صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left چگونه اپلیکیشن فی را پرداخت کنیم؟ (راهنمای کامل)

چگونه اپلیکیشن فی را پرداخت کنیم؟ (راهنمای کامل)

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

اپلیکیشن فی مبلغی است که دانشجویان باید برای بررسی درخواست پذیرش تحصیلی خود توسط دانشگاه مقصد بپردازند. پرداخت این مبلغ به دو صورت آنلاین و آفلاین امکان‌پذیر است. در این مقاله نحوه پرداخت اپلیکیشن فی را به‌صورت کامل توضیح داده‌ و روشی برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (Application Fee) شرح می‌دهیم.

روش‌های پرداخت اپلیکیشن فی

۲ روش آنلاین و آفلاین برای پرداخت اپلیکیشن فی وجود دارد که مرسوم‌ترین آن‌ها، پرداخت به صورت آنلاین است. روش‌های پرداخت اپلیکیشن فی به‌صورت آنلاین عبارت‌اند از:

  • ویزا کارت (Visa Card)
  • مستر کارت (Master Card)
  • امریکن اکسپرس (American Express)
  • پی پال (PayPal)

روش‌های پرداخت اپلیکیشن فی به‌صورت آفلاین نیز بدین گونه‌ است:

  • حساب بانکی
  • چک بانکی
پرداخت آنلاین اپلیکیشن فی دانشگاه هنگام اپلای

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی به صورت آنلاین

در متن زیر نحوه پرداخت اپلیکیشن فی به‌صورت آنلاین را گام به گام برای شما توضیح داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

۱- ورود به سایت دانشگاه

ابتدا باید به وب‌سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. برای دریافت جزئیات هر برنامه تحصیلی، جزئیات مرتبط با تکمیل درخواست پذیرش و در نهایت پرداخت اپلیکیشن فی به بخش «پذیرش به صورت آنلاین» (Apply Online) مراجعه کنید.

۲- انتخاب نوع پرداخت

در وب‌سایت مربوطه باید مشخص کنید از چه نوع پرداختی استفاده می‌کنید. پرداخت می‌تواند به‌صورت آنلاین (Master Card\Visa Card\American Express و پی پال) و آفلاین (حساب بانکی و چک بانکی) باشد.

۳- درج جزئیات کارت اعتباری

اگر از کارت استفاده می‌کنید، باید جزئیات آن را وارد کنید. درست مثل خرید اینترنتی در ایران با کارت‌های عضو شتاب، در اینجا لازم است اطلاعاتی از قبیل شماره کارت، تاریخ انقضا و کد امنیتی (CVV) را به دقت وارد کنید. در نهایت باید نام و آدرس دقیق صاحب کارت را تحت عنوان Billing Address همان‌گونه که پیش‌تر در حساب یا کارت بانکی ارزی مربوطه ثبت شده است، وارد کنید. دقت کنید که در بسیاری از بانک‌های دنیا، چیزی تحت عنوان رمز دوم که ما در ایران تجربه استفاده از آن را داریم، وجود ندارد. البته بسته به بانک صادر کننده کارت ممکن است در بعضی از درگاه‌ها با ۳D Secure یا رمز یک‌بار مصرف (OTP) و مواردی از این دست روبرو شوید که اگر تجربه استفاده از آن کارت را داشته باشید، از طریق پیامک شماره همراه متصل به آن کارت، اپلیکیشن بانکی خارجی و یا اینترنت بانک، این رمز را به دست آورده و وارد می‌کنید.
در ادامه نیز مبلغ اپلیکیشن فی را مشاهده می‌کنید یا در موارد معدودی لازم است مبلغ اپلیکیشن فی را وارد کرده و روی دکمه پرداخت Pay Now یا Pay و عناوین مشابه کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه، اگر همه چیز درست باشد، پرداخت با موفقیت انجام شده و به صفحه Thank You یا Successful Payment هدایت می‌شوید.

۴- سابمیت نهایی اپلیکیشن فی

پس از تایید پرداخت و بازگشت به سایت دانشگاه، معمولاً دانشگاه از شما می‌خواهد با وارد کردن نام و نام خانوادگی خود یک امضای آنلاین انجام دهید و اپلیکیشن خود را سابمیت کنید.

۵- دریافت رسید تایید آنلاین از طریق ایمیل

در مرحله آخر، یک ایمیل حاوی تایید دریافت مبلغ یا سابمیت اپلیکیشن دریافت می‌کنید. گاهی این موارد در قالب ۲ ایمیل جداگانه از سوی دانشگاه یا پلتفرم واسط پرداختی ارسال می‌شود. با این وجود توصیه ما این است که بلافاصله پس از پرداخت، از تمامی رسیدهای نمایش داده شده اسکرین‌شات تهیه کنید. فراموش نکنید پس از سابمیت، از تاییدیه سابمیت اپلیکیشن نیز یک اسکرین‌شات بگیرید.

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی به صورت آفلاین

راه دیگری که برای پرداخت اپلیکیشن فی وجود دارد، پرداخت از طریق حساب بانکی یا چک بانکی است. در این روش‌ها که آفلاین نیز نامیده می‌شوند، با استفاده از حواله بانکی و یا ارسال فیزیکی چک صادر شده به نام بانک نیز می‌توانید مبلغ اپلیکیشن فی را پرداخت کنید. البته روش‌های آفلاین در حال حاضر بسیار محدود شده و کمتر دانشگاهی هنوز این روش‌ها را در کنار روش‌های آنلاین پرداخت، در اختیار متقاضیان دریافت پذیرش ارائه می‌کند. از طرف دیگر، این روش‌ها برای متقاضیان ایرانی نسبت به روش‌های آنلاین پرداخت، گرانتر بوده و دسترسی به آن‌ها کمتر است.

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی با تهران پیمنت

اگر شما هم جزو متقاضیانی باشید که ویزاکارت یا مسترکارت در اختیار ندارید، پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه با استفاده از خدمات تهران پیمنت، می‌تواند گزینه پیش روی شما باشد. با استفاده از سرویس پرداخت تهران پیمنت می‌توانید سریع و به آسانی اپلیکیشن فی دانشگاه مدنظرتان را بپردازید. برای این کار، با ثبت نام در تهران پیمنت و ثبت سفارش پرداخت، در بازه زمانی حداکثر ۳ ساعته، پرداخت هزینه اپلیکیشن فی شما انجام می‌شود.

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی (Application Fee)

نکات پرداخت اپلیکیشن فی

  • به طور معمول اپلیکیشن فی در آمریکا و کانادا قابل استرداد (Refundable) نیست؛ بنابراین بهتر است برای دانشگاه‌هایی اقدام کنید که احتمال گرفتن پذیرش بالا باشد. البته در مواردی استثنائی دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی را باز می‌گردانند اما بهتر است روی آن حساب نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره، پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی دانشگاه‌ های بدون اپلیکیشن فی را مطالعه کنید.
  • اپلیکیشن فی را نمی‌توانید پیش از ارسال فرم درخواست پذیرش برای دانشگاه موردنظرتان ارسال کنید. پس ابتدا فرم درخواست پذیرش دانشگاه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. وقتی به مرحله Submit اپلیکیشن خود رسیدید، تا پیش از رسیدن ددلاین با پرداخت اپلیکیشن فی، درخواست خود را سابمیت کنید.
  • مبلغ اپلیکیشن فی برای هر دانشگاه متفاوت است. مبلغ اپلیکیشن فی در دانشگاه‌های کشور کانادا به طور معمول عددی بین ۱۵ تا ۱۶۰ دلار کاناداست و این مقدار به‌طور تقریبی برای آمریکا بین ۱۵ تا ۱۰۰ دلار آمریکا است. این عدد برای دانشگاه‌های اروپایی به مراتب پایین‌تر است. توجه داشته باشید که تنها مرجع مطمئن و به‌روز برای مبلغ اپلیکیشن فی هر Program یا برنامه آموزشی، وب سایت دانشگاه است.

چنانچه پیش‌تر هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کرده‌اید از شما دعوت می‌کنیم تجربه پرداخت هزینه‌های ثبت نام خود را هنگام اپلای، با ما از طریق کامنت در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*