صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left اپلای برای کارشناسی ارشد با یونی اسیست

اپلای برای کارشناسی ارشد با یونی اسیست

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

اگر فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی هستید و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان را دارید، یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید از طریق آن برای دانشگاه اپلای کنید، یونی اسیست است. یونی اسیست (uni-assist) با بیش از ۱۷۰ دانشگاه در آلمان همکاری می‌کند و محدودیتی در انتخاب تعداد دانشگاه‌هایی که می‌توانید برای آن‌ها درخواست پذیرش بفرستید، ندارد. نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه یونی اسیست، روش اپلای از این طریق و لیست دانشگاه‌هایی که می‌توانید با این روش برای آن‌ها اپلای کنید، موضوعاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

ثبت نام یونی اسیست
اپلای برای دانشگاه های آلمان با یونی اسیست

یونی اسیست (Uni assist) چیست؟

یونی اسیست (uni assist) نام یک موسسه است که خدماتی در رابطه با اپلای برای دانشگاه‌ های آلمان را به دانشجویان ارائه می‌دهد. به بیان ساده می‌توان گفت که یونی اسیست، واسطه‌ای میان دانشجویان متقاضی تحصیل در آلمان و دانشگاه‌های این کشور است.

همانطور که می‌دانید برای گرفتن پذیرش از یک دانشگاه‌ باید مدارک تحصیلی و پیش نیازهای اپلای را برای آن دانشگاه ارسال کنید. این کار می‌تواند کمی زمان‌بر باشد چرا که برای بالا بردن احتمال دریافت پذیرش، لازم است برای چندین دانشگاه به صورت جداگانه اپلای کنید. اینجاست که یونی اسیست وارد عمل می‌شود؛ به این معنی که به جای ارسال مدارک به هر دانشگاه، یک بار، تمام مدارک خود را روی سایت uni assist بارگذاری می‌کنید. مدارک بارگذاری شده، توسط uni-assist بررسی می‌شوند و اگر تکمیل باشند، به دانشگاه‌هایی که انتخاب کرده‌اید ارسال خواهند شد. کار دیگری که یونی اسیست انجام می‌دهد، معادل سازی معدل بر اساس سیستم نمره دهی آلمان است. نکته جالب توجهی که پیش از این هم ذکر شد، این است که محدودیتی در انتخاب تعداد دانشگاه در این وبسایت وجود ندارد. از طریق یونی اسیست همچنین می‌توانید برای چندین رشته از یک دانشگاه اپلای کنید. البته در این صورت تعداد انتخاب‌هایتان محدود می‌شود چرا که معمولا هر دانشگاه اجازه اپلای برای ۲ یا ۳ رشته را به دانشجویان می‌دهد. بررسی مدارک و تایید و رد آن‌ها توسط uni assist بین ۴ تا ۶ هفته زمان می‌برد. هنگام اپلای با این روش حتما باید ددلاین دانشگاه را در نظر داشته باشید و تمام مدارک را پیش از ددلاین، به یونی اسیست بفرستید.

در وبسایت هر دانشگاه به این موضوع اشاره می‌شود که امکان اپلای با یونی اسیست برای آن دانشگاه وجود دارد یا خیر. در برخی موارد، زمانی که می‌خواهید به طور مستقیم از وبسایت دانشگاه اپلای کنید، ممکن است در قسمت پیش نیازهای پذیرش به گواهی VPD بر بخورید. این گواهی توسط یونی اسیست صادر می‌شود و در آن نام دانشگاه، رشته‌ تحصیلی مورد نظر شما و معدل معادل سازی شده شما نوشته می‌شود. با کلیک روی مدرک VPD یونی اسیست، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره آن کسب کنید.

برای اپلای از طریق uni assist ابتدا باید یک پروفایل کاربری برای خود بسازید. سپس با پرداخت هزینه یونی اسیست و بارگذاری مدارک، درخواست خود را ثبت کرده و منتظر اعلام نتیجه بمانید. در ادامه راجع به این مراحل توضیحات بیشتری خواهیم داد.

چنانچه درباره اپلای از طریق یونی اسیست نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب با یونی اسیست اپلای کنیم یا خیر را نیز مطالعه کنید.

ثبت نام در سایت یونی اسیست

جهت ثبت نام یونی اسیست باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. به این مظور به سایت uni assist مراجعه کرده و در بالای صفحه گزینه My assist را انتخاب کنید. در سمت راست صفحه با کلیک روی SIGN IN و سپس Create new account، آدرس ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود را بنویسید. پس از ساخت اکانت، یک ایمیل فعال‌ سازی برای شما ارسال می‌شود که تنها ۷ روز اعتبار دارد. مرحله بعدی مربوط به پر کردن فرمی است که باید اطلاعات شخصی خود را در آن وارد کنید. در پر کردن این فرم دقت کنید چرا که با اطلاعات موجود در مدارک شما تطبیق داده می‌شوند؛ البته امکان ویرایش فرم پس از ذخیره نیز وجود خواهد داشت.

پس از ثبت نام uni assist و ساخت حساب کاربری به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که مربوط به اپلای دانشگاه است. با انتخاب نام دانشگاه، مقطع تحصیلی و تاریخ شروع ترم تحصیلی مورد نظر، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز برای اپلای را مشاهده کنید. همانطور که گفتیم محدودیتی در تعداد انتخاب وجود ندارد. برای ثبت نام و ساخت اکانت در این سایت می‌توانید از صفحه راهنمای یونی اسیست کمک بگیرید.

ارسال مدارک به سونی اسیست
چگونه برای کارشناسی ارشد از طریق یونی اسیست اقدام کنیم؟

مدارک لازم برای اپلای کارشناسی ارشد با uni assist

جهت اپلای کارشناسی ارشد از طریق یونی اسیست کافیست مدارک تحصیلی مورد نیاز دانشگاه را روی وبسایت uni assist بارگذاری کنید. مزیتی که این روش نسبت به اپلای به صورت مستقیم از دانشگاه دارد این است که به جای آنکه مدارک را هر بار بطور جداگانه برای هر دانشگاه ارسال کنید، آن‌ها را یک بار بطور کامل روی این وبسایت آپلود می‌کنید. یونی اسیست مدارک شما را بر اساس نیاز هر دانشگاه، برای آن دانشگاه می‌فرستد. توجه داشته باشید که گاهی اوقات بسته به درخواست دانشگاه، علاوه بر بارگذاری مدارک، نیاز است نسخه کاغذی آن‌ها را نیز برای uni-assist ارسال کنید. این مورد، هم در وبسایت دانشگاه و هم در مرحله ثبت درخواست سایت یونی اسیست ذکر می‌شود. چنانچه به ارسال نسخه فیزیکی مدارک نیاز باشد، می‌توانید آن‌ را به آدرس پستی uni assist ارسال کنید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که حتما کپی برابر اصل مدارک و ترجمه رسمی آن‌ها را ارسال و بارگذاری کنید و نیازی به ارسال اصل مدارک نیست. در اکثر موارد، ارسال ترجمه انگلیسی کافیست اما در برخی موارد، ارائه ترجمه آلمانی مدارک نیز لازم است؛ برای اطلاع از این موضوع حتما به قسمت پیش نیازهای پذیرش وبسایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

مدارکی که برای اپلای در مقطع کارشناسی ارشد از طریق یونی اسیست نیاز دارید عبارتند از:

  • رزومه یا CV
  • ریپورت نمره آزمون زبان انگلیسی (اگر زبان تحصیل در دانشگاه آلمانی باشد، باید مدرک آزمون زبان آلمانی ارائه شود.)
  • کپی پاسپورت
  • مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • انگیزه نامه (Letter of Motivation)
  • توصیه نامه (Letter of recommendation)
  • پر کردن فرم اپلیکیشن دانشگاه که روی سایت uni assist موجود است.

لازم به ذکر است که ممکن است یک دانشگاه علاوه بر مدارک ذکر شده، مدارک دیگری نیز از شما بخواهد. لیست تمام این پیش نیازها را می‌توانید در وبسایت دانشگاه پیدا کنید.

چندین نکته در رابطه با مدارک ارسالی به یونی اسیست وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر هرگونه نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد، uni-assist آن‌ها را برای دانشگاه‌های انتخابی، ارسال نخواهد کرد.‌
  • تمام مدارک را باید پیش از ددلاین دانشگاه به دست یونی اسیست برسانید. اگر نیاز به پست کردن نسخه فیزیکی مدارک هم باشد، مدت زمان ارسال را نیز در نظر بگیرید.
  • مدارک را باید در قالب فایل PDF روی سایت یونی اسیست بارگذاری کنید.
  • امکان پاک کردن فایل‌های بارگذاری شده پس از شروع بررسی مدارک، میسر نیست. در این صورت باید فایلی که می‌خواهید جای فایل قبلی بررسی شود را با نام دیگری آپلود کنید. مثلا اگر ریز نمرات اشتباه را بارگذاری کرده‌اید می‌توانید فایل صحیح را با نام New Transcript دوباره آپلود کنید.
  • حداکثر حجم فایل‌ها باید ۱۰ مگابایت باشد.

لیست دانشگاه های یونی اسیست

همانطور که پیش از این گفتیم، برای بیش از ۱۷۰ دانشگاه در آلمان می‌توانید از طریق uni-assist اپلای کنید. در زیر، لیستی از این دانشگاه‌ها را مشاهده می‌کنید. با مراجعه به سایت هر یک می‌توانید ببینید که آپلود مدارک در یونی اسیست به تنهایی کافیست یا باید نسخه کاغذی مدارک را هم برای این موسسه ارسال کنید.

نام دانشگاه
Humboldt University of Berlin
Heidelberg University of Education
Free University of Berlin
Technical University of Munich
Technical University of Berlin
University of Bremen
Leipzig University
Jena University of Applied Sciences
Leibniz University Hannover
University of Cologne
Freiburg University of Education
University of Duisburg-Essen
Goethe University Frankfurt
University of Rostock
University of Potsdam
Saarland University
Leuphana University of Lüneburg
University of Bayreuth
University of Konstanz
Martin Luther University of Halle-Wittenberg
University of Passau
University of Greifswald

چنانچه نام دانشگاهی که قصد اپلای برای آن را دارید در این لیست نیست، با مراجعه به وبسایت یونی اسیست می‌توانید نام تمام دانشگاه‌ها را مشاهده کنید.

پرداخت هزینه یونی اسیست

بسته به تعداد دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که انتخاب می‌کنید، ملزم به پرداخت هزینه یونی اسیست هستید. هزینه اپلای برای اولین دانشگاه برابر با ۷۵ یورو و برای دانشگاه‌ها و رشته‌های دیگر، برابر با ۳۰ یورو است. این هزینه به ۲ صورت پرداخت می‌شود: کارت‌ اعتباری یا حواله بانکی.

طبق گفته سایت uni-assist، امکان حواله بانکی فقط برای چندین کشور وجود دارد؛ ایران جزو این کشورها نیست. پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری هم در صورتی امکان پذیر است که شما دارای مستر کارت و ویزا کارت باشید. چنانچه پرداخت هزینه uni-assist با این روش برای شما وجود ندارد می‌توانید این کار را با تهران پیمنت انجام دهید. در این صورت پرداخت شما ظرف ۳ ساعت انجام می‌شود و لازم نیست نگران به تاخیر افتادن پروسه اپلای خود باشید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مهزیار

۱۴۰۲/۱۱/۰۳

سلام وقت بخیر امان پرداخت نقدی با یورو امکان پذیر است؟

تهران پیمنت

۱۴۰۲/۱۱/۰۳

با سلام اگر منظور شما پرداخت به یورو در سایت تهران پیمنت است، بله این امکان وجود دارد.