صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left تکنیک های Reading آزمون تافل

تکنیک های Reading آزمون تافل

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۴/۰۳

در این مقاله درباره تکنیک های Reading آزمون تافل صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا با یادگیری این تکنیک‌ها بتوانید نمره دل‌خواهتان را در این آزمون کسب کنید.

تکنیک هایی برای Reading آزمون تافل

شناخت تکنیک‌های بخش ریدینگ در آزمون زبان Toefl iBT برای بالا بردن سرعت عمل در این قسمت از آزمون کاملا موثر عمل می‌کند. در ادامه تعدادی از تکنیک‌های موثر در بخش ریدینگ را معرفی می‌کنیم:

  • انواع سوالات را بشناسید
    ریدینگ تافل شامل ۱۰ نوع سوال مختلف است. برخی از آن‌ها بیشتر در آزمون استفاده می‌شوند و بعضی دیگر ممکن است زمان بیشتری نسبت به دیگران بگیرند. ممکن است هر سوال۱ امتیاز یا ۲ و ۳ امتیازی باشند. در جدول زیر می‌توانید ساختار سوالات را مشاهده کنید.
نوع سوال تعداد زمان جواب‌دهیارزش سوالجمله‌بندی سوال
Vocabulary ۲ تا ۴۶۰ ثانیه ۱“The word ______ in paragraph 2 is closest in meaning to…”
Factual Information (Detail)۳ تا ۶۹۰ ثانیه۱“According to paragraph 4, what….”
“Which of the following…”
“It is stated in paragraph 4 that…”
Negative Factual Information (Negative Detail)۲ تا ۴۱۲۰ ثانیه۱“All of the following are mentioned in paragraph 3 EXCEPT…”
“Which of the following is NOT mentioned….”
Inference۲ تا ۴۹۰ ثانیه۱“What can be inferred from paragraph 5 about…”
“Paragraph 5 implies that…”
“Paragraph 5 suggests…”
Rhetorical Purpose (Author’s Purpose)۲ تا ۴۹۰ ثانیه۱“In paragraph 6, the author discusses ________ in order to…”
“Why does the author mention…”
Sentence Simplification (Paraphrasing)۲ تا ۳۱۲۰ ثانیه۱“Which of the sentences below best expresses the essential information in the highlighted sentence in paragraph 4?”
Insert Text (Sentence Insertion)۲ تا ۳۱۲۰ ثانیه۱“In paragraph 2 there is a missing sentence. Where would the sentence best fit?”
Reference
(Pronoun Referent)
۰ تا ۱ ۶۰ ثانیه۱“The word _________ in paragraph 1 refers to…”
Prose Summary (Summary)۱ تا ۲۱۵۰ ثانیه۱“An introductory sentence for a brief summary of the passage is provided below. Complete the summary by selecting the THREE answer choices that express the most important ideas in the passage.”
Fill In A Table (Organization)۰ تا ۱۱۵۰ ثانیه۲ تا ۳“Complete the table below to summarize information about _________ in the passage. Match the appropriate statements to _________”

  • کلمات کلیدی را پیدا کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید
    کلمات کلیدی، کلمات مهمی در سوال هستند که می‌توانند برای یافتن سریع پاسخ به شما کمک کنند. برای بسیاری از انواع سؤالات، می‌توانید به کلمات کلیدی در هر ۲ گزینه سؤال و انتخاب پاسخ اعتماد کنید تا به شما در یافتن گزینه صحیح کمک کند. چگونه کلمات کلیدی را در متن پیدا کنیم؟ ۳ راه برای شناسایی آن وجود دارد:
    ۱- کلمات کلیدی تقریبا هرگز حرف اضافه (under/in) یا (a/an/the) ندارند.
    ۲- کلمات کلیدی تقریباً همیشه فعل، اسم یا صفت هستند.
    ۳- Proper nouns تقریبا همیشه کلیدواژه هستند.

  • با timer، ریدینگ تافل را تمرین کنید
    شما برای پاسخ دادن به بخش ریدینگ تافل تنها ۳۶ دقیقه زمان دارید. در این زمان باید تقریباً ۱۴۰۰ کلمه (۷۰۰ کلمه در هر بخش) را بخوانید و به ۲۰ سوال (۱۰ عدد در هر بخش) پاسخ دهید. خواندن ۱۴۰۰ کلمه و پاسخ دادن به ۲۰ سوال در ۳۶ دقیقه سخت است. بنابراین، بهتر است در هنگام تمرین، یک تایمر در کنار خود داشته باشید تا بسنجید که ۲۰ سوال را در چند دقیقه پاسخ می‌دهید. این کار باعث می‌شود که شما پس از گذشت مدتی، به یک زمان‌بندی مناسب برای پاسخ‌دهی به سوالات برسید.

  • مراقب modifiers در پاسخ‌دهی به سوالات باشید
    یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بیشتر دانشجویان مرتکب می‌شوند، مربوط به modifiers می‌شود. modifiers معمولاً یک صفتی است که معنای اسم را تغییر می‌دهد. به مثال زیر توجه کنید:
    This event has had a tremendous impact -1
    ۲- This event has had some impact
    ۳- This event has had almost no impact

    می‌توانید مشاهده کنید که modifiers می‌تواند به‌طور کلی معنای جمله را تغییر دهد. تفاوت زیادی بین “tremendous impact” و “almost no impact“ وجود دارد که باید هنگام پاسخ‌گویی به آن توجه کنید.

    • تکنیک Skim در ریدینگ تافل
      Skim به معنای «نگاه کردن سطحی به متن» است. روش Skimming به این صورت است که به سرعت باید متن‌های بخش ریدینگ را بخوانید بدون اینکه به معنای آن توجه کنید. با مطالعه سریع و اسکیم کردن متن، به طور حدودی متوجه می‌شوید که در متن راجع به چه موضوعی صحبت شده و با واژگان آن متن نیز آشنا می‌شوید. پس از اسکیم کردن متن ریدینگ، سراغ سوالات مربوط به متن می‌روید و بر مبنای کلمات کلیدی که در سوال می‌بینید، پاسخ سوالات را از داخل متن پیدا می‌کنید. Skimming در واقع برای صرفه‌جویی در زمان کاربرد دارد و با اسکیم کردن متن، تمرکز و وقتتان را روی پیدا کردن آن بخشی می‌گذارید که در بخش پرسش‌ها مطرح شده است.

    • تکنیک Scanning در ریدینگ تافل
      در کنار تکنیک Skimming، تکنیک Scanning قرار می‌گیرد. برخی از متقاضیان این دو تکنیک را با هم اشتباه می‌گیرند اما هر کدام کاربرد خود را دارند. در Skimming با نگاه سطحی شما می‌توانید کلیت داستان موجود در متن را متوجه شوید؛ اما در تکنیک Scanning در متن به دنبال اطلاعات خاصی می‌گردید. اولین بار که متن ریدینگ تافل را می‌خوانید باید اسکیم کنید تا موضوع داستان را دریابید و سپس به سراغ سوالات متن بروید. با دریافت مفهوم سوالات، باید در متن به دنبال پاسخ بگردید. اینجا اسکنینگ به کمک شما می‌آید.
    تکنیک های Reading آزمون تافل

    • تکنیک Close Reading در ریدینگ تافل
      مهارت Close Reading یکی دیگر از تکنیک‌های مناسب برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ است. در این تکنیک متن را از ابتدا با دقت کامل باید بخوانید و حین خواندن متن، مفهوم آن را باید درک کنید. در این میان اگر به کلمات ناآشنایی برخوردید، آن را ندیده بگیرید و سعی کنید مفهوم جمله را دریابید. در این تکنیک با مطالعه دقیق متن ریدینگ، می‌توانید برای سوالات متن پاسخ‌های دقیق پیدا کنید. با تکرار و تمرین تکنیک Close Reading، به تدریج سرعت شما در یافتن پاسخ سوالات بیشتر می‌شود.

    نکات پاسخگویی به سوالات Reading تافل

    • هر سوال را چندبار بخوانید
      با خواندن چندباره سوالات می‌توانید پاسخ‌ها را سریع‌تر پیدا کنید. وقتی سوالات را به خوبی درک کنید یافتن پاسخ در میان متن راحت‌تر خواهد بود.
    • مفهوم و هدف داستان را پیدا کنید
      حین خواندن متن Reading باید تلاش کنید مفهوم و هدف داستان را پیدا کنید. یافتن هدف نوشته به پاسخگویی بهتر شما کمک می‌کند. نوت‌برداری می‌تواند به شما در یافتن هدف داستان کمک کند. مطلب مهارت نت برداری را به این منظور مطالعه کنید تا درباره مهارت یادداشت‌برداری بیشتر بدانید و برای شرکت در آزمون تافل از آن استفاده کنید.
    • دامنه لغات انگلیسی خود را افزایش دهید
      در همه حال باید دامنه لغات انگلیسی خود را افزایش دهید. هرچه تعداد لغاتی که بلد باشید بیشتر باشد، متن را بهتر درک می‌کنید، پاسخ سوالات بیشتری را خواهید دانست و در نهایت نمره بالاتری در این بخش از آزمون کسب خواهید کرد.
    • در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید
      با شرکت در آزمون‌های آزمایشی، شرایط واقعی آزمون را تجربه کنید و اگر در متن کلمات جدیدی یافتید سریع به دیکشنری مراجعه نکنید. سعی کنید با وجود کلمات ناشناخته مفهوم داستان را دریابید. پس از اتمام آزمون آزمایشی، به دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی مراجعه کنید تا کلمات جدید را بهتر یاد بگیرید.
    • سوالات سخت را رها کنید
      نکته مهم بعدی مربوط به رها کردن سوال سخت است. زمانی که برای یک سوال سخت در آزمون صرف می‌کنید ممکن است با پاسخ‌دهی به ۳ سوال آسان برابر باشد. اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانید بیشتر از ۱ دقیقه برای آن وقت نگذارید؛ چون از زمان سوالات بعدی کم خواهد شد.
    • هر ۴ گزینه سوال را بخوانید
      یکی از چالش‌هایی که متقاضیان سر جلسه آزمون با آن مواجهند، شبیه بودن پاسخ سوالات به یکدیگر است. به متقاضیان توصیه می‌شود هنگام پاسخگویی به سوالات، حتما هر ۴ گزینه را بخوانند تا نزدیک‌ترین پاسخ صحیح را پیدا کنند. اگر هر ۴ گزینه را نخوانید ممکن است در دام تله تستی افتاده و نمره سوال را از دست بدهید.
    ثبت نام آزمون iBT تافل – ثبت نام امتحان iBT

    پرداخت هزینه ثبت نام مدرک تافل

    تافل یکی از رایج‌ترین آزمون های استاندارد برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است که مرکز ETS آن را ارائه می‌دهد. در این مطلب تعدادی از تکنیک‌های مهارت Reading مدرک تافل را بررسی کردیم تا بیشتر با این آزمون آشنا شوید. ثبت نام در این آزمون نیازمند پرداخت هزینه است و در این مرحله می‌توانید از تهران پیمنت برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون TOEFL iBT استفاده کنید.

    علاوه‌بر کسب مهارت و آموختن تکنیک‌ها در بخش Reading تافل، پیشنهاد می‌کنیم  تکنیک های Listening آزمون تافل را هم مطالعه کنید. چنانچه پیش‌تر در آزمون تافل شرکت کرده‌اید از شما دعوت می‌کنیم نظرتان را در بخش کامنت با ما درمیان بگذارید.

    من جزء کسانی هستم که شغلی مرتبط با علاقه‌ام دارم. شغل و علاقه من نویسندگی است. اوقات فراغتم را با خواندن کتاب پر می‌کنم و دنیای تکنولوژی برایم جذاب است.
    هدفم در تهران پیمنت، ارائه محتوای ارزشمند است تا به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کنم.

    ثبت نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *