صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left تکنیک های Reading آزمون تافل

تکنیک های Reading آزمون تافل

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

شاید تصور کنید تسلط نسبی روی دانش زبان انگلیسی، برای شرکت در آزمون های بین‌المللی زبان مانند تافل کافی است؛ اما نکته مهمی که کمتر به آن توجه می‌شود تکنیک‌های پاسخ‌دهی به سوالات آزمون تافل است. برای پاسخ‌دهی به هر چهار مهارت زبانی Reading ،Writing ،Speaking و Listening باید تکنیک‌های خاصی را به کار بگیرید تا بتوانید نتیجه دلخواهتان را در این آزمون کسب کرده و مدرک تافل دریافت کنید. اگر قصد اپلای و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا را داشته باشید، باید درباره تکنیک‌های آزمون تافل بیشتر بدانید. ما هم این مطلب را به بررسی تکنیک های Reading آزمون تافل اختصاص داده‌ایم تا هنگامی که تمایل به ثبت نام آزمون تافل داشتید کارتان را راحت کرده باشیم. با مراجعه به این مطلب و مطالعه نکات و تکنیک‌ها، برای شرکت در این آزمون آماده‌تر شوید.

تکنیک های Reading آزمون تافل

معرفی سوالات Reading آزمون تافل

بخش Reading آزمون تافل روی یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی تمرکز دارد و توانایی متقاضی را در درک متن‌های آکادمیک می‌سنجد. گستردگی دایره لغات متقاضی می‌تواند یکی از رازهای موفقیت در این آزمون باشد. بخش Reading آزمون زبان تافل معمولا ۳ یا ۴ متن دارد و از هر متن ۹ تا ۱۰ سوال پرسیده می‌شود. فرض کنیم در آزمون شما ۴ متن وجود داشته باشد. بنابراین برای پاسخگویی ۸۰ دقیقه زمان خواهید داشت. در این صورت شما برای خواندن هر متن، حدود ۵ دقیقه و پاسخگویی به هر سوال ۱ دقیقه زمان در اختیار دارید که باید بتوانید با مدیریت زمان، پاسخ هر سوال را پیدا کنید.
در متن‌های ریدینگ تافل زیر برخی از کلمات خط کشیده شده تا در بخش سوالات از آن پرسش انجام گیرد. موضوع متن‌های بخش ریدینگ بیشتر در حوزه‌های هنر (مانند معماری و ادبیات)، علوم طبیعی (مانند پزشکی و تغذیه)، علوم اجتماعی (مانند تاریخ و روانشناسی) و علوم فیزیک (مانند نجوم و شیمی) جای می‌گیرند.
پاسخ به سوالات بخش Reading مدرک تافل اغلب نیاز به اطلاعات تخصصی ندارد و بیشتر بر پایه نحوه طرح سوال در آزمون، شناخت تکنیک‌ها و دایره لغات متقاضی استوار است. نحوه طرح سوال و پاسخ به سوالات بخش‌های مختلف تافل از جمله ریدینگ را می‌توانید در مطلب نمونه سوالات تافل iBT مطالعه کنید. برای شناخت تکنیک های Reading آزمون تافل هم پیشنهاد می‌کنیم برای خوندن ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ثبت نام آزمون iBT تافل – ثبت نام امتحان iBT

تکنیک های Reading در تافل

شناخت تکنیک‌های بخش ریدینگ در آزمون زبان Toefl iBT برای بالا بردن سرعت عمل در این قسمت از آزمون کاملا موثر عمل می‌کند. در ادامه تعدادی از تکنیک‌های موثر در بخش ریدینگ را معرفی می‌کنیم:

تکنیک Skim در ریدینگ تافل

Skim به معنای «نگاه کردن سطحی به متن» است. روش Skimming به این صورت است که به سرعت باید متن‌های بخش ریدینگ را بخوانید بدون اینکه به معنای آن توجه کنید. با مطالعه سریع و اسکیم کردن متن، به طور حدودی متوجه می‌شوید که در متن راجع به چه موضوعی صحبت شده و با واژگان آن متن نیز آشنا می‌شوید. پس از اسکیم کردن متن ریدینگ، سراغ سوالات مربوط به متن می‌روید و بر مبنای کلمات کلیدی که در سوال می‌بینید، پاسخ سوالات را از داخل متن پیدا می‌کنید. Skimming در واقع برای صرفه‌جویی در زمان کاربرد دارد و با اسکیم کردن متن، تمرکز و وقتتان را روی پیدا کردن آن بخشی می‌گذارید که در بخش پرسش‌ها مطرح شده است.
در کنار تکنیک Skimming، تکنیک Scanning قرار می‌گیرد. برخی از متقاضیان این دو تکنیک را با هم اشتباه می گیرند اما هر کدام کاربرد خود را دارند. در Skimming با نگاه سطحی شما می‌توانید کلیت داستان موجود در متن را متوجه شوید اما در تکنیک Scanning در متن به دنبال اطلاعات خاصی می‌گردید
اولین بار که متن ریدینگ تافل را می‌خوانید باید اسکیم کنید تا موضوع داستان را دریابید و سپس به سراغ سوالات متن می‌روید. با دریافت مفهوم سوالات، باید در متن به دنبال پاسخ بگردید. اینجا اسکنینگ به کمک شما می‌آید.

تکنیک Close Reading در ریدینگ تافل

مهارت Close Reading یکی دیگر از تکنیک‌های مناسب برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ است. در این تکنیک متن را از ابتدا با دقت کامل باید بخوانید و حین خواندن متن، مفهوم آن را باید درک کنید. در این میان اگر به کلمات ناآشنایی برخوردید، آن را ندیده بگیرید و سعی کنید مفهوم جمله را دریابید. در این تکنیک با مطالعه دقیق متن ریدینگ، می‌توانید برای سوالات متن پاسخ‌های دقیق پیدا کنید. با تکرار و تمرین تکنیک Close Reading، به تدریج سرعت شما در یافتن پاسخ سوالات بیشتر می‌شود.

نکات پاسخگویی به سوالات Reading تافل

  • با خواندن چندباره سوالات می‌توانید پاسخ‌ها را سریع‌تر پیدا کنید. وقتی سوالات را به خوبی درک کنید یافتن پاسخ در میان متن راحت‌تر خواهد بود.
  • حین خواندن متن Reading باید تلاش کنید مفهوم و هدف داستان را پیدا کنید. یافتن هدف نوشته به پاسخگویی بهتر شما به سوالات کمک می‌کند. نوت‌برداری می‌تواند به شما در یافتن هدف داستان کمک کند. مطلب مهارت نت برداری را به این منظور مطالعه کنید تا درباره مهارت یادداشت‌برداری بیشتر بدانید و برای شرکت در آزمون تافل از آن استفاده کنید.
  • در همه حال باید دامنه لغات انگلیسی خود را افزایش دهید. هرچه تعداد لغاتی که بلد باشید بیشتر باشد، متن را بهتر درک می‌کنید، پاسخ سوالات بیشتری را خواهید دانست و در نهایت نمره بالاتری در این بخش از آزمون کسب خواهید کرد.
  • با شرکت در آزمون‌های آزمایشی، شرایط واقعی آزمون را تجربه کنید و اگر در متن کلمات جدیدی یافتید سریع به دیکشنری مراجعه نکنید. سعی کنید با وجود کلمات ناشناخته مفهوم داستان را دریابید. پس از اتمام آزمون آزمایشی، به دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی مراجعه کنید تا کلمات جدید را بهتر یاد بگیرید.
  • نکته مهم بعدی مربوط به رها کردن سوال سخت است. زمانی که برای یک سوال سخت در آزمون صرف می‌کنید ممکن است با پاسخ‌دهی به ۳ سوال آسان برابر باشد. اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانید بیشتر از ۱ دقیقه برای آن وقت نگذارید؛ چون از زمان سوالات بعدی کم خواهد شد.
  • یکی از چالش‌هایی که متقاضیان سر جلسه آزمون با آن مواجهند، شبیه بودن پاسخ سوالات به یکدیگر است. به متقاضیان توصیه می‌شود هنگام پاسخگویی به سوالات، حتما هر ۴ گزینه را بخوانند تا نزدیک‌ترین پاسخ صحیح را پیدا کنند. اگر هر ۴ گزینه را نخوانید ممکن است در دام تله تستی افتاده و نمره سوال را از دست بدهید.
  • پیش از شرکت در آزمون تافل بهتر است بدانید در روز آزمون تافل iBT چه می گذرد؟ هرچه اطلاعات خود را درباره مدرک تافل بیشتر کنید، با تسلط بیشتری سر جلسه حاضر خواهید شد. ضمن این‌که با مطالعه مطلب مراکز برگزار کننده تافل در ایران، با مراکز معتبری که آزمون تافل را برگزار می‌کنند، می‌توانید آشنا شوید.

پرداخت هزینه ثبت نام مدرک تافل

تافل یکی از رایج‌ترین آزمون های استاندارد برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است که مرکز ETS آن را ارائه می‌دهد. در این مطلب تعدادی از تکنیک‌های مهارت Reading مدرک تافل را بررسی کردیم تا بیشتر با این آزمون آشنا شوید. ثبت نام در این آزمون نیازمند پرداخت هزینه است و در این مرحله می‌توانید از تهران پیمنت برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون TOEFL iBT استفاده کنید.

علاوه‌بر کسب مهارت و آموختن تکنیک‌ها در بخش Reading تافل، پیشنهاد می‌کنیم  تکنیک های Listening آزمون تافل را هم مطالعه کنید. چنانچه پیش‌تر در آزمون تافل شرکت کرده‌اید از شما دعوت می‌کنیم نظرتان را در بخش کامنت با ما درمیان بگذارید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*