صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left چگونه از بخش Listening آزمون تافل iBT نمره دلخواه را کسب کنیم؟

چگونه از بخش Listening آزمون تافل iBT نمره دلخواه را کسب کنیم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۳۱

اگر در بخش لیسنینگ آزمون تافل iBT دچار مشکل هستید، این مقاله برای شماست. قصد داریم در این مطلب تکنیک‌ها و نکات مورد نیاز این بخش از آزمون را در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

تقویت Listening آزمون تافل

در این قسمت به تمرین‌هایی اشاره شده است که در تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی به شما کمک کرده و سبب کسب نمره مطلوب از بخش Listening آزمون تافل iBT می‌شود.

۱- فیلم، سریال و پادکست؛ بهترین راه یادگیری

دیدن مستند، فیلم‌، گوش کردن به آهنگ‌ و پادکست‌ به زبان انگلیسی به صورت منظم می‌تواند تمرین مناسبی برای تقویت مهارت Listening باشد. سعی کنید ساعات مشخصی از روزتان را به این موضوع اختصاص دهید و کلیه عواملی که امکان بر هم زدن این نظم را فراهم می‌کند، از خود دور کنید. پس از گوش دادن به پادکست و فایل‌های صوتی، جزئیات مهم را تا جایی که به یاد می‌آورید یادداشت کنید. در ادامه فیلم و سریال و پادکستایی که به تقویت لیسنینگ شما کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم:

فیلم و سریال

  • سریال How I Met Your Mother
  • فیلم The King’s Speech
  • فیلم Forrest Gump
  • فیلم My Fair Lady
  • سریال Newsroom
  • سریال Friends

پادکست

  • Voice of America Learning English
  • Luke’s English Podcast
  • The English We Speak
  • This American Life
  •  Here’s the Thing
  • Learn English
لیسنینگ آزمون تافل iBT

۲- مکالمه دو نفره در discord؛ شانس صحبت با افراد مختلف در سراسر جهان

مکالمه‌های ۲ نفره زبان انگلیسی کمک زیادی در تقویت مهارت شنیداری به شما خواهد کرد. تا جایی که برایتان مقدور است به زبان انگلیسی وارد مکالمه شوید و درست شنیدن و درست پاسخ گفتن را تمرین کنید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن Discord استفاده کرده و با افراد مختلف در سراسر دنیا به زبان انگلیسی صحبت کنید.

۳- بازگو هر آنچه شنیده‌اید؛ کمک به حدس بقیه مکالمه

هنگام گوش دادن به فایل‌های صوتی، فایل را قطع کنید و خلاصه هر آنچه شنیدید را برای خودتان بازگو کنید. همچنین می‌توانید حدس بزنید که در ادامه چه گفته خواهد شد. این کار کمک زیادی به صرفه‌جویی وقت در زمان آزمون می‌کند.

۴- بررسی اصطلاحات؛ بالا رفتن شانس پاسخگویی به سوالات لیسنینگ

اصطلاحات مهم هستند. موقع تمرین برای لیسنینگ تافل حتما اصطلاحات در گفت‌وگوی عادی را تمرین کنید. ممکن است در لیسنینگ از اصطلاحات روزمره استفاده شود.

۵- گوش دادن به آهنگ های انگلیسی؛ تمرینی جذاب برای سطح مبتدی تا پیشرفته

همان‌طور که می‌دانید، آهنگ‌ها بخش جدانشدنی زندگی ما هستند. هرچقدر جذابیت یک برنامه برای ما بیشتر باشد، یادگیری آسان‌تر است. می‌توانید آهنگ‌های زیبای انگلیسی را در اوقات فراغت برای خود پخش کنید، تا گوش شما به شنیدن متن‌های انگلیسی عادت کند. همچنین می‌توانید متن این آهنگ‌ها را دانلود کنید و هرکلمه‌ای که بلد نیستید را یادداشت کنید.

۶- شبکه‌ های اجتماعی؛ ششمین راه تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. زیرا می‌توانید هزاران ویدئو را با زبان انگلیسی و لهجه‌های مختلف در این برنامه‌ها تماشا کنید. این کار باعث می‌شود تا تمامی لهجه‌ها را به خوبی یاد بگیرید و در پاسخگویی به سوالات لیسنینگ تافل به مشکل روبه‌رو نشوید.

تکنیک‌های پاسخ‌ گویی به سوالات Listening آزمون TOEFL iBT

در متن زیر به نکات و تکنیک‌هایی اشاره شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید مهارت بیشتری در پاسخ‌گویی به سوالات بخش Listening آزمون تافل iBT داشته باشید.

  • سطح خود را بشناسید. برای شروع بهتر است از متن‌هایی که پیچیدگی کمتری دارند استفاده کنید و بعد با بالا رفتن سطحتان متن‌های پیچیده‌تر را انتخاب کنید.
  • اصل داستان لیسنینگ مهم است فقط به واژگان توجه نکنید. توجه بیش از حد به واژگان باعث می‌شود که خط داستانی را گم کنید و از متن جا بمانید.
  • بهتر است در زمان پخش Listening نت‌برداری کنید تا نکات اصلی و مهم در ذهن شما بماند. اما توجه داشته باشید که نت‌برداری نباید سبب شود که از اصل مطلب غافل شوید و یا زمان شما تلف شود. پیشنهاد می‌کنیم مهارت نت برداری برای Reading را مطالعه کنید.
  • قبل از شروع سخنرانی، سوالات را خیلی سریع مرور کنید. این امر سبب می‌شود در زمان پخش Listening توجه بیشتری به بخش‌هایی که از آن‌ها سوال مطرح شده، داشته باشید.
  • اگر به مکالمه‌ای گوش می‌کنید که در حین مکالمه یکی از دیگری سوالی می‌پرسد، احتمال زیادی وجود دارد که این سوال از شما نیز پرسیده شود تا درک شما از مطالب ارائه شده مورد سنجش قرار گیرد. بنابراین به پاسخی که داده می‌شود دقت کنید.
  • هدف و نکات اصلی مکالمه یا سخنرانی را بیابید. لحن و آهنگ صدا در درک هدف مکالمه به شما کمک زیادی می‌کند. برای مثال به این موضوع دقت کنید که آیا گوینده در زمان صحبت ناراحت یا عصبانی است؟ یا اینکه در حال بیان چه ایده‌ای است و با چه هدفی این سخنان را می‌گوید. تمرکز بر روی این موارد در پاسخگویی صحیح شما به سوالات تاثیرگذار است. به یاد داشته باشید این بخش آزمون به دنبال ارزیابی سطح درک شما است و توانایی شما در حفظ مطالب، کمکی به ارائه پاسخ صحیح نمی‌کند.
لیسنینگ آزمون تافل iBT

به خاطر داشته باشید در Listening آزمون تافل iBT آنچه می‌شنوید بیشتر در مورد موضوعات رایج در زمینه علوم فلسفه، فیزیک، شیمی، کسب و کار، موزیک، روانشناسی و… است و موضوعات تخصصی رشته‌های علمی در آن مطرح نمی‌شود. اما بهتر است دایره واژگان علمی عمومی (مثل اصطلاحات پژوهشی) شما گسترده‌تر باشد تا سرعت درک شما از جملاتی که می‌شنوید افزایش یابد. در نهایت بدانید که هرچه بیشتر خود را در تماس با هر نوع محتوای صوتی زبان انگلیسی قرار دهید، کمک بسیار زیادی به تقویت مهارت Listening خود می‌کنید.
همچنین می‌توانید با انجام پرکتیس تست تافل بسیار سریع‌تر از باقی گزینه‌ها به نتیجه مطلوب برسید. طیف گسترده‌ای از منابع آزمون تافل در وبسایت ETS موجود است که به صورت رایگان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

من جزء کسانی هستم که شغلی مرتبط با علاقه‌ام دارم. شغل و علاقه من نویسندگی است. اوقات فراغتم را با خواندن کتاب پر می‌کنم و دنیای تکنولوژی برایم جذاب است.
هدفم در تهران پیمنت، ارائه محتوای ارزشمند است تا به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*