صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left چطور میتوان مبلغ اپلیکیشن فی را پرداخت نکرد؟

چطور میتوان مبلغ اپلیکیشن فی را پرداخت نکرد؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

هزینه اپلای برای دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار گزاف باشد به‌خصوص اگر قصد دارید برای بیش از یک دانشگاه درخواست پذیرش تحصیلی ارسال کنید. میانگین هزینه برای ارسال درخواست به هر دانشگاه، حدود ۵۰ دلار است که برخی دانشگاه‌ها هزینه بسیار بیشتری را دریافت می‌کنند. با این حال، خوشبختانه راه‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مبلغ اپلیکیشن فی (Application Fee) را پرداخت نکنید. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شوید.

پرداخت اپلیکیشن فی از ایران – هزینه اپلیکیشن فی
مبلغ اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی چیست و چرا دانشگاه‌ها آن را دریافت می‌کنند؟

وقتی برای دانشگاه‌ها اپلای می‌کنید در بیشتر مواقع لازم است مبلغی را به‌عنوان اپلیکیشن فی پرداخت کنید تا مدارک و درخواست شما در صف بررسی توسط دانشگاه قرار گیرند. این هزینه قابل استرداد نیست و حتی پس از ارائه پذیرش نیز به شما بازگردانده نمی‌شود. اگرچه ممکن است پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی منصفانه نباشد اما دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. دانشگاه‌ها سالانه هزاران درخواست پذیرش تحصیلی دریافت می‌کنند که بررسی همه این درخواست‌ها می‌تواند هزینه‌بر باشد. به همین دلیل، آن‌ها برای پوشش هزینه‌ها و همچنین بهبود سیستم‌های ارزیابی درخواست و مدارک متقاضیان، اقدام به دریافت اپلیکیشن فی می‌کنند.

از سوی دیگر، آگاهی از لزوم و نحوه پرداخت هزینه اپلیکیشن فی باعث می‌شود که قبل از اپلای تحقیق و بررسی بیشتری در مورد دانشگاه‌ها داشته باشید و مدارک و درخواست خود را تنها به دانشگاه‌هایی ارسال کنید که واقعا قصد تحصیل در آن‌ها را دارید. این امر نه‌تنها موجب می‌شود با دقت بیشتری اپلای کنید، بلکه باعث می‌شود دانشگاه‌ها تنها درخواست‌های جدی را دریافت کنند و مجبور نباشند درخواست‌های دیگر را بررسی کنند. با این حال، برای افرادی که می‌خواهند به چند دانشگاه مدارک ارسال کنند تا شانس خود را برای دریافت پذیرش افزایش دهند، پرداخت اپلیکیشن فی می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. در این شرایط، بسیاری از افراد به دنبال ویو کردن اپلیکیشن فی (Application Fee Waiver) هستند.

ویو کردن اپلیکیشن فی چیست؟

ویو کردن اپلیکیشن فی به شما امکان می‌دهد که بدون پرداخت این مبلغ برای یک دانشگاه اپلای کنید. در واقع، دانشگاه از دریافت این مبلغ چشم‌پوشی می‌کند و شما می‌توانید بدون پرداخت آن، درخواست پذیرش تحصیلی و مدارک لازم برای آن را به دانشگاه ارسال کنید.

چگونه می‌توان مبلغ اپلیکیشن فی را ویو کرد؟

ویو مبلغ اپلیکیشن فی به شما کمک می‌کند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و در عین حال، برای دانشگاه‌های بیشتری اپلای کنید و از این طریق شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی افزایش دهید. به همین دلیل، ما در ادامه روش‌های موثری را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اپلیکیشن فی دانشگاه را پرداخت نکنید.

شرکت در رویدادهای مجازی دانشگاه

برخی دانشگاه‌ها ممکن است رویدادهای آنلاینی را برگزار کنند که در انتهای این رویدادها به شرکت‌کنندگان، کد ویو مبلغ اپلیکیشن فی ارائه شود. یکی از این رویدادها، جلسات Open House دانشگاه‌هاست. این جلسات به‌منظور آشنا کردن افراد با دانشگاه صورت می‌گیرد و بسیاری از آن‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شوند.

بنابراین، دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند در این جلسات شرکت کرده و سپس، کد ویو اپلیکیشن فی را از این طریق دریافت کنند. برای اطلاع از تاریخ دقیق برگزاری جلسات Open House می‌توانید با Program Coordinator یا Graduate Coordinator دانشکده مورد نظر خود مکاتبه کنید. یکی از دانشکده‌هایی که جلسات Open House برگزار می‌کند، دانشکده مهندسی معماری پنسیلوانیا است.

علاوه بر این برخی از دانشگاه‌ها ممکن است مکالماتی مجازی را ترتیب ‌دهند که از طریق آن‌ها با شما گفتگویی به اندازه ۱۵ دقیقه داشته باشند و سپس، بر اساس پروفایل شما، کد ویو اپلیکیشن فی را بلافاصله ارائه دهند.

بهترین سایت پرداخت اپلیکیشن فی – تهران پیمنت اپلیکیشن فی
پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی از ایران

ارسال درخواست ویو مبلغ اپلیکیشن فی به دانشگاه

رایج‌ترین راهی که برای ویو مبلغ اپلیکیشن فی استفاده می‌شود ارسال درخواست به دانشگاه برای چشم‌پوشی از این هزینه است. اگرچه این روش همیشه موثر نیست، در برخی مواقع ممکن است دانشگاه با عدم پرداخت مبلغ موافقت کند.

برخی از دانشگاه‌ها یک فرایند رسمی برای درخواست ویو اپلیکیشن فی دارند که در این شرایط نیازی به ارسال ایمیل ندارید. برای مثال، برخی دانشگاه‌ها ملاک‌های خاصی را برای ویو اپلیکیشن فی در نظر می‌گیرند. برای مثال، اگر دانشجو متعلق به کشوری با مشکلات اقتصادی باشد ممکن است اپلیکیشن فی از او دریافت نشود. با این حال، در برخی موارد، این فرایند رسمی وجود ندارد و لازم است درخواست خود را نوشته و برای دانشگاه ایمیل کنید.

به یاد داشته باشید که ایمیل شما بهتر است کوتاه و واضح باشد، در آن مشخصات شما مثل نام و اطلاعات تماس ذکر شود و همچنین، دلایلی که برای درخواستتان دارید مطرح گردد. برای مثال، می‌توانید به این موضوع اشاره کنید که تعداد اعضای خانواده شما چند نفر است و درآمد خانواده شما نسبت به این تعداد بسیار پایین است. همچنین، می‌توانید به محدودیت‌های پرداخت ارزی در کشورمان اشاره کنید.

به هر صورت، لازم است نشان دهید که توان پرداخت هزینه اپلیکیشن فی را ندارید. همچنین، می‌توانید مدارکی را برای اثبات گفته‌های خود ضمیمه ایمیل کنید. علاوه بر این، حتما در نامه خود به اشتیاق و علاقه‌ای که نسبت به دانشگاه دارید اشاره کنید. لازم است نکات زیر را نیز در مورد ایمیل خود در نظر بگیرید:

  • قسمت اول ایمیل باید شامل نام و اطلاعات فرد باشد.
  • موضوع ایمیل باید واضح و مشخص باشد. برای مثال می‌توانید برای موضوع، Application Fee Waiver را بنویسید.
  • در قسمت بدنه (Body) وضعیت مالی خود و دلایل درخواست عدم پرداخت هزینه اپلیکیشن فی را توضیح دهید.
  • در انتهای ایمیل از کلماتی مانند «Sincerely» استفاده کنید.

این درخواست را می‌توانید برای Graduate Administrator یا Graduate Admission ارسال کنید. در برخی موارد ممکن است قوی بودن رزومه مانند سابقه تحصیلی خوب یا معدل بالا نیز به شما کمک کند که بتوانید از پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی معاف شوید، زیرا دانشگاه‌ها به‌دنبال ارائه پذیرش تحصیلی به افراد بااستعداد و باانگیزه هستند.

به یاد داشته باشید که ارسال درخواست را حتما از یک یا دو ماه پیش از ددلاین دانشگاه شروع کنید، زیرا ممکن است لازم باشد ایمیل‌های متعددی میان شما و دانشگاه رد و بدل شود و بنابراین، باید فرصت کافی برای این امر وجود داشته باشد. علاوه بر این، دانشگاه‌ها تنها به تعداد محدودی از افراد امکان ویو اپلیکیشن فی را می‌دهند.

یافتن اسکالرشیپ (Scholarship)

در برخی مواقع ممکن است اسکالرشیپ‌هایی ارائه شوند که هزینه اپلیکیشن فی را به‌جای شما می‌پردازند یا امکان ویو اپلیکیشن فی را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین، استفاده از این کمک‌هزینه‌ها به شما کمک می‌کند اپلیکیشن فی را پرداخت نکنید.

اپلای برای دانشگاه‌های بدون اپلیکیشن فی

ممکن است آسان‌ترین راهی که برای عدم پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی می‌شناسید اپلای برای دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی باشد. با این حال، این راه چندان آسان نیست، زیرا دانشگاه‌های کمی وجود دارند که این مبلغ را دریافت نمی‌کنند. برای اینکه بدانید دانشگاه مورد نظر شما اپلیکیشن فی دریافت می‌کند یا نه و همچنین، مبلغ اپلیکیشن فی آن چقدر است، می‌توانید به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید. در مقاله لیست دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی اروپا نیز می‌توانید با دانشگاه‌های اروپایی آشنا شوید که برای بررسی مدارک و درخواست‌ها اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کنند.

در پایان، اگرچه بیشتر دانشگاه‌ها برای بررسی درخواست‌های پذیرش تحصیلی مبلغی را به‌عنوان اپلیکیشن فی دریافت می‌کنند، برخی راه‌ها وجود دارند که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود دانشگاه از دریافت این مبلغ صرف‌نظر کند. در حالی که می‌توانید با شرکت در رویدادهای مجازی کد ویو اپلیکیشن فی را دریافت کنید، می‌توانید درخواست ویو این مبلغ را نیز برای دانشگاه ارسال کنید. در برخی موارد ممکن است هیچ یک از این روش‌ها موثر نباشند. در این شرایط، بهتر است مبلغ اپلیکیشن فی را با کارمزد کم بپردازید تا بتوانید در هزینه‌های اپلای صرفه‌جویی کنید. بنابراین، استفاده از خدمات پرداخت اپلیکیشن فی تهران پیمنت می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*