صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left منابع آزمون تافل چیست؟

منابع آزمون تافل چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

آمادگی برای آزمون تافل نیازمند مطالعه منابع آموزشی معتبر است و با توجه به حجم بسیار منابع و کتب موجود در بازار، انتخاب منابع اصلی در میان انبوه کتاب‌های زبان، کار راحتی به نظر نمی‌رسد. به‌همین دلیل، در این مطلب درباره منابع آزمون تافل صحبت می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری برای ثبت نام آزمون تافل (TOEFL iBT) آماده شوید. منابع تافل معمولا به دو دسته منابع مقدماتی و پیشرفته تقسیم می‌شوند و متقاضیان باتوجه به سطح دانش خود از زبان انگلیسی باید منابع آمادگی برای آزمون تافل را انتخاب کنند. در ادامه درباره منابع آزمون تافل خواهید خواند.

معرفی منابع آزمون تافل اینترنتی

تعیین سطح دانش زبان انگلیسی

پیش از شروع مطالعه برای شرکت در آزمون تافل، باید از میزان دانش خود در زبان انگلیسی مطلع شوید. ما پیش‌تر در مطلب تعیین سطح زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون تافل iBT، به‌طور کامل درباره نحوه تعیین سطح انگلیسی توضیح داده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به آن، از میزان دانش زبان فعلی خود آگاهی پیدا کنید. آمادگی برای آزمون تافل را بر اساس سطح دانش زبانی به صورت زیر دسته‌بندی می‌کنند:

  • سطح Beginner: در Beginner متقاضی دانش پایه‌ای از زبان انگلیسی دارد و حداقل ۱ سال باید برای کسب نتیجه مطلوب، مطالعه مستمر داشته باشد.
  • سطح Intermediate: متقاضی با سطح متوسط از دانش انگلیسی، حداقل ۶ ماه زمان برای آمادگی آزمون تافل نیاز دارد.
  • سطح Upper Intermediate: سطح بالاتر از متوسط معمولا به افرادی اطلاق می‌شود که با مطالعه مستمر ۳ ماهه می‌توانند در آزمون تافل نتیجه دلخواه‌شان را بگیرند.

منابع سطوح مقدماتی و متوسط آزمون تافل

گفتیم معمولا منابع آزمون تافل را به ۲ گروه مقدماتی و پیشرفته طبقه‌بندی می‌کنند تا متقاضیان پس از اطلاع از سطح دانش زبان خود، منابع آزمون تافل مناسب خود را بشناسند و مطالعه را با آن‌ها را آغاز کنند. در ادامه منابع سطوح مقدماتی و متوسط آزمون تافل را با هم بررسی می‌کنیم:

  • مجموعه کتب NorthStar: Building Skills for the TOEFL iBT
    این مجموعه کتب را انتشارات معتبر Pearson زیر نظر موسسه ETS منتشر کرده است که مروری بر مهارت‌های چهارگانه آزمون تافل دارد. این مجموعه ۳ جلدی بوده و برای سطوح متوسط (Intermediate)، بالاتر از متوسط (High Intermediate) و پیشرفته (Advanced) طراحی شده است. کتاب سطح Intermediate این مجموعه برای افراد با سطح دانش مقدماتی و متوسط گزینه مناسبی است و کتب سطوح High Intermediate و Advanced جزء منابع پیشرفته آمادگی برای آزمون تافل دسته‌بندی می‌شوند.
  • مجموعه کتب Delta’s Key to the Next Generation TOEFL Test
    مجموعه کتب دلتا برای آمادگی و برنامه‌ریزی شرکت در آزمون تافل iBT تنظیم شده است و با استفاده از تست‌های آزمون تافل، تمامی مهارت‌های لازم برای شرکت در آزمون تافل را آموزش می‌دهد. کتاب اول این مجموعه به آموزش مهارت‌ها اختصاص داده شده و در کتاب دوم ۶ نمونه تست از آزمون تافل گردآوری شده است. مجموعه ۲ جلدی دلتا یک دوره کامل برای آمادگی آزمون تافل افرادی با سطح دانش متوسط و پیشرفته به شمار می‌رود.
  • کتاب Longman TOEFL iBT
    کتاب دیگری که داوطلبان با سطح دانش زبانی متوسط می‌توانند برای آمادگی آزمون تافل از آن استفاده کنند، Longman Preparation Course for the TOEFL iBT است. این کتاب را انتشارات لانگمن منتشر کرده است و توسط بسیاری از مدرسان در آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود. کتاب Longman TOEFL iBT روی مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی تمرکز دارد و در پیش و پس از هر مهارت زبان، آزمونی برای سنجش آموخته‌های متقاضیان وجود دارد. آزمون پیش از شروع هر مهارت را با Diagnostic Pre-Test می‌شناسند و آزمون پس از فراگیری هر مهارت، Post-Test نام دارد. علاوه‌بر تمرکز روی مهارت‌های زبانی، کتاب لانگمن ۸ مینی تست (Mini-Test) با هدف مرور سوالات تلفیقی و یک آزمون کامل (Complete Test) نیز برای تمرین شبیه‌سازی آزمون تافل ارائه می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید، آزمون تافل مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی (Listening ،Speaking ،Reading و Writing) را می‌سنجد. بنابراین این نکته را در نظر بگیرید که منابع تافل باید هر ۴ مهارت زبانی را به خوبی بررسی کنند. البته منابع آزمون تافل می‌توانند به صورت دیگری نیز مهارت‌های زبانی را آموزش دهند و آن هم بررسی تک به تک این مهارت‌هاست. در این روش کتاب مدنظرتان فقط یک مهارت را به طور کامل بررسی می‌کند و پس از مطالعه کتاب، باید بتوانید سوالات مربوط به این مهارت را به خوبی پاسخ بدهید. در ادامه یکی از منابع مناسبی که مهارت‌های زبان انگلیسی را به صورت کامل پوشش داده است، معرفی می‌کنیم:

  • کتاب Collins Skills for TOEFL iBT
    کتاب Collins Skills for TOEFL iBT سه جلدی است و در جلد اول روی مهارت‌های Reading و Writing تمرکز دارد. در جلد دوم این مجموعه، مهارت‌های Listening و Speaking بررسی می‌شود و در نهایت جلد سوم به مباحث مربوط به Grammar و Vocabulary اختصاص داده شده است. کتاب Collins Skills for TOEFL iBT از بهترین منابع آزمون تافل به تفکیک مهارت‌ها، به شمار می‌آید.

منابع سطوح بالاتر از متوسط و پیشرفته آزمون تافل

تا اینجای مطلب منابع آزمون تافل برای سطوح پایه و متوسط را ذکر کردیم. فراموش نکنید که نسخه یکسانی برای آمادگی هر شخص وجود ندارد و ممکن است شما یک مهارت زبانی را بیشتر از دیگر مهارت‌های زبان انگلیسی بلد باشید. به همین دلیل برای آن مهارتی که دانش بالاتری دارید، باید کتاب با سطح بالاتری تهیه کنید. در ادامه منابع آزمون تافل را برای سطوح بالاتر از متوسط و پیشرفته معرفی می‌کنیم.

معرفی منابع آزمون تافل سطح متوسط و پیشرفته
  • کتاب Barron’s How to Prepare for the TOEFL
    مجموعه کتب بارونز، یکی از مجموعه‌های معروف برای شرکت در آزمون تافل iBT است و از نظر سطح دانش، قوی‌تر از کتاب لانگمن و دلتا دسته‌بندی می‌شود. تست‌های جامع این مجموعه برای تقویت مهارت‌های Listening و تا حدودی Reading توصیه می‌شود. با مطالعه کتاب Barron’s، مهارت های نوت برداری خود را هم می‌توانید تقویت کنید.
  • کتاب ETS Official Guide to iBT TOEFL
    مجموعه کتاب ETS Official Guide to iBT TOEFL را وب‌سایت رسمی برگزار کننده آزمون تافل پیشنهاد می‌کند. این مجموعه تلاش کرده سوالاتی در سطح آزمون اصلی طرح کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد. نکته جالب درباره این مجموعه این است که همراه با کتاب ETS Official Guide to iBT TOEFL، نرم افزار شبیه‌سازی تافل نیز ارائه می‌شود. درباره نرم‌افزار شبیه‌ساز تافل در انتهای مطلب، بیشتر توضیح می‌دهیم.
  • کتاب Mastering skills For The TOEFL iBT
    این کتاب دارای تمرین‌های زیادی برای تقویت هر ۴ مهارت زبان انگلیسی است. تمرینات Listening این کتاب برای تقویت مهارت شنیداری آزمون تافل پیشنهاد می‌شود.
  • کتاب KAPLAN Internet-Based TOEFL
    برخی از متقاضیان ترجیح می‌دهند با سوالاتی سخت‌تر از سوالات آزمون اصلی تافل مواجه شوند تا شرکت در آزمون اصلی تافل برایشان آسان‌تر شود. اگر به دنبال کتابی با سوالاتی به مراتب سخت‌تر از نمونه سوالات آزمون تافل iBT می‌گردید، کتاب KAPLAN Internet-Based TOEFL مناسب شماست.
  • کتاب Answers to all TOEFL Essay Questions
    همان‌طور که می‌دانید برای پاسخ به سوالات Writing تافل، باید در حوزه اطلاعات عمومی، زیاد مقاله بخوانید. کتاب Answers to all TOEFL Essay Questions، برای تقویت بخش رایتینگ مفید است و حدود ۴۵۰ انشاء مناسب تقویت مهارت Writing گردآوری کرده است. با مطالعه این کتاب با ساختار انشانویسی در آزمون تافل آشنا می‌شوید و بهتر می‌توانید به سوالات این بخش آزمون پاسخ دهید.

منابع Vocabulary آزمون تافل

هنگام آمادگی برای شرکت در آزمون تافل، از مباحثی که باید به آن توجه کنید گسترش مداوم دامنه لغات زبان انگلیسی است. در ادامه چند منبع برای یادگیری لغات و موفقیت بیشتر در آزمون تافل معرفی می‌کنیم:

  • کتاب «۴۰۰ کلمه‌ای که باید برای تافل بدانید»
    کتاب ۴۰۰ کلمه‌ای که باید برای تافل بدانید (۴۰۰ Must-Have Words for the TOEFL)، لغات انگلیسی را دسته‌بندی کرده تا با سرعت بالاتری بتوانید لغات ضروری برای آزمون تافل را یاد بگیرید.
  • کتاب «۵۰۰ کلمه کاملا ضروری برای تافل»
    کتاب ۵۰۰ کلمه کاملا ضروری برای تافل (۵۰۰ Absolutely Essential Words) نیز از مراجع مهمی برای آموختن لغات آزمون تافل به شمار می‌رود.
  • کتاب «لغات ضروری تافل»
    کتاب لغات ضروری تافل (Essential Words for the TOEFL) را انتشارات مجموعه کتاب‌های بارونز منتشر کرده و مرجع اصلی لغات جهت آمادگی آزمون تافل به شمار می‌رود. در این کتاب بخش‌های مختلف یک لغت بررسی می‌شود تا حفظ کلمات در ذهن مخاطب آسان‌تر باشد.

نرم افزار شبیه‌ساز آزمون تافل iBT

مخفف عبارت TOEFL Practice Online است و به آزمون‌های آمادگی تافل گفته می‌شود که موسسه ETS برای آشنایی شرکت‌کنندگان در آزمون تافل اینترنتی (iBT) طراحی کرده است. در واقع آزمون TPO آزمون‌های تمرینی است که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و با مراجعه به لینک تست های تمرینی آنلاین تافل می‌توانید به جزئیات TPO دسترسی داشته باشید. برای استفاده از نرم‌افزار TPO باید هزینه بپردازید و نتیجه آزمون را نیز همان روز می‌توانید دریافت کنید. هزینه استفاده از تست‌های تمرینی آزمون تافل، بستگی به نوع آزمون انتخابی شما دارد. در جدول زیر می‌توانید با هزینه انواع تست‌های تمرینی آنلاین تافل (TPO) آشنا شوید:

عنوان آزمون TPOهزینه شرکت در TPO
آزمون‌های تمرینی کامل TPO
(Complete Practice Tests)
۴۵.۹۵ دلار
آزمون TPO – بخش اسپیکینگ۲۳.۹۵ دلار
آزمون TPO – بخش اسپیکینگ و رایتینگ۲۵.۹۵ دلار
آزمون TPO – بخش ریدینگ و لیسنینگ۲۲.۹۵ دلار
TOEFL® Value Pack Prep Plus۷۲ دلار
TOEFL® Value Pack Prep۵۲ دلار

ضمن این که پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مطلب آزمون تافل در ایران کجا برگزار می‌شود؟، با مراکزی که آزمون تافل را در کشورمان برگزار می‌کنند آشنا شوید. همچنین می‌توانید مطلب در روز آزمون تافل iBT چه می‌گذرد؟ را مطالعه کنید تا بدانید دقیقا روز آزمون تافل چه نکاتی را باید رعایت کنید.

سایت های شبیه ساز آزمون تافل

علاوه‌بر کتاب‌ها و نرم‌افزار معرفی شده در متن بالا، وب‌سایت‌های هستند که به‌صورت رایگان و پولی برنامه‌ای برای یادگیری زبان ارائه می‌دهند. این وب‌سایت‌ها عبارت‌اند از:

وب‌سایت Magoosh

وب‌سایت Magoosh چندین برنامه رایگان برای مطالعه آزمون زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این وب‌سایت محتوای فلش کارت‌های واژگان، نمونه سوالات متنی و راهنمای مطالعه TOEFL را در خود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

وب سایت Quizlet

این وب‌سایت برای بهبود واژگان طراحی شده است. کلماتی که برای آزمون TOEFL مهم هستند، در این وب‌سایت وجود دارد تا زبان‌آموزان از آن استفاده کنند. طراحی این وب‌سایت بسیار جذاب است، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد که علاوه‌بر تلفظ صحیح کلمات، هرکدام را بشنوند و تصویری را که معنای آن را توصیف می‌کند، ببینند.

چطور هزینه تافل را بپردازم؟

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل (TOEFL iBT) و تست‌های تمرینی آنلاین تافل (TPO) نیازمند داشتن کارت‌های اعتباری بین‌المللی است. اگر به کارت‌های اعتباری دسترسی داشته باشید می‌توانید هزینه ثبت نام تافل یا هزینه شرکت در TPO را بپردازید.

چنانچه مستر کارت یا ویزا کارت در اختیار ندارید، تهران پیمنت در کنار شماست. ما پرداخت هزینه ثبت نام تافل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان کارمزد انجام می‌دهیم. برای پرداخت هزینه آزمون تافل iBT روی لینک داده شده کلیک کرده و وارد صفحه ثبت نام تافل شوید. در سمت چپ صفحه روی گزینه «ثبت سفارش» کلیک کنید تا به پنل کاربری خود منتقل شوید. در پنل کاربری سفارش‌تان را ثبت کنید تا سفارش شما را ۱ تا ۳ ساعته پرداخت کنیم.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*