صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left GRE left معرفی کامل منابع امتحان GRE General

معرفی کامل منابع امتحان GRE General

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

آزمون GRE یک آزمون استاندارد بین‌المللی است که با هدف سنجش مهارت‌های درک مطلب، نگارش تحلیلی و استدلال ریاضی، به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و رشته‌های مدیریت (MBA) خارج از کشور به‌خصوص در دانشگاه‌های آمریکا و کانادا را داشته باشید، نیاز به ثبت نام آزمون GRE General و شرکت در آن دارید. پیش از ثبت‌نام در این آزمون، باید درباره منابع آزمون GRE اطلاعات کافی کسب کنید. همان‌طور که می‌دانید،۴ آزمون GRE دارای دو نوع General و Subject است که هر کدام از چندین بخش تشکیل شده‌ و آمادگی برای هر یک به منابع خاصی نیاز دارد. در این مقاله، به طور اختصاصی درباره منابع آزمون GRE General صحبت می‌کنیم.

معرفی آزمون GRE و منابع آزمون GRE General

ساختار آزمون GRE General

پیش از اینکه منابع آزمون GRE General را بشناسید، بد نیست با ساختار این آزمون آشنا شوید. آزمون GRE General از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  • Analytical Writing یا نگارش تحلیلی: برای این قسمت باید ۲ مقاله بنویسید که برای نگارش هر یک، ۳۰ دقیقه زمان دارید. این بخش از ۰ تا ۶ نمره‌گذاری می‌شود و امتیاز به صورت نیم نمره‌ای تغییر می‌کند. میانگین امتیاز این بخش ۴ است.
  • Verbal Reasoning یا استدلال کلامی: این قسمت دارای ۳ بخش درک مطلب، کلمات معادل و کامل کردن متن است. بخش Verbal Reasoning در مجموع شامل ۲۰ سوال است که پاسخ‌دهی به آن ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. امتیاز این بخش بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ است و نمره‌ها به صورت ۱ نمره‌ای تغییر می‌کنند.
  • Quantitative Reasoning یا استدلال ریاضی: این قسمت از ۳ بخش حل مسئله، مقایسه کمی و تفسیر داده تشکیل شده که مدت زمان پاسخ به هر یک ۳۵ دقیقه است. امتیاز این بخش نیز بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ است و نمره‌ها به صورت ۱ نمره‌ای تغییر می‌کنند.
بخش‌های آزمون GRE
تعداد سوالات 
زمان آزمون 
Analytical Writing (انشا تحلیلی)۲ مقاله۳۰ دقیقه
Verbal Reasoning (دامنه لغات و درک مطلب)۲۰۳۰ دقیقه
Quantitative Reasoning (استدلال ریاضی)۲۰۷۰ دقیقه

منابع بخش‌های مختلف آزمون GRE General

در این بخش می‌خواهیم منابع آزمون GRE General را به تفکیک هر بخش برای شما شرح دهیم. این منابع عبارت‌اند از:

منابع بخش لغات یا Verbal Reasoning

  1. Barron’s Essential Words for the GRE
  2. Magoosh Vocabulary Flashcards
  3. Barron’s 1100 Words You Need to Know
  4. Manhattan 500 Essential Words – GRE
  5. Manhattan 500 Advanced Words – GRE
  6. Verbal Advantage
  7. Word Smart

منابع بخش Quantitative Reasoning

۱. Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions

۲. Magoosh Very Hard Questions

۳. Nova’s GRE Math Bible

منابع بخش Analytical Writing

  1. ETS Pool of Issue and Argument
  2. GRE Analytical Writing: Solutions to the Real Essay Topics
  3. On Writing Well: The Classic Guide to Writing Nonfiction
  4. The Elements of Style

منابع جامع آزمون GRE General

آزمون GRE General هنگام اپلای نقش مهمی ایفا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تاثیر نمره آزمون تافل و GRE در اپلای را مطالعه کنید. یا اگر درباره اهمیت جبران معدل به کمک نمره آزمون GRE اطلاعات کمی دارید، توصیه می‌کنیم تاثیر نمره GRE در جبران معدل کارشناسی پایین برای اپلای چقدر است؟ را بخوانید. در ادامه منابعی که بهتر است جهت آمادگی در آزمون GRE General به‌صورت کلی مطالعه کنید را به شما معرفی می‌کنیم:

تست های ETS Powerprep Tests

وبسایت ETS که برگزار کننده آزمون‌های GRE است، یک سری تست‌های رایگان با عنوان ETS Powerprep Tests روی وب‌سایت خود قرار داده تا جهت آمادگی در آزمون عمومی GRE بتوانید از آن‌ها کمک بگیرید. شرکت در این آزمون‌ها شما را با انواع سوالات و استفاده از ابزارهای تست از جمله ماشین حساب On-Screen آشنا می‌کند. همچنین به استراتژی‌های آزمون از جمله زمان‌بندی و نیز سیستم نمره‌دهی احاطه پیدا می‌کنید. لازم به ذکر است که از بین تمام منابع، این تست‌ها به آزمون GRE شبیه‌تر هستند.

مجموعه Official GRE Super Power Pack

مجموعه سه جلدی کتاب‌های Official GRE Super Power Pack یکی از بهترین منابع آزمون GRE General به‌شمار می‌رود که توسط طراحان آزمون GRE تدوین شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. این مجموعه شامل سه کتاب زیر است و شامل تست‌های کامل و سوالات اضافی است. تهیه این مجموعه به داوطلبان این امکان را می‌دهد که هزینه کمتری نسبت به خرید چندین کتاب جداگانه پرداخت کنند.

  • The Official Guide to the GRE General Test 3rd
  • Official GRE Quantitative Reasoning Questions Volume 1 Second Edition
  • Official GRE Verbal Reasoning Questions Volume 1 Second Edition

با تهیه چاپ دوم مجموعه Official GRE Super Power Pack، به ۴ آزمون واقعی (۲ تا در کتاب و ۲ آزمون آنلاین) دسترسی خواهی داشت. همچنین ۶۰۰ نمونه سوال از آزمون‌های اصلی همراه با پاسخ و ذکر نکات لازم، در این مجموعه گردآوری شده است.

کتاب GRE Prep Plus 2023

کتاب GRE Prep Plus 2023 انتشارات کاپلان نیز از منابع خوب آزمون GRE General به شمار می‌رود و مناسب آن دسته از داوطلبانی است که برای آزمون GRE خود به دنبال یک برنامه مطالعاتی دقیق هستند. این مجموعه شامل یک راهنمای جامع همراه با ۶ تست (۵ تست آنلاین و ۱ تست در کتاب) و همچنین بیش از ۱۵۰۰ سوال تمرینی، دسترسی آنلاین به بیش از ۵۰۰ سوال در بانک سؤال و آموزش ویدیویی (Kaplan Test Prep) است.

کتاب Manhattan Prep 5LB Book of GRE Practice Problems

کتاب Manhattan Prep 5LB Book of GRE Practice Problems در ۳۳ فصل بیشتر از ۱۸۰۰ پرسش تمرینی برای متقاضیان شرکت در آزمون جی آر ای مطرح می‌کند. این کتاب صرف نظر از این‌که چه سطحی از دانش داشته باشید، از آسان‌ترین سوالات برای افراد مبتدی تا سخت‌ترین سوالات را پوشش می‌دهد. بنابراین، منبعی کاملا مناسب برای آمادگی در آزمون GRE General شمرده می‌شود. سوالات چاپ دوم کتاب ۵ پوندی منهتن در هر دو بخش ریاضیات و وربال مهارت‌های متقاضیان را تقویت می‌کند و کتابی ایده‌آل برای شرکت در آزمون جی آر ای جنرال به شمار می‌رود.

کتاب Princeton Review GRE Premium Prep

یکی دیگر از منابع معتبر جهت آمادگی در آزمون GRE General، کتاب Princeton Review GRE Premium Prep است. داوطلبانی که از این کتاب برای تمرین استفاده می‌کنند، می‌توانند به کسب بالاترین نمره امیدوار باشند. این کتاب شامل ۷ تست، متشکل از ۲ تست در کتاب و ۵ تست آنلاین است. تمرینات به صورت بخش به بخش بوده و پاسخ‌ها نیز جامع و کامل است. براساس عملکرد شما در این آزمون‌ها به شما نمره دقیقی داده می‌شود که به کمک آن می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی شناسایی کنید.

مجموعه Princeton Review GRE Premium Prep

مجموعه Princeton Review GRE Premium Prep شامل ۸ راهنماست و به داوطلبان کمک می‌کند تا مهم‌ترین استراتژی‌ها و محتواهایی را که برای کسب نمره قابل قبول در آزمون GRE نیاز دارند، به خوبی یاد بگیرند. هر کتاب به موضوع جداگانه‌ای از جمله جبر، هندسه و… پرداخته است و یک نمای کلی از آزمون ارائه می‌دهد تا داوطلبان را برای هر نوع سوالی آماده کند.

منابع آزمون GRE General و شرکت در آزمون جی ار ای جنرال

کتاب Mometrix GRE Prep 2021 and 2022

این کتاب شامل بیش از ۶۵۰ سوال به همراه پاسخ‌های تشریحی است. هر فصل از این کتاب به یک نوع سوال آزمون GRE اختصاص داده شده است که می‌توانید عملکرد فردی خود را مطابق با آن بررسی کنید و بر اساس آن یک برنامه مطالعه شخصی بنویسید. شما با استفاده از این مجموعه همچنین به ویدیوهای آموزشی نیز دسترسی خواهید داشت. ویرایش پنجم کتاب Mometrix GRE Prep چهار آزمون تمرینی به همراه پاسخ نامه تشریحی و استراتژی‌های حل سوالات نیز ارائه می‌دهد.

Khan Academy در سایت ETS

این مجموعه برای آمادگی در بخش Quantitative Reasoning طراحی شده و دارای منابع گسترده‌ای است که به صورت رایگان در اختیار داوطلبان آزمون GRE قرار داده می‌شود. هر ویدیوی آموزشی یا تست و سوالی که نیاز دارید در این مجموعه لحاظ شده است. این مجموعه به صورت رایگان در سایت ETS بخش فیلم های آموزشی Khan Academy موجود است و می‌توانید از این مجموعه ارزشمند استفاده کنید.

کتاب Barron’s GRE Essential Words

کتاب Barron’s Essential Words for the GRE گزینه‌ای بسیار عالی برای داوطلبانی است که به دنبال تسلط بر دایره لغات متنوع و تعاریف صدها کلمه در سطوح مختلف هستند. در این کتاب، شما کار خود را با یک پیش آزمون شروع می‌کنید و از این طریق می‌توانید خود را به‌خوبی در گام اول ارزیابی کنید. سپس، به ترتیب در آزمون‌های بعدی شرکت می‌کنید تا پیشرفت خود را با گذشت زمان اندازه‌گیری کنید.

اپلیکیشن Magoosh’s GRE Vocabulary Flashcards

اپلیکیشن Magoosh’s GRE Vocabulary Flashcards برای تقویت دایره لغات ارائه شده است و به نوعی تجربه فلش کارت را برای شما به همراه دارد؛ با این تفاوت که این فلش کارت‌ها را روی گوشی موبایل‌تان خواهید داشت. یکی از مزایای این برنامه آن است که روی دو سیستم عامل اندروید و iOS، قابل اجرا است و شما در هر موقعیتی مانند زمان پیاده‌روی یا استراحت می‌توانید از آن استفاده کنید. هر بخش این اپلیکیشن به ۶ تا ۷ سطح تقسیم می‌شود.

پلتفرم LEAP Test Platform

پلتفرم LEAP Test Platform، یک بستری برای آمادگی شرکت در آزمون GRE است که به صورت رایگان سرویس‌های خود را در اختیار متقاضیان می‌گذارد. هر فردی می‌تواند بخشی از این پلتفرم باشد و به عنوان مدرس یا داوطلب در آن ثبت نام کند. افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند به صورت رایگان از آموزش‌ها، تست‌ها و عضویت در انجمن‌های مختلف بهره‌مند شوند. کاربران این پلتفرم به صورت روزانه به هزاران سوال، یادداشت، ویدئو و غیره دسترسی دارند و می‌توانند میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنند.

راهی مطمئن برای پرداخت هزینه آزمون GRE General

برای شرکت در آزمون GRE General و کسب نمره قابل قبول به منابعی نیاز است که در این مقاله به مفیدترین آن‌ها اشاره کردیم. جهت دستیابی به نتیجه بهتر و جلوگیری از اتلاف وقت، خوب است قبل از شروع مطالعه برای این آزمون تمام منابع را بررسی کنید و با اطمینان خاطر وارد دنیای GRE شوید. برای ثبت نام آزمون GRE General می‌توانید از راهنمای تصویری نحوه ثبت نام آزمون GRE استفاده کنید.

پرداخت هزینه آزمون GRE General باید از طریق کارت‌های اعتباری انجام شود. چنانچه به کردیت‌ کارت‌ها (مستر کارت یا ویزا کارت) دسترسی ندارید، می‌توانید از خدمات پرداخت آنلاین ارزی تهران پیمنت استفاده کنید. به این منظور، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه ثبت نام آزمون GRE General شوید و در سمت چپ صفحه روی «ثبت سفارش» کلیک کنید. پس از ورود به پنل کاربری خود سفارشتان را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان کارمزد، آن را پرداخت کنیم.

فراموش نکنید، هنگام ثبت‌نام در آزمون GRE General باید از تاریخ‌ های برگزاری آزمون GRE در ایران (سال ۱۴۰۱) و مراکز برگزاری آزمون GRE در ایران اطلاعات کافی کسب کرده باشید. چنانچه پیش‌تر در این آزمون شرکت کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه خود را از شرکت در آزمون جی آر ای از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*