صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left راهنمای تصویری ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل iBT

راهنمای تصویری ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل iBT

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

تافل یکی از آزمون های استاندارد و بین‌المللی زبان انگلیسی است که دانشگاه‌های معتبر جهان از آن به عنوان معیاری برای سنجش سطح دانش زبان دانشجویان استفاده می‌کنند. از آنجا که شرکت در این آزمون برای متقاضیان از ضروریات اپلای است، در این مطلب راهنمای تصویری ثبت نام آزمون تافل iBT را شرح می‌دهیم و در نهایت یک راه مطمئن برای پرداخت هزینه آزمون تافل به شما معرفی می‌کنیم.
برای ثبت نام آزمون تافل iBT نیاز به ایجاد اکانت در وبسایت رسمی ETS دارید. پیش از مطالعه راهنمای تصویری ثبت نام TOEFL پیشنهاد می‌کنیم راهنمای تصویری ایجاد اکانت تافل iBT را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل iBT و پرداخت هزینه امتحان تافل

۱ ورود به حساب کاربری

اگر در سایت ETS حساب کاربری ندارید، با مطالعه مقاله ایجاد اکانت تافل iBT می‌توانید برای خود اکانت باز کنید. اما اگر حساب کاربری دارید، ابتدا وارد بخش تافل وبسایت ETS شده و با وارد کردن نام کاربری در بخش Username و درج رمز عبور در بخش Password، روی گزینه Sign In کلیک کنید تا وارد حساب کاربری شخصی خود شوید.

ورود به اکانت تافل در سایت ETS

۲ شروع مراحل ثبت نام آزمون تافل

در حساب کاربری‌ خود، روی گزینه Register for a test کلیک کنید تا به صفحه انتخاب نوع آزمون تافل منتقل شوید.

شروع ثبت نام برای تافل

۳ انتخاب نوع آزمون TOEFL

در این بخش باید آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید موسسه ETS چند نوع آزمون تافل برگزار می‌کند و در پروسه ثبت نام TOEFL، باید نوع آزمون موردنظرتان را انتخاب کنید. می‌توانید در مقاله تفاوت تافل و Home Edition درباره انواع آزمون تافل و تفاوت هر یک بیشتر بخوانید.
اگر متقاضی شرکت در آزمون تافل iBT هستید، گزینه TOEFL iBT (At Test Center) را انتخاب و روی Register for this test کلیک کنید. اگر هم قصد ثبت نام در تافل هوم ادیشن را دارید، به راهنمای مربوطه مراجعه کنید.

انتخاب نوع آزمون TOEFL

۴ انتخاب محل و تاریخ آزمون تافل

نام شهر و ماه میلادی مورد نظر خود را در کادر وارد کرده و روی Search کلیک کنید. پیش از انتخاب مرکز آزمون می‌توانید مطلب مراکز برگزاری تافل در ایران را مطالعه کنید تا آگاهی بیشتری در مورد سنترهای برگزاری تافل بدست آورید.

انتخاب تاریخ و شهر برگزاری آزمون تافل

۵ انتخاب مرکز برگزاری آزمون تافل

در این صفحه، تاریخ‌های باز آزمون تافل در ماه انتخابی را می‌بینید. در بین تمام تاریخ‌های موجود برای هر ماه، ممکن است تاریخ‌هایی را ببینید که دایره قرمز رنگی زیر آن‌ها وجود دارد. این تاریخ‌ها مربوط به تاریخ ثبت‌ نام با تاخیر تافل (Late Registration) هستند. امکان ثبت نام با تاخیر، بین ۷ تا ۲ روز پیش از آزمون وجود دارد و هزینه آن ۴۰ دلار بیشتر از ثبت‌نام معمولی است. هزینه آزمون تافل ۲۶۵ دلار است و ثبت نام با تاخیر ۴۰ دلار بیشتر است.
با کلیک روی هر تاریخ، نام و آدرس مرکز برگزاری و هزینه ثبت‌نام آزمون به شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه View Available Test Times کلیک کنید تا ساعت دقیق برگزاری امتحان را ببینید.

انتخاب مرکز برگزاری امتحان تافل

۶ انتخاب ساعت برگزاری امتحان TOEFL iBT

ساعت‌های برگزاری آزمون را می‌بینید. روی ساعت مورد نظر خود کلیک کنید.

انتخاب ساعت آزمون TOEFL iBT

۷ تکمیل اطلاعات هویتی

حالا صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید اطلاعات هویتی خود را تکمیل و ثبت کنید. تکمیل اطلاعات هویتی چهار بخش دارد که باید تکمیل شوند. این اطلاعات به ترتیب مربوط به گذرنامه، کارت ملی، گواهینامه و سایر اسناد هویتی معتبر است. پر کردن یک مورد کافی است، اما توصیه می‌شود که دو مورد اول یعنی Passport و National ID را حتما پر کنید.
لازم به ذکر است تاریخ اعتبار پاسپورت، کارت ملی و گواهینامه شما در روز آزمون بررسی می‌شود و این مدارک باید اعتبار داشته باشند. توجه کنید که تقریبا تمامی مراکز برگزاری آزمون، کارت ملی و پاسپورت را جهت احراز هویت می‌پذیرند و در مورد پذیرش دیگر اسناد هویتی مثل گواهینامه یا دیگر اسناد سخت‌گیری وجود دارد. بنابراین بهتر است اطلاعات پاسپورت یا کارت ملی را وارد کنید و در روز آزمون این مدارک را ارائه دهید.
در بخش Profile Information اطلاعات شخصی خود را می‌بینید که در زمان ساخت اکانت تافل، آن‌ها را در سایت وارد کرده‌اید. تمام اطلاعات خواسته شده را به دقت پر کنید و در انتهای صفحه روی Continue کلیک کنید.

ثبت اطلاعات هویتی آزمون تافل اینترنتی

در صفحه بعدی سوالاتی از شما پرسیده می‌شود. مثلا اینکه در کدام کشور قصد تحصیل دارید یا میزان تحصیلات شما چقدر است؟ به تمام سوالات با دقت پاسخ دهید و در پایین صفحه روی Continue کلیک کنید.

تکمیل اطلاعات هویتی آنلاین آزمون تافل iBT

۸ انتخاب دانشگاه برای ارسال نمرات آزمون تافل

در بخش Free Score Recipients باید ۴ دانشگاهی که قصد ارسال نمره به آن‌ها دارید را انتخاب کنید. البته این کار را پس از ثبت نام تا ساعت ۲۲ شب قبل از آزمون نیز می‌توانید انجام دهید.
به این منظور، نام دانشگاه دریافت کننده نمره را در کادر Add a Score Recipient وارد کنید. نام دانشگاه و مقاطع تحصیلی را مشاهده خواهید کرد. مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارید انتخاب کرده و روی Add کلیک کنید.

انتخاب دانشگاه برای ریپورت نمرات آزمون تافل

معمولا اگر انتخاب شما مقطع Graduate باشد، لازم است دپارتمان مقصد را نیز در کادر وارد کنید. برای مشاهده نام دپارتمان روی گزینه View Department List (PDF) کلیک کنید.

در پایین صفحه از شما پرسیده می‌شود که ترجیح می‌دهید نمره آزمون خود را چگونه دریافت کنید؟ گزینه Online score report only را انتخاب کرده و روی Continue کلیک کنید.
ممکن است بخواهید نمره آزمون تافل را برای دانشگاه‌های بیشتری بفرستید اما وبسایت تافل تنها اجازه ارسال نمره به ۴ دانشگاه به صورت رایگان را به شما خواهد داد. دانشگاه پنجم به بعد مشمول هزینه خواهد بود. اطلاعات بیشتر درباره ریپورت نمره تافل را در این صفحه بخوانید.

۹ مرور اطلاعات ثبت نام آزمون تافل

این صفحه مربوط به مرور اطلاعات ثبت نام آزمون (Review Test Registration) است. در این بخش می‌توانید با کلیک روی گزینه‌های سمت راست، مرکز آزمون و تاریخ و زمان (Test Information) را تغییر دهید یا اطلاعات شناسایی (Identification Information) را ویرایش کنید. اگر نیاز به تغییر هیچ‌کدام ندارید، در پایین صفحه روی گزینه Continue کلیک کنید.

مرور اطلاعات ثبت نام تافل اینترنتی

سپس وارد فروشگاه (TOEFL Practice Tests) می‌شوید و می‌توانید منابع معتبر آزمون تافل را خریداری کنید. چنانچه قصد خرید کتابی را دارید، آن را به سبد خرید خود اضافه کرده و با انتخاب Continue وارد مرحله بعدی شوید.

۱۰ پرداخت هزینه آزمون تافل iBT

در این صفحه خلاصه‌ای از اطلاعات آزمون انتخاب‌شده مطابق تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود. اگر پیش از این ووچر تافل را خریداری کرده‌اید، کد را در قسمت Promotion / Voucher Code وارد کنید. اگر هم قصد پرداخت از طریق ووچر را ندارید، روی گزینه Proceed To Checkout کلیک کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل

پرداخت هزینه TOEFL با تهران پیمنت

هزینه آزمون تافل ۲۶۵ دلار است که برای پرداخت آن باید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید. چنانچه دسترسی به کردیت کارت‌ها برایتان وجود ندارد، ما می‌توانیم پرداخت هزینه آزمون تافل را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهیم. پرداخت هزینه سفارش شما در تهران پیمنت یک تا سه ساعته انجام می‌شود.

در این مطلب سعی کردیم نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل را به صورت گام به گام و تصویری به شما نشان دهیم. چنانچه پیش از این در آزمون تافل ثبت نام کرده‌اید، تجربه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*