صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left GRE left نکات مفید آمادگی امتحان GRE برای افراد غیرانگلیسی زبان

نکات مفید آمادگی امتحان GRE برای افراد غیرانگلیسی زبان

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آزمون GRE آزمونی چالش برانگیز به‌خصوص برای متقاضیان غیر انگلیسی زبان‌ است. آزمون GRE نسبت به آزمون GMAT، نثر انگلیسی، لغات، بخش‌های درک مطلب و Reading سخت‌تری دارد. در ادامه قصد داریم درباره نکات مفیدی که جهت آمادگی آزمون GRE مناسب است، صحبت کنیم و به بیان راه‌حل‌هایی برای غلبه بر سختی‌های آزمون GRE بپردازیم.

نکات مفید آمادگی آزمون GRE برای افراد غیرانگلیسی زبان

راهنمای آمادگی آزمون GRE برای افراد غیرانگلیسی زبان

خود را وقف یادگیری زبان انگلیسی کنید

در صورتی که انگلیسی زبان مادری شما نیست، بهترین راه برای یادگیری زبان این است زمان خود را کاملا وقف یادگیری انگلیسی کنید. البته لازم نیست این کار تبدیل به فرآیند خسته کننده‌ای شود. قطعا مطالعه روزانه روزنامه‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال فواید زیادی از این جهت دارند که شما را با لغات جدید و انبوه منابع مطالعه آشنا می‌سازند؛ ولی راه‌های دیگری نیز برای تقویت توانایی‌های زبان شما وجود دارند که ممکن است خلاقانه‌تر باشد.

برای مثال پادکست‌های فراوانی که برای دانلود وجود دارند که می‌توانند به خوبی مهارت‌های Listening ،Speaking و درک مطلب شما را افزایش بدهند. یا راه دیگری که برای آموختن زبان انگلیسی وجود دارد، تماشای برنامه‌های تلویزیونی با زیرنویس انگلیسی برای یادگیری اصطلاحات این زبان است. هر روشی که برای تسلط به زبان انگلیسی انتخاب بکنید، مهمترین نکته آن است که باید در محیطی انگلیسی زبان قرار بگیرید تا بهتر این زبان را بیاموزید.

روزانه ۱۵ تا ۲۵ کلمه جدید بیاموزید

اولش شاید تصور کنید یادگیری ۱۵ تا ۲۵ کلمه جدید در روز زیاد است؛ اما جهت آمادگی آزمون GRE باید دایره لغات گسترده‌ای داشته باشید و حداقل ۲۰۰۰ کلمه بلد باشید. گسترش دایره لغات نیازمند اختصاص زمان کافی است و همچنین صبر و حوصله زیادی می‌طلبد.

برای گسترش دایره لغات ابزارهای مفیدی وجود دارد. مثلا فلش کارت‌ها منبع خوبی برای آموزش لغات جدید به شمار می‌روند. علاوه‌بر این امروزه اپلیکیشن‌های زیادی برای یادگیری روزانه لغات عرضه شده‌اند. اپلیکیشن‌هایی همچون Memrise ،Busuu ،LinGo Play ،Quizlet ،WordReference و Word of the Day از جمله پرکاربرترین اپلیکیشن‌های موجود بوده که برای گسترش دایره لغات زبان انگلیسی کاملا مفید معرفی می‌شوند.

به انگلیسی فکر کنید

اغلب افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، ابتدا با خود به زبان مادری فکر می‌کنند و آن را پردازش می‌کنند، سپس آن را به زبان انگلیسی ترجمه می‌کنند. یک تمرین بسیاری عالی برای یادگیری هرچه بهتر زبان انگلیسی و بالتبع آن کسب نمره بهتر در آزمون GRE، اندیشیدن به زبان انگلیسی است. سعی کنید هنگام پردازش دنیای اطراف خود، انگلیسی را زبان پیش فرض خود قرار دهید؛ زیرا این روش درک زبان انگلیسی را به سرعت افزایش می‌دهد.

هنگامی که به زبان انگلیسی و نه به زبان مادری‌تان خواب ببینید، آن زمان است که تلاش شما در یادگیری زبان انگلیسی نتیجه داده است. در این حالت می‌توانید امیدوار باشید در آمادگی آزمون GRE و کسب نمره مطلوب موفق عمل کرده‌اید.

چنانچه تمایل دارید مراکز برگزار کننده امتحان GRE در کشورمان را بشناسید، مقاله مراکز برگزار کننده GRE در ایران را مطالعه کنید.

راهنمای آمادگی آزمون GRE برای افراد غیرانگلیسی زبان

راهنمای ثبت نام آزمون GRE

ارسال پیام و ایمیل انگلیسی

یکی از روش‌های مناسب آمادگی آزمون GRE، ارسال پیام و ایمیل به زبان انگلیسی است. شاید تصور کنید چگونه ارسال پیام و ایمیل انگلیسی می‌تواند شما را برای آزمون جی آر ای آماده‌تر کند؟ با ارسال پیام و ایمیل انگلیسی، از این زبان در ارتباطات روزمره خود استفاده می‌کنید و این موضوع موجب تقویت دستور زبان و همچنین استفاده از لغات جدید می‌شود.

در مطلب تاریخ های برگزاری آزمون GRE در سال ۱۴۰۱ اطلاعات کاملی از تاریخ‌های برگزاری آزمون GRE در ایران گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید این مقاله را بخوانید و برای شرکت در این آزمون برنامه‌ریزی کنید.

نوت برداری متن های Reading

هدف از مطالعه جهت آمادگی آزمون GRE، مطالعه فعال است. بنابراین هنگام تمرین متن‌های Reading، درست مانند زمانی که برای حل یک معادله ریاضی نوت‌برداری می‌کنید، برای متون ریدینگ هم یادداشت برداری کنید. یادداشت برداری از متون ریدینگ، Mapping Passages نام دارد و این کار موجب می‌شود تمام ایده‌های اصلی، جزئیات مهم و عقیده نویسنده را به طور خلاصه داشته باشید. نوت‌برداری به شما کمک می‌کند موضوعات آکادمیک را سریع‌تر درک کنید و پاسخ مناسب برای پرسش‌های آزمون پیدا کنید.

با ریشه لغات آشنا شوید

زبان انگلیسی از زبان‌های لاتین و یونانی ریشه گرفته است. بنابراین آشنا شدن با ریشه لغات به شما کمک می‌کند هنگام مواجهه با کلمات ناآشنا بتوانید مفهوم آن را حدس بزنید. بنابراین برای شناخت ریشه کلمات باید پیشوندها و پسوندهای زبانی را بشناسید. در کلمات طولانی، پیچیده و ناشناخته شناخت پیشوند و پسوند کلمات می‌تواند به دریافت مفهوم آن‌ها کمک کند.

حدس جواب در آزمون GRE

خبر خوب این‌که نمره منفی برای پاسخ اشتباه در آزمون GRE وجود ندارد و می‌توانید برخی جواب‌ها را با حدس زدن پاسخ بدهید. بنابراین حتی در صورتی که به برخی از سوالات پاسخ نداده‌اید، تمام پاسخنامه را پر کنید. حدس زدن درست جواب در این آزمون یک مهارت به شمار می‌آید و نیاز به تمرین دارد. پس در صورتی که به دقایق پایانی زمان سوال نزدیک می‌شوید و هنوز به جواب نرسیدید، خود را مجبور به نوشتن یک پاسخ کنید. پاسخگویی سریع به سوالاتی که از جواب آن‌ها مطمئن نیستید، در صورت تکرار می‌تواند غیر طبیعی و استرس‌زا باشد. آیا می‌توانید طی مدت زمان تعیین شده به سوالات پاسخ دهید؟ اگر پاسختان منفی است، پاسخ را حدس بزنید و به سراغ سوال بعدی بروید.

از روش معکوس حل مساله استفاده کنید

روش حل معکوس (Backsolve) بسیار شبیه به چک کردن درستی یک موضوع است. استفاده از این روش، استراتژی خوبی برای زمانی است که مشغول حل سوالات قسمت حل مساله هستید. در این روش به جای این که خود شما مساله را حل کنید، با جایگذاری هر گزینه در سوال می‌توانید بفهمید کدام گزینه جواب درست است. با بررسی گزینه‌ها و جایگذاری هریک در سوال، شما ۴۰ درصد شانس پیدا کردن جواب درست را بر اساس محاسبات اولیه خود دارید.

نگذارید ماشین حساب سرعت شما را کم کند

پیشروی در آزمون GRE، مهم‌تر از یافتن جواب برای تک تک سوالات است. با این که ماشین حساب می‌تواند برای برخی از سوالات محاسباتی آزمون کمک کند، ولی بدون ماشین حساب نیز بیش‌تر سوالات را در طی مدت زمان ۱ تا ۳ دقیقه می‌توانید حل کنید. بنابراین محاسبات ساده‌تر را در ذهن خود انجام دهید و از ماشین حساب عنوان چوب زیر بغل استفاده نکنید تا سرعت شما کم نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک لازم ثبت نام آزمون GRE، می‌توانید مطلب «مدارک لازم برای ثبت نام آزمون GRE چیست؟» را بخوانید.

هفته پیش از امتحان GRE

آزمون GRE شبیه امتحان‌های دوره‌ دبیرستان نیست که بتوانید هفته قبل از آزمون، با شتاب مطالب را یاد بگیرید. پیشرفت در این آزمون با مطالعه به مرور زمان حاصل می‌شود و تلاش‌‌های دقیقه آخر برای جمع‌آوری اطلاعات، ممکن است مضر باشد تا این‌که مفید واقع شود. هفته پیش از شروع امتحان، روی نحوه فکر کردن خود کار کنید تا بتوانید نتیجه‌ای در آزمون بگیرید که بهترین حالت توانایی‌های شما را به خوبی نشان دهد. ضرر ندارد که تمامی لغاتی که آموخته‌اید را برای آخرین بار مرور کنید. انجام تمرین‌های محاسباتی نیز به شما کمک می‌کند که در ریاضی قوی شوید ولی از آن زده نشوید.

آماده شدن برای دریافت نتیجه مناسب در آزمون GRE، نیازمند زمان و تلاش همراه با تمرکز است. در حالی که استراتژی‌ها، نکات و تکنیک‌های بی‌شماری وجود دارند که ارزش کاوش برای دست یافتن به نمره مناسب را دارند، موارد ذکر شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند آزمون موفقی را بگذرانید. شما باید مثل محیط دانشگاه، جهت آمادگی آزمون GRE تاکتیک‌های ارزشمندی که موفقیتتان را تضمین می‌کند به کار بگیرید تا نمره مناسبی در این آزمون کسب کنید. مطالعه مطلب معرفی کامل منابع امتحان GRE General می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب منابع صحیح جهت آمادگی آزمون GRE باشد.

ثبت نام آزمون GRE General

چنانچه تمایل به ثبت نام آزمون GRE General داشته باشید می‌توانید از مطلب راهنمای تصویری نحوه ثبت نام آزمون GRE استفاده کنید تا گام به گام ثبت نام آزمون GRE را در وب‌سایت موسسه ETS انجام بدهید. هزینه ثبت نام آزمون GRE General برای شهروندان ایرانی ۲۲۰ دلار است و با استفاده از کردیت کارت باید این هزینه را پرداخت کنید.

چنانچه به کردیت کارت (مستر کارت یا ویزا کارت) دسترسی نداشته باشید، تهران پیمنت در کنار شماست تا پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE General را به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. آزمون GRE در ایران در شهرهای مختلفی همچون  تبریز، اصفهان، کرمان، زنجان، اهواز و مشهد برگزار می‌شود. با مطالعه مطالب مراکز برگزاری آزمون GRE، لیست تمام مراکز را ببینید و نزدیک‌ترین مرکز به خودتان را انتخاب کنید.

اگر پیشتر در آزمون GRE General شرکت کرده‌اید از شما دعوت می‌کنیم تجربه خود را از شرکت در این آزمون از طریق کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

سينا

۱۳۹۹/۰۶/۲۳

سلام براي سامانه سجاد سابقه تامين اجتماعي مهر خود تامين اجتماعي ميخاد يا ما از سامانه بگيريم كافيه؟

تهران پیمنت

۱۳۹۹/۰۶/۲۳

سلام، از سوال شما متشکریم. ما قادر به اظهار نظر در این زمینه نیستیم و توصیه می‌کنیم پرسش خود را با موسسات مربوطه مطرح نمایید.