صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left نمونه سوالات آزمون تافل iBT

نمونه سوالات آزمون تافل iBT

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آزمون تافل iBT یکی از آزمون‌های معتبر و بین‌المللی زبان انگلیسی است. این آزمون تقریبا در تمامی کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می‌شود و مدرک تافل (TOEFL) نزد بیش از ۱۱ هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید، از اهمیت ثبت نام آزمون تافل iBT و کسب نمره مناسب از این آزمون مطلع هستید. در پروسه کسب آمادگی برای آزمون TOEFL، باید سوالات آن را به خوبی بشناسید و اطلاعات کافی در این باره کسب کنید. در این مطلب قصد داریم ابتدا نمونه سوالات تافل iBT را بررسی کنیم و سپس راه حل مناسبی برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل (TOEFL iBT) به شما پیشنهاد بدهیم.

نمونه سوالات آزمون تافل iBT

نمونه سوالات آزمون تافل iBT

پیش از ثبت نام تافل iBT، باید بدانید سوالات این آزمون ۴ بخش اصلی دارد که مهارت‌های Reading ،Listening ،Writing و Speaking متقاضیان را مورد سنجش قرار می‌دهد. در ادامه، هر یک از بخش‌های آزمون تافل iBT را معرفی کرده و نمونه سوالات هر بخش را با هم بررسی می‌کنیم.

نمونه سوالات ریدینگ (Reading) تافل

نمونه آزمون تافل، بخش Reading، روی توانایی متقاضی در درک متون آکادمیک به زبان انگلیسی و سنجش دایره لغات متمرکز است. در این بخش ۲ متن در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما باید به سوالات هر متن پاسخ دهید. در مجموع برای پاسخ‌دهی به ۲۰ سوال بخش ریدینگ ۳۵ دقیقه زمان دارید.سوالات بخش Reading آزمون تافل چهار گزینه‌ای بوده و هر کدام یک نمره دارند؛ اما آخرین سوال در Reading تافل iBT بیشتر از ۱ نمره ارزش دارد. در زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ، متن‌ها در سمت راست و سوالات در سمت چپ صفحه قرار می‌گیرند.
در جدول زیر می‌توانید نمونه سوالات ریدینگ تافل iBT را مطالعه کنید:

لینک‌هاسوالات Reading
اینجا کلیک کنیدTOEFL iBT® Reading Practice Questions
اینجا کلیک کنیدReading Mock Test ۱
اینجا کلیک کنیدReading Mock Test ۲
اینجا کلیک کنیدReading Mock Test ۳
اینجا کلیک کنیدReading Mock Test ۴

در متن‌های بخش Reading تافل iBT، زیر برخی از کلمات خط کشیده می‌شود تا در بخش سوالات به آن قسمت اشاره شده و سوالاتی از آن مطرح شود. متن‌های بخش Reading تافل iBT، از مقالات علمی انتخاب می‌شود که موضوع آن‌ها معمولا در یکی از رشته‌های هنر، علوم زیستی، اجتماعی و فیزیکی جای می‌گیرد. برای درک متن‌های ریدینگ TOEFL iBT نیازی به کسب اطلاعات تخصصی نیست؛ زیرا متن‌ها تخصصی انتخاب نمی‌شوند. بنابراین، به متقاضیان ثبت نام تافل iBT توصیه می‌شود مطالعه آزاد داشته باشند و دانش عمومی خود را افزایش دهند تا نتیجه بهتری کسب کنند.
همچنین می‌توانید به مطلب تکنیک‌ های Reading آزمون تافل مراجعه کنید تا آمادگی لازم برای بخش ریدینگ آزمون تافل iBT را کسب کنید.

نمونه سوالات لیسنینگ (Listening) تافل iBT

نمونه سوال تافل،بخش Listening، روی توانایی متقاضی در درک سخنرانی و مکالمه‌ها به زبان انگلیسی تمرکز دارد. بخش Listening آزمون تافل iBT به چند قسمت جداگانه تقسیم می‌شود. در هر یک از قسمت‌های Listening باید به یک مکالمه (Conversation) و ۱ تا ۲ سخنرانی (Lecture) گوش داده و پس از شنیدن هر یک از مکالمه‌ها و سخنرانی‌ها، به سوالات مربوط به همان بخش پاسخ بدهید. مدت زمان لازم برای پاسخ‌دهی به سوالات لیسنینگ تافل iBT به صورت زیر است:

  • مکالمه (Conversation): ۳ دقیقه
  • سخنرانی (Lecture): ۳ تا ۵ دقیقه

نمونه‌سوالات بخش Listening را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

لینک‌هاسوالات Listening
اینجا کلیک کنید TOEFL iBT® Listening Practice Questions
اینجا کلیک کنیدListening Mock Test ۱
اینجا کلیک کنیدListening Mock Test ۲
اینجا کلیک کنیدListening Mock Test ۳
اینجا کلیک کنیدListening Mock Test ۴
اینجا کلیک کنیدListening Mock Test ۵
اینجا کلیک کنیدListening Mock Test ۶

در بخش Listening باید به‌خوبی تمرکز کنید؛ زیرا این بخش فقط یک‌بار پخش می‌شود و امکان شنیدن دوباره آن وجود ندارد. سوالات در انتهای هر بخش و به صورت چهارگزینه‌ای مطرح می‌شود. سوالات بخش Listening آزمون تافل روی مانیتور نمایش داده می‌شوند و امکان تغییر پاسخ‌های قبلی وجود ندارد. البته نگران نباشید چون پاسخ اشتباه به سوالات، نمره منفی ندارد. به طور کلی، مدت زمان پاسخ‌دهی به ۲۸ سوال لیسنینگ، ۳۶ دقیقه است. هنگام پاسخ‌گویی به بخش Listening تافل iBT، تایمری روی صفحه نمایش وجود دارد که به صورت معکوس زمان را نشان می‌دهد تا زمان را مدیریت کنید.
چند نمونه از موضوعاتی که در بخش Listening تافل iBT مطرح می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • آناتومی و فیزیولوژی
  • نجوم
  • روانشناسی
  • بیولوژی
  • اقتصاد
  • تاریخ
  • فیزیک

پیش از ثبت نام تافل، پیشنهاد می‌کنیم مطلب تکنیک‌ های Listening آزمون تافل را برای کسب آمادگی بخش لیسنینگ مطالعه کنید.

نمونه سوالات اسپیکینگ (Speaking) آزمون TOEFL iBT

نمونه سوالات تافل، بخش Speaking، روی توانایی مکالمه به زبان انگلیسی در محیط‌های آکادمیک متمرکز است. با ثبت نام آزمون تافل و شرکت در این آزمون باید به هر ۴ سوال در بخش Speaking پاسخ بدهید. موضوع هر ۴ بخش Speaking می‌تواند متنوع باشد. موضوع سوال اول، عمومی است تا درباره تجربیات، نظریات و ایده‌های خود برای پاسخ‌دهی استفاده کنید و توانایی شما در مکالمه سنجیده شود. سوالات دوم، سوم و چهارم بخش Speaking برای سنجش توانایی متقاضی در یک‌پارچگی و انسجام در صحبت کردن است و هم‌زمان توانایی Listening شما هم مورد سنجش قرار می‌گیرد.
برای پاسخ‌دهی به سوالات بخش Speaking آزمون تافل، حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه فرصت دارید فکر کنید و جواب خود را آماده کنید؛ سپس، می‌توانید طی مدت زمان ۴۵ تا ۶۰ ثانیه به هر سوال پاسخ بدهید. برای پاسخ به سوالات بخش Speaking باید با میکروفون صحبت کنید و پاسخ‌های شما به سوالات ضبط خواهد شد. به طور کلی، مدت زمان پاسخ‌دهی به سوالات بخش Speaking تافل، ۱۶ دقیقه است.
در جدول زیر می‌توانید به نمونه سوالات تافل، بخش اسپیکینگ، دسترسی داشته باشید:

لینک‌هاسوالات Speaking
اینجا کلیک کنیدTOEFL iBT® Speaking Practice Questions
اینجا کلیک کنیدSpeaking Mock Test ۱
اینجا کلیک کنیدSpeaking Mock Test ۲
اینجا کلیک کنیدSpeaking Mock Test ۴
اینجا کلیک کنیدSpeaking Mock Test ۵
اینجا کلیک کنید۶ Speaking Mock Test 

سوالات بخش Speaking می‌تواند به شکل‌های مختلف مطرح شود. یکی از متداول‌ترین انواع سوالات بخش اسپیکینگ TOEFL iBT، سوالات بیان موافقت یا مخالفت (Agree or Disagree Type Questions) است. در این بخش از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که در پاسخ به آن‌ها باید موافقت یا مخالفت خود را بیان کنید. سوالات Agree or Disagree می‌تواند موضوعات متنوعی را شامل شود. در ادامه چند نمونه از سوالات این بخش را ذکر می‌کنیم:

  • آیا موافق هستید که پزشکان باتجربه از پزشکان تازه‌‌کار و جوان بهتر عمل می‌کنند؟
  • از نظر شما افراد مشهور باید مسائل زندگی شخصی خود را از رسانه‌ها پنهان کنند یا خیر؟
  • با این جمله موافقید یا مخالف؟ «کودکان به محض اینکه به اندازه کافی بزرگ شدند، باید به والدین خود در انجام کارهای منزل کمک کنند.»

سوالات ترجیحی (Preference Type Questions) نیز نمونه‌ای از سوالات مطرح شده در بخش اسپیکینگ است. نکته مهم در پاسخ به سوالات ترجیحی این است که پاسخ به این بخش حتما باید با توضیح کافی طی ۴۵ تا ۶۰ ثانیه همراه باشد. نمونه سوالات ترجیحی بخش Speaking تافل iBT عبارت‌اند از:

  • برخی از دانشجویان ترجیح می‌دهند هنگام مطالعه، موبایل خود را خاموش کنند و برخی دیگر از گوشی برای مطالعه استفاده می‌کنند؛ ترجیح شما کدام روش است و چرا؟
  • شما برای ارتباط با اطرافیانتان ترجیح می‌دهید به آن‌ها زنگ بزنید یا پیامک ارسال کنید؟ چرا؟
  • ترجیح شما شغلی پردرآمد با ساعت‌های کاری بیشتر است، یا شغلی کم‌درآمد با ساعت‌های کاری کمتر؟ دلیل انتخاب خود را بیان کنید.

نمونه سوالات رایتینگ (Writing) آزمون تافل iBT

نمونه سوال تافل بخش Writing، شامل ۲ تسک است و روی توانایی نوشتن شما تمرکز دارد. تسک اول رایتینگ تافل iBT ترکیبی از Reading ،Listening و Writing است و با عنوان Integrated Writing Task شناخته می‌شود.
در تسک اول پس از خواندن متن و گوش دادن به فایل صوتی مربوط به آن، باید به سوال اول پاسخ دهید. هنگام خواندن متن و شنیدن فایل صوتی می‌توانید یادداشت‌برداری کنید و برای پاسخ‌گویی، به یادداشت خود و متن داده شده مراجعه کنید. با کلیک روی تکنیک‌ های نت برداری در آزمون تافل می‌توانید نکاتی در رابطه با تقویت این مهارت بیاموزید.
در پاسخ به تسک اول بخش رایتینگ، نباید نظر شخصی خودتان را بیان کنید و پاسختان باید مبتنی بر اطلاعات صورت سوال باشد. تعداد کلمات پاسخ شما به این بخش باید بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه باشد. تسک دوم رایتینگ نیز تحت عنوان بحث دانشگاهی (Academic Discussion) شناخته می‌شود. در مجموع برای پاسخگویی به هر ۲ تسک رایتینگ، ۲۹ دقیقه زمان دارید.
موضوعات مطرح شده در تسک‌های بخش رایتینگ تخصصی نیست. در واقع تسک‌های رایتینگ مهارت‌های نوشتاری زبان انگلیسی شما را می‌سنجند و برای کسب نمره کافی در رایتینگ نیازی نیست روی موضوعات تخصصی مسلط باشید. در ادامه چند مثال از سوالاتی که در Writing تافل iBT مطرح می‌شود را ذکر می‌کنیم:

  • «به صورت کلی، استفاده گسترده از اینترنت تأثیر مثبتی بر زندگی در دنیای امروز دارد.» با این جمله موافقید یا مخالف؟
  • «دانش‌آموزانی که برای نمره درس می‌خوانند بیشتر از دانش‌آموزانی که مجبور به اخذ نمره نیستند، تلاش می‌کنند.» با این جمله موافقید یا مخالف؟
  • «برای تحقیق بهتر است از مطالب چاپی مانند کتاب و مقاله استفاده کنید؛ نه از اینترنت.» نظر شما چیست؟

در جدول زیر می‌توانید به نمونه آزمون تافل iBT بخش رایتینگ، دسترسی داشته باشید:

لینک‌هاسوالات Writing
اینجا کلیک کنیدTOEFL iBT® Writing Practice Questions
اینجا کلیک کنیدTOEFL iBT® Writing Practice Questions
اینجا کلیک کنیدWriting Mock Test ۲
اینجا کلیک کنیدIndependent Writing Task

معرفی چندین نمونه سوالات تافلiBT

علاوه‌بر نمونه سوالات تافل iBT ذکر شده در جداول، می‌توانید با استفاده از نمونه سوال‌های رایگانی که در وب‌سایت رسمی ETS پیشنهاد شده، شرکت در آزمون تافل iBT را برای خود شبیه سازی کرده و مهارت‌های خود را برای شرکت در این آزمون افزایش دهید. برای مشاهده نمونه سوالات تافل iBT به‌صورت یک‌جا کلیک کنید. ضمن این‌که در مطلب سوالات متداول آزمون تافل iBT، تعدادی از سوالات پرتکرار درباره آزمون تافل iBT را گردآوری کرده‌ایم که مطالعه آن به شما کمک زیادی می‌کند.

نمونه سوالات آزمون تافل iBT

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافلiBT

در حال حاضر هزینه ثبت نام تافل iBT در ایران ۲۶۵ دلار است که باید با کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت و ویزا کارت پرداخت شود. اگر به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارید، تهران پیمنت برای پرداخت هزینه ثبت نام تافل (TOEFL iBT) در کنار شماست. با مراجعه به صفحه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل، روی گزینه ثبت‌ سفارش کلیک کنید و وارد پنل حساب کاربری خود شوید. تهران پیمنت پرداخت هزینه ثبت‌نام تافل iBT را با کمترین کارمزد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.