صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left GRE left تاثیر نمره آزمون تافل و GRE در اپلای

تاثیر نمره آزمون تافل و GRE در اپلای

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

تحصیل در دانشگاه‌های خارجی نیازمند ارائه مدرک زبان معتبر است. اکثر دانشگاه‌های مطرح در دنیا مدارک زبانی همچون تافل و آیلتس را می‌پذیرند و متقاضیان باید یکی از این دو را برای اپلای ارائه دهند. علاوه بر زبان انگلیسی، مدارک دیگری نیز در یک اپلای موفق موثر است. به عنوان مثال آزمون GRE یکی از آزمون‌های معتبری است که کسب نمره مناسب از آن می‌تواند احتمال اخذ پذیرش تحصیلی را بیشتر کند. در این مطلب درباره تاثیر نمره تافل و GRE در اپلای صحبت می‌کنیم تا اگر تمایل به مهاجرت تحصیلی دارید، از امروز برای یک اپلای موفق برنامه‌ریزی کنید. چنانچه تمایل به ثبت نام آزمون تافل یا ثبت نام آزمون GRE داشته باشید، می‌توانید به مطالب لینک‌شده مراجعه کنید تا اطلاعات لازم جهت ثبت نام در این دو آزمون را مطالعه کنید.

راهنمای کامل بررسی تاثیر نمره آزمون تافل و GRE روی پروسه اپلای
تاثیر نمره آزمون تافل و GRE در اپلای

تفاوت‌ ساختار آزمون تافل و GRE

پیش از هر چیزی باید بدانید هر دو آزمون تافل و GRE توسط موسسه ETS برگزار می‌شوند. البته هدف از طراحی هر آزمون با دیگری تفاوت دارد اما برای ثبت نام در هر یک باید به وبسایت ETS مراجعه کنید. در ادامه تفاوت‌های ساختاری میان این دو آزمون را با هم مقایسه می‌کنیم. یکی از تفاوت‌ها میان آزمون‌های تافل و GRE، مربوط به بخش Writing است.

در آزمون تافل، بخش رایتینگ حاوی دو تکلیف (Task) است. تکلیف اول که Integrated Writing Task نام دارد، شامل یک متن و یک مکالمه کوتاه است که به صورت شنیداری باید گوش کنید و اطلاعاتی را که از متن و مکالمه پخش شده به‌دست می‌آورید، با هم تلفیق کنید و پاسخ دهید. تکلیف دوم بخش رایتینگ تافل، بحث دانشگاهی (Academic Discussion) نام دارد و در مجموع برای پاسخگویی به بخش رایتینگ ۲۹ دقیقه زمان در اختیار دارید.

در آزمون GRE General، دو تکلیف رایتینگ با نام‌های Issue و Argument وجود دارد. در تکلیف اول (Issue) از شما خواسته می‌شود تا یک گزاره در یکی از حوزه‌های سیاست، آموزش یا فرهنگ را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موافقت یا مخالفت خود را در قالب نوشته بیان کنید. در تکلیف دوم (Argument) موضوعی در چند خط تشریح شده است و سپس نتیجه‌ای با توجه به آن موضوع ارائه می‌شود. شما با تشریح و سنجیدن منطقی که پشت موضوع ارائه شده وجود دارد، قضاوت خود را اعم از موافق یا مخالف نسبت به آن موضوع، در قالب چند پاراگراف باید ابراز کنید.

به طور کلی نمرات دو آزمون تافل و آزمون GRE در بخش Writing قابل مقایسه نیستند، زیرا در آزمون تافل هدف، تسلط روی مهارت‌های اصول نوشتاری (Fundamental Writing) و انتقال مفاهیم است ولی در آزمون GRE ارائه تحلیل‌های منطقی در نوشتار اهمیت بالایی دارد. به این ترتیب چنانچه شما برای ارائه نمره زبان خود به دانشگاهی هر دو نمره تافل و GRE را داشته باشید و آن را ارائه دهید، نمره Writing آزمون تافل شما می‌تواند مکمل نمره نگارش تحلیلی آزمون GRE General قرار گیرد. نتیجه این‌که دانشگاه می‌تواند تحلیل دقیق‌تری از وضعیت دانش زبانی شما داشته باشد و احتمال موفقیتتان بیشتر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نمونه سوالات آزمون تافل iBT، می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. با مراجعه به نمونه سوالات آزمون GRE General هم می‌توانید به سوالات آزمون GRE General دسترسی داشته باشید.

بررسی تفاوت‌ ساختار آزمون تافل و GRE تاثیر آن در پروسه اپلای
تفاوت‌ ساختار آزمون تافل و GRE تاثیر آن در اپلای

کاربرد نمرات آزمون تافل و GRE در اپلای

سوالی که بیشتر اوقات برای متقاضیان اپلای پیش می‌آید، این است که با ارائه نمره آزمون تافل شانس بیشتری برای اخذ پذیرش تحصیلی دارند یا با ارائه نمره آزمون GRE. برای پاسخ به این سوال بد نیست هدف طراحان این دو آزمون را از طراحی بدانیم. آزمون تافل با هدف سنجش توانایی متقاضیان در به کارگیری زبان انگلیسی در سطح کالج و دانشگاه‌های آمریکا طراحی شده است. آزمون GRE General نیز با هدف سنجش مهارت‌های استدلال کلامی (Verbal Reasoning)، استدلال کمی (Quantitative Reasoning) و نوشتاری تحلیلی (Analytical Writing) متقاضیان طراحی شده است.

ارائه نمره آزمون تافل یکی از قدم‌های اولیه و ضروری برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا است. این قدم در بیشتر موارد شرط لازم برای پذیرش است اما کافی نیست. در بسیاری موارد ارائه نمره مناسب از آزمون GRE General می‌تواند تکمیل‌کننده فرایند پذیرش و اپلای موفق باشد. ارائه نمره خوب در آزمون GRE General، در کنار مواردی همچون ارائه نمره مناسب در آزمون تافل، رزومه تحصیلی و علمی قوی، تعداد و کیفیت مقالات، ریز نمرات دوره­‌های تحصیلی پیشین و توصیه نامه‌های اساتید احتمال اخذ پذیرش تحصیلی را بالا می‌برد. در واقع کمیته پذیرش مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها با به کارگیری نمرات آزمون GRE به همراه دیگر شاخص‌ها به دنبال دانشجویان با شایستگی بیشتر می‌گردند.

یکی از مهمترین نکته‌ها هنگام اپلای، توجه به شرایط پذیرش افراد است. بسیاری از متقاضیان اپلای، در مورد تاثیر نمرات زبان یا حد قابل قبول برای آن، نمرات افراد نزدیک یا دوستان و آشنایان خود را ملاک و معیار شرایط دریافت پذیرش قرار می‌دهند. اما باید توجه کنید که شرایط پذیرش برای هر کسی می‌تواند نسبت به فرد دیگری کاملا متفاوت باشد؛ زیرا شانس دریافت پذیرش تحصیلی بسیار وابسته به توانایی‌های فردی است.

همچنین رویکرد دانشگاه‌ها نیز نسبت به هم کاملا متفاوت است. مثلا ممکن است در یک دانشگاه، دانشکده‌های مختلف آن رویکردهای متفاوتی در خصوص نحوه برخورد با نمرات دو آزمون تافل و GRE اتخاذ کنند. توصیه کلی به متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی این است که شرایط هر دانشگاه را به طور جداگانه در نظر بگیرند و برای هر پرونده اپلای، استراتژی مخصوص به آن پرونده را اتخاذ کنند. برای عملکرد موفق در آزمون GRE، پیشنهاد می‌کنیم مطلب راه های قبولی آسان در آزمون GRE کدامند؟ را مطالعه کنید.

چگونه در آزمون تافل و GRE ثبت نام کنم؟

ثبت نام در آزمون تافل و GRE از طریق مراجعه به وبسایت موسسه ETS صورت می‌گیرد. برای آشنایی با نحوه ثبت نام در این وبسایت می‌توانید راهنمای تصویری ثبت نام آزمون تافل iBT و راهنمای تصویری نحوه ثبت نام آزمون GRE را مطالعه کنید. ضمن این‌که برای پرداخت هزینه آزمون های تافل و GRE باید کردیت کارت داشته باشید.

چنانچه به کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت دسترسی ندارید، تهران پیمنت می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان کارمزد، هزینه ثبت نام آزمون تافل (TOEFL iBT) و هزینه ثبت نام آزمون GRE General را برایتان پرداخت کند. فقط کافی‌ست به لینک‌های داده شده مراجعه کنید و در قسمت چپ صفحه روی «ثبت سفارش» کلیک کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید. در پنل کاربری سفارش خود را ثبت کنید تا سفارشتان را یک تا سه ساعته پرداخت کنیم.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*