی دیتابیس گسترده مقالات و نقل‌قول‌های پژوهشی با استفاده از کلمات کلیدی یا فیلترهای پیشرفته، و همچنین به‌عنوان یک پلتفرم انتشارات آکادمیک برای نویسندگان برای ارسال آثار فعالیت می‌کند.در این پایگاه شما می‌توانید تمام مقالات دانشمندان و برخی از مهمترین کتاب‌های اینترنتی را جستجو کنید.

  • JSTOR

JSTOR یک پایگاه علمی معتبر دیگر با مقالات انگلیسی است. این وب‌سایت به هزاران مجله دانشگاهی، کتاب و منابع اولیه دسترسی دارد که طیف گسترده‌ای از رشته های دانشگاهی مانند علوم، علوم انسانی، علوم اجتماعی و غیره را در بر می‌گیرد. پلتفرم JSTOR یا Journal Storage در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی تأسیس شد و همواره به عنوان یک آرشیو ارزشمند به محققان و موسسات امکان جستجو و بازیابی متن کامل مقالات بسیاری از مجلات دانشگاهی، کتاب و منابع اولیه آکادمیک را در قالب چاپی می‌دهد.

  • WILEY

یکی دیگر از وب‌سایت‌های معتبر مجله WILEY است، که در مورد موضوعات متنوعی مقاله دارد.WILEY یک پایگاه علمی بین‌المللی در انتشارات آکادمیک است که در سال ۱۸۰۷ تاسیس شد. وایلی بیش از هزار و هفتصد مجله و همچنین کتاب، دایره المعارف ها و دیتابیس‌های آنلاین با کیفیت و بررسی‌شده را منتشر می‌کند. پلتفرم آنلاین وایلی امکان دسترسی اشتراکی به موسسات، شرکت ها و پژوهشگران فردی را برای پژوهش در منابع آن را فراهم می‌کند.

  • Sage

 پایگاه آنلاین سِیج یک ناشر دانشگاهی بسیار شناخته شده است که بیش از هزار مجله در رشته‌های مختلف تولید می‌کند. Sage که در سال ۱۹۶۵ در نیویورک تاسیس شد، به یکی از ناشران پیشرو مجلات، کتاب‌ها و رسانه‌های دیجیتال برای حوزه‌های آکادمیک و آموزشی تبدیل شده است. یکی از بخش‌های اصلی تمرکز این ناشر بر مجلات تاثیرگذار علوم اجتماعی و علوم انسانی است.

  • Oxford University Press

انتشارات دانشگاه آکسفورد یکی از بزرگترین انتشارات دانشگاهی در جهان است که آثار علمی را در رشته‌هایی مانند علوم، پزشکی، حقوق، علوم انسانی، علوم اجتماعی و غیره منتشر می‌کند. به عنوان بخشی از دانشگاه آکسفورد، هدف دانشگاه برای برتری در بورس تحصیلی، آموزش و پژوهش را پیش برد.

  • Cambridge University Press

انتشارات دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی‌ترین موسسات انتشاراتی در جهان است. این پایگاه علمی با انتشار بیش از پنجاه هزار عنوان مقاله در طیف گسترده‌ای از رشته های دانشگاهی از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم، فناوری و پزشکی، یادگیری، نقش مهمی در پیشرفت دانش و پژوهش در سراسر دنیا دارد.

  • Emerald Publishing

موسسه انتشاراتی امرالد نیز یک ناشر انگلیسی بین‌المللی است که با نشر مجلات و کتاب‌ها و مقالات علمی و پژوهشی سهم مهمی در انتشار افکار پیشرو و ایجاد تغییرات عملی در زمینه‌های مدیریت، علوم کاربردی، مراقبت‌های بهداشتی و مطالعات کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی تمرکز دارد.

  • PLOS ONE

پلاس وان یک مگا مجله است که برای عموم دردسترس است و توسط کتابخانه عمومی علوم طبیعی (PLOS) در آمریکا از سال ۲۰۰۶ منتشر می‌شود. این مجله تحقیقات پایه از هر رشته‌ای را در علوم و پزشکی پوشش می‌دهد.

  • ARF

بنیاد پژوهشی تبلیغات یا Advertising Research Foundation یک سازمان غیرانتفاعی است که به بهبود سهم تبلیغات در موفقیت کسب‌وکارها اختصاص دارد. این موسسه از طریق مطالعات تحقیقاتی، محصولات داده‌محور، کنفرانس‌ها و برنامه‌هایی که بیش از چهارصد عضو را در این حوزه را گرد هم می‌آورد و در راستای افزایش بازده تبلیغات در تمام اشکال آن پژوهش می‌کند.

  • Wolters Kluwer

وب‌سایت ولترز کلور یک پایگاه آنلاین اطلاعات تخصصی، راهکارهای نرم‌افزاری و خدمات برای پزشکان، پرستاران، حسابداران، وکلا و حوزه‌های مرتبط است.

  • SID

پایگاه علمی Scientific Information Database –SID درواقع مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی است که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و خدمات خود را از طریق بانک‌های نشریات علمی و طرح‌های پژوهشی در کنار سایر خدمات به مخاطبان ارائه می‌دهد. این پایگاه تحت نظارت شورای علمی فعالیت می‌کند و مقالات دانشگاه آزاد و پیام نور در آن قرار دارد.

پایگاه‌های علمی

اگر شما در این پایگاه‌ها مقاله و یا موضوع مورد نظر خود را نیافتید، بانک‌های اطلاعاتی نیز می‌توانند به شما در این راستا کمک کند که در ادامه به معرفی دو بانک اطلاعاتی فارسی زبان و انگلیسی زبان پرداخته‌ایم.

بانک اطلاعاتی دانشگاه ایلینویی آمریکا یک منبع اطلاعاتی قوی و معتبر انگلیسی زبان است که می‌تواند مجلات معتبر و تایید شده در حوزه های موضوعی مختلف را برای شما پیدا کند.

همچنین در ایران شما می‌توانید به بانک اطلاعات نشریات کشور مراجعه کنید و در این بانک اطلاعاتی معتبر فارسی، مقاله‌های مورد نظر خود را در این وب‌سایت جستجو کنید.

توجه داشته باشید بانک‌های اطلاعاتی، تعداد زیادی پایگاه معتبر با موضوعات مختلف را شامل می‌شود  که در امر تحقیق و پژوهش می‌تواند به شما کمک کند.

پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال ها و مجلات خارجی

بسیاری از این پایگاه‌های علمی با دسترسی باز در این پست نیز معرفی کردیم برای بررسی و داوری و چاپ مقالات هزینه‌ای را نیز دریافت می‌کنند. شما می‌توانید در پنل کاربری تهران پیمنت، سفارش پرداخت هزینه چاپ مقاله در ژورنال های خارجی و مجلات خارجی خود را ثبت کنید و پرداخت هزینه آن را به تهران پیمنت بسپارید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

RonaldLar

۱۳۹۶/۰۷/۲۵

write a essay online