صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left چگونه برای اپلای با استادهای دانشگاه مقصد ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه برای اپلای با استادهای دانشگاه مقصد ارتباط برقرار کنیم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

متقاضیان اپلای بعد از شرکت در آزمون های زبان و دریافت نمره‌های آن لازم است برای برقراری ارتباط با اساتید اقدام نمایند، چرا که به واسطه تائیدیه استاد در دانشگاه مقصد، دانشجو می‌تواند پذیرش خود را قطعی نموده و یا برای دریافت فاند اقدام کند. بنابراین می‌توانید با ارسال ایمیل برای استادان دانشگاه‌های مورد نظر با آن‌ها ارتباط برقرار نموده و از آن‌ها تائیدیه دریافت نمایید و پس از آن برای مراحل بعدی اپلای خود اقدام کنید. ارتباط با استادها نیازمند رعایت نکاتی است که در ادامه مقاله در مورد آنها بیشتر می‌خوانید.

برقراری ارتباط با اساتید

برای برقراری ارتباط با استاد اولین اقدام، ارسال ایمیل است. در ایمیل ارسالی، رزومه (CV) خود را برای او ارسال می‌نمایید و توضیحاتی کوتاه و جامع در مورد توانایی‌های علمی و دلیل انتخاب رشته را در ایمیل بیان می‌کنید. عنوان (Subject) در ایمیل ارسالی شما مهم است. بنابراین سعی کنید عنوان ایمیل به طور خلاصه زمینه کاری باشد که استاد در آن مشغول به فعالیت‌های علمی بوده و نشان دهید که هدف از ایمیل به استاد، علاقه به زمینه کاری او است. قبل از ایمیل زدن به استاد سعی کنید از منابع مختلف مانند بازدید صفحه مربوط به استاد در سایت دانشگاه، ارتباط با دانشجویان فعلی و خواندن مقالاتی که استاد مورد نظر شما روی آن کار کرده است، مطلع باشید و اطلاعات خود را در مورد استادتان افزایش دهید. شما باید از علاقه‌مندی‌های استاد با خبر باشید و اگر در آن زمینه‌ها بر روی پروژه یا مقاله ای کار کرده‌اید حتما اسناد علمی و یا مقاله خود را به پیوست ارسال نمایید.

در ارسال ایمیل به استادها توجه داشته باشید که بهتر است به جای ارسال ایمیل های یکسان به تعداد زیادی استاد، برای مثلا ۴۰ تا ۵۰ استاد و با متن های کاملا منحصر به فرد و مرتبط با زمینه و علائق آن استاد، ایمیل بزنید. از ارسال ایمیل به استادهایی که زمینه کاری آن‌ها به یکدیگر مرتبط نیست، پرهیز کنید و بیشتر سعی کنید با استادانی که به زمینه کاری آنها علاقه‌مندید، ارتباط برقرار کنید.

روش های پیدا کردن استادها

شما می‌توانید از طریق دانشجویان همان دانشگاه، وب‌سایت دانشگاه، جستجو در انجمن‌های اپلای و همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی، استادان مورد نظر خود را پیدا کنید و اقدام به برقراری ارتباط با آن‌ها نمایید.

راه‌های برقراری ارتباط با استاد تماس تلفنی، ارسال فکس و ارسال ایمیل می‌باشد. یکی از موثرترین راه‌های ارتباطی با استاد می‌تواند برقراری تماس تلفنی باشد. اگر با استاد خود از طریق ارسال ایمیل ارتباط دارید روند منظم این ارتباط را حفظ کنید. بنابراین شما در ابتدا ایمیل خود را برای استادان مورد نظر ارسال کنید و منتظر پاسخ آنها باشید و پس از پاسخ به ایمیل با برقرای تماس به وسیله برنامه هایی مثل اسکایپ (Skype) نظر استاد را جلب نمایید. علاوه بر این ها، صحبت کردن فرد دیگر با استاد مورد نظر، در مورد شما، به طور مثال استادی که در همان دانشگاه است، می تواند در تصمیم استاد موثر باشد

ارتباط با استادها

نکاتی پیرامون برقراری ارتباط با استادها

  • یکی از ویژگی‌های مثبت استادان می‌تواند توانایی دادن فاند به دانشجویان باشد. توجه داشته باشید بهتر است در اولین ایمیل به استاد مورد نظر به فاند اشاره‌ای نکنید.
  • هرگز در یک دانشگاه با ۲ استاد در ارتباط نباشید. این یک کار غیر حرفه‌ای محسوب می‌شود. به دلیل اینکه اکثر اوقات استادها با هم در تماس هستند و متوجه این موضوع خواهند شد.
  • توجه داشته باشید داشتن صداقت یک امر خیلی مهم می‌باشد. شما می توانید ویژگی های مثبت خود را برجسته نمایید ولی نباید ادعاهای غیر واقعی داشته باشید.
  • استادهای ایرانی به دلیل همزبانی و شناخت فرهنگ ایرانی می‌توانند گزینه های مناسب تری برای دانشجویان ایرانی باشند. حتی استادان کم سابقه نیز می‌توانند به شما کمک کنند.

در انتها شما باید توجه داشته باشید که حداقل ۲ ماه قبل از ددلاین دانشگاه ها، برای برقراری ارتباط با استادها اقدام کنید و این روند می‌تواند تا بعد از اپلای نیز ادامه داشته باشد. هرچه اقدام به برقراری تماس را سریع تر انجام دهید سبب می‌شود تا پاسخ های استادها را سریع تر دریافت کنید و یک گام دیگر به جلو بردارید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

رضا

۱۳۹۷/۱۲/۲۴

متشکرم