صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left ووچر تافل iBT چیست؟

ووچر تافل iBT چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹

افرادی که قصد شرکت در آزمون تافل iBT را دارند، حتما پیش از ثبت‌نام در این آزمون بین‌المللی با واژه‌ ووچر تافل برخورد کرده‌اند. مهم‌ترین کاربرد ووچر تافل برای شرکت‌کنندگان در ایران درواقع بن یا کوپن ثبت‌نام آزمون تافل بدون محدودیت پرداخت بین‌المللی است. شما با خرید ووچر تافل به مدت یک سال یعنی زمان اتمام اعتبار آن فرصت دارید در این آزمون ثبت‌نام کنید.
در این مقاله درباره ووچر تافل و مزایا و معایب آن و نیز روش‌های پرداخت هزینه ثبت‌نام این آزمون توضیح داده‌ایم. همچنین در صورت تمایل به ثبت نام آزمون تافل (TOEFL iBT) می‌توانید این کار را از طریق تهران پیمنت انجام دهید.

خرید ووچر تافل iBT

ووچر تافل iBT چیست؟

شاید نزدیک‌ترین واژه در فارسی به Voucher، کلمه بن یا کوپن باشد. ووچر تافل iBT یک کد ۱۶ رقمی است که ۲۶۵ دلار ارزش دارد. هنگام ثبت نام در آزمون تافل، در آخرین مرحله از ثبت نام اینترنتی این آزمون می‌توانید به جای پرداخت آنلاین با کردیت کارت‌هایی همچون مستر کارت و ویزا کارت، کد ۱۶ رقمی ووچر تافل را در قسمت Voucher Number وارد کنید. با وارد کردن کد ووچر هزینه آزمون به مبلغ ۲۶۵ دلار پرداخت می‌شود.

این آزمون در ایران توسط مراکز یا Center های مشخصی مثل سازمان سنجش، تحت نظارت موسسه ETS برگزار می‌شود. این مراکز بابت برگزاری آزمون در ایران، مبالغی را به عنوان کارمزد از موسسه ETS دریافت می‌کنند اما بده بستان مستقیم با این موسسه آمریکایی محدود است. بنابراین با دریافت ووچر تافل iBT از ETS و فروش آن به متقاضیان ایرانی، می‌توانند این مبالغ را دریافت کنند.
چنانچه درباره نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه تافل با استفاده از ووچر سوال دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه راهنمای تصویری ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل iBT را از درست ندهید. ضمن این که با مراجعه به مطلب راهنمای تصویری ساخت اکانت تافل iBT، نحوه ساخت اکانت TOEFL iBT را نیز به‌صورت گام‌به‌گام می‌توانید ببینید.

مزایا و معایب ووچر تافل iBT چیست؟

پرداخت هزینه آزمون تافل با ووچر مزایا و معایبی دارد که پیش از استفاده، بهتر است درباره آن بخوانید تا برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل راحت‌تر تصمیم بگیرید. این موارد به صورت زیر است:

مزایای ووچر تافل iBT

  • اولین مزیت ووچر تافل iBT این است که به مدت یک سال پس از تاریخ صدور اعتبار دارد. شما طی این مدت با استفاده از آن می‌توانید در هر مرکزی از ایران برای شرکت در آزمون تافل ثبت نام کنید.
  • مزیت بعدی راحتی و سرعت ثبت نام در آزمون با استفاده ووچر تافل iBT است. به این ترتیب با داشتن کد ووچر هر زمان که بخواهید، به سرعت می‌توانید برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنید. همین ویژگی باعث می‌شود در صورت لزوم بتوانید TOEFL iBT Voucher را به دیگران بفروشید.
  • مزیت مهم دیگر ووچر تافل هزینه ثابت آن در طول یک سال با توجه به نوسان قیمت ارز در ایران است.

معایب ووچر تافل iBT

  • محدودیت اول ووچر تافل iBT این است که اگر از ثبت نام در آزمون منصرف شوید هزینه آن قابل استرداد نیست. در ضمن مراکزی که ووچر می‌فروشند در صورت کنسلی آزمون برای ریفاند مبلغ یا ریفاند نصف هزینه آزمون (۱۲۲.۵ دلار) خدمات سریع و مناسبی ارائه نمی‌دهند.
  • نقطه ضعف دیگر TOEFL iBT Voucher این است که گزینه مناسبی برای ثبت نام با تاخیر در آزمون تافل به شمار نمی‌رود. هزینه ثبت‌نام با تاخیر (Late Registration) در آزمون تافل ۴۰ دلار بیشتر است، اما ووچرهای تافل اینترنتی ۲۶۵ دلاری هستند. بنابراین برای ثبت نام با تاخیر در آزمون تافل باید ۲۸۵ دلار هزینه را با استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت بپردازید.
  • موضوع دیگری که باید هنگام خرید ووچر به آن توجه کنید این است که برای تغییر زمان یا مرکز (Reschedule) آزمون تافل iBT باید مبلغ ۶۰ دلار بپردازید. برای پرداخت این مبلغ باید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید؛ زیرا همان‌طور که بالاتر هم گفتیم مبلغ ووچر تافل ثابت و معادل ۲۶۵ دلار است. این محدودیت درباره پرداخت هزینه ریپورت نمره تافل نیز صدق می‌کند.
  • هنگام ثبت نام در آزمون تافل می‌توانید حداکثر ۴ دانشگاه انتخاب کنید تا موسسه ETS نتایج تافل را برایشان به رایگان ارسال کند. برای دانشگاه‌ پنجم و بیشتر از آن باید به ازای هر دانشگاه ۲۵ دلار به موسسه ETS بپردازید. بنابراین برای پرداخت ریپورت نمرات تافل (Score Report) نمی‌توانید از ووچر استفاده کنید و راه حل پیش‌رویتان، پرداخت به صورت آنلاین و با استفاده از مستر کارت یا ویزا کارت است.
  • درخواست تجدید نظر (اعتراض) نمره آزمون تافل iBT نیز نیازمند استفاده از کردیت کارت است. زیرا هزینه بررسی درخواست اعتراض شما به نمره تافل ۱۶۰ دلار است و ووچرهای تافل همگی ۲۶۵ دلاری هستند.
  • دوره‌ای که دسترسی به ابزارهای جدید و پرداخت‌های آنلاین میسر نبود، پرداخت با کمک ووچر تافل iBT ابزاری کارآمد، به خصوص در ایران به شمار می‌آمد. اما در حال حاضر با ارائه روش‌های نوین و آسان‌تر مراجعه به ووچر تافل کمتر شده و روش‌های پرداخت آنلاین محبوبیت بیشتری دارند.
راهنمای پرداخت و خرید ووچر تافل iBT

روش‌های پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل iBT

علاوه‌بر خرید ووچر تافل iBT، یکی از روش‌هایی که می‌توانید با آن هزینه ثبت نام آزمون تافل را پرداخت کنید، خرید کردیت کارت (ویزا کارت یا مستر کارت) است. از آن‌جا که در حال حاضر سرویس‌های کردیت کارت به شهروندان ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند، این روش فعلا مناسب پرداخت‌های بین‌المللی نیست. ضمن این‌که می‌توانید پرداخت هزینه ثبت نام تافل را به دوستان یا آشنایانی بسپارید که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و به کردیت کارت دسترسی دارند.
روش دیگری که برای پرداخت هزینه آزمون تافل کارآمد به نظر می‌رسد، ثبت سفارش پرداخت هزینه تافل در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین است. با ثبت سفارشتان در این شرکت‌ها، می‌توانید در آزمون تافل ثبت نام کنید.

بهترین روش پرداخت هزینه آزمون تافل iBT

در حال حاضر برای پرداخت هزینه‌ آزمون تافل شرکت‌های خدماتی پرداخت آنلاین مانند تهران پیمنت راه‌حل‌های کارآمدتر، سریع‌تر و به‌صرفه‌تری ارائه می‌دهند. چنانچه در انتخاب روش پرداخت شک دارید و استفاده از ووچر اینترنتی روش مناسبی برای شما نیست، تهران پیمنت در کنار شماست تا هزینه ثبت نام آزمون تافل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برایتان انجام دهد.
برای پرداخت هزینه ثبت نام مدرک تافل، روی لینک داده شده کلیک کنید و وارد صفحه مربوطه شوید. در سمت چپ صفحه روی ثبت سفارش کلیک کنید تا وارد حساب کاربری شخصی خود شوید. در صفحه کاربری سفارشتان را ثبت کنید تا ظرف یک تا سه‌ساعته هزینه آزمون تافل را برایتان پرداخت کنیم.
روش دیگری که می‌توانید به صفحه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل دسترسی داشته باشید از صفحه خدمات است. در صفحه اصلی وبسایت تهران پیمنت روی «خدمات» کلیک کنید و از لبه «آزمون‌های زبان» گزینه «ثبت نام آزمون تافل (TOEFL iBT)» را انتخاب کنید. پس از ورود به صفحه مربوطه می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات تهران پیمنت بهره‌مند شوید.

سوال‌های پرتکرار شما

ووچر تافل یک کد ۱۶ رقمی است که توسط ETS صادر شده و به یک مرکز یا Center آزمون تافل داده می‌شود تا آن را به متقاضیان آزمون تافل iBT بفروشد. با خرید ووچر می‌توانید هنگام پرداخت هزینه آزمون، کد Voucher را وارد کرده و هزینه ثبت نام تافل را بپردازید.

خیر، برای ریپورت نمرات آزمون تافل نمی‌توانید از ووچر استفاده کنید. ووچرهای تافل مبلغی یکسان و معادل ۲65 دلار دارد؛ در حالی‌که مبالغ ریپورت نمرات آزمون، ثبت نام با تاخیر (Late Registration)، تغییر زمان یا مرکز (Reschedule) آزمون تافل و درخواست تجدید نظر (اعتراض) نمره آزمون تافل iBT متفاوت است و برای این‌ها باید از رو‌ش‌های پرداخت آنلاین استفاده کنید.

ووچر تافل ۲۶۵ دلار است و تفاوتی میان مبلغ ووچر با مبلغ پرداختی آنلاین این آزمون وجود ندارد.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

سارا

۱۴۰۰/۰۶/۲۹

سلام ببخشید ثبت نام با ووچر ارزانتره یا نه؟ در کل کدوم روش ارزانتره یا اصلا فرقی نداره؟

مهدی

۱۳۹۹/۰۵/۰۷

سلام من چندتا سوال داشتم، ممنون میشم راهنمایی کنید. 1- اگر با ووچر ثبتنام کرد برای تعویض تاریخ آزمون باید 60 دلار بدیم ولی اگر با مسترکارت ثبتنام کرد میتونیم تاریخ آزمون رو تغییر بدیم؟ 2- نحوه خرید ووچر از ETS چطوری هست؟ ممنون

تهران پیمنت

۱۳۹۹/۰۵/۰۷

سلام، از سوال شما متشکریم. 1. هزینه تغییر زمان و مرکز آزمون تافل به طور کلی 60 دلار می‌باشد و نحوه پرداخت شما (چه با کارت و چه با ووچر) در این هزینه تاثیری ندارد. 2. شما می‌توانید ووچر تافل را با سرچ در اینترنت و از موسسات ارائه دهنده این سرویس خریداری نمایید.

حامد

۱۳۹۹/۰۲/۲۵

سلام ببخشید چطوری می توانیم تاریخ انقضای کد ووچر خودمون را بفهمیم؟

تهران پیمنت

۱۳۹۹/۰۲/۲۵

سلام، از سوال شما متشکریم. ووچر تافل یک سال پس از مدت زمان صدور آن اعتبار دارد.

نگار

۱۳۹۸/۰۶/۲۲

سلام. در صورت ثبت نام late میتونیم بقیه ی مبلغ رو از طریق تهران پی منت پرداخت کنیم؟

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۰۶/۲۲

سلام، از سوال شما متشکریم. بله، امکان انجام این کار از طریق تهران پیمنت وجود دارد.

اردلان

۱۳۹۸/۰۵/۰۸

سلام و وقت بخیر من یه سوالی داشتم که خیلی هم برام مهمه، من با ووچر سازمان سنجش آزمون تافل رو برای تاریخ 5 آبان 98 ثبت نام کردم، الان قصد دارم تاریخ آزمون رو تغییر بدم، اینکه تو این مقاله گفتید امکان تغییر زمان با ووچر نیست یعنی باید چیکار کنم؟ چه زمانی اقدام کنم و یا بیشتر از 60 دلار هزینه داره؟ ممنون میشم از اینکه راهنمایی کنید.

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۰۵/۰۸

سلام، از سوال شما متشکریم. شما با پرداخت 60 دلار قادر به تغییر زمان و مکان آزمون خود خواهید بود. همچنین در حال حاضر امکان تغییر زمان و مکان آزمون تافل iBT با استفاده از ووچر نیز وجود دارد. اطلاعات این مقاله نیاز به بروزرسانی دارد و جهت جلوگیری از بروز اشتباه کاربران گرامی، به زودی آپدیت خواهد شد.

امبد

۱۳۹۸/۰۵/۰۱

با سلام ایا میشه با مستر کارت شخص دیگری که خارج از کشور زندگی میکند برای آزمون تافل در ETS ثبت نام کرد؟

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۰۵/۰۱

سلام، از سوال شما متشکریم. بله، این کار امکان‌پذیر است.

ناشناس

۱۳۹۸/۰۱/۲۱

سلام، اعتبار یک ساله‌ی ووچر فقط مربوط به ثبت نام میشه؟ یعنی به عنوان مثال میشه در آخرین روز اعتبار ووچر، برای دو ماه بعد ثبت نام کرد؟ در واقع ثبت نام را در مدت اعتبار ووچر انجام داد ولی تاریخ آزمون بعد از اعتبار ووچر باشه

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۰۱/۲۱

سلام، از سوال شما متشکریم. بله، امکان ثبت نام برای آزمونی در تاریخ های بعد از مدت زمان اعتبار ووچر وجود دارد.

گندم شالیزاری

۱۳۹۷/۰۹/۲۸

درود بر شما با توجه به اینکه ما باید پیش از آزمون نام چهارتا دانشگاه را ذکر نماییم به نظر شما درسته که بدون دریافت نظر مثبت از سوی دانشگاه های خارج از کشور اقدام خرید ووچر و شرکت در آزمون TOEFL نمائیم؟ صرفا برای بهتر نمودن رزومه

تهران پیمنت

۱۳۹۷/۰۹/۲۸

سلام، از سوال شما متشکریم. اضافه کردن 4 دانشگاه به سفارش ثبت نام تافل که ETS بلافاصله پس از مشخص شدن نمره، آن را برای چهار دانشگاه به صورت رایگان ارسال می کند، اجباری نیست. یعنی شما می‌توانید در هنگام ثبت نام در آزمون تافل iBT و تا 10 شب قبل از امتحان، 4 دانشگاه رایگان برای ریپورت رایگان نمرات را مشخص نکنید و پس از دریافت نمره یا هر زمانی که در مورد فهرست دانشگاه های خود تصمیم‌گیری کردید، با پرداخت هزینه ریپورت‌ها را انجام دهید. البته در این صورت شما به اندازه هزینه ریپورت 4 دانشگاه بیشتر هزینه کرده‌اید. پس ثبت نام در آزمون تافل iBT لزوماً به 4 دانشگاه برای ریپورت نمره وابسته نیست و به هر حال شما می‌توانید بدون دریافت پاسخ از دانشگاه یا استاد، برای ثبت نام در آمون تافل iBT اقدام نمایید.

ناشناس

۱۳۹۷/۰۷/۰۱

سلام، یعنی از طریق خرید ووچر از امکان ریپورت رایگان نمرات نمیشه استفاده کرد؟

تهران پیمنت

۱۳۹۷/۰۷/۰۱

سلام، از سوال شما متشکریم. مهم نیست به چه روشی در آزمون تافل iBT ثبت نام کرده‌اید. چه با استفاده از ویزاکارت و مسترکارت و چه از طریق ووچر در این آزمون ثبت نام کنید، تا ساعت 10 شب قبل از امتحان می‌توانید از طریق View Order، Order No.، Modify, Score Recipient اقدام به مشخص کردن 4 دانشگاهی که می‌خواهید ریپورت رایگان نمره برای آن‌ها ارسال شود، نمایید.

ناشناس

۱۳۹۷/۰۵/۲۰

یعنی نمره به پنج دانشگاهی که می خوایم به طور رایگان ریپورت نمیشه؟

تهران پیمنت

۱۳۹۷/۰۵/۲۰

سلام، از سوال شما متشکریم. نمره شما به 4 دانشگاه انتخابی شما به طور رایگان ریپورت می‌شود و برای ریپورت آن به دانشگاه‌های بیش‌تر از این تعداد باید هزینه‌ای را پرداخت نمایید. همچنین شما باید در هنگام ثبت نام یا تا ساعت 10 شب قبل از امتحان 4 دانشگاه مربوطه جهت Report رایگان را به Order خود اضافه نمایید.