صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left با یونی اسیست اپلای کنیم یا خیر

با یونی اسیست اپلای کنیم یا خیر

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

یونی اسیست (Uni-Assist) سازمانی غیرانتقاعی است که نقش واسطه میان دانشگاه‌های آلمان و متقاضیان خارجی تحصیل در آلمان را بازی می‌کند. متقاضیان خارجی می‌توانند برای حدود ۱۷۰ دانشگاه در آلمان از طریق یونی اسیست درخواست پذیرش تحصیلی ارسال کنند. وظیفه اصلی یونی اسیست تسهیل‌گری پذیرش متقاضیان در آلمان است و در این بین متقاضیان باید قوانین مشخصی را برای استفاده از آن رعایت کنند.

البته تنها راه مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق یونی اسیست نیست. شما می‌توانید به طور مستقیم با دانشگاه‌های مدنظرتان مکاتبه کنید و درخواست پذیرشتان را ارسال کنید. به طور کل ممکن است با استفاده از Uni-Assist یا به طور مستقیم موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان شوید. حال می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که کدام روش برای مهاجرت تحصیلی به آلمان مناسب‌تر است؟ با استفاده از یونی اسیست یا بدون استفاده از آن؟

فراموش نکنید انتخاب شما هرچه باشد تهران پیمنت برای پرداخت‌های آنلاین ارزی در کنار شماست. پرداخت هزینه یونی اسیست پی با تهران پیمنت یک تا سه ساعته انجام می‌شود.

 

با یونی اسیست اپلای کنیم یا نه

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان با یونی اسیست

همان‌طور که گفتیم یونی اسیست از بهترین روش‌هایی است که دانشجویان خارجی می‌توانند شانس خود را برای دریافت پذیرش در دانشگاهی آلمانی امتحان کنند.

وظایف یونی اسیست این است که:

  • مدارک رسمی متقاضیان را ارزیابی کند تا صلاحیتشان را برای تحصیل در آلمان بررسی کند.
  • نمرات متقاضی را به سیستم نمره‌دهی در آلمان تبدیل می‌کند.
  • شرایط پذیرش دانشگاه‌هایی که متقاضی انتخاب کرده را بررسی می‌کند.
  • تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز دانشگاه‌های مدنظر متقاضی را ثبت می‌کند.
  • و در نهایت متقاضی را از نتایج ارزیابی آگاه می‌کند.

یونی اسیست ویژگی‌هایی دارد که در ادامه قصد داریم بررسی کنیم تا اگر انتخابتان مهاجرت از طریق Uni-Assist باشد، با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

 

مزایای یونی اسیست

  1. مزیت اول درخواست از طریق Uni-Assist آن است که برای اولین درخواست دریافت پذیرشتان ۷۵ یورو و برای درخواست‌های بعدی هزینه‌ای پایین‌تر، یعنی ۳۰ یورو پرداخت می‌کنید.
  2. به تعداد زیادی اپلیکیشن و دانشگاه دسترسی دارید و اطلاعات کافی از هر یک به دست می‌آورید.
  3. یونی اسیست برای راهنمایی دانشجویان خارجی معرفی شده است و به همین خاطر راهنمای خوبی برای افراد غیر آلمانی زبان است.
  4. لیست مدارک مورد نیاز به‌طور کامل در وب‌سایت Uni-Assist ذکر شده و هنگامی که پروسه درخواست از طریق یونی اسیست را آغاز می‌کنید این مرکز در جمع‌آوری مدارک همراهی‌تان می‌کند.

 

معایب یونی اسیست

  1. یکی از ویژگی‌های خاص Uni-Assist را باید این بدانیم که تصمیم‌گیرنده نهایی نیست و فقط نقش واسطه دارد. بنابراین تمامی قوانین و ضوابط را باید رعایت کنید تا بتوانید از طریق این سازمان درخواست‌هایتان را ارسال کنید.
  2. از آن‌جا که یونی اسیست قوانین را سفت و سخت رعایت می‌کند، گاهی ممکن است از شما درخواست مدارکی داشته باشد که در حالت عادی برای درخواست پذیرش مستقیم از دانشگاه نیاز به ارائه نداشته باشید. مثلا ممکن است ارائه مدرک زبان تافل برای دانشگاهی ضروری نباشد اما Uni-Assist برای سنجش دانش زبان افراد را ملزم به ارائه این مدرک کند.
  3. با استفاده از یونی اسیست نمی‌توانید برای تمامی دانشگاه‌های آلمان درخواست پذیرش ارسال کنید و متقاضیان خارجی برای ۱۷۰ دانشگاه می‌توانند با استفاده از Uni-Assist اقدام کنند.

 

اپلای با یونی اسیست

 

مهاجرت تحصیلی مستقیم به آلمان

اپلای تحصیلی به طور مستقیم هنوز هم روش کارآمدی برای ادامه تحصیل در آلمان به شمار می‌رود. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان به صورت مستقیم باید به وب سایت هر کدام از دانشگاه‌های مدنظرتان مراجعه کنید و با رعایت قوانین و ددلاین‌ها، مدارک مورد نیاز مقطع تحصیلی موردنظرتان را جمع‌آوری و برای دانشگاه ارسال کنید. اپلای تحصیلی آلمان به صورت مستقیم نیز ویژگی‌های خودش را دارد که در ادامه می‌توانید مطالعه کرده و در نهایت با اپلای از طریق یونی اسیست مقایسه کنید.

 

مزایای مهاجرت تحصیلی مستقیم

۱. در اپلای مستقیم با دانشگاه در ارتباط هستید و ممکن است با ارائه مدارک اضافی شانس خود را برای اخذ پذیرش بالا ببرید. ضمن این‌که در اپلای مستقیم، دانشگاه ممکن است قوانین را سفت و سخت رعایت نکند و مهلت جدیدی برای ارائه برخی از مدارک که اهمیت کمتری دارند قائل شود. این موضوع در Uni-Assist امکان‌پذیر نیست.

۲. بعضی از دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی ندارند و ارائه درخواست برایتان رایگان خواهد بود. این در حالی است که برای ارائه درخواست پذیرش با استفاده از Uni-Assist حتما باید هزینه پرداخت کنید.

۳. با درخواست اپلای تحصیلی مستقیم، ممکن است دانشگاه از ارائه مدرک Studienkolleg چشم‌پوشی کند.

نکته: Studienkolleg موسسه‌ای آموزشی و دولتی در آلمان است. مدرک Studienkolleg مناسب متقاضیانی است که مدرک دبیرستانشان معادل Abitur (مدرک دبیرستان در آلمان) شناخته نشده است. Studienkolleg دوره‌ای مقدماتی بوده که معادل سال اول تحصیلات آکادمیک در دانشگاه نیز به شمار می‌رود.

 

معایب مهاجرت تحصیلی مستقیم

۱. اپلای تحصیلی مستقیم، هزینه‌بَر است. هر دانشگاه هزینه درخواست پذیرش خود را دارد و اهمیتی ندارد برای چند دانشگاه اپلای کرده باشید. باید هزینه‌های درخواست پذیرش هر دانشگاه را بپردازید تا خواسته شما بررسی شود.

۲. پیگیری تمامی درخواست‌های پذیرش، پاسخ‌هایی که باید ارسال کنید و به طور کل پیگیری تمامی اپلیکیشن‌هایی که اپلای کرده‌اید طاقت‌فرساست.

۳. تمامی فرآیند اپلای تحصیلی پیچیده و گیج‌کننده است و ممکن است بدون وجود راهنما شانستان برای اخذ اپلای کم شود. این پیچیدگی در یونی اسیست کمتر است.

 

مهاجرت تحصیلی مستقیم به آلمان با یونی اسیست

شاید انتظار اپلای تحصیلی به طور مستقیم اما با کمک یونی اسیست را نداشته باشید؛ اما این روش توسط برخی از دانشگاه‌های آلمان پذیرفته شده است. در این روش متقاضیان باید به طور مستقیم از دانشگاه درخواست پذیرش کنند و از یونی اسیست برای تایید مدارکشان استفاده می‌کنند. در این روش مدارک مورد نیاز را برای یونی اسیست ارسال می‌کنید و پس از این‌که سازمان غیرانتفاعی یونی اسیست مدارکتان را تایید کرد به شما Vorprüfungsdokumentation (VPD) می‌دهد.

VPD گواهینامه‌ای است توسط Uni-Assist صادر می‌شود و دانشجویان باید در زمان اپلای، VPD را نیز مستقیماً به دانشگاه ارسال کنند. VPD شامل اطلاعاتی است که نشان می‌دهد کدام گواهینامه‌های آموزشی را به Uni-Assist ارائه کرده‌اید، با مدارک داده شده اجازه تحصیل در کدام مقاطع دانشگاهی را دارید و نمراتتان در سیستم رتبه‌بندی آلمان چگونه است.

بنابراین هنگام ارسال درخواست پذیرش و مدارک موردنیاز دانشگاه، VPD را به همراه دیگر مدارک به طور مستقیم باید برای دانشگاه ارسال کنید. فراموش نکنید VPD قبل از پایان مهلت اپلای باید به دانشگاه ارسال شود. در واقع با این روش همچنان باید به طور مستقیم برای اپلای تحصیلی از دانشگاه اقدام کنید اما مدارکتان در مرحله اول توسط Uni-Assist تایید خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اپلای برای کارشناسی ارشد با یونی اسیست، می‌توانید مطلب مربوطه را بخوانید.

خوب؛ حالا که سه روش مختلف برای اپلای تحصیلی به آلمان را یاد گرفتید، به‌نظر شما کدام روش برای مهاجرت تحصیلی به آلمان مناسب‌تر است؟ از یونی اسیست استفاده می‌کنید یا به طور مستقیم برای دانشگاه درخواست پذیرش ارسال می‌کنید؟ راه سومی نیز معرفی کردیم که با استفاده از آن می‌توانید درخواست خود را برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های آلمان ارسال کنید و تایید مدارکتان را به یونی اسیست بسپارید. فراموش نکنید که اخذ روش مناسب کاملاً بستگی به قوانین و ضوابط دانشگاه‌های موردنظرتان دارد. برای پرداخت هزینه یونی اسیست می‌توانید روی تهران پیمنت حساب کنید؛ چرا که ما پرداختتان را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم.

 

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*