صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left انگلستان left چگونه وقت سفارت انگلیس بگیریم؟

چگونه وقت سفارت انگلیس بگیریم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

مراجعه به سفارت کشور انگلستان و تعیین وقت سفارت انگلیس معمولا به یک دلیل مهم صورت می‌گیرد؛ اخذ ویزای انگلستان. افرادی که قصد دارند ویزای انگلیس دریافت کنند ابتدا باید از این سفارت وقت ملاقات گرفته و در یکی از مراکز صدور ویزا (VAC) برای مصاحبه حاضر شوند.

از آن‌جا که درخواست برای اخذ ویزای کشور انگلیس زیاد است، اعطای ویزا توسط دولت انگلیس به سختی صورت می‌گیرد و متقاضیان باید به هنگام درخواست ویزا مراحل مشخصی را طی کنند تا شانس بیشتری برای اخذ ویزای انگلیس داشته باشند. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم راهنمای گرفتن وقت سفارت انگلیس و در نهایت دریافت ویزای این کشور را بررسی کنیم و در نهایت یک روش مطمئن برای پرداخت هزینه تعیین وقت مصاحبه ویزای انگلستان به شما معرفی کنیم.

 

آشنایی با تعیین وقت سفارت انگلیس و پرداخت هزینه سفارت

راهنمای گرفتن وقت سفارت انگلیس و پرداخت هزینه سفارت

 

بازگشایی مجدد سفارت بریتانیا در ایران

سوالی که بیشتر متقاضیان مهاجرت موقت و دائم به انگلستان می‌پرسند مربوط به باز یا بسته بودن سفارت این کشور است. سفارت بریتانیا از سال ۱۳۹۴ مجدد در تهران به راه افتاده است. پس از بازگشایی مجدد سفارت کشور انگلیس در تهران، متقاضیان علاوه‌بر مراجعه به کشورهای امارات و ترکیه، می‌توانند از طریق مراجعه به مرکز صدور ویزای تهران نیز مراجعه کنند.

متقاضیان با توجه به زمان مصاحبه و حضور در مرکز صدور ویزا ممکن است ترکیه و امارات یا تهران را برای مراجعه انتخاب کنند. انتخاب تهران به عنوان مرکز صدور ویزا ممکن است گزینه‌ای زمان‌بَر باشد و مراجعینی که محدودیت زمان دارند ممکن است بخواهند از گزینه‌های جایگزین در کشورهای امارات و ترکیه استفاده کنند که نیازمند صرف هزینه است. در نهایت انتخاب مرکز صدور ویزای انگلستان کاملا بستگی به شرایط و انتخاب متقاضی دارد.

 

مراحل دریافت ویزای انگلیس

اقدام برای دریافت ویزای انگلیس مراحلی دارد که باید حتما به دقت مراحل را رعایت کنید تا بتوانید ویزای خود را دریافت کنید. بنابراین اخذ ویزای کشور انگلستان مستلزم طی نمودن سه مرحله اصلی زیر است:

  • دریافت وقت سفارت انگلیس
  • حضور در سفارت انگلیس
  • اخذ ویزای انگلیس

 

دریافت وقت سفارت انگلیس

پیش از شروع تعیین وقت مصاحبه بهتر است بدانید که تمامی مراحل تعیین وقت مصاحبه ویزای انگلستان به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. ضمن اینکه باید هدفتان را از مهاجرت به کشور انگلستان مشخص کنید و بدانید برای چه ویزایی باید درخواست بدهید. برای تحصیل قصد مهاجرت به انگلستان را دارید یا برای اشتغال؟ به قصد درمان به انگستان مهاجرت می‌کنید یا گردشگری؟ در مطلب بهترین دانشگاه های انگلستان در سال ۲۰۲۳ می‌توانید برترین دانشگاه‌های انگلیس را بشناسید. ضمن این‌که می توانید با مطالعه مطلب راه های مهاجرت به انگلستان، با انواع روش‌هایی که می‌توانید به انگلستان مهاجرت کنید، آشنا شوید.

جهت دریافت وقت سفارت ابتدا باید وارد سایت رسمی دولت بریتانیا شده و نوع ویزای خود را مشخص کنید. فرم درخواست ویزا را پر کرده، فرم‌های موردنظر سفارت را به همراه مدارک مورد نیاز ارسال کنید و درخواستتان را ثبت کنید. پیش‌تر به منظور ثبت درخواست برای اخذ ویزا از وبسایت Visa4UK استفاده می‌شد اما در حال حاضر وبسایت دولت بریتانیا Gov.UK است.

پس از ثبت درخواست ویزا، به صفحه تعیین وقت سفارت انگلیس هدایت می‌شوید تا از میان زمان‌های موجود زمان موردنظرتان را انتخاب کنید. پس از تعیین وقت سفارت، نوبت به پرداخت هزینه وقت سفارت می‌رسد. ایمیلی حاوی لینک پرداخت برای شما ارسال می‌شود که لینکی منحصر به فرد است و باید آن را بپردازید تا وقت سفارتی که رزرو کرده‌اید تایید شود.

فراموش نکنید پس از پرداخت هزینه درخواست ویزا، باید یک نسخه از تمامی فرم‌هایی که پر کرده‌اید چاپ کرده و امضا کنید. در نهایت فرم‌های چاپ‌شده را به همراه پرینت رسید پرداختتان، روز مصاحبه باید به سفارت ارائه دهید.

 

هزینه‌های دریافت ویزای انگلستان

در حین دریافت ویزای انگلیس با دو نوع پرداخت مواجه می‌شوید. پرداخت اول مربوط هزینه IHS است. این مبلغ برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مهاجران گرفته می‌شود مبلغ آن بستگی به مدت زمان اقامت متقاضی در انگلستان دارد. متقاضیان ایرانی که قصد دارند بیشتر از ۶ ماه در انگلیس اقامت داشته باشند باید هزینه IHS را پرداخت کنند. جزئیات مبالغ هزینه بیمه را از بخش مبالغ هزینه IHS در سایت دولت انگلستان می‌توانید مشاهده کنید.

پرداخت بعدی که باید بعد از هزینه IHS صورت بگیرد، مربوط به هزینه اپلیکیشن فی و درخواست بررسی ویزاست. از آنجا که هزینه‌های اپلیکیشن فی برای درخواست بررسی انواع ویزا متنوع است، می‌توانید با مراجعه به صفحه هزینه صدور ویزا مقدار دقیق این هزینه را جست و جو کنید. علاوه‌بر این ما به طور کامل درباره هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای کشور انگلستان در مطلب هزینه انواع ویزای انگلیس پرداخته‌ایم.

گفتنی است درصورتی‌که از درخواست ویزا انصراف بدهید یا درخواست ویزایتان رد شود و همچنین اگر این مبلغ را به اشتباه دو بار پرداخت کنید، می‌توانید برای بازپس‌گیری هزینه IHS درخواست ریفاند کنید. در ایمیلی که از سوی سفارت برایتان ارسال می‌شود اعلام خواهد شد که ۲۸ روز پس از درخواست ریفاند، این مبلغ به کارت اعتباری (که پرداخت با آن انجام شده) بازمی‌گردد. البته ممکن است ریفاند مبلغ IHS تا ۶ ماه نیز طول بکشد؛ اما ددلاینی که در ایمیل ذکر شده ۲۸ روزه است.

 

راهنمای تعیین قرار ملاقات سفارت انگلستان

پرداخت هزینه تعیین وقت مصاحبه ویزای انگلستان

 

حضور در سفارت انگلیس

پس از ثبت نام در وبسایت سفارت انگلستان و تعیین وقت مصاحبه، نوبت به حضور در سفارت انگلیس می‌رسد. برای حضور در سفارت انگلیس باید نکات زیر را رعایت کنید تا شانس خود را برای دریافت ویزا بالا ببرید.

  • ۱۵ دقیقه زودتر در مرکز صدور ویزا حاضر شوید.
  • نمی‌توانید فرد دیگری را جای خود برای مصاحبه بفرستید.
  • هر تعداد از افراد خانواده که برایشان درخواست ویزا کرده باشید، باید به همراه شما در جلسه مصاحبه حاضر شوند.
  • افراد زیر ۱۸ سال باید با یک فرد بزرگسال همراه باشند.
  • در مرکز صدور ویزا امور مربوط به ثبت اطلاعات بیومتریک نیز انجام می‌شود. فراموش نکنید بدون ثبت اطلاعات بیومتریک تقاضای ویزایتان ثبت نمی‌شود.
  • به هنگام ثبت اطلاعات بیومتریک، یک اسکنر اثر ده انگشت شما را ثبت می‌کند.
  • در مرکز صدور ویزا عکسی دیجیتالی از شما گرفته می‌شود که باید صورتتان کامل مشخص باشد و عینک نداشته باشید.
  • کودکان زیر ۵ سال نیز باید در مرکز صدور ویزا حاضر شوند اما به ثبت اطلاعات بیومتریکشان نیازی نیست.
  • مدارک مورد نیاز زیر را به همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز بسته به نوع ویزای درخواستی شما ممکن است متفاوت باشد. اما مدارکی که در ادامه ذکر می‌شود در میان انواع ویزای انگلستان مشترک است که باید ارائه شوند: اصل پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت‌های قبلی و کپی از تمامی صفحات پاسپورت‌ها با حداقل یک صفحه ی کاملا خالی، یک نسخه تکمیل شده فرم آنلاین درخواست روادید به همراه، برگه تاییدیه وقت سفارت، دو قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵، اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج، اصل و ترجمه رسمی شناسنامه، اصل و ترجمه رسمی کارت ملی است.

علاوه‌بر مدارک گفته شده، اصل و ترجمه رسمی کارت معافیت یا پایان خدمت، اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی، رزرو بلیط هواپیما به مقصد انگلستان، مدارک میزبان در انگلستان، اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای سه ماه گذشته و سپرده های بانکی، اصل نامه تمکن مالی حساب شخصی و جاری به لاتین نیز برای ارائه به سفارت انگلستان الزامی است. ما در مطلب چه مدارکی برای وقت سفارت انگلیس نیاز است؟ به طور کامل درباره مدارکی که برای اخذ ویزای انگلستان نیاز دارید، صحبت کرده‌ایم.

 

اخذ ویزای انگلیس

آخرین مرحله از اقدام برای ویزای انگلستان مربوط به اخذ ویزا است. نتیجه ویزای انگلیس حداقل سه هفته پس از روز مصاحبه مشخص خواهد شد. بد نیست این نکته را هم بدانید مدت زمان صدور ویزا بستگی به شرایط متقاضی ممکن است بیشتر از سه هفته طول بکشد.

 

نکات پرداخت هزینه تعیین وقت مصاحبه

  • بعد از این‌که فرم‌ها را پر کرده و مدارک موردنیاز را در سایت بارگزاری کردید، فقط ۳ ساعت فرصت دارید تا هزینه تعیین وقت سفارت را پرداخت کنید.
  • تعیین تاریخ مصاحبه سفارت انگلستان در کشورهای امارات و ترکیه فرصتی محدود دارد؛ یعنی تاریخ مصاحبه در امارات نباید بیشتر از ۶۰ روز و در کشور ترکیه بیش از ۹۰ روز پس از تاریخ Submit و پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت باشد.
  • هر دو نوع پرداخت هزینه‌های سفارت انگلیس (IHS و Pay for Application) با ویزا کارت و مستر کارت انجام می‌شود. چنانچه به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین ارزی تهران پیمنت، پرداخت هزینه وقت سفارت خود را انجام دهید.

 

پرداخت هزینه وقت سفارت انگلیس

هزینه درخواست ویزای انگلیس را باید به صورت آنلاین و با استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه وقت سفارت انگلیس می‌توانید از تهران پیمنت استفاده کنید که پرداخت آنلاین ارزی شما را یک تا سه ساعته انجام می‌دهد. به این منظور از صفحه پرداخت هزینه تعیین وقت مصاحبه ویزای انگلستان دیدن کنید و با خیال راحت از خدمات آنلاین ارزی تهران پیمنت استفاده کنید. ما پرداخت‌های ارزی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان کارمزد انجام می‌دهیم.

چنانچه پیشتر برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه خود را از پروسه تعیین وقت سفارت انگلیس با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*